@Kirzy, hier ook ervaring met laseren lipbandje en tongriempje. Z was toen nog geen 2 weken, ik vond t ook echt heftig om te zien, zo zielig, en die geur erbij vergeet ik ook nooit meer. Hier moesten we t ook maseren, zonder iets, alleen uiteraard heel goed handen wassen, en dan voor elke voeding moest het, 2 weken lang. Z vond t allemaal minder erg als wij toen weet ik nog. Wat is de reden dat t bij B vrij laat gedaan is? Z kon hier namelijk heel slecht uit een flesje drinken, en hij viel te veel af daardoor. Dag later konden we gelijk terecht in t zkh. Sterkte voor B en ook voor jou, niet fijn om te zien dat je uk zoveel pijn moest doorstaan.
L zijn tong en lipriempje zijn geknipt toen hij ongeveer een week oud was. Door de verloskundige gewoon lekker thuis. Vooral dat laatste vond ik wel erg prettig. Ik moest voor iedere voeding alles masseren met mijn vingers.
@riean oh noo balen zeg, wat een gedoe. Hopelijk gauw weer gewoon de normale dingen doen. Het was weer vroeg.. 5u werd ik zelf wakker. Plassen (alweer!) en klaarwakker. Volgens hoorde ik ook al een kind een geluidje maken dus ik ben mega zachtjes naar beneden gesneakt. Oh my.. Wat zijn jullie plannen vandaag? Het wordt weer mooi weer (de hele week) dus dt is mooi. Maar van mij hoeven de temperaturen überhaupt niet boven de 30+ uit te komen hoor haha Hier vanaf vandaag weer werken. Niet per se heel veel zin in..een paar dagen vrij vond ik ook heerlijk maargoed. Nog 2 weken werken en dan gaan we 2 weekjes naar zee. En daarna ook nog maar 2,5 wk werken en dan verlof (dan ben ik 35,5 wk) . Ik vind het hele raar klinken wanneer ik dus zeg dat ik eind volgende maand al met verlof ga. Dan komt het allemaal eng dichtbij en heb ik zoiets van 'hier zijn we nog lang niet klaar voor'. Onzin natuurlijk want feitelijk hoeft er qua kamer enkel een sausje op de muren en qua kleertjes enzo moet ik even de vliering op om te kijken wat ik nog heb en wil bewaren, de rest is zo bij gekocht. Van de week wel het kraampakket ontvangen. @jvsd92 leuk hoor, even naar landal. Heerlijk om er even uit te zijn. Ik kijk ook uit naar ons nachtje weg met gezin dit weekend. Hoewel dat maar 1 nacht is, toch enorm veel zin in! Verder hoop ik vandaag een relatief rustig dagje te hebben en een beetje in de tuin te rommelen..
Goedemorgen! Hier een prima nachtje. Ik verbaas me erover hoe makkelijk Q zonder slaapzak slaapt. Dacht dat echt een dingetje ging worden aangezien hij vanaf zijn geboorte in een slaapzak heeft gelegen. Maar door de warmte is het echt niet lekker voor hem. Dus gewoon in zijn romper in bed. Prima voor hem dus. Heeft gewoon heerlijk geslapen. Top! Inmiddels staat hier alles even lekker open. Even doortochten tot dat het echt warm wordt, dan gaat alles weer dicht. Ik zit te wachtte tot dat Q en mijn man naar beneden komen. Nog even rust in de tent hier haha. Verder moet ik vanochtend even schoonmaken en stofzuigen zo na het weekend is het altijd weer een bende. Ook wat wassen erin. Ik denk dat ik vanmiddag even met Q naar de kinderboerderij ga. Hij vind dat echt heel erg leuk. En ik heb geen zin om de hele dag Q te moeten entertainen thuis.
