@speentjes (nee niemand heeft deze naam ) E was ruim 4 jaar toen ze er pas vanaf was. Ik vond hem wel ideaal maar was wel streng alleen op bed of als je ziek bent. Ik kan er niet zo goed tegen als ze de hele dag met dat ding in lopen. Ik wilde het haar eigenlijk afleren als L geboren was, maar die weigerde een speen en dat had E natuurlijk heel snel door dus speentjes zijn voor baby's ging niet op. In de zomer had ze hem stuk gebeten en toen heb ik wel gezegt ja er zijn geen speentjes meer voor 4 jarige. Ik had drama verwacht, wat zegt ze oke en ze is gaan slapen . Aan de ene kant ben ik blij dat L geen speen heeft maar soms best wel irritant. Hij jammert altijd even als hij gaat slapen. Ik ben wel heel blij dat hij niet voor zijn duim heeft gekozen, is toch wel lastiger af te leren. Wat hij trouwens wel doet is het oor van zijn kroel in zijn mond om op te sabbelen. Maar met knuffels ben ik ook streng alleen in bed, voor het geval dat we ze kwijt raken ontaarde moeder ben ik he
@Sansaatje hopelijk gauw beter. Voldoende slaap helpt meestal wel. Speen: S heeft er ook nog, vooral voor het slapen, dan heeft hij er standaard 1 in de mond en 1 in de hand. En na een dag kdv krijgt hij er ook één. Dan is hij meestal zo moe dat hij enkel wat wil chillen. Daarnet foto's gezien van kdv en ze mochten vandaag eendjes vissen uit een bak met water. Leuk om te zien en niet moeilijk dat hij s avonds altijd zo moe is.
J krijgt zijn speen ook alleen in bed of na een dag kdv. Dan is hij vaak zo moe. 'S morgens mag hij m ook wel is mee naar beneden nemen maar dan gaat ie uit zodra hij zijn drinken heeft. Soms kaapt ie de speen van Bry nog wel is baby baby zegt ie dan met die speen in zn mond. Draak
Geen van de kinderen hier heeft ooit een lievelingsiets gehad (vul maar in, speen, knuffel, deken enz). Echt gewoon totaal nie tin geïnteresseerd en heb ook nooit specifiek iets aangeboden of 1 dekentje ofzo gehad dat ik altijd gebruikte ofzo. @Habibati ik zou wel opzien tegen het afleren en hij heeft hem hier even gehwd maar was er niet beter mee gaan slapen ofzo. Vandaar dat ik dacht dan maar meteen weg ermee voor ik er mee zit.
Bedankt dames! Na ruim 4 uur slaap koorts gedaald naar 38.8 en meneer zit nu een lekker perenijsje te eten.
Hebben jullie ook zulke volleerde gymnasten? Doet hier dus 3perfecte koprollen na elkaar staat effe recht met een grijns tot achter haar oren en herbegint. Denk dat het in september Turnschool gaat worden.
Nee wij hebben een klimgeit meneer klautert over op en af. Hij wil nu pogingen gaan doen om de trap af te lopen op zijn knieën
Klimmen is ook een succes. Doet alsof er iets onder de zetel ligt zodat ik mij neerleg en klautert ze op mij en gebruikt mij als trampoline...
Haha hier ook idd keurige koprollen en ze springt heel graag op de trampoline. En dan s springen, op haar billen neerkomen en meteen weer doorspringen. Zo schattig om te zien. Ze gaat steeds beter praten. Ik lig soms dubbel. Zoon vroeg: mag ik aardbeien? Hoor ik haar opeens vanuit de hoek van de kamer roepen: 'aardbeien! Aardbeien!' En ze lust ze niet eens Overigens lust ze helemaal niks van groente of fruit meer. Ik maak daar nooit een probleem van, het is een fase, hebben ze allemaal gegad. Maar echt van beiden niks dat ken ik niet. Nu maar knijp fruit besteld, kijken of ze dat lust. En anders maar hopen dat ze het ooit gaat proberen toch te eten. Vanaf 4 moeten ze bij ons sowieso verplicht groenten eten die op tafel staan. Tot die tijd ga ik de strijd niet aan. Mijn werkdag zit er bijna op. Laatste dingen afronden en dan weekend
Momenteel wilt ze enkel potjes en knijpfruit. Tot 3weken geleden heeft ze dat altijd geweigerd en nu is het het lekkerste ter wereld... Goed voor mijn vertrouwen als kok...
Deze warme dagen wordt er hier ook echt heel slecht gegeten. Fruit ook pertinent niet, tenzij een smoothie avocado banaan.
Hier ook een klimgeit, ik voel regelmatig mijn hart bijna uit mijn borstkas bonken van de stoten die hij uithaalt. Fruit en groenten: kan niet klagen over eten eigenlijk. Hij lust redelijk veel, maar dat hij vandaag iets lekker vindt, wilt niet zeggen dat dat volgende week nog zo is. Ik probeer af te wisselen en wacht dan gewoon af om te zien of hij het eet. Wat helpt is dat ik of papa een kom met een bepaald fruit voor onszelf nemen en dan is het automatisch interessant en komt hij schooien. Ik ga ook niets forceren. Als hij genoeg heeft aan tafel dan ga ik ook niet smeken voor nog 2 happen.
Ik lig languit op de bank. ME-GA drukke dag op kantoor gehad. De dag vloog voorbij. Volgende week heb ik een weekje vakantie dus ik heb al heel veel voorwerk gedaan zodat er niet een bak werk ligt als ik terug ben. Maaaar, ik ben ongesteld, best wat kramp en ik heb echt giga hoofdpijn vandaag dus ik voel me echt een beetje een zielig vogeltje nu. Dus; mijn man is nu naar de Mc Donalds voor wat comfort food. De enigste beweging die ik straks nog maak is richting de badkamer en daarna richting bed.
Hier hang ik ook op de bank. Vandaag vreselijke last van hooikoorts. Rustig werkdagje gehad. Volgende week nog een week werken en dan lekker 2,5 wk vrij. En dan 2,5 wk werken en dan verlof dan ben ik al bijna 36 weken. Ik word echt compleet verbouwd van binnen, niet normaal. Ik weet niet wat deze baby allemaal doet maar deze is echt zo veel drukker dan de jongens in de buik. Die hadden meer hun vaste momenten maar nu? De hele dag door. Mijn buik schudt af en toe echt helemaal alle kanten op en ik voel echt aan alle kanten geschop. Wát is die aan het doen? Kindjes kwamen verhit terug van de opvang. O even onder de douche gezet en mini O gaat morgen met mij mee. Morgenochtend gaat O weer even naar school. Ben benieuwd. Mijn man is vanaf begin van de middag weg. Weer iets van werk. Ik hoop dat de jongens een beetje mee werken. Heb wel met mijn schoonouders afgesproken dat als ze het echt te bont maken, er eventueel ook een kind bij hen kan komen spelen. Ik heb de mini 's ochtends alleen, en vind het ook leuk om zn broer een keer alleen te hebben. Maar dat ligt aan hoe ze tegen elkaar doen want bijvoorbeeld gisteren was echt de hel. Ze hebben echt de hele dag ruzie gemaakt en tegen elkaar lopen blèren, gillen en gemeen doen tegen elkaar. Snert jochies! En dan ben ik morgen dus alleen met ze We gaan het wel zien. Overleef het wel, wie weet valt het mee. Van mij hoeven die hoge temperaturen ook niet. Sinds kinderen krijgen kan ik een stuk minder goed tegen warmte (20-25 graden met zon heerlijk, maar 25+ met zon vind ik al gauw te warm), ondanks dat ik ook een enorme koukleum ben. Maar zwanger al helemaal. Ik heb het zó snel heet.. Hier volgende week trouwens een groeiecho en ik ben langzaamaan alvast wat kleine dingen voor de vakantie aan het voorbereiden. Denk aan reserveren fietsen en bestelmomenten vastleggen voor de Appie want: ja, die komen ook gewoon aan zee bezorgen! No way dat ik met tassen vol doekjes, luiers en producten ga sjouwen hoor. Wij laten daar gewoon 2x echt grote boodschappen bezorgen en voor de rest kijken we wel.
Oh en O kwam straks keihard gillend aanrennen dat er een duizendpoot in de keuken zat. Zat er een fruitvlieg op de vloer.
Ahaha Bij mijn ouders vandaag liep er zo een heel vies spring spinnetje op de deurpost. Dus wij tegen J kijk een spin. Hij er heel mans heen en hem aanraken dat beest bewegen natuurlijk. Nou toen deinste die meteen weer terug. Was toch wel een beetje spannend
Grappig hoe elk kind apart op zulke dingen reageert. O is dus echt een chicken als het gaat om vliegen, spinnen etc. Die gaat zich echt enorm lopen aanstellen. Is sowieso best een voorzichtig en proper kind. Mini O daarentegen die pakt gerust een spin op om die vervolgens fijn te knijpen , hapt naar steentjes buiten, eet echt als een beest (propt er een hele boterham in) en klimt echt óveral op. Heel anders dus. Hij is fysiek ook een stuk sterker dan z'n broer. Als is die de laatste tijd ook wel wat aan gekomen (groeispurtje in de lengte ook)!
Moooooooorning. Hoe gaat het hier? Ik heb beneden lekker de boel open gezet (dan maar lawaai van het rolluik, ga niet in de hitte zitten haha) en de temperatuur buiten is nu dus echt heerlijk. Op de slaapkamers daarentegen... Wat zijn jullie plannen vandaag?
Goedemorgen! Hier net wakker. Ook alles lekker even open gegooid. Ik ga straks richting mijn ouders om daar mijn auto even helemaal leeg te halen en schoon te maken. Is echt al zolang niet gebeurd. Die hebben daar meer dan genoeg ruimte voor dus dat is handig, ik moet bij ons langs de weg. Hun hebben gewoon een eigen erf.
Omg A heeft tot 7.10 geslapen dat is echt 2 maanden geleden ofzo hahaha, heerlijk. Mijn vrije dag. We gaan zo even naar de stad denk ik, even kijken of er nog een klein badje te scoren is. 1 slaapje proberen vandaag denk ik. Oh ja wel even de EK pool van t werk nog inleveren