♡ De eerste 1000+ dagenclub | Pt. 3 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 30 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja dat wel, zie mijn post van zojuist. Hoop enorm dat ie zich stukken beter voelt morgen. GODZIJDANK was man thuis om de zorg op zich te nemen want ik vond het met mijn fobie een erg heftige dag. Ik ben er zelf dus dan ook echt doodmoe van. Ergens schaam ik mij kapot. Maar ik kan echt niets doen aan dat gevoel en baal dan zo van die fobie. Toevallig ook nog van de week aan bod gekomen tijdens gesprek met de bevalcoach. Het onderwerp: fobie. Wat zou het mij toch meer rust geven als ik niet in zo'n continue staat van alertheid moet leven en gewoon relaxed kan blijven als iemand hier in huis wel ziek wordt.
    Ik heb er eerder gesprekken voor gevoerd hoor. Maar bij stress en in onzekere tijden komt het gewoon weer erger terug en ik word er doodmoe van. Het is allemaal sowieso nu al een spannende periode die gaat komen.. Ik heb voor de gein wel eens gedacht aan iets van hypnose ofzo. Of dat zou helpen. Maar ik denk dat ik daar echt te nuchter voor ben en dat het bij mij niet werkt.
    Maar leuk is anders. Zie, als ik dus nu enkel aan vanmdidag denk dan krijg ik al harde buiken en voel ik mijn hartslag stijgen! :rolleyes:

Magnolia29 vindt dit leuk.
  2. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Je hebt het over hypnose, maar zou EMDR therapie niet kunnen helpen?

(Heb het meteen even opgezocht, laatste alinea van dit artikel noemt emetofobie) https://www.emdr.nl/angsten-en-fobieen/

3. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Hier ging het de hele stad rond, jong en oud, lijkt wel op COVID-19. (Of mag je daar nog geen grappen over maken; it’s too soon?! :roflmao:)

Miekje86 vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik vind dat het mag haha!

Ik heb dat als kind (was een jaar of 13/14 geloof ik) geprobeerd en dat vond ik toen heel zweverig en had ook absoluut geen klik met die vrouw. Maar absoluut de moeite waard om nog eens in te duiken ja. Ik ga eens kijken want ik wil echt graag dat de scherpe randjes van de angst eraf gaat. Nu zit ik momenteel sowieso iets minder goed in mijn vel (meer stress etc) dus dan heb ik er ook meer last van maar het is echt vervelend!

Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier mini O vanochtend wel naar de opvang gedaan. Wel in overleg. Eerlijk denk ik dat ze vanmiddag wel weer bellen als hij niet lekker is maar ik kan hem gewoon echt niet continu thuis houden als hij zich goed voelt. Hij was vrolijk, zijn temp was goed (geen verhoging uiteraard!) en hij babbelde veel. Eetlust heeft hij absoluut niet maar een beker melk ging er goed in. Vannacht ook niet gespuugd en gisterenmiddag had hij voor het laatst koorts rond 13.30 :rolleyes:. Niet helemaal 24u klachtenvrij dus maarja, man en ik hopen vanochtend gewoon wat werkuurtjes in te halen: gisteren tot 23u gewerkt.
    Zo goed als hij zich vanochtend voelt kan het opeens ook omslaan weten we. Voelt dubbel om hem dan thuis te houden als hij gewoon goed oogt.

6. Sansaatje

Ik heb EMDR gehad voor een trauma en het heeft me zo goed geholpen. Ben er iedere dag blij mee dat ik dat toen heb gedaan, het was hartstikke naar en doodeng maar het was het waard. :)

7. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier weinig te melden! Alles gaat zijn gangetje. Vandaag wat rommelen in huis en verder weinig spannends.:o:

8. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.782
    7.369
    113
    Wat vervelend @Nina Sanders bad hij steeds zo snel ziek is en weer opknapt. Je kunt dan moeilijk plannen. Naast EMDR zou ook mindfullness kunnen helpen. Ik heb er zelf nooit iets mee gedaan, maar het schijnt goed te werken.

@RoseMurphy hoe is het nu? Kunnen jullie toch nog een beetje genieten?

@hier de hele ochtend druk geweest. Eerst langs de Action voor een cadeaubon voor een vriendinnetje van dochter. Waarom kan ik dan nooit gewoon alleen gaan voor die bon? Ik kom altijd weer met allerlei troep thuis. 3 luchtbedden voor op vakantie voor de kinderen. ik heb echt een enorme mand boven staan, vol nieuw spul voor op vakantie. Ook luchtbedden enzo hoor,maar ook spelletjes, klein speelgoed voor in de auto, knutselspullen, en nu dus ook luchtbedden voor het zwembad. Slaat nergens op :roflmao:
    Daarna de ladenkasten afgemaakt in de bijkeuken. Wat een klus. Het zijn 3 keukenkastjes met in elk 2 diepe laden. Ideaal heb ik al gezien voor de schoenen. Ieder zijn eigen la. Ik heb meteen de wasmachine maar van de schuur naar de bijkeuken gesleept en de droger van de keuken naar bijkeuken. En nu ligt L in bed en stop ik er mee. Huis poetsen moet eigenlijk ook nog maar ik heb beneden alles gezogen en gedweild en de wc schoon gemaakt, ik vind het wel best voor vandaag :thumup:

Miekje86, S2909, Sansaatje en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wil je jouw ervaringen eens delen via een PB? :)

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier vanochtend lekker wat werk in gehaald en moet vanavond nog wel iets doen, maar dat is echt maar max een uurtje. Prima! Kan het ook vanmiddag doen maar: ik ga zo een filmpje pakken. Heerlijk alleen. Mini is nog steeds op de opvang en ligt daar nu in bed zag ik in de app. Het kan nu 2 kanten op gaan. Of hij wordt warm wakker, de zetpil is uitgewerkt, hij heeft verhoging of koorts en is weer (opnieuw / nog steeds) ziek OF het blijft goed gaan en het ergste is voorbij (en dan ws komt het volgende week weer terug haha). Wat @riean zegt klopt wel, het maakt het plannen van je dagen zo lastig. Maargoed hopelijk is het ook ergens goed voor en bouwt hij in deze fase wel een goede weerstand op voor straks. Want ik kan me van broer O ook nog wel herinneren op deze leeftijd dat ie veeeeeeeeeeeel aan het snotteren was. Soms doorlopend. Al was/is dat geen snelle spuger. Mini O dus helaas wel. :p

S2909, Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  11. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    @riean Ja op zich lukt (tussendoor) genieten best goed! A slaapt overdag gewoon echt voor geen méter. En dat is erg vermoeiend want dan moet ie een groot deel van de dag wel echt vermaakt worden en als ie moe is = sneller stervende zwaan enz als hij niet aan t stopcontact mag zitten of met de glazen kan spelen of even niet zelf mag lopen.. etc. etc…. Haha. Gelukkig gaat het ‘s nachts wel goed. Gister lag ie er 18.40 in en was 6.00 wakker. Het vroege is nog niet zo erg maar hij wordt echt krijsend wakker en das zo sneu. Vanmiddag heeft ie een half uurtje geslapen Pff. Daarna ben ik even met m gaan lopen en spelen en nu zijn man en A even naar het zwembad hier en ik chill ‘m even in het huisje:thumup:
    Vanavond eten bij vriendin in de buurt, gezellig! Morgen waarschijnlijk even bij haar langs met A. Kan ie met haar do hier spelen. En man even chillen haha. Ergens deze week nog dierentuin :)

Mya, S2909, riean en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Zo. Deze moeke zit in de bios. Hard geluid joh!

Miekje86, Mya, Magnolia29 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Leuk hoor, welke film is het dit x geworden?

14. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Logeren ging prima! Ze werden allemaal om 7.30u wakker. Vanochtend flinke wandeling gemaakt met alle 3 en rond 12u wilde nichtje naar huis. Vanmiddag zijn we op bezoek geweest bij mijn oma (woont nu in een bejaardentehuis), gaat gelukkig heel goed met haar! Mooi plekje ook, uitzicht op een tuin enz.

Morgen ga ik beginnen met de voorbereidingen voor de vakantie :D De extra maatregelen in Portugal waren niet zo heftig, dus we gaan gewoon :thumup: Avondklok van 23 tot 5 (zijn we toch binnen) en als je binnen in restaurants wilt eten moet je vaccinatiebewijs of neg test laten zien. Man en ik zijn volledig gevaccineerd en hebben QR code, stiefdochter van 16 wil wel een sneltest aan de deur doen (bieden ze daar aan, zo'n ondiepe neustest) dus helemaal prima. En anders eten we gewoon buiten of op het terras, daar heb je geen bewijs voor nodig. We hebben er zin in, ben ook zo benieuwd hoe het met V gaat in t vliegtuig :rolleyes: Meneer het totaal geen zittend gat :roflmao:

Katin87, Miekje86, Mya en 7 anderen vinden dit leuk.
  15. Habibati

Habibati Niet meer actief

@Magnolia29 wat neem jij allemaal mee qua entertainment voor op de vlieger?

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Slag om de Schelde

jvsd92 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  17. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Zijn favoriete auto's en treintjes. Stickerboek, waterkleurboek. Voorleesboekjes met flapjes/geluid. Ipad met afleveringen van Bumba, Woezel en Pip, Mighty Express. Dan komen we al een heel eind ;)

Mya en Habibati vinden dit leuk.
  18. Habibati

Habibati Niet meer actief

Ja zo'n 20min verder. Vertrek je vroeg? Wij hebben onze vlucht om 6.40 dus ik hoop dat ze nog een beetje gaat slapen maar vrees er wat voor!

19. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ik boek eigenlijk altijd een late ochtend/middag vlucht. Dit omdat het al 2.5 u rijden is voor we op Schiphol zijn en dan nog 2u van tevoren aanwezig. Dus we vliegen nu om 14.00u, vertrekken dan om 9.30u van huis.

20. Sansaatje

Wij kregen toen we naar Portugal gingen met Transavia van de stewardess twee bekers en wat lepeltjes voor dochter (toen net twee), hele vlucht zoet mee geweest. Lepels in beker 1 en toen weer in beker 2. :roflmao:

Katin87, Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina