@jvsd92 ik bij ons op een kamer de tv aangezet , zo heb ik nog even lekker tot 8uur kunnen rekken. Man moet wel vandaag werken en moest er toch om 7.15uur uit, die heeft voor beide ontbijt gemaakt. Dus beide blij want ze hadden nu ontbijt op bed
Nee joh. Pakken doe ik morgen pas. Heb ik de hele dag zon koffertje in de kamer. Oh nee hoor. Inpakken ben ik een kei in, net zoals in: zo weinig mogelijk meenemen. Appie komt daar ook en we hebben daar een wasmachine en droger . Ik ga nu met O even naar de Action. Even wat knutsel spullen halen en wat te spelen voor de boys en ook wat handige-onderweg-dingen. Het is ongeveer 3 uur rijden gok ik (ik rijd) dus dan zijn wat snacks etc ook handig. Denk dat we met mini O ook regelmatig even stoppen. Hopelijk valt het mee met ziek worden! Man mag intussen mooi nog even de was aanzetten en stofzuigen boven. De jongste 2 zijn naar de opvang! En jazeker, goed excuus om te shoppen natuurlijk! Als je de baan hebt, zou ik het declareren als onkosten !
Wat dapper dat je met hem op reis ju door, mbt jouw eigen emetofobie. Hoe gaat het daar nu mee en met de therapie?
Hallo! Fijne vakantie alvast @Nina Sanders Het is hier lekker rustig in huis. Man is naar kantoor, oudste zoon logeert bij een neef, dochter heeft een vriendin te logeren dus vermaken zich ook wel, en de jongste 2 zijn naar de opvang. Het is niet zo druk op mijn werk, het lijkt wel of iedereen vakantie heeft Dus ik werk rustig door vandaag. De dames hebben hun wensen neergelegd voor het avondeten, dus ik moet nog even naar de supermarkt eind van de middag. En morgen gaan ze pannenkoeken bakken, ideaal, scheelt mij weer koken En dan heb ik al weer weekend. Morgen moet ik jongste zoon naar een vriendje brengen en de meiden willen naar de jumphal. Ik vind dat zó leuk he, zou het liefst mee gaan doen maar daar zitten ze vast niet op te wachten. Ik kijk wel toe. Zaterdag hebben we een verjaardag, we kijken nog even of we in de middag met zijn allen gaan of man 's avonds alleen. Als het een beetje weer is gaat man verder in de tuin. Nu het huis zo goed als af is (op nog wat verfklussen van mij na, en her en der nog wat vensterbanken) storten we ons op de tuin. Ik vind dat lastig, zeker omdat het zo groot is. Maar de plannen zijn uitgedacht Nu nog sparen, want de ideeën zijn er wel, maar het is allemaal meteen zo duur. We willen het nu ook echt wel mooi doen, niet een bijeengeraapt zooitje, wat het altijd is geweest. En dan nog hoeven we niet het meest luxe, maar de veranda bijvoorbeeld wil ik wel graag met glas i.p.v. plastic ofzo. Man kan gelukkig veel zelf, maar de materialen moeten er toch komen. Nouja, tot die tijd is er nog zat te doen in de tuin, dus man kan voorlopig vooruit
Is het al 19uur? Beide kinderen zijn niet te genieten en brutaal. Net boodschappen wezen doen, heb E een aantal keer op der plek moeten zetten omdat ze niet luisterde. Thuis was ze gewoon brutaal en gilde/krijste de antwoorden naar mij. Dus die heeft van mij even mogen afkoelen op der kamer. Dat heeft gewerkt (tot nu toe ). Ze is weer rustig en geeft normaal antwoord. L ligt gelukkig lekker te slapen, dus voor nu even rust. Vanmiddag nog met E naar het zwembad en dan hopelijk een rustige avond
Goedemiddag! Vanmorgen had ik een rustig ochtendje alleen met J. Om 12u A opgehaald en snel gegeten en nu liggen ze allebei al ruim een half uur te slapen. Ik ga zo lekker in de tuin een boek lezen (probeer de Jong adult literatuur bij te houden voor mijn werk). Ik hoop dat A en J vanmiddag lekker spelen. Vanavond ga ik nog hardlopen en verder geen plannen. Man heeft vanmiddag nog een gesprek. Hij werkt op projectbasis en er is een leuk project hier in de buurt. Dat komt niet vaak voor. Dus het is echt een mooie kans. Tenminste, als het project verder ook interessant is. Meestal zit hij zo'n 1 à 2 uur rijden hier vandaan, dus het zou echt heerlijk zijn als hij dicht in de buurt zit! Ik ben benieuwd. Hij kreeg ook nog een uitnodiging voor een project vlakbij mijn werk, dus opties genoeg.
Op zich goed hoor. Ik heb er tot nu toe veel aan (gehad) (ben in dec begonnen) en ga het voglende maand alweer afronden. Ben benieuwd hoe dat gaat in de auto. Ik blijf het spannend vinden, maar het alternatief staat me niet aan: dan kunnen we helemaal niet meer weg en we kijken allemaal juist zo uit naar de vakantie. Dat is ook een van de redenen waarom ik (het grootste stuk) wil rijden: dan heb ik in elk geval iets anders om me op te focussen (de weg) en stiekem vind ik autorijden ook leuk. Dus ik hoop gewoon dat het goed gaat. We hebben voor mini O wel pilletjes gehaald..
Hier vanochtend de Action leeg gekocht (zo veel gehaald, echt van alles aan knutsel spul, klei, glitters (thuis wil ik het niet hebben haha), puzzels, stickers, stoften, kleurboeken en nog 100 andere dingen). Eenmaal thuis de boel uitgeladen en toen gingen man en ik met O lunchen. Een goed begin van de vakantie! Thuis nog wat in de tuin gerommeld en het terras schoon gemaakt. Zojuist even een grote AH bestelling gedaan (200 euro); voor de eerste dagen lekker eten, maar ook schoonmaakspul, wasmiddelen, luiers, doekjes.. echt alles want ik wil zo min mogelijk inpakken. De auto zit al vol genoeg . En eerlijk, het is gewoon heel makkelijk dat op locatie alles aanwezig is. Het scheelt enorm veel inpakwerk als je het meeste online kunt bestellen. Wat dan overblijft kunnen we altijd weer mee terug nemen. Ik heb er echt mega veel zin in. Nu ga ik nog even alle jasjes wassen, het boxkleed voor baby M (een box etc. is daar aanwezig).
Zo vanmiddag even een half uurtje in de zon gezeten met een boek (bridgerton). L lag lekker te slapen en E had ik een emmer water gegeven met een spuitpistool ding met de opdracht spuit de ramen van de schuur maar nat . E en ik hebben ook nog even samen plantjes in de potten gedaan, die staan nu leuk op de tafels. E had ze van de week allemaal zelf uitgekozen met oma. Wij hebben allemaal 1 plantje van der gekregen en bij het afrekenen kreeg E nog eens een plantje extra van de kassamevrouw. L is gelukkig heel vrolijk wakker geworden en was bij het zwembad zeer actief , echt overal heen rennen en doen (hij kan niet bij het water komen). Willen we weg gaan gaat meneer zich verstoppen, nee L we zien je niet
Vandaag toch maar bij de kinderarts gegaan. Voor de zekerheid hebben ze haar bloed afgenomen om na te gaan of er niets anders speelt maar alles is gelukkig goed. Een verkoudheid waar ze goed veel last van heeft. Tegen dinsdag moet de koorts gedaan zijn anders moet ik toch nog is weergaan. S wel een straffe madam. Super flink blijven zitten tijdens de bloedafname en bij het weggaan heeft ze gewoon de dokter en de assistente een knuffel gegeven. Was wel onder de indruk van alles want bij thuiskomst wou ze effe op de schoot zitten en is ze als een blok in slaap gevallen.
Goed dat het resultaat goed was en dat ze zich zo goed gedroeg. Voel je je als mama toch ook wel trots. Hopelijk is ze er snel van af!
Jullie trouwens nog suggesties qua eten? We houden op zich best van koken, maar de tijd ontbreekt ons om (doordeweeks) echt lang in de keuken te staan. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik vaak ook voor gemak kies: ik ga niet kilo's vlees en groente snijden . Maar op vakantie hebben we natuurlijk wel meer tijd (al gaan we dan alsnog geen uren in de keuken staan). Man en O koken graag samen. Ik maak een keer een rozenmarijnkipfiletje uit de oven met boontjes en krieltjes en man gaat een keer met O een spinazie/mozzarella lasagne maken. Verder hebben we nog een keer wraps met gerookte kip, roerbakgroente, sjalotten en courgette. Maar heel veel meer inspiratie heb ik niet... Was ook nog van plan 1 keer pannenkoeken te doen en de bbq zal ook een keer aan gaan.
@Nina Sanders alvast een fijne vakantie! Jullie gaan vast een gezellige week tegemoet! Hier eten man en de jongens graag taco's: gehakt, courgette, paprika, maïs, tacokruiden en dan aan tafel vullen met afgebakken taco's, guacamole en tacosaus. De jongens eten dan vaak de groenten en taco's los van elkaar. @Miekje86 fijn zo'n gezellige middag. Haha, wat een boef is L! @Habibati fijn dat alles gecheckt en goed is. Hopelijk knapt ze snel op. Het is wel een stoere meid zeg! Ik heb een heerlijk ontspannen middag gehad. Was ik echt aan toe. Jongens hebben lekker gespeeld en ik heb niet zoveel bijzonders gedaan (oké 4 wassen weggewerkt, boodschappen op de markt gehaald, wat kleine huishoudelijke klusjes en gesport). Man werd kort na zijn gesprek al gebeld dat ze hem graag wilde hebben, dus dat is mooi nieuws! Deze week rond hij dit project af, volgende week heeft hij vakantie en daarna kan hij direct starten. Ik vind het echt zo leuk voor hem!
@Habibati Ahhh wat stoer van A zeg!! Beterschap met haar, hoop dat ze snel opknapt! @Miekje86 Die foto van L! V doet dit dus ook altijd als we N naar zwemles brengen Heeft zelfs al eens 50 cent gevonden, helemaal trots op zijn 'muntje' @Fanne Wow wat snel, gefeliciteerd voor je man! Fijn hoor, dichter bij huis werken. Hoe lang ging dit project ongeveer duren? @riean Project tuin dus, jullie zijn voorlopig nog wel even bezig Fijn dat je man ook veel zelf kan, dat scheelt toch echt wel ontzettend in de kosten. En leuk om mee bezig te zijn, tenminste dat vind ik/vinden wij wel @Nina Sanders Succes met inpakken, heerlijk een weekje weg! Hoe is de weersvoorspelling? Gaan jullie nog een dag op pad, of blijven jullie op het park?
Morning! We vertrekken rond 10u, dus ben rustig aan het inpakken. Man is al richting huis met de helft van de spullen, hij heeft een meeting om 9u. