Ja ik heb sws een offerte met alle uurprijzen enz. Maar pff, we zitten op wat @Siepie85 zevt maar weet niet precies ivm werkgeverswissel. Dus moet het nog ruimer nemen.
Pff. Was op de bank in slaap gevallen. Nu gauw verkast naar bed en slapen. Als ik tenminste lekker kan liggen. God wat een buik weer. Morgen laatste dagje vrij hier. Kindjes zijn thuis en do en vrijdag werk ik een halve dag. Dan weer lekker weekend!
Pfff hen alweer een ochtendje achter de rug . L heeft een uur lang lopen krijsen om van alles wat hij niet mocht. Hij mocht niet: In de kattenbak Met de onderzetters gooien De tv omgooien Stoelen omgooien Op de tafel klimmen Ook werd hij boos dat ik hem bij mij nam om te troosten, daarna boos omdat hij niet bij mij hoefde te zijn. Boos op zijn ontbijtkoek. Boos omdat het hem niet lukte om in de wandelwagen te klimmen, boos op een schone luier en boos dat ik hem in bed legde. Binnen een minuut was hij stil en sliep hij maar neuh hoor meneer was niet moe . Ik moet nog boodschappen doen, ga denk ik vanmiddag wel samen met E en als L weer gekalmeerd is mag hij ook mee. Nu even niks ben gewoon gesloopt hier van het liefst wil ik een potje janken en op bed liggen en ik baal dat we geen chocola in huis hebben
Alle niets zo fijn toch als met de drolletjes te spelen. Dikke knuffel momenteel zijn ze echt in een heftige leeftijd vind ik. Wel fijn dat het echte mensjes worden maar die duizend keer nee op een dag zijn echt vermoeiend. Ook continu achter hen aan zitten want ojee stommiteit zoveel volgt. Het is maar een levenslange fase dus veel moed.
Dat vergat ik nog, hij heeft al onder de douche gestaan omdat de stront aan alle kanten er uit kwam, was hij ook boos om . Verder vind ik het heerlijk dat hij een echt mensje word en al zoveel begrijpt alleen die eigen wil ontwikkelen vind ik helemaal niks.
Hier ook gesloopt. Super rot geslapen. Elk uur wakker, omdraaien doet pijn, ik lig niet lekker en de baby was gewoon ZO DRUK de hele nacht leek wel. Hij neemt onwijs veel ruimte in en zit echt tegen borstbeen maar voel hem tegelijkertijd ook erg diep in het bekken. En: de vreselijke jeuk op de buik is nu echt begonnen. Man man wat heb ik weer lopen krabben vannacht. Heerlijk he, dat geklaag. Maar ik merk echt dat vermoeidheid wel een extra belemmering is nu voor mijn lijf. Anderzijds ben ik enorm blij dat de baby ingedaald is (mini O was dit met 35 wk nog niet, volgens mij pas echt vlak voor bevalling) want ik krijg meer lucht Hemels haha. Ik kan weer beter ademen. God wat fijn. Vanochtend wel acupunctuur gehad, was fijn. Mini ligt te tukken en O is aan het tekenen. Tussen 12 en 13 komt er een dakdekker. We hebben met alle regen vocht ontdekt bij het dak wat zichtbaar is op de babykamer . Dat moet gauw verholpen worden als die volgende week geverfd wordt. Weinig nieuws verder. Strakjes even de andere kant van het wc raampje lakken en verder niks gepland. De was is klaar dus die gooi ik zo in de droger. Verder ben ik moe en voel ik wat chagrijnigheid op komen dus ik probeer even te bedenken wat ik daaraan kan doen Beetje gesloopt ben ik wel. Even boodschappen bestellen. Allemaal lekkere dingen voor het weekend ga ik bestellen.
