♡ De eerste 1000+ dagenclub | Pt. 2 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 12 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lancer1992

Lancer1992 Niet meer actief

#601 Lancer1992, 24 mrt 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mrt 2021
    Weer een update na een kleine week.
    Bij ons gaat het echt niet goed.

de klachten bij R lijken steeds meer toe te nemen. Heb nu aankomende vrijdag eindelijk een afspraak bij de kinderarts staan.
    we zijn ondertussen in overleg met de huisarts begin vorige week overgestapt op koemelkvrije voeding. Maar ook hier weinig resultaat en uiteindelijk afgelopen maandag bij de huisarts gezeten met tranen in mijn ogen en een R die niet te troosten is. Toen toch maar de doorverwijzing gekregen want ook zij wisten het niet meer

De dagen, voornamelijk de nachten zijn gewoon echt slopend. Ik krijg R bij mij gewoonweg niet rustig (bij man trouwens ook niet en geloof me die is 10000x rustiger dan ik) als ik geluk heb valt ze na 2 uur uit vermoeidheid in slaap of moet ik het uitzitten tot de volgende voedingsronde en voed ik haar liggend waarna ze toch in slaap valt maar zichzelf helemaal onderspuugt..... ik gok dat R nog niet eens aan die 10 uur slaap per dag komt. Misschien met geluk. Maar dat is gewoon veelste weinig voor zo’n uk.

we krijgen ontzettend veel hulp van onze ouders en zij nemen R bijna iedere dag mee voor een wandeling tijdens B zijn middagslaapje zodat ik even bij kan komen. Ik geniet oprecht van die stille momenten en op sommige momenten hoop ik gewoon dat ze extra langer wegblijven wat ze soms ook doen.

Als ze vervolgens terug komen met R en ik weer alleen ben dan word al het energie uit me gevreten. Ik heb zelfs steeds vaker momenten dat ik niet eens blij ben als ze haar weer terug brengen. S avonds wil ik haar gewoon niet meer bij me hebben waardoor ik haar vaak naar mijn man toeschuif. Gelukkig gaat hij hier heel goed mee om maar ergens heb ik toch een schuldgevoel

B snapt er helemaal niks van en merk dat het vele gehuil van haar en het troosten van mij veel met hem doet.

2. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Lieve @Lancer1992 wat schrik ik van je berichtje. Ik snap dat je er helemaal doorheen zit. Wel fijn dat je word door gestuurd. Maak voor jezelf ook een afspraak om te praten met iemand. Het is niet niks wat er nu allemaal gebeurd. Fijn dat je (schoon)ouders zoveel mee helpen.

Lancer1992 vindt dit leuk.
  3. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend naar @Lancer1992, sneu voor R dat ze er zo ontzettend veel last van heeft! Hoop dat de oorzaak snel wordt gevonden. Kijk ook uit voor je eigen gemoedstoestand, misschien zit je door de hele situatie (en alle onrust nog van B zijn slapeloze periode) bijna in een postnatale depressie? Kan ik natuurlijk niet beoordelen zo, maar pas ook op jezelf. Trek aan de bel als je je zo ongelukkig blijft voelen!

Yaisa, Miekje86 en Lancer1992 vinden dit leuk.
  4. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Ach @Lancer1992 wat *%*# dat R zo’n last heeft. Heel zwaar zo’n huilend kindje! Fijn dat je ouders zo meehelpen. Gewoon genieten van die rustige momenten en je niet schuldig voelen. It takes a village to raise a child.

Hier ook een slapeloze nacht, maar hier is de oorzaak duidelijk. Ze heeft de hele nacht liggen krabben. Ik ga zo de huisarts maar eens bellen. Hopelijk heeft zij tips. (Is haar in bad doen bijvoorbeeld wel of niet verstandig) en hopelijk heeft ze een verkoelende zalf. (Foto van haar gezicht is op selfiestand, vandaar haar grijns)

Bijgevoegde bestanden:

Mya, Magnolia29 en Lancer1992 vinden dit leuk.
  5. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.151
    6.003
    113
    @Lancer1992 wat heftig meid. Natuurlijk zit je er doorheen, dit is ook bijna niet te doen. Heel fijn dat jullie zoveel hulp krijgen. Ik hoop dat de kinderarts wat kan vrijdag !

Lancer1992 vindt dit leuk.
  6. Lancer1992

Ik ben ook heel benieuwd wat ze vrijdag gaan zeggen.

Morgen word ik gebeld door de gynaecoloog. Nacontrole van de bevalling. Ze gaan morgen hoogstwaarschijnlijk vragen hoe het zit qua anticonceptie. Man stelt het telkens uit als we erover beginnen.

bij deze dus maar zelf het besluit genomen. Ik wil zo snel mogelijk een sterilisatie. Ik hoef never nooit geen babys meer.

7. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Probeer ook deze beslissing niet te overhaast te nemen, nu gestuurd door emoties en allerlei gevoelens... Je kunt ook eerst een implanon, spiraaltje, prikpil kiezen. Dikke knuffel meid, het is niet niks...

8. Lancer1992

vanwege mijn medische geschiedenis mag ik helaas geen enkele vorm van anticonceptie pil nemen of spiraal laten zetten. Dus sterilisatie of condooms zijn de enige middelen die ik mag gebruiken

9. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Waarom laat je man zich niet steriliseren? Het is voor een man een kleine ingreep, jij moet geopereerd worden. En als het een gevoelskwestie is dan hoop ik dat hij zich erover heen kan zetten voor jouw welzijn.

Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  10. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Dan kan je je man 3 opties geven
    1 sterilisatie
    2 condoom
    3 geen sex
    Misschien is een jaar condooms gebruiken een optie om goed na te denken of je echt geen kinderen meer wilt. Sterilisatie is heel moeilijk omkeerbaar namelijk.

11. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    as zaterdag hebben wij een fotoshoot :). Tenminste voor E en L. Ik ben denk ik eindelijk uit de setjes. Nu hopen dat L straks zin heeft om te passen. Twijfel voor het blousje over maat 86 of 92. Voor E is het maat 134 :eek: maar er zat amber verschil in 128 en 134 met het jurkje :eek:
    20210324_090404.jpg

Kirzy, S2909, riean en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.793
    7.381
    113
    Toen mijn man naar de huisarts ging toen L nog geen jaar was, zei de huisarts dat ze in principe niet steriliseren voor de jongste een jaar is. Omdat dat eerste jaar altijd zwaarder is en je dan geen goed besluit kunt nemen.
    Nu kent de huisarts ons een klein beetje en snapte hij wel dat we 4 genoeg vinden ;) dus kreeg mijn man de doorverwijzing wel meteen. Maar hij gaf dus aan dat hij er geen voorstander van is normaal gesproken.

Sterkte @Lancer1992 ! Het is misschien goed om eens met de POH van de huisarts te praten. Want het lijkt alsof je weer in dezelfde spiraal zit als toen met B. Ik weet nog dat onze derde zo vreselijk veelal huilde. En op de dagen dat ik er even doorheen zat was het nog erger. Of tenminste, dan voelde het erger. Terwijl op dagen dat ik me oké voelde in mijn hoofd het te doen was en ik het wel mee vond vallen. En dan ging het om 10 uur per dag krijsen ofzo.

L is bij oma en opa vanmorgen. Man is naar kantoor en 2 naar school. Oudste zit op zijn kamer school te volgen dus ik kan heerlijk Mijn gang gaan qua werk. Het is niet extreem druk zie ik, dus lekker wat dingen af maken.
    L is wel erg vroeg wakker steeds. Ze sliep.gister wel van half 10 tot 12. Daarna tot 19.00 klaarwakker en ontzettend gezellig. Blijkbaar is dat beter voor haar. Maar voor 6 uur wakker, brr. Man ging toen naar zijn werk dus heeft haar even bij me gelegd en samen hebben we heerlijk nog een uur gedoezeld. Fijne momentjes samen zijn dat :)

Mya, S2909 en Miekje86 vinden dit leuk.
  13. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Ik heb ieder uur van de klok gezien vannacht. Geen idee maar kon de slaap niet vatten. Man kwam erbij in bed en ik werd daar wakker van en toen was het afgelopen met slapen. Moet straks nog werken en de zin neemt met iedere montuur af.

Dochter op school en gaat met oppas mee naar huis straks. Zoontje hopelijk een flinke middagtuk zodat ik aan begin van werkdag wat rustig kan werken. Man heeft de hele dag externe audits dus kan ook niet even lekker gaan stofzuigen of zo. :roflmao:

Ik hang dus maar wat met zoontje. :thumup:

Mya vindt dit leuk.
  14. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Super goed. Ik moet er echt 10 kilo af. Dat zie je niet (weeg 70 nu) maar kom van 55. Dus dat is echt veeeel voor mij.

@Magnolia29 ze hadden die verfstiften niet bij de action. Balen. De rest wel gehaald. Gaan we het proberen met verf en later nog eens terug voor die stiften.

@Lancer1992 het klinkt jndd erg als met B toen alleen spuugt R volgnes mij veel en was het bij B alleen een slaapprobleem toxh? Het klinkt in iedereen geval niet gezond dus hopelijk trek je indd ook aan de bel voor jezelf. Ik heb hier bijna nooit hulp (gehad) dus daar mag je exht mee in je handen knijpen. Hopelijk geeft dat ook een stukje mentale rust, je kunt op iemand terugvallen. Het zou nog erger zijn geweest als zij niet konden helpen.

15. Lancer1992

Klopt, ben blij met alle hulp. Bij B was het probleem inderdaad het slapen alleen. Hij sliep alleen op mij of in de kinderwagen als we gingen wandelen. Op een gegeven moment was ik die dagen zo beu dat ik zelf even een uurtje wat voor mezelf wou. Achteraf gezien erg makkelijk vergeleken met nu en denk dan ook waarom
    ik me toen zoveel zorgen maakte. Ik wou dat ik R bij me rustig kreeg.

bij R is het denk ik echt iets medisch. Ze spuugt ontzettend veel. Is na de fles alles behalve tevreden. Begint zodra ze klaar is direct onrustig met haar hoofdje te zwaaien. Flink overstrekken. Haar vasthouden is ook echt geen genot vanwege de vele bewegingen. Dit houd zich makkelijk de hele ronde vol.

als ze wel rustig is na de fles hoogstwaarschijnlijk omdat ze oververmoeid is, heeft ze momenten dat ze na een half uur/klein uurtje begint te kokhalzen, slikken en dan begint alle ellende weer.

Draagzak, samen in bed, box, eigen bed, kinderwagen, badje voor het slapen echt niks werkt.

en dan te bedenken dat ik totaal niet aan B toe kom omdat ik constant aan het troosten ben. En samen met hem spelen met een huilende baby op de achtergrond is een no go

16. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    @Lancer1992 dat klinkt heel heftig en indd alsof er iets medisch speelt. Hopelijk zijn jullie bij de kinderarts snel geholpen zodat de rust weer terugkeert.

17. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Mss kan je eens kijken op de Facebook groep koemelkallergie. Daar posten soms ouders filmpjes van hun baby's, mss herken je er wat in.

Hier zelf ook een peuter die sinds februari vorig jaar op een koemelk-ei en sojavrij dieet staat. Enige verschil is dat ik borstvoeding gaf en geen flessenvoeding.

18. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders alles ok daar? Heel ongewoon van jou om eens niet te posten.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  19. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.093
    4.352
    113
    Wat ontzettend pittig voor jullie, hopelijk kan de kinderarts jullie helpen. Welke voeding hebben jullie gekregen?

Het is echt een zoektocht, dat weet ik uit eigen ervaring. Hier bleken het verschillende dingen te zijn die hielpen: osteopaat, neocate (koemelkvrije voeding), johannesbroodpitmeel en omeprazol voor de reflux en lactulose voor de obstipatie.
    Heb je zelf een idee waar ze precies last van heeft?

Sterkte hoor!

20. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Bah. N had vandaag een margedag en was met de oppas thuis. Gedurende de dag begon ze steeds meer te hoesten, heeft ook een dichte neus. Toch maar besloten om haar de rest van de week thuis te houden en morgen te laten testen :( Liever niet natuurlijk, maar moet echt zeker weten dat het een gewone verkoudheid is. Daar hopen we dan maar op.

Ze mag om 9.30u, gelukkig hier in de buurt. We hebben al een uitleg video bekeken, het lijkt haar wel interessant :rolleyes: En ze mag kiezen wat ze morgen wil eten; pizza van domino's met 'kameelbroodjes' ;).

Sansaatje en Mya vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina