♡ De eerste 1000+ dagenclub | Pt. 2 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 12 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Ze snappen heel veel hoor. Je kunt gewoon zeggen niet rennen, continu, en als hij gaat lopen goed zo, dat bedoel ik, of iets in die richting. Valt hij dan zeggen, kijk dit gebeurt er als je steeds rent, dan ga je vallen, dus kun je beter lopen toch. Dat werkt hier wel goed, en op mijn werk met veel dreumesen ook.

2. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hier zitten we in monkey town! Nog half uurtje en dan gaat t dicht. Z is helemaal los gegaan, zo leuk. Andere 2 amper gezien, die vermaken zich prima zelf gelukkig.

Magnolia29 en S2909 vinden dit leuk.
  3. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Nee Z en dat is jammer genoeg onze eigen schuld. Zij mocht bij mij in bed slapen als mijn vriend weg was voor het werk, op een gegeven moment sliep ze altijd bij ons. En waar ze eerder gewoon vlot ging slapen, is dat nu ook volkomen ruk. :(

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ik zeg het constant maar hij blijft echt rennen. Hij gaat gewoon helemaal los. Misschien een kwestie van volhouden maar echt, na tien minuten constant zeggen lopen, niet rennen en hij gaat er dan toch steeds rennend vandoor. Voorheen liep hij super netjes aan de hand. Maar nadat we hem in de kinderboerderjj steeds los lieten lopen doet hij dit eigenlijk. Ga weer eens meer proberen met kleine stukjes aan de hand. Gewoon even een rondje om de straat en weer naar binnen.

Mya vindt dit leuk.
  5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ah herkenbaar. Misschien even streng zijn en niet meer bij je nemen? Of voor je rust kiezen en haar toch bij jullie laten? Het is hier met zomertijd sowieso al lastiger om de ouderen echt op tijd in bed te hebben. In de winter gaat dat makkelijker.

Mya en Katin87 vinden dit leuk.
  6. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Wat sneu zeg, beterschap! Hopelijk vannacht een betere nacht.

Katin87 vindt dit leuk.
  7. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Hier liggen ze beide in bed. Ik had een heerlijke salade van spinazie gemaakt met een dressing van olijfolie, balsamico, honing en mosterd. Zongedroogde tomaten erdoor en flink wat Parmezaanse kaas er op. Zelf gekruide krieltjes erbij en voor de kindjes worteltjes. Ik ga zo lekker verder met Handmaid’s Tale. Bijna door derde seizoen. :)

Fijne avond allemaal!

Magnolia29 en Mya vinden dit leuk.
  8. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Ik ben de avond met Z in ons bed begonnen, daar begon ze na het bedritueel al gauw te ouwehoeren. Toen heb ik haar in haar streng toe gesproken en in haar eigen bed gelegd. Ben even bij haar gaan liggen en... Ze slaapt! Gisteren hetzelfde geprobeerd, maar toen maakt het geen indruk.

wolkje1994, riean, Sansaatje en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    S ligt er ook net in. Hopelijk slaapt hij morgen wat langer nu hij er later in zit, maar da's geen voorwaarde voor langer slapen helaas.

Deze voormiddag heb ik me een nieuwe tweedehands wagen gekocht. Met vorige was ik dus volledig stil gevallen en daar waren minstens 1000 euro kosten aan. Voor een auto die max 2000 euro meer waard was, goed zot. Dus even gevraagd bij de garage en ze hadden daar toevallig een veel jonger model staan. En het voldeed aan mij eisen, de keuze was snel gemaakt.

Deze namiddag nog even naar de winkel. Voor het eerst mocht S in het kinderzitje van een kar zitten. Vond het eerst leuk, maar tegen dat we aan de kassa waren was hij het toch wel beu.

Daarna nog spaghetti gegeten en nu dus eindelijk rust. Denk dat ik er ook niet lang uit ga zijn...

wolkje1994, Mya en Miekje86 vinden dit leuk.
  10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wat grappig dat ze op een hoofdkussen slaapt. O is echt een buikslaper (mini O trouwens ook) en hij wil absoluut geen hoofdkussen. Dat komt mij dan weer goed uit nu want ik lig momenteel wat hoger door de hoest. Al zou ik denk ik nu wel weer met 1 kussen uit de voeten kunnen. Maar ik vind het wel lekker om toch iets hoger te liggen.

Wij net gegeten. Zit echt bomvol. Het was enorm lekker dus ik heb het gewoon helemaal op. Wel gelijk al een pantoprazol genomen (omeprazol is op) want ik weet dat ik anders maagzuur ga krijgen.

Mya en Katin87 vinden dit leuk.
  11. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.682
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Vanmorgen weer naar de intratuin geweest, keuze gemaakt in bodembedekking voor de voortuin. Het is kokosschors (of zoiets) geworden. Restaurant was open dus daar lekker een broodje gegeten. L vond het helemaal geweldig, was ook lekker met het speeltoestel bezig, ook zat hij te sjansen met een oma daar. E zei bij het weg gaan mama ik vind het zo fijn dat we eindelijk weer naar een restaurant mogen.

Vanmiddag niet veel gedaan, ik kakte in van het laat op bed liggen en vroeg wakker worden. Nu heel fout vijftig tinten kijken ik kan er niks aan doen maar ik vind christian best wel leuk om naar te kijken :oops: . Zo nog even kijken of ik voor morgen nog de ballenbak kan reserveren. Kunnen zich er 2 even lekker uitleven

Magnolia29, S2909, Mya en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hier ligt Z inmiddels alweer bijna een uur in zijn bedje. Nu met zijn dunne slaapzak en lakentje erbij, dacht m net weg te halen omdat hij m steeds los trekt en dubbel vouwt in zijn armen, hij wordt boos en verdrietig dat ik t lakentje weg haalde, echt zo zielig, dus m weer getroost, en lakentje weer terug ingestopt. Nu blijft hij liggen, hij is ook ontzettend moe van monkey town.

Boordevol en S2909 vinden dit leuk.
  13. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    @Boordevol wat ik met de oudste dan deed was de wagen meenemen bij rennen hoppa daarin. Ik merk aan T ook ze begrijpen donders goed nu wat wel en niet mag en ook als we het zeggen. Dus kijken of het kan helpen misschien de wagen of idd weer handje vasthouden.
    Als T mee naar buiten gaat op de loopfiets moet je het ook niet wagen om aan z’n stuur te komen. Of hij gaat gewoon ineens de straat op, lachend en meteen naar je kijken. Dus hij weet al heeeel goed dat dat niet de bedoeling is.

Mya, Boordevol en Magnolia29 vinden dit leuk.
  14. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Wat een binkie is O in die kleren @Nina Sanders
    @Katin87 , fijn dat ze slaapt! Lastig he dat soort avonden.
    Onze derde sliep als baby erg slecht, en sowieso slaapt hij ook nu nooit voor 21.00 uur, maar de laatste dagen is het over elven. Hij sliep ook steeds op de grond, tussen al zijn knuffels (24 stuks volgens hem). Dat vond hij heerlijk. Maar nu weer even streng, gewoon in bed, knuffels blijven op de grond. Hopelijk slaapt hij dan iets eerder want hij wordt er overdag zo huilerig van.

Hier weer flink bezig geweest vandaag, gang en overloop zijn nu behangen en geverfd. Moet nog een keer. Wat een klus. Maar het wordt ontzettend gaaf. Maandagavond ofzo nog een keer. Morgen even niks, daar hou ik het op vol, doir 1 dag niks te doen qua klussen, gewoon genieten van de kinderen enzo.
    Volgens mij wil man zo nog samen ik vertrek kijken. daar krijgen we altijd emigreer kriebels van :roflmao: maar nu de oudste op de middelbare zit gaan we echt niet verhuizen zo ver. Dat kunnen we hem niet aandoen.

Fijne avond verder!

Mya, Boordevol, Katin87 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier heeft mini O een obsessie met zn jas. Afgelopen week met het weer moest en zou hij zn jas aan hebben. Kind kwam vuurrood thuis. Wilde hem niet uit. Snap ook niet dat man toegeeft maargoed. Ik had hem uitgelaten.

De zwaan kwam weer tevoorschijn maar dat boeit me echt niks dan. Uit met die handel. Op dinsdag stond ie s ochtends vroeg alweer aan zijn jas te trekken. Dus ik zei heel streng 'nee!'. Meneer werd boos, maar gaf het na 2 min op omdat ik het negeerde.

En zo kan ik nog 100 situaties bedenken. Van momenten aan tafel waarop ik ga eten (jaloezie) tot per se met zijn beker melk rondlopen en dan gaan gooien ermee. O o o en pak die dan maar eens af. Zo hee, dan heb je een zwanenact waarbij de zwaan 3x sterft en tussentijds herboren wordt.

Conclusie: ze begrijpen het dondersgoed en maken er gerust misbruik van. Niet met verkeerde bedoelingen, maar om grenzen te verkennen en op te zoeken. Gewoon nee blijven zeggen (en ja ook belonen met een knuffel en kus) en consequent zijn. En lak hebben aan drama. Daar heeft mijn man soms wel moeite mee, maar bij nummer 3 mag hij echt meer op zn strepen gaan staan.

Mya, Boordevol en jvsd92 vinden dit leuk.
  16. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Heerlijk! Wij gaan morgenvroeg naar Ballorig. Kunnen de kinderen en man hun energie mooi kwijt :cool::roflmao:

Mya, Miekje86 en Boordevol vinden dit leuk.
  17. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Als V dit doet, moet hij voor straf in de buggy. Dus wil je lopen? Dan aan de hand of zelf lopen. Rennen is meteen in de buggy, wat hij vreselijk vindt :rolleyes: Misschien is dat nog een idee?

wolkje1994, Mya en Siepie85 vinden dit leuk.
  18. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ja zoals siepie85 ooo zegt indd maar eens doen. Maar vind het zo jammer omdat hij het heerlijk vond om te lopen en zo een kleine tien minuten netjes naar de winkel liep en weer terug. Nu is dat volledig omgekeerd. Maar er zijn stukken waar hij heerlijk mag rennen maar niet in de winkel bv of als het druk is op straat. Komende dagen maar eens strenger gaan doen.

S2909, Mya, Siepie85 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.682
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Wij ook, tenminste andere keten en aan de andere kant van het land ;)

Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  20. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Pff wat een avond :rolleyes: We zijn tot 22.00u met V in de weer geweest. Bleef maar hysterisch gieren in bed. Paar keer er uit, mee naar beneden, toch nog maar een banaan gegeven.. Niks hielp. Hij bleef maar roepen; benede! Spele! :o: Ja doei, het is allang bedtijd vriend. Dus man is uiteindelijk met hem op zijn kamer gaan zitten, stevig vasthouden en toen gaf hij zich over. Temperamentvol mannetje zullen we maar zeggen o_O

S2909, Siepie85 en Mya vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina