Winterbaby's 2020/2021

Discussie in 'De mama's' gestart door JupitR, 28 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.172
    6.695
    113
    Vrouw
    #1 JupitR, 28 dec 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jan 2021
    Voor alle dames die graag verder kletsen over hun winterbaby's ♡
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  2. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.172
    6.695
    113
    Vrouw
    Hier een derde jongetje geboren op 17 december. Hij doet het fantastisch. Op laatste dag van de kraamzorg was hij terug op zijn geboortegewicht. Ondertussen slaapt hij zowaar overdag nog flinke dutjes in de wieg, iets wat zijn jongste broer na de kraamweek niet meer deed, dus daar genieten we wel van :cool: Zijn broers zijn ook al redelijk aan de situatie gewend en behoorlijk lief voor de baby :)
     
    Dogpaw en Lies1611 vinden dit leuk.
  3. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Hier een eerste zoon geboren! Kraamzorg is nu ook 2 dagen weg en ik mis haar wel hoor. Had nooit verwacht dat ik dat zou doen maar ze was zo lief en leuk voor mijn dochter, een echte aanpakker met mij en had het hele huis op orde. Heb haar met kerst een mooi groot kerstpakket gegeven en een vleesschotel, dat viel wel in de smaak.

    onze J doet het goed, alleen heeft hij een allergische reactie op een romper van Hema :cry::cry: had ze nog uitgewassen maar we moeten zo naar de huisarts.

    Ook de krampjes zijn er en dan vooral snachts!! Arme kind slaapt tussen de twee nachtvoedingen gewoon totaal niet..

    @JupitR fijn dat hij al op geboorte gewicht is! Ben je al lekker buiten geweest??
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  4. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ik ben er ook!

    Onze tweede dochter V is geboren op 5 december. Ze is dus alweer bijna een maand oud.

    Ze doet het heel goed gelukkig. Krijgt borstvoeding. En was aan het einde van de kraamweek alweer 250 gram bóven geboortegewicht.

    Grote zus R reageert ook nog steeds erg goed en leuk op haar. Dat is erg fijn
     
    Dogpaw en Lies1611 vinden dit leuk.
  5. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Hello! 3e kind, eerste zoon geboren op 8 december. J is heel lief maar heeft wel wat last van kramp en zijn dagnachtritme is behoorlijk verstoord. Herinner me dat beide dames dat ook hadden en dat is helemaal goedgekomen :rolleyes:
     
  6. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.172
    6.695
    113
    Vrouw
    Hier inderdaad ook veel krampjes 's nachts. Mini slaapt in de cosleeper naast mij, dus ik geef hem dan nog wel eens mijn pink om op te sabbelen.

    Kleine V doet het dus goed op jouw borstvoeding @Soturi :cool: Toch bijzonder vind ik hoor, dat borstvoeden van je kindje, dat een vrouwenlichaam dat ook kan. En grote zus is nu dus 1.5, fijn dat dat ook al zo goed gaat. Claimt ze je niet? Hier wil jongste - nee, correctie: middelste :p, echt vaak om me heen hangen. Hij is 2.5 en sowieso knuffelig, maar nu extra erg ;)

    Hoe vinden de zussen hun kleine broertje @Lies1611?

    @Dogpaw, wat vervelend van de allergische reactie zeg! Wat heb je van de huisarts meegekregen?
    Fijn dat je zo'n goede kraamhulp had! Die van ons was ook best fijn, vooral voor het huishouden eigenlijk :rolleyes:
    Wij zijn eerste kerstdag tussen de buien door even naar buiten geweest, mini in de draagdoek. Was wel fijn! Jullie waren ook al naar buiten geweest toch, of heb ik verzonnen dat ik dat gelezen heb? :p

    Vind het wel bijzonder hoe dat allemaal zo goed geregeld is, dat je (of in ieder geval ik) de eerste dagen prima binnen wilt zijn in joggingbroek en lekker kan baby knuffelen, maar dat je vanzelf behoefte krijgt om weer meer te doen en naar buiten te gaan.
     
    Dogpaw vindt dit leuk.
  7. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    @JupitR ik maak ook nog steeds de fout om de middelste de jongste te noemen. Als ik mezelf erop betrap plak ik er gewoon.. "dochter." Aan vast en is het een soort van opgelost:roflmao:
    Ze zijn beide heel blij met hem! Heel handson. 2 extra moedertjes. De oudste kan er gewoon even een fles in stoppen als ik toevallig bezig ben met koken, ideaal!

    Ik baal echt nu wel een beetje van de corona. Hij is nog nauwelijks ergens geweest. Vind het zo jammer. Met de jongste.. dochter.. ging ik al snel lekker rondjes tuincentra doen. Ikea, koffie drinken of gewoon met zn allen boodschappen doen of winkelen.. leek me heerlijk dat weer te kunnen doen rond de feestdagen. Voel me een beetje opgesloten ofzo aangezien het weer over het algemeen ook niet echt uitnodigend is om lekker naar buiten te gaan.
     
  8. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    @JupitR vervelend hé snachts die krampjes. Niets is dan goed..Onze lichamen zijn wel wat bijzonders ja! Prima om een paar dagen in je nest te liggen maar inderdaad, die kriebels om naar buiten te gaan zijn er vrij snel! Fijn dat jullie ook al lekker buiten zij geweest. Doet een mens goed.

    Ik heb gister een klein rondje met de hond gewandeld en vanmiddag moest ik naar de huisarts dus ben toen met J daarna nog een stukje gaan lopen en dat ging verrassend goed!

    @Lies1988 herkenbaar wat je daar zegt.. ik was ook vrij snel lekker aan het keuvelen door de stad en een koffie en een thee hier en daar.. dat zit er nu dus niet in...
     
  9. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Haha verkeerde lies @Dogpaw :roflmao: maar idd.. kraambezoek is en was ook zeer minimaal tot nu toe dus daar vullen we ook niet echt de dagen mee..

    Hoe zit dat met bezoek bij jullie?
     
    Dogpaw vindt dit leuk.
  10. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    woeps, hahah. Hadden jullie anders veel kraambezoek gehad? Had je veel bij de eerste en tweede aan bezoek?

    hier ook nog niet echt veel bezoek gehad. Onze ouders komen elke dag wel een keertje aanwaaien en verder is 1 broer van de 2 van mij geweest en 1 broer en 1 zus van de 6 van mijn man geweest.
    De geboorte kaartjes heb ik ook nog niet binnen gekregen, zal deze week wel komen en dan zal er hier en daar nog wat bezoek komen.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  11. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.172
    6.695
    113
    Vrouw
    Lief van je dochters @Lies1611. Lijkt er vaak toch op dat dat verzorgende er toch meer in zit bij meisjes. Al doet mijn jongste - middelste :p, ook goed zijn best.

    Ik vind het thuis nog wel prima. Ben ook wel een huismus ;) Ik vermaak me met de was doen en opvouwen en spullen opruimen :rolleyes: Soort post-bevalling nesteldrang denk ik, haha.

    Ook weinig bezoek hier tot nu toe. Van man en mij de ouders, van mij twee zusjes en van man een goede vriend. Ik vind dat ook wel weer prima. Zit niet te wachten op mensen die mijn mini vast willen houden. Hij voelt toch nog heel erg van mij, heb hem ook het liefst de hele dag in dezelfde ruimte als ik. Wat hij merendeel van de tijd ook is;) Mettertijd word ik daar wel weer losser in, weet ik van de andere twee.
    Overigens wonen bijna al onze vrienden en familie ver weg, en kwamen die bij de tweede al veel minder. Dus echt veel bezoek had ik niet verwacht, maar wel dat het voor ons wat gemakkelijker zou voelen. Had niet voorzien dat onze baby's in lockdown verwekt én geboren zouden worden..

    Laten jullie bezoek een mondkapje dragen? En hoeveel verschillende mensen laten jullie per week langskomen?

    Wij hadden vanochtend een fotoshoot voor mini. Nu de hele kraamperiode zo in de schaduw van corona staat, wilde ik toch ook een bijzondere herinnering. Ook omdat de kans groot is dat dit de laatste keer is. Heb al één foto mogen zien en ben heel benieuwd naar de rest.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  12. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    @Dogpaw ik vind het persoonlijk dus raar dat in de bijna 3 wk dat J er is, bv nog niet al mn vriend zn broers en zussen zijn langs geweest. Heb mn schoonouders bv ook maar 1x gezien. Dat was de vorige keer, en zeker die keer daarvoor, wel anders. Maarja..

    @JupitR mondkapje hoeft niet. Laat ze niet binnen als ze ook maar enigszins verkouden ogen :rolleyes: heb ook geen max aantal per week maar we houden ons wel aan de max 2 personen per dag. Wat dus eigenlijk neer komt op 1 afspraak per dag. Vanochtend was er een vriendin van me, morgen niemand en overmorgen de opa en oma van mijn vriend. Verder staan er 0 bezoekjes gepland..
     
  13. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ja, dat gaat erg goed gelukkig. En bizar ook hoe dat per kindje kan verschillen. Bij R heb ik het ook geprobeerd. Maar die was veel te ongeduldig waardoor we al vrij snel over zijn gegaan op flesvoeding.

    R claimt me eigenlijk helemaal niet. Nu scheelt het denk ik ook dat mijn vriend thuis zit en eigenlijk op het eind van de zwangerschap al grotendeels de zorg voor haar deed omdat mij dat fysiek niet goed meer lukte. Hij zorgt nu nog in de grote lijnen het meest voor R en ik het meest voor V. Dus die krijgt haar aandacht nog wel aardig zoals ze gewend was.
    Daarnaast vindt ze haar zusje echt reuze interessant. Wil van alles met haar doen.

    Als ik op bed zit te voeden, heb ik een rugsteun op bed staan, heb ik mijn deken over mijn benen heen en dan het voedingskussen voor me langs en aan de zijkant. En dan V bij me. Soms liggend op het voedingskussen (na het voeden) of aan de borst.
    Zat R dus laatst eens op bed. Ik wilde me aankleden en had net gevoed. Dus had V even midden op bed gelegd en zat zelf op de rand. R ging tegen de rugsteun aan zitten, wilde de deken over zich heen. Voedingskussen op schoot. Maar daarna ook V erbij op schoot.
    Paar dagen later nog eens. Alleen lag V toen in bed. Maar ze ging weer zitten. Deken erbij, voedingskussen erbij. En toen wilde ze V weer erbij. Maarja, dat kon natuurlijk niet.
     
  14. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Hier ook de krampjes. Zo zielig! Wij gebruiken sab simplex daartegen. Dat helpt gelukkig wel aardig. Al zijn de krampjes niet helemaal weg.

    Kraambezoek hebben we hier ook nog niet veel gehad. Nu is mijn sociale kring niet erg groot. Dus veel zal het ook niet worden. En corona natuurlijk. Een vriend van me appte dat hij vanwege corona en de risico's voorlopig niet zou komen. Een opa en oma zijn ook wat terughoudend vanwege corona.
    Mijn ouders, schoonouders (hiermee bedoel ik de moeder van mijn vriend en haar vriend) en zusje zijn wel langs geweest. En morgen komt de vader van mijn vriend met zijn vriendin.
    Op korte termijn zullen nog twee vriendinnen komen verwacht ik. En daarmee is het denk ik wel gebeurd met kraambezoek. Maar dat vind ik wel prima zo.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  15. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    @Lies1611 Het is ook vreemd om zo je kraambezoek te hebben.. veel mensen durven natuurlijk ook niet te komen nu. Heb jij mensen in je familie die nu gewoon weigeren te komen?


    Mijn oudste broer wil zolang er Corona is, niet langskomen. Ik heb hem zeker al 2,5 jaar niet gezien terwijl hij regelmatig hier in de buurt is voor werk..


    @Soturi ohhh dan smelt je toch helemaal!? Wat een schatje is je dochtertje zeg!


    Vandaag was ik echt vreselijk moe. Ik kon me gewoon nergens op concentreren. Ik wilde met mijn dochtertje een spelletje doen maar kreeg het gewoon niet voor elkaar. Zo stom! Nu heb ik vanavond eventjes geslapen en J in bad gedaan. Hormoonzalf heb ik gekregen voor hem dus gelijk gebruikt. Nu even en film afkijken en snel gaan slapen voordat J zich weer meld voor de fles:D
     
  16. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Jaa, super lief. Maar het blijft wel een dreumes van 1,5 jaar. Dus zodra iets anders haar aandacht krijgt, kan ze V ook zo van zich af schuiven en zich bezig houden met dat andere. :roflmao:
    Of niet door hebben dat je niet bovenop je zusje kan gaan zitten als je ook op schoot erbij wil. Of leunen op je zusje als je iets hebben wil wat aan de andere kant van je zusje ligt.
     
    Dogpaw vindt dit leuk.
  17. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Zo'n newborn blijft heel vermoeiend natuurlijk. Lekker naar bed gaan ja, daar waar het kan.
     
  18. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    @Soturi wat cute! En bijzonder vooe dr leeftijd dat ze niet jaloers is zeg!

    @Dogpaw ik weet niet of ze weigeren maar er zijn er een paar die ik wel had verwacht die zich gewoon nog totaal niet gemeld hebben voor bezoek. Ook geen vraag of we bezoek ontvangen en ik heb zoiets van je hebt een kaart gehad dus aan jullie de beurt..
    Ik ben trouwens wel bemieuwd naar jullie naam! MedejongensJ. En medemeisjesL:roflmao:
     
    Soturi vindt dit leuk.
  19. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    #19 Lieverding, 28 dec 2020
    Laatst bewerkt: 28 dec 2020
    Ik sluit mij erbij!

    ben 38 en is onze deerde (5e dochter als miskramen meegeteld) dochter Maantje geboren met geplande keizersnede 22 december. Ze doet het fantastisch en ik ook!

    Super sneller herstel zoals vorige twee keren ook (dag na keizersnede ging ik al naar huis). Ni weekje later heb nergens last van (litteken wat gevoelig nog aan buitenkant).

    Het is heerlijk thuis, ben super blij met extra weken voor oudste vrij Want zo geniegen Ze volle maand van haar. Ze zijn echt super lief, voeden, verzorgen, knuffelen.

    maantje was 3835 bij geboorte en dag erna door misselijkheid afgevallen tot 3570. Kraamzorg was paar dagen maar we hebben niet zoveel aan dus hebben het na 4 uur afgesloten. Ze krijgt flesvoeding en eet goed alleen komt maar niet aan zaterdag was ze 3560 nog steeds. Woensdag kunnen we pas weer wegen bij CB..
    Vanmiddag een landal geboekt voor een weekend op 8 jan met vrienden. Hopelijk ze is dan op de geboorte gewicht tegen die tijd.

    Kraampjes heeft ze ook soms: we geven infacol en probiotica sinds vandaag. Morgen met vitamine D beginnen ook. Verder echt een heerlijke bijzonder meisje, super lief en tevreden!

    Morgen komt newborn fotograaf ons vastleggen en we hebben kraamvisite van beste vriendin gehad. Deze week nog 4 vrienden met kinderen komen gespreid. De meeste zeggen dat ze willen komen maar nog geen cadeau hebben haha want is of niet geleverd of gewoon lastig te vinden met dichte winkels.. deze week komen ook geboortekaartjes en geboortekoekjes, heel fijn!
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  20. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Per ongeluk dubbel
     

Deel Deze Pagina