Oh heerlijk nog even rust. Ik vind dat ook zo fijn. Ook hier de boel lekker open. Fris windje is echt heel aangenaam. O was zéér dramatisch vanochtend. Ik mocht helemaal niets doen, hij claimde papa echt (oftewel: jaloers omdat die zijn broertje ging klaar maken). Aangezien mijn man er eigenlijk amper wat van zei, het daardoor later werd en ik al een aantal keren de opmerking richting hem maakte dat hij eens wat strenger moest zijn dacht ik: oké prima, zoek het dan maar uit. Dat gedrag doet O alleen bij papa en tsja, hij zal zelf dat patroon moeten doorbreken. Als ik alleen met O ben, luistert hij prima en werkt hij meestal mee. Maar hij weet dat hij papa meer kan uit testen en dat die minder consequent is. Ik wens hem veel succes straks met 3, maar ik ga niet de boeman zijn die alleen maar corrigeert en nee zegt namens mijn man. Zacht ei. Dus ik ben heerlijk zelf gaan douchen, schoon haar, heb tanrevel gedaan (dus als het goed is krijg ik de komende uren weer een mooie glow) en daarna kwam O slijmen bij mij.. . Ik heb hem even heel duidelijk gemaakt dat hij zich kon gedragen beneden en heel gauw mee kon werken en dat hij het niet in zijn hoofd moest halen om te gaan zeuren of lang te ontbijten. Kans gehad, consequentie voor hem en dat snapt hij dondersgoed. Kreeg nog wel een dikke knuffel toen hij weg ging Verder zojuist de bijkeukenvloer gestoomreinigd, de was staat aan en nu zit ik met een kop koffie even bij te komen. Daarna een snel make-upje en aan het werk!
Goedemorgen! Ik zit klaar voor de online begeleiding. Duurt tot 10u gok ik. Zijn nu alles een beetje aan het afronden voor dit schooljaar. Net op de fiets N naar school gebracht en V naar de opvang. Ik ben echt een mooi weer fietser, heerlijk Heb een drukke dag voor mezelf gepland. Nog wat verder werken, beneden verdieping schoonmaken, N haar kledingkast verder uitzoeken (ben op de helft ), plantjes poten in de potten voor/achter het huis. Moet m'n nagels ook nog doen, maar de doos met spullen staat bij m'n zusje. Ook nog maar even ophalen dus!
Weet je wat zo gek is. Ik werd vanochtend wakker en voelde echt weer diezelfde droge hoest, maar dit keer wel wat anders alsof het echt vast zat. Keek ik naar de pillen en zag ik dat ik er gisteren 1 vergeten was. Zou 1 vergeten tablet echt al zoveel verschil maken? Jullie begrijpen dat ik dus echt heel blij ben dat ik zo gehamerd heb op die kuur. Ik moet nog een dikke week, maar stel dat ik toch weer werd weggestuurd, dan had ik nu ws nog steeds zo gehoest Onvoorstelbaar. Ik kende deze kuur overigens nog niet.
Ja zielig als ze zo klein zijn! Gelukkig viel het hier ook mee net met het masseren. Hij hield zich kranig! Kraamzorg heeft het gemist. De huisarts ook toen we er waren om te laten checken of hij spruw had. Toen zei ze nog ja je mag de melkblaasjes op zijn lip wel insmeren Hij dronk zijn flessen opzich oke. Wel onrustig en liep vaak Melk langs zijn mondhoek. Spuugde veel en in t begin super veel last van krampjes maar kwam gewoon goed aan. Met J natuurlijk bv gegeven dus voor mij was het nu normaal zeg maar dus het is gewoon door meerdere partijen gemist vandaar dat het nu pas gedaan is
Lekker rustig hier Bijna alles van m'n lijstje gedaan. Nog extra de zolder wat opgeruimd. Alleen nog dweilen, maar daar heb ik nu geen zin in Ik geniet nog even van een half uurtje rust voor ik de kinderen van de opvang haal. Dan schuif ik een pizza in de oven en vind ik 't prima . Dweilen doe ik wel als V in bed ligt.
Hier moet ik ook nog dweilen @Magnolia29 maar heb daar zo geen zin in. 3 manden was weg gevouwen daar had ik de afgelopen dagen ook geen zin in ook weinig tijd voor gehad daar niet van. Om 18:00 intake op het KDV voor Bry. Eten wel al voorbereid moet alleen de pasta nog koken. Hopelijk is J een beetje te harden straks met eten. Jochie is altijd zo gesloopt na een dag KDV.
Wij zijn aan ons avondritueel begonnen. S gaan halen aan de kdv, bij thuiskomst nog eten want het lijkt altijd alsof hij uitgehongerd is. En dat terwijl hij daar echt meer dan genoeg eet. Dan beetje tv kijken (hij heeft altijd een rustig momentje nodig als hij thuiskomt anders drama). En straks nog wat uitleven met papa. Wat een verschil trouwens een placenta voor of achteraan. Bij S voelde ik hem amper en zijn zus nu is gewoon één en al beweging. Die voel ik op deze termijn gewoon heel de dag door, zelfs al ter hoogte van mijn ribben. En moet nog 20 weken gaan.
Hier prima rustig dagje. Standaard dingen gedaan zoals was gedraaid. Verder even gauw naar de action geweest maar ik voel dat ik snel moe ben joh. Die ribben spelen ook daarin mee, maar moet eerlijk bekennen dat het stukken beter gaat! Verder wil ik n.a.v. het zwembad topic dus serieus een plunge pool @Siepie85 . Wij hebben met gemak ruimte in de tuin, en het lijkt me heerlijk om 's ochtends / 's avonds gewoon te ontspannen in het water. Ik ben niet iemand die echt baantjes gaat trekken oid. Een groot zwembad vind ik dan weer té. Maar een mini pool in je achtertuin, hmm.. daar heb ik wel oren naar. Geheel afhankelijk van de kosten want ik ga dus nooit een mini pool van 30k kopen. Ik ben me dus aan het inlezen, met name over de kosten, en wil me serieus gaan verdiepen in wat er allemaal bij komt kijken. Scheelt dat mijn man ook erg enthousiast is over het idee.. die opperde bij onze verhuizing al dat ie wel een zwembad zou willen, waarop ik hem vierkant uit heb gelachen. Ik zou moeten koken maar totaal geen zin in....
@S2909 ik heb nu 3x de placenta voor gehad, maar deze jongen voel ik sinds een week of 22 dus echt de hele dag door. Denk dat het ook komt doordat mijn buik gewoon helemaal gevuld is met baby (deze week 29(!) weken) maar ik merk wel veel verschil met O en O. Die bewogen ook veel, maar meer op vaste momenten. Deze baby voel ik dus als ik wakker wordt omdat ik moet plassen, in de ochtend, de hele dag door feitelijk. Erg leuk, maar het heeft al voor een paar zeer oncomfortabele momenten gezorgd..
Ik bedoel niet sinds 22 weken maar sinds week 22 van de zwangerschap, maar ik denk dat dat wel duidelijk was..
Hier had ik beide keren placenta voor en eerste vanaf 19 weken constant bewegen en druk. Tweede vanaf 17 weken en die verbouwde echt m’n hele buik vanaf dat moment.
@Nina Sanders , misschien moet je eerst even wachten tot de baby er is en 9 maanden ontzwangeren, kijken of je dan nog wil Ik ben wel blij met dit mooie weer. L loopt veel buiten rond maar ik kan echt niks als ze wakker is. Ze wil constant aandacht. Toen ze sliep heb ik weer 2 rollen behang op de muur gedaan. Verder maar veel buiten zitten met L. Niet echt bevredigend zo'n dag maar ik probeer me er maar niet druk om te maken. Er zijn wel 3 wassen schoon, en de woonkamer en keuken ook snel even gedaan. Dweilen heeft hier geen zin met dit weer, ze blijven zand en modder naar binnen lopen. Pas als het nieuwe terras ligt zal dat wel over zijn. Nu eerst maar eens koken en eten,dan kan L naar bed en kan ik de dakrand gaan verven. Ook zo'n stom klus jhe dat al een tijdje moet