En een mijlpaal hier ook. O is al een tijd zindelijk en dat gaat super. Ook op de opvang. Alleen luier nog in de nacht die ook vaak droog is maar die houd ik nog even aan. Alleen poepen buiten de deur vond ie nog naar dus dat hield ie altijd in met vaak buikpijn als gevolg. Op vakantie moest hij natuurlijk wel ergens anders dan thuis poepen en volgens mij is de drempel weg want gisteren voor het eerst op de opvang gepoept! Ben echt blij dat het gelijk zo goed ging. We hebben gelukkig die hele potjes fase overgeslagen, hij gaf het gewoon zelf aan (redelijk laat met 3,5 maar boeien) en gebruiken nu zelfs ook nooit een wc bril verkleiner. Vindt ie niet fijn, hij wil het liefst gewoon ons of de bril vasthouden (ik maak die toch elke dag schoon). Ben echt trots op hem! Stom he, het is maar poepen. Maar toch. Ik weet dat het een kleine overwinning voor hem zelf is!
Nou he, deze leeftijd vind ik fantastisch, maar zo ingewikkeld soms, vooral voor henzelf. L vliegt qua emoties ook de hele dag heen en weer. de ene keer vraag ik: ga je mee? En dan zegt ze ja en loopt gewoon mee, de dag erna wordt ze woedend en gooit zich op de grond en roept neeheee! Zucht Mijn man noemt haar al ons monstertje. Ik kan er gelukkig wel vaak om lachen. Ik geniet er zo van hoe inventief ze wordt. En die boosheid, zo'n klein opdondertje en dan zo goed weten wat ze wil of niet
@Nina Sanders wij hebben E zelf aan laten geven wanneer ze er aan toen was. Ze wilde ook op de wc met een verkleiner ipv op een potje. Ging super, alleen ontlasting had ze geen controle over. Op de opvang hield ze dus der luier aan (plassen deed ze echt niet in der luier dat vond ze vies) tot ze gepoept had in der luier en dan ging hij uit. Toen kwam de 1ste lockdown en zat ik nog thuis in mijn verlof en der gewoon lekker laten lopen en opeens viel het kwartje met poepen. Hopelijk gaat het zo met L straks ook
Hier een behoorlijk gebroken gedacht gehad. L heeft anderhalf onafgebroken geschreeuwd/gehuild. Echt slopend. Weet ook niet echt wat de oorzaak is. Onze Z is ook zindelijk. Poepen deed ze alle lange tijd op de wc, voor het plassen was ze eerst wat te lui volgens mij Maar sinds een paar weken plast ze ook op de wc. Vrijwel geen ongelukjes gehad. ‘s Nachts nog wel een luier.
Ook maar even hier tot nu toe mijn dag. Langere post dan gepland. - moe moe moe nog steeds. Jongens breken de tent af en heb gewoon de puf niet om politie agente te spelen. Man neemt ze voor het eten nog even lekker mee naar buiten. - iemand voor het dak geweest. Zijn we 3 gaatjes in het lood gevonden en hopelijk is dat waar het water onder slaat. Moet gauw opgelost worden want volgende week willen we de babykamer schilderen. Als dat het niet is en het zit echt onder de zonnepanelen dan zijn we echt veel verder van huis want dan moeten de zonnepanelen eraf wil je er echt onder kunnen komen Dat is een mega dure grap dus laten we aub hopen dat het dichten van de 3 gaatjes gewoon helpt en er dan geen water meer onder de pannen slaat. Water is zo hardnekkig. - As maandag wordt hier een douchekruk en ondersteek bezorgd Ja ja, het komt dichterbij. As maandag ook weer naar de nagel salon. Ik ga op safe spelen denk ik en de komende 2 keren gewoon iets van blauw nemen. - Man heeft z’n leidinggevende ingelicht van z’n plannen terug te keren naar oude werkgever. Die reageerde verbaasd maar gelukkig begripvol. Zo fijn. Het streven is de officiële datum te zetten nog in aug. Keer je binnen 6 mnd terug, dan heeft man nl automatisch recht op bepaalde voorwaarden bij z’n oude werkgever die ook golden toen hij weg ging. Denk aan bepaalde zaken die hij daar heeft opgebouwd, maar ook bijv z’n vaste contract. - heb nacho’s met heel veel kaas in de oven staan . En ik plof zo dus daarmee op de bank. En stiekem hoop ik dat man dan met de jongens op pad is want deze mama is niet in een bui om te delen. Ze halen zelf maar een ijsje ofzo - vanavond als de jongens op bed liggen lak ik nog de andere kant van het wc raampje. Ik krijg dus echt energie van dat soort klusjes. Alles wordt in kleine stapjes steeds een beetje mooier. - Heb alvast een begin gemaakt met het vullen van de kado tasjes voor de opvang. Traktatie bedoel ik voor de jongens. Leuke zakjes (paw patrol voor mini O en met dino’s voor O) gevuld met een mini bellenblaas, een dino roltong en een stempeltje. Ik ga er nog zakjes knijpfruit bij doen en dan straks mooi dichtmaken met een label en blauw satijnen lint. Zo fijn dat de echte twijfel qua naam weg is. Want als ik in mijn hoofd de labels schrijf, dan vul ik automatisch Z. in. - ik raak weer eens niet uitgeschreven merk ik. Heb zoveel gedachtes haha. Er heeft in de vakantie een muis gekakt in de buggy van de mini. En nu wil ik een nieuwe buggy. - ohja. As vrijdagmiddag ben ik een middag alleen. Ik had een werkblok ingepland maar zit er hard aan te denken om die in te plannen op zaterdagochtend. Grote kans dat ik op vrijdagmiddag gewoon in huis ga rommelen of een filmpje pak. - Mijn heerlijke nieuwe linnen nachthemd is binnen (in beige). Zo mooi en comfy. dat was ‘m geloof ik voor nu haha!
Kijk dat is ideaal. O betrap ik dus vaak met een droge luier in de ochtend en ik vraag me dus af wanneer we die ‘s nachts kunnen uit laten. Vind het wel nog erg vroeg want in feite gaat het pas net goed en volgende maand(!) is natuurlijk een enerverende maand voor hem. Geen opvang meer, naar school, baby.. hij zegt wel zelf dat hij ook niet meer in de luier wil plassen en dat die daarom nog droog is na het ontwaken. Alleen je kan er natuurlijk niet al van uit gaan dat hij tijdens zijn slaap al volledige controle heeft over z’n blaas toch? Of zou dat meevallen?
Als hij droog is zou ik hem uit laten. Mijn eerste was met 2,5 overdag zindelijk, met 3 ook in de nacht. De tweede was een dag voor ze 3 werd direct dag en nacht zindelijk.
Wij hebben denk ik nadat ze een maand 's nachts droog was de luier uitgelaten. Ze bleef toen overdag ook droog. Nog niet met der ontlasting maar zij heeft dus nog nooit in der slaap gepoept of vlak er na
Wij hebben een waterdichte molton op der bed liggen ideaal. Binnenkort gaat die wel de kast in. Ben alleen nog opzoek naar fijne moltons. Wij hadden voor ons bed er 1 van de action maar die blijft niet fijn zitten. Als iemand daar nog tips voor heeft dan graag
Volgen jullie verder het EK nog een beetje op de achtergrond of niet meer zo leuk nu NL eruit ligt? Ben nog even bezig met een kleine opruimactie (vaat, was, toiletraam lakken, trap afnemen en man mag dweilen, mee helpen vouwen, tassen van de jongens pakken en ook ff een toilet reinigen) en rond 21 wil ik klaar zitten met toch op de achtergrond voetbal aan. Vind het ergens nog wel gewoon gezellig. Morgen hebben we trouwens deel 1 van de privé cursus (met een bevalcoach). Zin in. Even anderhalf uur stilstaan bij de kleine man. Volgende week deel 2. Heb elke dag wel weer een leuke afspraak staan. Maa dag nagels, dinsdag overdag weer alleen bios, woensdag deel 2 van de cursus en donderdag organiseert mijn leidinggevende met het team voor mij een pre-verlof ‘afscheids’-lunch. Dan mag ik dus weer lekker een stukkie rijden; heerlijk. Ik moet maar eens gaan kijken hoe ik mijn werk ga inpassen nog tussen al die afspraken hahaha!
Hier weinig te melden. Lekker dagje gehad. Genoten van Q. Die probeert sinds een paar dagen veel meer verschillende klanken te zeggen. Echt TE cute. Ik versta er helemaal niets van. Heerlijk!