@Nina Sanders Uit welke lijn verf kies je de kleuren van de muren? En welke kleuren hebben jullie in huis? Kan ik even inspiratie opdoen... Ik had 3 kleuren uitgezocht voor de woonkamer, maar ik twijfel nog
@riean aaaahahaha nee! Dat is niet mijn ding. Vorig jaar ook aan gedacht maar toen kwamen er allerlei andere dingen die ik liever wilde (zoals de badkamer). Hahaha welke ruimte bedoel je, aangezien hier geen enkele muur wit is? Ik vind de Pure & Original lijn geweldig en behang heb ik uitgekozen van Arte. Beneden hebben we Pure and Original Dry Terra aan 1 zijde. Heel bewust 1 laag omdat hij dan minder fel en bruin wordt maar je iets meer de rood variant er doorheen ziet. Toilet meegepakt in die kleur. Die zit ook op de babykamer nog en wel 3 lagen, dus dat is een flink diep donkere kleur. Die we nu weer opnieuw gaan verven. De rest van de living is vergrijsd groen en draagt Kiwi White. De keuken heeft Old rose (ook weer bewust 1 laag waardoor de tint zalmkleurig lijkt als de zon erop staat). Maar serieus hee. Kleine kinderen en handjes = om de paar jaar opnieuw verven. Heb ik al lang gezien maar oké. Boven koos O Mushroom van Vestingh voor z’n kamer maar ik heb stiekem Old Romance gedaan omdat ik die kleur op alle slaapkamers wil hebben. Uiteraard 2 dikke lagen zodat het echt een diepe, medium donkere beige-zandtint is. Maar uiteraard heb ik O laten geloven dat ie écht Mushroom heeft op de muren. De jongen had namelijk geoefend met de uitspraak en heeft dit verkondigd aan de hele wereld en dat ie het zelf heeft uitgekozen. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om toe te geven dat ik stiekem iets anders heb gedaan. Dan hebben we nog ons kantoor. Ook die draagt Pure and Original in de kleur Sahara Dust. Hij pakt vanwege het weinige daglicht wat daar komt best geel uit moet ik toegeven, maar niet fel en heel mooi icm het donkere taupe van het houtwerk en straks de zwarte stalen deur. Dat was hem geloof ik haha.
Hier kwam mini O echt mega dramatisch thuis. Denk echt oververmoeid, het was ook gewoon een lange dag maargoed. Ik kan er niks aan doen en daar zal hij toch meer aan moeten wennen. Het helpt ook niet dat hij tegenwoordig weer vroeger wakker lijkt te worden. Sliep hij eerder wel eens tot 7.30, dus is het tussen 6 en 7. Misschien toch even wennen op de andere kamer. Vond het ergens ook wel sneu voor hem. Hij was zo mega hysterisch aan het brullen. Ik hoorde hem van ver aan komen. En is niet meer gestopt toen hij thuis kwam met brullen. Hij wilde uiteraard niets dus man zei ‘ik kan hem beter direct poetsen en in gewoon naar bed brengen’. Vond dat nog stom ook want we knuffelen altijd maar nu dus niet gedaan. Goede keuze want het gebrul ging nog 1 min in bed door en meneer was in coma. Heb hem daarna uiteraard nog wel stiekem gekust. En O was me toch een partij lief toen hij thuis kwam! Man zei dat hij onderweg brutaal was maar hij werkte echt prima mee. Hij kwam wel bezweet en onder het zand thuis, dus ik heb hem eerst nog even onder de douche gezet hoor. We stappen in dit huis niet vies het bed in . Ik moest hem wel beloven dat hij mijn Rituals mousse mocht gebruiken onder de douche en dat hij daarna de bijpassende mist in z’n haar mocht. Onze kleine Fred van Leer. Stiekem vind ik dat wel lief. Wat kan mij het schelen, ik maak hem daar zo intens gelukkig mee. Daarna een beetje opgeruimd, gezogen beneden resterende was weggewerkt (voordeel van dit weer, het is echt zo snel droog) en nu staat de boel heerlijk tegen elkaar te luchten! Man is nog even aan het werk gegaan van 20-21 en zometeen gaan we even lekker samen in de tuin zitten. Ik mis cava.
Echt waar... Die meiden hier Slaapt Z eindelijk redelijk op tijd in haar eigen bed, is L de boel aan het verstieren. Ze ligt er nu net weer in. Wat een gedoe. Haar laten huilen heeft geen zin helaas. Ze lijkt ook gewoon klaarwakker. Hoop dat ze zo gaat slapen, want deze moeke wil ook graag naar bed, haha
Ik schud je de hand. L ligt er net weer in en is volop aan het zingen en kletsen Ik stond net op de steiger om te verven, ging ze krijsen. Ik wilde perse 1 rand af maken, dus even laten huilen, klim ik net die steiger af, stopt ze. Ben ik halverwege de 2e rand , begint ze weer en stopte niet meer. Dus idd maar mee naar beneden. Gaat mijn avond weer. Sterkte! Ze gaan het vast ooit leren
Hier mini O night terror geen goed idee met 2 jongens op de kamer want dat moet ik hem wel uit bed halen. Anders wordt O wakker. Die is gelukkig niet wakker geworden. Op een gegeven moment wordt mini O toch half wakker (want dan accepteert hij zijn speen weer) dus dan leg ik hem snel terug. Duurde dit keer slechts 15 min en was al eventjes geleden...
Hier gaat alles zijn gangetje. Z. Die slaapt nu al vanaf zaterdag dacht ik, in zijn peuterbed. Het duurt alleen veel langer voor hij slaapt, elke keer bijna een uur, terwijl hij in zijn ledikant al vaak meteen ging slapen. Dus hopelijk gaat dat snel beter worden. Hij blijft er wel in liggen nu, en gek genoeg laat hij nu altijd zijn slaapzak aan… heel apart eigenlijk. Had een matrasje voor m gekocht van koudschuim, had hij ook in ledikant. Maar de kwaliteit ervan is zo slecht, de rits heeft Z al open gepunnikt en is dus ook gewoon stuk, de tijk laten spontaan de stiksels van los. En twijfelde al, want ledikant matras was veel beter. Maar goed via bol besteld, dus zondag weer nieuwe matras besteld, 100 euro, en de juiste keurmerken. Komt ie vanavond binnen, echt een veel beter matras, maar is de rits van de tijk met geen mogelijkheid open te krijgen, dus morgen maar achteraan. Blij dat ik de andere nog niet retour had gemeld, want dat moet ook nog, ga ze gewoon morgen bellen bol dus, en kijken wat ze ervan zeggen. Andere matras kostte 64 euro, en valt dus soort van uit elkaar binnen paar dagen…
N had net een ongelukje. Hele bed verschoond. Daarna begon ze te huilen dat ze buikpijn had. Dus we zitten nu beneden, ze heeft een broodje gehad en probeert nu allerlei smoesjes te verzinnen waarom ze niet in haar eigen bed kan slapen vannacht. Dikke doei, daar heb ik dus écht geen zin in.
Oh wat erg haha. O die heeft ook altijd pijntjes als hij iets moet maar niet wil. Bijv nog een paar happen eten.. kan niet, heeft ie buikpijn. Of zn speelgoed opruimen.. dan heeft ie een zeer been. Of tandenpoetsen. Rara? Juist: een zere tand. Trappen we mooi niet in maar moet soms wel lachen om zn inventiviteit hoor. Ligt N inmiddels weer lekker in haar eigen bed?
Jazeker! Gezegd dat ze een extra knuffel moest pakken om mee te slapen en dat ik in de kamer naast haar lig. Dus is ze niet alleen Nu moet ik nog in slaap komen
@Mya wat slecht eigenlijk. Hier nooit problemen gehad. O had een aerosleep matras en topper in zn ledikant. Die hebben we beiden nog dus gaan we voor de baby ook gebruiken. Mini O heeft een Airgosafe matras en topper. Die is serieus veel goedkoper maar vind ik ook veel fijner! Matras is ook dikker. Met een tencel hoes (ik twijfel of die Aerosleep daf ook heeft, ga ik morgen checken) en dat is erg prettig materiaal want onze bugaboo is ook geheel gevoerd met tencel waardoor het in de zomer ook aangenaam is. Inmiddels slaapt O in zijn peuterbed maar hebben we geen losse topper. Dat is wel een goede eigenlijk. Misschien zouden we die er eens los bij moeten kopen. We hebben de White Panter tencel matras van ABZ. Zonder topper dus.. hij ligt er wel heerlijk op. Het is een dik matras met echt een ultra zachte hoes.
Edit: herinner me weer waarom we nu geen losse topper voor het peuterbed hebben. Lastig te vinden in 70x140 cm..
Ik had de consumenten bond test gelezen, zijn baby matrassen getest, waren heel veel slechte tussen, vond t best schokkend. ABZ zat daar ook tussen, dacht niet zo heel goed uit me hoofd, maar weet ik niet meer zeker. Het tweede veel betere matras heeft ook een tencel hoes.
Goedemorgen! Hier nog rustig aan het wakker worden met zijn alle in bed. Alle ramen staan alweer open en het waait heerlijk door. Nog geen idee wat we vandaag gaan doen. Man is altijd vrij op woensdag. Gaat in de ochtend vaak alleen even naar de zaak. Duuuus zo even overleven.
Haha, oooh nee! Die oudste van mij is ook heel goed in smoesjes verzinnen. ‘Maar mama, ik wil je nog wat vertellen!’ ‘Wat wil je vertellen dan Z?’ ‘Euuuuh’
Ik vind het altijd ook ergens wel heel subjectief. Want hij bevalt ons super goed. Voor de babyfase hebben wij wel altijd zo'n honingraat structuur topper. En verder gewoon koudschuim matrassen. Wij kopen nooit de allergoedkoopste matrassen, maar je hebt ze ook van 400 euro en dat vind ik voor een peuterbed wel te veel geld eerlijk gezegd.
Hier bracht man mij om 7.30 koffie op bed had beneden ook al brood v d jongens gemaakt. Wist niet wat ik mee maakte hahaha. Wel heerlijk hoor, even rustig opstaan. Laat de jongens vandaag aub een beetje relaxed zijn. geen zin in drama. Beddengoed van de kinderen en handdoeken erbij staan inmiddels lekker op 60 graden aan!
Ja dat is ook zeker zo. Wij ook niet de allerduurste matrassen hoor, nu eentje van 100 euro, maar is heel fijn matras met keurmerken wat blijkbaar ook belangrijk is. Leverancier belde net, we konden kiezen of 15 euro korting, of hij stuurt een nieuwe hoes toe, nou prima geregeld, nieuwe hoes dus gekozen. Oude kunnen we dus gewoon eraf knippen en weggooien als hij gewassen zou moeten worden. Kan Z vanavond op zijn nieuwe matras slapen, ben erg blij.