♡ De eerste 1000+ dagenclub | Pt. 2 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 12 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Ik vind het knap dat jullie jullie kids aan het testen krijgen. Toen het nog niet hoefde zeiden ze hier (11 en 8) dat ze absoluut niet gaan testen. Ze zijn ook wel kleinzerig wat dat soort dingen betreft. Dus hier zal er niks anders op zitten dsn dat de volwassenen testen en de kinderen dan evt in quarantaine.

2. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Succes morgen met testen @Magnolia29 . Hopelijk gewoon een negatief test.

@Boordevol ik stond hier ook wel verbaasd dat E wilde testen. Ze is best wel pienter met dat soort dingen. Ze zei zelf ook ik wil testen want dan mag ik weer naar school. Wij zijn wel bewust naar een kinderstraat gegaan en ik heb filmpjes vooraf laten zien

Magnolia29 en Mya vinden dit leuk.
  3. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    E en ik zijn vandaag eindelijk geknipt. Zegt E net tegen papa: de kapper heeft een sneetje gemaakt op mijn hoofd, want dat vond ze mooi. Bedoelde ze een scheiding :roflmao::roflmao::roflmao:

Maar ik vond E echt stoer bij de kapper, ze heeft zelf gekozen voor een (schuine)boblijn en het staat haar echt super leuk. Er is denk ik zeker 10 tot 15cm van haar haar afgehaald :eek:

Sansaatje, S2909, Magnolia29 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Pfff lief dat je aan me denkt.. had íemand mij even kunnen vertellen dat het doodvermoeiend is om een dag voor een kleuter en dreumes te zorgen terwijl je herstellende bent van een luchtweginfectie, tussen de slaapjes en maaltijden door wat werkt én morgen 18 weken zwanger bent?
    Ik ben ka-pot. o_O Jeetje, dan merk je toch wel dat lichaam, ondanks dat ik me gewoon goed voel, echt wel baat heeft bij voldoende rust en je soms een stapje terug moet nemen - of je nou wil of niet.

Even stakato mijn dag;
    - 6u opstaan, wat werk doen, rustig koffie en rond 7 klaar maken en met kindjes aankleden/ontbijten etc. @jvsd92 dit geloof je niet maar de mini had vannacht 2 luierbroekjes om (4+ en 5+) en was weer doorgelekt (poep). Hóe dan? :eek:

- rond 9 30 mini naar bed. Die had echt zn dag niet. Hele dag dramatisch. Ik weet echt niet wat t is met die jongen soms. Hij at, dronk, sliep goed en was tussendoor ook heus vrolijk. Maar zodra je 'm ook maar 1 sec neerzet; drama. Maar het is natuurlijk onmogelijk om 'm de hele dag te tillen. Om 10u was ik al moe ;)

- na de lunch met de jongens naar buiten, uur gewandeld en lekker langs de bakker (vinden ze leuk want dan krijgen ze een broodje). Bij thuiskomst de mini weer naar bed en O vermaakte zich met de treinbaan. Moeke weer aan het werk en tussendoor even zuigen en de vaatwasser uitruimen.
    Rond 16 kwam gelukkig man ook even helpen met wat dingen in huis en eten voorbereiden en rond 18 hebben we aanstalten gemaakt om iedereen naar boven te krijgen. Ik met de mini onder de douche (die ligt er sinds 18 30 in) en daarna even zelf lekker de tijd genomen om een fijne douche olie (mag man lekker de glibberpartijen wegspoelen want die ging ook nog hehehe, gemeen he) te doen, haar te wassen en daarna fijne body producten! De momentjes voor mezelf zijn schaars dus dan wil ik die echt even goed benutten.

- nu lig ik ff met een kop thee boven te chillen en wacht ik tot man klaar is. Die gaat vanavond nog even aan het werk en ik bereid dan morgen de opstart voor. Vast ontbijt maken, tasjes klaar zetten etc, ze gaan naar de opvang.
    Dan kruip ik met een serie op de bank.

En dan na zo'n heerlijke zonnige en vermoeide dag als vandaag mis ik dus die f*cking cava of rose he.
    Maargoed. Wat zal die straks goed smaken! ;)

Mya, jvsd92, Miekje86 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Als ik klachten had gehad, had ik me zeker laten testen ipv N. Maar ik heb tot nu toe nergens last van. Nou ja, ik heb het ook niet groter gemaakt dan het is. Filmpje laten zien, uitgelegd hoe het gaat en klaar. We gaan het zien morgen :rolleyes::o:

Mya vindt dit leuk.
  6. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    hier kwamen ze er zelf mee na een filmpje op school te hebben gezien hoe het werkt. Dus we hebben het er neit eens over gehad toen. En hier zijn ze heel standvastig bij dit soort dingen. Die krijg je gewoon niet mee. En ze willen juist graag thuisblijven ipv naar school dus het argument dat ze 10 ipv 5 dagen in quarantaine moeten bij niet testen is nog meer een reden om het niet te doen :rolleyes:

Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  7. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Hier twijfel ik of L hand-, voet-, mondziekte heeft, of de waterpokken o_O Ze heeft nu namelijk ook vlekjes op haar buik, maar op haar handen en voeten is het wel het ergste.
    Ze heeft vanmiddag gelukkig wel even lekker geslapen (na drie keer opnieuw in bed leggen). Arm ding!

Mya, S2909 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  8. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    oh ja ik wilde nog op jou reageren. Hier hebben ze hand mond en voetziekte beiden gehad, zo een 16 maanddn geleden. Toen de baby echt een maand of 2 was. Gelukkig sloeg het niet over naar hem. Dat vervellen van de handen js wel heel typidch ervoor.

9. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Ja ik denk ook wel echt dat het hand-, voet-, mondziekte is. Op die plekken is het echt erg. Terwijl ik dit type hoor ik haar alweer huilen in bed... Zo sneu! Dat wordt weer veel knuffelen vanavond.

10. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ach de arme schat, ze zal wel vreselijk veel pijn en jeuk hebben... Niks aan :( Sterkte!

Trouwens, een paar weken nadat dochter het had, begonnen haar nagels te vervellen. Was heel raar om te zien, maar hoorde er wel bij.

11. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Waaaat. Dat is echt knap! Dat gebeurd hier dus echt niet met twee stuks aan. Hier dan wel 1 normale luier en daarover een broekje. Maar als nog. Hoe dan. Gok dat zijn romper niet te strak zit erover heen? Merkte hier dat ik wel een maat groter moet gaan kopen nu 86. Kwa kleding gaat hij nu pas naar een 86. Maar heb wel een maat 92 nodig nu, heb altijd zo’n 5-pack van de H&M die krimpen altijd wel iets in de droger.

En wat een drukke dag. Even rust. Ik snap dat je best wel even een wijntje kunt gebruiken. Maar hey; je bent alweer bijna op de helft!

Mya en Nina Sanders vinden dit leuk.
  12. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.093
    4.352
    113
    Respect hoor! Klinkt heel pittig! Lekker genieten van je avond.
    Wat hier helpt tegen het doorlekken is dat ik zijn luier (maat 5 normale luier Kruitvat merk) van voren hoger doe dan van achteren. Het is een buikslaper en anders lekt hij snel door. Sindsdien eigenlijk nooit meer problemen, ook niet met poep. Daar begint die van ons namelijk standaard zijn dag mee. :eek:

S2909 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja echt bizar toch? Nee de rompers zijn niet te groot want heb juist van de week nieuwe gekocht. Ze gaan ook echt ruimschoots dicht dus absoluut niet té groot. Volgens mij ben ik dus vanavond na het douchen vergeten een dubbele luier om te doen en heb ik dus enkel een 4+ gedaan. 5+ (of 5) is gewoon echt te ruim bij zn beentjes. Dan kan het er ook zo langs lopen. Maat 4+ zit verder qua pasvorm dus echt perfect eigenlijk.
    Naja, denk dat ik hem morgen gewoon heeeeeeel vroeg verschoon haha. Maar hij plast altijd wel echt veel! Had zn broer ook op die leeftijd maar ik kan me al die lekkage niet herinneren. Maargoed..

14. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Ja hier plast Q ook altijd al veel. De luierbroekjes maat 5 zijn hier ook te ruim. Luiers daarin tegen zitten prima. Sluiten netjes aan. Wordt hij er wakker van? Q werd er dus ook echt mega vroeg wakker van toen we nog geen dubbele luiers aandeden.

15. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Hij krijgt ook nog een fles toch voor het slapen? Is dat nog echt nodig? Anders zou je daar nog minder van aan kunnen bieden.

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dat is op zich wel een goede tip, alleen gaat die hier niet op omdat hij broekjes draagt. Gewone luiers is hier echt een no-go. Onze beide kinderen zijn buikslapers en draaien veel in hun slaap. En de luier omdraaien is ook geen optie want de mini begint tegenwoordig zn dag ook met poep (niet standaard maar wel vaker de laatste tijd).
    Het is ook zo gek want de luier zit verder perfect. Goed qua pasvorm, maar ook qua aansluiting.
    Maargoed. Blijft een mysterie haha

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hij is wel vroeg wakker maar loopt dan niet te miepen of huilen. Gewoon wat te chillen en soms te keten. Hij wordt dus niet wakker omdat iets hem dwars zit. Maar ik laat sowieso de luier nooit tot 8u zitten ofzo want zoals vandaag, dan ligt ie er om 18.30 in. 12 uur moet een luier mee gaan wel en dat is ook meestal wel het tijdstip dat ie verschoond wordt

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja die krijgt ie nog, niet standaard elke dag meer maar vaak ook wel (na opvangdagen bijv sowieso) en nee is niet nodig :oops: Is meer een fijn momentje en hij wordt daar altijd zo super happy van..
    Maar die zou ik wel kunnen minderen ja.
    Das een goede!

Magnolia29 vindt dit leuk.
  19. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Och de lieverd, ik snap het. Maar iedere nacht doorlekken en daar wakker van worden lijkt me ook niet fijn. Dan zou ik dus voor droge nachten kiezen ten koste van die fles ;) Mijn slaap is heilig :o::roflmao:

Mya en Nina Sanders vinden dit leuk.
  20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Inderdaad! Helemaal niet zo bij stil gestaan eigenlijk. Zo zie je maar weer haha!

Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina