♡ De eerste 1000+ dagenclub | Pt. 3 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 30 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh hier is het juist zonnig en warm (oosten). Van mij mogen die temperaturen zakken. Zwanger = rond 20 graden genoeg voor mij :roflmao:

    de tweede was staat aan en bijna klaar met de bovenverdieping. Heb even het hele huis gezogen en ik maak zelf even een begin met boven dweilen want man is de was buiten aan het hangen. Rond 12u wil ik klaar zijn met klusjes in huis! Dan vind ik het wel weer best en wil ik relaxen op deze zondag.
     
    Mya vindt dit leuk.
  2. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.341
    4.876
    113
    Vrouw
    Stomme vraag misschien hoor @Nina Sanders maar wat doen de jongens als jullie aan het schoonmaken zijn? Vooral mini O dan haha. Ik heb namelijk de grootste moeite met schoonmaken/opruimen als A eromheen loopt, hij kan wel even zelf spelen maar na een tijdje is dat klaar en pakt hij dingen die niet kunnen enz. Ik vraag me af hoe anderen dat doen en helemaal straks met 2 :eek:
     
    Mya vindt dit leuk.
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Heel eerlijk: schoonmaken doen we hier vooral als mini O op bed ligt OF als we samen zijn dan wisselen we elkaar gewoon af. Dan doet 1 van ons wat en is de ander iets met ze aan het doen. Mini O vermaakt zichzelf erg moeilijk.
    Als hij op bed ligt, dan kan O zich gelukkig prima zelf even een half uurtje oid vermaken. We zijn nooit uren bezig omdat we gewoon alles goed bijhouden. Normaal sta ik daar rustig gewoon op tijd voor op.
    zo is er vandaag al gezogen door het hele huis, boven gedweild, 2 wassen gedraaid en opgehangen, de gangkast uitgenomen, vaatwasser uitgeruimd en de haard even afgenomen. De was en vaat doe ik gewoon waar ze bij zijn natuurlijk.
    tuurlijk ben ik het liefst om 8u al klaar met alle klussen maar dat gaat niet in deze levensfase. Dat kan alleen als ik bijv met man afspreek dat hij de kinderen opstart bijv en ik om 5.30 opsta. Doe ik gerust hoor, maar niet nu zwanger ;)

    En eerlijk: vanochtend had man de jongens even na het ontbijt voor Peppa Big gezet en zette koffie voor ons. Ik was boven aan het rommelen. Ze waren zo waar gewoon lief en stil dus die koffie hebben we mooi nog even samen in bed op gedronken. Was rond 9u
     
    Mya en RoseMurphy vinden dit leuk.
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @RoseMurphy je moet je gewoon realiseren denk ik dat het in het begin allemaal wennen is en zoeken naar een nieuw ritme. Ik vond om eerlijk te zijn de overgang van 1 naar 2 wel groot omdat je dan echt op zoek moet naar een ander ritme. En voor zo’n perfectionist als mij best schakelen. Maar toch is het hier altijd schoon (gebleven). Waar een ander toch wat eerder had gezegd: laat maar voor nu, dat komt later.. heb ik - ondanks dat ik de teugels heb laten vieren - toch altijd vaak dingen tussendoor gedaan. Als je dat niet erg vindt, en ook niet om er soms wat vroeger voor op te staan of af en toe in de avond nog even iets te doen (was opvouwen, even een loopje dweilen of toilet doen), dan komt het echt allemaal goed. Als je het maar gewoon bijhoudt.

    Ik hoop dat de overgang van 2 naar 3 makkelijker is. Immers, we zijn het al gewend om onze aandacht over meerdere kindjes te verdelen en we weten ook dat het omwille van de tijd bijv soms handiger is om de ene dag 1 kind te douchen en de andere dag de ander. Och en soms ben ik er ook wel makkelijker in geworden. Heb ik er echt geen tijd voor of is een kind oververmoeid, dan maak ik rustig een emmertje met Zwitsal en een washand en doen we het gewoon zo. Mits hun haren niet vies zijn natuurlijk
     
    Mya vindt dit leuk.
  5. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    S wou niet slapen deze middag. Roepen en tieren, tranen met tuiten. Even later nog eens geprobeerd. Idem resultaat. Ok, dan blijf je maar wakker. Raad eens wie net in de zetel gecrasht is? Zat op mijn schoot,zei "uit" legt zich naast mij en begon instant te snurken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    bluedrake, Magnolia29, Mya en 7 anderen vinden dit leuk.
  6. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.596
    10.789
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @RoseMurphy ik vond de overgang van 1 naar 2 wel meevallen. Maar nu schelen ze hier ook wel ruim 3.5jaar. E zat net in een fase dat ze ook echt veel zelf kon en na een half jaar ging ze ook nog eens naar school. Voordeel van de corona is wel dat man tot nu toe thuis gewerkt heeft en daardoor door hoefde ik geen rekening te houden met de slaapjes van L, want dan lette man even op. Als alles mee zit mag hij in september weer een deel naar zijn werk, maar we gaan wel kijken hoe L dan zit met zijn slaapjes. E is op donderdag om half 3 uit en dan slaapt L vaak nog. Dus voorlopig werkt man op donderdag nog thuis, als die slaapjes straks ook voorbij zijn gaat man op mijn vrije dagen naar kantoor en heb ik eindelijk weer het huis voor mij alleen en stiekem kan ik niet wachten tot dat zover is

    Kwa schoonmaken is L wel makkelijker dan E. Bij E was het altijd, dan zat ze even in de tv en dacht ik snel de keuken schoon te maken maar op 1 of andere manier werd ze dan getriggert en stond ze aan mijn been te krijsen :rolleyes:. L gaat gelukkig aardig zijn gangetje, behalve als de vaatwasser open gaat dan weet hij niet hoe hard hij aan moet komen rennen om te helpen :roflmao::roflmao:. Verder probeer ik in de ochtend als die 2 aan het ontbijten zijn(en man bij ze is) snel de wc een doekje te doen en tijden mijn tandenpoetsen en haren en zo boven bedden op maken (E ben ik nu aan het trainen dat ze haar eigen bed op maakt) en de wc snel een doekje. In de avond proberen we als 1 voorleest dat de ander beneden glad trekt en snel een stofzuiger er door heen haalt.

    Tenminste dit proberen we sindskort om zo orde in de chaos te houden :roflmao:. Sindskort heb ik ook een app slim huishouden en daarin kan in schema's aanvinken welke ik wil volgen en die geeft aan wat er deze week 'moet' gebeuren. Ook extra klusjes. Ik kan aanvinken wat ik heb gedaan zodat ik niks dubbel doe en zie hoeveel ik nog moet. En ik moet zeggen die lijstjes werken goed voor mij (ons)
     
    Magnolia29, Mya, RoseMurphy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.777
    6.041
    113
    Vrouw
    Hallo! Hier een heerlijke dag: vanmorgen lekker met zijn allen wezen zwemmen, daarna naar ze om een visje te eten en aansluitend heb ik bij een vriendin heerlijk Mexicaans gegeten. Dat mens kan koken, veganistisch maar oh zo heerlijk. Nu lekker relaxen. :)
     
    Magnolia29, Mya, Miekje86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ook maar even hier..

    Hier bood schoonvader aan om nog even het gras te komen maaien. Super lief. Want we hebben echt veel gras achter en aan de zijkant. Het wordt wel pikdonker hier en het begint flink te waaien dus hopelijk blijft het nog even droog.

    Verder ga ik echt stuk hier. Ik had een tijd geleden wc papier ingeslagen (ik ben nogal van de megapack aanbiedingen zoals jullie weten; Zwitsal doekjes, Zwitsal vochtige washandjes, luiers.. ik koop rustig 30 pakken op voorraad), en niet alles kon ik kwijt. Goh.. dus ik had nog een rieten mand over in de bijkeuken waar ik niks in had gedaan (want kapotte hendel dus moet eigenlijk wel). Vond het wel handig om daar wat wc rollen nog in te doen. Wil ik er net wat rollen uit pakken om het aan te vullen, zie ik daar een verstopte zak chips :roflmao::roflmao::roflmao:
    Dus ik heb die zak er ook weer uit gepakt en ergens anders verstopt enen briefje in de mand gelegd: ‘wat jij kan, kan ik ook schat..’
    :p Benieuwd wanneer hij het ontdekt.

    hier komt over een half uur weer sushi. Ja weer. Erg hè. Geen zin om te komen en ik eet er toch niet veel van want maagzuur. Dit weekend is zeer slecht qua koken trouwens. Maar vanaf morgen sowieso 5 dagen gezond met groente op tafel. We beginnen met een gestoomd kipfiletje met krieltjes en boontjes.
     
    Mya en Miekje86 vinden dit leuk.
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @Miekje86 her scheelt denk ik wel dat er ruim 3,5 jaar tussen zit. Onze kinderen zijn het eerste jaar altijd mega makkelijk. Toen mini O 1 werd, was z’n broer 3. Dat zijn wel pittige leeftijden. Was O 4,5 geweest, dan was hij veel zelfstandiger geweest. Dat zie ik nu bijv ook. Hij wordt bijna 4 maar wat een verschil met een jaar geleden.

    Ach weetje, sommige dagen zijn gewoon pittig, sommige dagen echt de hel. Dat is gewoon een feit en die zal iedereen herkennen. Op andere dagen gaat het wel goed maar ik kan je wel meegeven: man man man wat kan het schelen als je kinderen in een fase zitten waarop ze wel met elkaar overweg kunnen. De afgelopen periode konden ze elkaar echt totaal niet tolereren en dat is gewoon rot want dan zit je letterlijk tussen het geruzie. Maar we hebben ook nu betere periodes (er zijn nog steeds 50 brandjes per dag hoor) waarop ze gewoon even stil en rustig naast elkaar spelen. Al is het maar 10 min haha. Het scheelt al. Het zijn echt fases. We overleven alles wel haha!
     
    Mya, Miekje86 en RoseMurphy vinden dit leuk.
  10. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.596
    10.789
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ow er zijn hier zeker dagen dat het hier totaal niet loopt (zoals vanmorgen). En dan denk ik ook fuck het huishouden (probeer wel de basis maar vaak is dat dan wel in de avond)

    Vanmiddag zijn wij even gezellig naar mijn ouders gegaan. De kinderen daar even los gelaten :D. Nu even lekker avondje bankhangen en friends kijken
     
    S2909, Mya, Nina Sanders en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh heerlijk, de kinderen even letterlijk ergens ‘los’ laten. Haha, dat doen wij dus wel eens bij schoonouders hier om de hoek. Dan mag opa lekker met ze spelen in de tuin, hebben wij een momentje rust :roflmao:
    Wij hangen ook op de bank met het laatste seizoen van Suits. Even alle deuren lekker open gezet want na de regen is het lekker afgekoeld.
    en nou maar hopen dat het dak niet meer lekt. Als het wel nog gaat lekken in de komende periode dan moeten ze onder de zonnepanelen komen.
    Dat hoop ik kostentechnisch dus even niet.. :cool:
     
    Mya en Miekje86 vinden dit leuk.
  12. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.596
    10.789
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ja heerlijk is dat :roflmao:. Hier is net alles weer opslot, het is sinds een half uurtje weer los gebarsten hier. We vermoeden dat de bliksem hier in de buurt is ingeslagen. Alle stroom ging er voor een seconde af.

    Suits staat ook nog op ons lijstje om af te kijken. Virgin river ook en las vandaag dat 10 september laatste seizoen begint van Lucifer.
     
    Mya en Nina Sanders vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh en wij hebben qua schoonmaken de volgende dagelijkse regels en die werken gewoon super goed, waardoor er nooit verwarring ontstaat over wie wat wanneer doet;
    - degene die als laatste op staat slaat het bed terug en doet de gordijnen open. O doet dit zelf.
    - degene die een volle wasmand / vaatwasser constateert zet ‘m gewoon ook aan direct. Klaar? Hop, gelijk uitruimen of droger aan. Geen vast moment voor, gewoon wanneer nodig.
    - de eerste die in de ochtend naar het toilet gaat doet een vochtig hygiënisch doekje over de pot / bril. Meestal ben ik dit boven en man beneden.
    - kinderen ‘s avonds op bed? De een start met even gauw de vloer beneden en de ander gaat nog even met glassex langs de oppervlakken / dettol langs toiletbril.

    Dit is zo’n automatisme dat het ook gewoon niet veel werk is. Verder hebben we wel vaste dagen voor bijv de vloer boven, toiletten grote beurt etc maar door we vaak tussendoor gewoon ook zuigen / dingen afnemen is het ook nooit een ramp als het een keer een dag later wordt. Tenzij er echt aanleiding voor is, bijv na visite oid. Ohhh nee, dan móet daarna sowieso de vloer en toilet gebeuren haha. Anders kan ik echt niet slapen :).

    Grote af en toe klussen plannen we gewoon eens in de zoveel tijd in.
     
    Mya en Miekje86 vinden dit leuk.
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Vond het vandaag toch wel weer erg warm hoor. Als de zon erop staat achter dan is het zo vreselijk heet, ondanks overkapping met zonnescherm. We hebben dan aan de zijkant van het huis wel schaduw. Dat staat nu nog vol, oa met rozen- en vlinderstruiken. Ik denk dat ik mijn broer vraag mee te denken. Ja, die alles heeft geschilderd haha. Van nature is hij hovenier dus vindt ie enorm leuk. En ik geef hem er altijd wat voor. Misschien toch leuk om nog de zijkant leeg te halen, struiken te verplaatsen (mits de kluit dit toelaat) en wat vlondertegels tegen het huis aan te leggen met grind eromheen (grind hebben we ook deels in voortuin). Dan kunnen we tijdens hitte gewoon ook nog fijn ergens in de schaduw vertoeven.
    Eens kijken wat de mogelijkheden zijn. Kan toch nooit zoveel kosten of verkijk ik me weer eens?
     
    Mya vindt dit leuk.
  15. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Morning :cool:
    Hoe gaat het hier? En wat zijn de plannen voor vandaag?

    Ik zit al vanaf 4u beneden met N. Ze kon niet meer slapen :rolleyes: Dus we zitten nu gezellig samen op de bank, broodje er bij en de iPad/telefoon (tv doet het niet).

    Zaterdag en zondag zijn we bij familie geweest. Schoonouders en schoonzus/zwager en hun 2 zonen (zijn inmiddels 18 en 20). Was echt heel gezellig en fijn om iedereen weer na zo'n lange tijd te zien. Ze zijn verliefd op V en vinden hem allemaal een kopie van papa haha! Hij doet het ook heel goed. Slapen opzich ook, overdag vaak in de buggy of in de draagzak (daar geniet ik zo van ❤). Eten is nog wel drama, wil alleen (knijp)fruit, yoghurt en kaas. Nou ja, zien we wel weer als we in NL zijn.

    Vandaag een rustige dag, morgen willen we naar Sea Life en 's middags naar het strand. Het wordt deze week wat beter weer, dus daar genieten we nog even van :thumup:
     
    S2909, Nina Sanders, RoseMurphy en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Habibati

    Habibati Niet meer actief

    Zalig geniet ervan! Lekker veel knuffelen.
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  17. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Goedemorgen! Hier op zich een prima ochtend alleen: ik werd met 3 chagrijnige mensen wakker. Mini O dramatisch, O dramatisch (ik denk nog moe maar die heeft denk ik ook last van blaasjes en korstjes HVM-ziekte) en man klaagde over zich beroerd voelen (hij zag ook wel héél bleek moet ik zeggen en klonk een beetje schor). Jullie begrijpen dat het heel gezellig was om 6.30. o_O

    Ik kon 2 dingen doen: balen en klagen óf ultimatums stellen, even de boel op weg helpen en genieten van mijn eerste verlofdag. Ik koos dat laatste dus:
    1. Mini O: cut your theatrical performance. Hou enorm van dat kleine ventje maar ook voor jou: man-up. Misschien toch ook beginnende last van HVM-ziekte maar geen verhoging, weinig snot en goede nachtrust. Dus hoppa.
    2. broer O: ook voor jou, geen drama om een dichte neus of een shirt dat je niet aan wil. Meewerken of zonder ontbijt de deur uit. En pcm voor je verkoudheid. Smaakt het vies? Don’t care. Je moest eens weten wat ik allemaal vies vind.
    3. Man: enkel keelpijn en hoofdpijn? Al pcm of keelsnoepjes genomen? Nee? Niet aanstellen. Dagje ruilen met mij? Pcm en strepsils naar z’n hoofd gesmeten en om 8.00 waren ze de deur uit.

    Zo. Weg met het gezanik. :thumup:

    Tussen 8 en 9 even wat dingen in huis gedaan:
    - ons keuken eiland voor de helft van binnen en buiten gesopt, andere helft doe ik morgen anders is het echt vervelend voor mijn lijf.
    - Verwarmingen beneden afgenomen (boven doe ik ook morgen), opgeruimd en de bollamp boven de eettafel afgenomen.

    Extra klusjes voor vandaag: check. Genoeg voor deze dag. Man oogde alweer wat fitter dus die mocht de vaatwasser doen en de vloer stofwissen. Heel leuk, om papiertjes in je broekzak te laten zitten tijdens het wassen: de vloer was hartstikke stoffig daardoor maar nu is alles weer opgeruimd en schoon en het is nog niet eens 10u! :thumup:

    En wat ga ik nu dan doen, haha. Net ontbeten en ik plof zo even met een blaadje op de bank. Daarna maak ik ergens vanochtend nog een keer eten voor de jongens mee naar de opvang. En: om 12.30 lekker naar de bios in m’n uppie. :thumup:
     
    Mya, Magnolia29 en Miekje86 vinden dit leuk.
  18. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.341
    4.876
    113
    Vrouw
    Pff ik heb nu al geen zin meer in werken :roflmao:
     
    Nina Sanders en Mya vinden dit leuk.
  19. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.596
    10.789
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hier is het al heel de ochtend bagger weer. Sinds een klein uurtje is het eindelijk gestopt met regenen. Net besloten om met E naar de film te gaan. Ze stuitert nu lekker rond :roflmao:. Gelukkig mogen we over een half uurtje al weg. Voor E word het de eerste keer bios. Dus we gaan er een klein feestje van maken
     
    Nina Sanders, Mya, Sansaatje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier zit ik as we speak ook in de bios. Met cappuccino en zoute popcorn!
     
    Mya, RoseMurphy en Miekje86 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina