Ik weet het niet. Als ik vraag waarom ze niet wil vragen, zegt ze ‘Omdat.’ Heel irritant, als zij 14 is haalt ze het bloed onder mijn nagels vandaan denk ik. Ik heb net mijn vriend uit pure machteloosheid gefacetimed met haar, daarna ging ze redelijk snel slapen. Misschien dat ze haar vader mistte? Ik weet het niet...
Hier is de commode al heel lang niet meer in gebruik. Gewoon een verschoonmatje en dan verschonen waar het kan. En luierbroekjes zijn dan ahndig als je met moeite schoon hebt kunnen maken kun je in elk geval gewoon staand de luier omdoen.
Die broekjes gebruiken we idd ook, maar bij een poepluier moet hij toch echt wel even stil liggen of op z'n minst niet proberen om zich op zijn buik te draaien en weg te lopen. Dat durf ik dan ook niet aan om te doen in de zetel of op de grond....
Fijn dat ik niet de enige ben met verschoon en aankleed drama. Andere 2 kids hier waren echt stuk relaxeter op deze leeftijd, werkten gewoon prima mee, en nadat ze over gingen na een groot bed (beide rond de 2,5 ) gingen ze gewoon nog verschoond worden op het buro, die was soort van commode geworden.... dus voor mij is dit gedrag nieuw... maar ook afdrogen vind hij niet meer nodig, echt drama, en gezien hij hier elke avond onder de douche gaat, is er hoop gegil daarna. Oja die pamperbroekjes hebben we hier dus ook weer, hadden nog wat pakken, want zoon werdt toen snel zindelijk ineens, dus die erbij gepakt, maar t drama blijft hier dan.
Hier gelukkig (nog) geen drama met verschonen. Soms heeft hij er geen zin in, maar blijft altijd gewoon liggen. Hoef geen houdgreep oid te doen om die luier te verwisselen.
Goedemorgen! Hier vandaag op de planning om vanochtend in ieder geval even snel te poetsen en stofzuigen. Geen grote schoonmaak, maar dat alles weer even fris is. Ook even wat wassen draaien. Q hopelijk even lekker slapen tussen 12 en 14 en dan gaan we daarna lekker naar buiten. Een vriendin van mij is er dan ook, dus die vind het vast super leuk om met Q lekker buiten te zijn.
Hier standaard drama met verschonen, aankleden, afdrogen, haren doen, insmeren you name it Na het douchen rent hij eerst alle kamers door in zn blote arie Daar moet ik dan wel weer om lachen die rond rennende kadetjes Maar met aankleden enz staat vaak het zweet op mijn voorhoofd. Niet te doen met die draak
Dit doet mini O ook. Broer O werkt tegenwoordig wel mee. Meestal dan. Tegenwoordig is het samen slapen wel nog even uitdaging. Elkaar wakker houden enzo. Maargoed.
Wat hier helpt bij verschonen is een hydrofiel op zijn oogjes leggen en dan kiekeboe spelen. Dan is ie zodanig afgeleid dat het verschonen makkelijk gaat. Dit doe ik alleen als hij lastig doet. Dan leg ik de doek op zijn gezicht en vraag ik: ‘waar is ...?’. En dan haalt hij de doek weg en doet hem dan zelf weer op zijn gezicht etc.
Hier maak ik ook een spelletje van het verschonen. Kiekeboe inderdaad, liedjes zingen enz. L is dan te afgeleid van het meezingen/mee gebaren. Anders is t hier ook drama
Goeie tips ivm kiekeboe, maar ook dat werkt hier niet. S gooit dan gerust alles heel kwaad weg. Die wil enkel weer stoppen met wat we doen. Keikopje, die jongen. Maar dat compenseert hij ook wel op andere momenten. Toen het nog zo frisjes was kwam hij mij een dekentje brengen in de zetel. Gewoon uit het niets.
Echt waar kinderen denk 2maal na voor je eraan begint Doe ik iedere dag zo mijn best om voor haar te koken, weigert ze alles en wil enkel maar potjes eten. Hier zo tam momenteel. Echt geen zin om te werken met dit weer. Zin om mij in de tuin te leggen met een lekkere mocktail. Maar bon momenteel is het weer druk aan het worden. De Lockdown is stilletjes aan afgelopen, het leven hervat en de mensen kunnen nog steeds niet met de auto rijden.
@Kirzy Blote arie en witte kadetjes Te herkenbaar!! Hij zit dan ook altijd aan z'n pirilau (Portugees voor piemel) en kan dit ook zeggen Dus hij rent dan weg, schreeuwend; pirilauuuuu pirilauuuuu
Oh mensen, ik zit heerlijk in de tuin te genieten van m'n middag rust Vanochtend gewerkt en al wat schoongemaakt. Ga zo nog even stofzuigen en dan kan ik vanavond dweilen als ze in bed liggen. Vanmiddag met m'n ouders naar een kweker geweest en allerlei planten en perkgoed gekocht Gut, wat word je toch burgerlijk na je 30e dat dit dan een leuk uitje is
Ohw en @S2909 de wobbel een enorm succes. Gisteren gemakkelijk gedurende 2uur mee gespeeld en vandaag ook alweer een uur. Vindt het super fijn om over de brug te lopen.
Toch maar aanschaffen dan. Deze ochtend al pakket zomer kledij voor S gekocht. We gaan het maar therapeutisch shoppen noemen 5min later: besteld!
Neen, late namiddag gingen ze bellen. Dus dat is ergens tussen nu en 18u vermoed ik? Vind het wel nog meer spannend nu.