Hier een ziek zoontje. Gisteren opgehaald om 17 van opvang en hij gloeide helemaal. Vanmorgen nog koorts. Hij is welgeteld één uur uit bed geweest vandaag. Zodra hij fles en appel op had ging hij liggen op de grond zoals hij in bedje ligt. Ligt er van af 8:30 weet in. Ik laat hem lekker en we zien wel wat de dag brengt.
Ik ben vandaag vrij en ik heb ook werkelijk 0,0 zin om maar iets te doen. Q ligt net op bed en ik moet zo wel echt nog even stofzuigen, maar dat is ook het enigste wat ik ga ondernemen vandaag. Ik heb net de Joolz Aer buggy besteld. Ben benieuwd! Veel goede reviews, ik kan niet wachtte tot die grote wagen de auto uit kan. Scheelt zoveeeel ruimte. Zoals het er nu naar uit ziet gaan we de eerste week van september naar Frankrijk naar het huis van mijn ouders. Dan hoeven we in ieder geval niet meer die BugaBoo mee te slepen.
Hier de laatste dagen voor vakantieverlof. Zaterdag vertrekken we richting Frankrijk. Nog een hele boel dingen die in orde te brengen zijn. Straks mag ik om mijn 2de prik, hopelijk geen last van. Morgen komt de katten oppas om de huissleutel want zij komt 2 weken elke dag langs om met de katten te spelen. En donderdagmiddag eerst een corona test (voor Frankrijk binnen te mogen) dan suikertest, ondertussen bij gyn voor echo en dan tweede prik voor de suikertest. Ik kijk er eigenlijk niet naar uit naar donderdagnamiddag, enkel de echo is leuk. Deze voormiddag ben ik even om wat speelgoed voor S geweest. Ik ga ze inpakken en dan kan hij onderweg naar het vakantiehuis er een aantal open doen. Kwestie van hem af te leiden.
Ohhh @jvsd92 willen jullie hem niet bewaren voor een eventuele tweede of gaat die er echt niet komen? Hier ook een soort van luie middag na wel een productieve ochtend. Vaatwasser uitgeruimd, toilet schoon, was aangezet (die is bijna droog) rest van de keuken gesopt en man mag mooi de andere toilet doen en die is nu lekker samen met mijn broer de tuin aan de zijkant van het huis aan het leeghalen. We hebben last-minute besloten dat we daar toch nog een verhoogd vlonder terrasje willen met grind eromheen en ook iets van een schutting met poort natuurlijk. Want we hebben dit weekend ook weer ondervonden: als de zon achter op ons terras staat dan is het zo bloedheet. En dan zijn de temperaturen niet eens belachelijk hoog. Aan de zijkant van het huis is dan juist schaduw maar dat stond nog helemaal vol met allerlei rozen- en vlinderstruiken. Die zijn nu voor een deel al verplaatst en de rest moet leeg. Is nu ongeveer voor driekwart gedaan. Zometeen dat stuk even opmeten en dan kunnen we ook inschatten wat we aan materiaal kunnen en moeten aanschaffen. Verder ga ik morgen weer in m’n uppie naar de bios en wil ik ‘s middags met de jongens even naar de bieb. Donderdag worden de 2 nieuwe stalen binnendeuren gemonteerd hier Dat gaat zó mooi worden. Ben echt reuze benieuwd. Mooi ook nog voor de bevalling haha. Ik mag niet klagen over de voortgang van de klusjes die nog liggen hehe. Nu zit ik er ook wel bovenop en doe ik nog aardig wat zelf (of ik regel het). Dus man mag ook niet klagen . Verder weinig spannends te melden. Donderdag ga ik ook alle textiel van de bugaboo naar de stomerij brengen en ik denk ook maar een keer een begin maken met de ziekenhuistas. Nog steeds ja. Verder weinig nieuws. Dit is pas verlofdag 2 maar ik moet wel toegeven dat het heerlijk voelt: ik heb gewoon tijd voor de dingen die ik wil doen; lekker nestelen, dingen regelen voor ons huis/tuin, de babykamer leuk aankleden nu hij af is en gewoon tussendoor lekker serie kijken en relaxen. Wilde ook nog iets van een cursus doen maar ik heb besloten om dat te laten gaan. Niet omdat ik het niet wil doen maar ik ken mezelf ook, dan ga ik toch weer te veel doen. Vind het ergens ook wel een fijn idee dat ik naast mijn dagelijkse to-do lijstje ook nog ruimte heb om vrij in te vullen. En een beetje bezig blijven met de tuin vind ik ook leuk. We pakken elke keer een beetje aan en dan blijft het ook leuk.
Hier trouwens man gisteravond nog naar de teststraat gereden. Vanochtend al de uitslag: negatief gelukkig. Ik vooralsnog nergens last van. Alleen na het wakker worden en ‘s avonds soms een droge hoest. Alweer. Met huisarts afgesproken dat ik direct bel zodra het erger wordt. Ik wil die hoest van de vorige keer echt voorkomen en codeïne mag ik natuurlijk niet meer. Hebben jullie de positie van mijn banner plaatje al gezien? Die is versprongen naar rechts. . Voor mijn gevoel duurt het nog heel lang voordat de kleine jongen komt maar dat valt reuze mee. Ik moet alleen nog even wat klein spul kopen (wat extra oma onderbroeken, emmer, iets van een grote dichte wasmand als badje en voor de zekerheid 2 nieuwe kruiken). Doe ik allemaal deze week!
@Nina Sanders Neeee we doen hem niet weg weg. Dan krijg ik ruzie haha. Sowieso wil mijn schoonzusje alles hebben wat wij gebruiken/gebruikt hebben. Alleen ik wil die wagen gewoon uit de auto hebben. Daar ligt hij standaard in, nul ruimte verder over. Mochten wij ooit nog voor een tweede gaan dan gebruiken we deze als hij dan nog heel is na eventueel gebruik van fam. En zo niet, dan koop ik een andere.
@Nina Sanders En ja woooow, het komt nu zo dichtbij!! Beide O’s kwamen tussen de 38 en 39 weken als ik me niet vergis? Is er al gesproken over inleiden?
Oh bah die suikertest. Die is rot. Snap dat je daar niet mega veel zin in hebt. Maaaar een goed vooruitzicht! Lekker op vakantie.
Ik snap hem. Ik ben daar altijd mega mega mega zuinig op. Het is het eerste grote ding waar ik echt mee bezig was en ik kon tijdens start van het eerste traject echt uren zoeken naar mooie wagens. Toen zag ik dat deze uit kwam en was ik nét zwanger. Ik zag hem al helemaal aan m’n neus voorbij gaan want ja, veel te vroeg natuurlijk en er kon nog van alles mis gaan. Was daar toen best verdrietig over want ik wilde deze zo graag, alleen het was de limited editie van 2017. Toen wilde man rond 12 weken naar de babypark om hem in het echt te bekijken. 2 weken later stond ie bij ons thuis incl alle accessoires Gekregen van schoonouders. Je begrijpt dat ik die wagen eigenlijk gewoon nooit weg wil doen haha. Klinkt stom. Hij gaat heus ooit weg maar we hebben hem echt al 4 jaar doorlopend in gebruik. Totdat er een baby kwam zat het vorige kind nog telkens in de stoel. Ik kan er in elk geval op korte termijn echt nog geen afstand van doen. Want die wagen was heeeeeeeeeeel lang mijn houvast en het heeft echt super lang geduurd voordat ik toen zelf pas dingen durfde te kopen!
Jep hebben we het over gehad. Beide jongens kwamen idd tussen de 38-39 weken. De afspraak is kort maar krachtig: ik heb elke week een controle staan en we bekijken per week hoe het gaat. Ga ik me fysiek weer op het einde toe zo uitgeput voelen (als in: ik verdraag niemand meer om me heen en de hele wereld kan wat mij betreft in vlammen op gaan), dan direct open gesprek voeren met de gynaecoloog. Als het veilig en verantwoord is word ik weer rond die periode ingeleid is de bedoeling. Ik wil voorkomen dat ik uitgeput de bevalling en kraamweek in ga en bovenal: ik heb er al 2 rondlopen die ook een mama verdienen. Maar ik weet nog van de vorige keer: ik kon écht niet meer en vond dit ook super rot naar O toe. Ben nu wel meer alert op pijntjes etc. Ik ben nu nog voor de 36 weken en voel me goed. De meeste ongemakken komen in de avond en ‘s ochtends uit bed komen is een crime. Duurt echt een kwartier voordat ik überhaupt op m’n beneden kan staan en mijn bekken schieten een soort van op slot. Daarna gaat het beter. Ik gok wel dat het komende tijd wel zwaarder gaat worden. Maar hoop vooral dat die buik niet veel groter meer gaat worden
@S2909 doe jij de suikertest ook via de dagcurve? Hier heb ik hem 2x moeten doen omdat ik vorige keer een grensgeval was. Nu bij 16 weken en 26 weken gedaan. Beide keren prima waarden gehad.
Logisch! Fijn dat ze het zo goed oppakken weer. Geeft zelf ook meer rust gok ik zo. Duidelijke afspraken.
Ah ja dat snap ik dan echt super goed. Dan zit er veeel meer waarde aan zo’n wagen. Wij hebben deze wagen van mijn ouders gekregen dus daarom ga ik hem ook zeker niet zomaar verkopen oid. Het zal leuk zijn als mijn broer en schoonzus hem snel kunnen gebruiken. Aangezien wij allemaal weten dat ze druk bezig zijn.
Klopt. Het is echt heel prettig dat zowel de vk als in het ziekenhuis hier gewoon heel goed luisteren naar wat je wil. En ook al kunnen of willen ze om bepaalde redenen niet mee gaan met je wens, dan doen ze wel moeite om met je mee te denken. Zo heb ik 2x tijdens de bevallingen wel even een ‘zwak’ moment gehad waarop ik het allemaal even niet meer wist (en dus controle verloor waardoor ik meer last van m’n fobie kreeg) en iedereen bleef gewoon super lief en dacht mee. Echt top. Hahaha oh zo leuk! Leuk als zo’n wagen dan ook in de familie kan blijven
Wooooowwww de hele zijkant naast het huis waar we een stuk terras dus willen is al leeg oh my.. ik geloof dat ik vlonderspul voor 16m2 kan gaan bestellen. Wat palen, een poort en grind erbij..
Ik heb die vorige keer twee keer moeten doen omdat die de eerste keer licht verhoogd was. Deze keer ga ik heel licht eten vanaf morgenavond. Geen zin in twee keer die test.
Ik denk het niet, geen idee eigenlijk. Ik ga naar ziekenhuis, prikken, drankje drinken, uurtje later opnieuw prikken. En als die tegenvalt dan is het s ochtends nuchter, prikken, drinken, en dan elke zoveel tijd gedurende 2u prikken. Die laatste hoop ik deze keer dus te vermijden
Vond dat drankje feitelijk nog lekker. Tijdens de zwangerschap van A was ik een een zoetebek dus had er echt geen probleem mee.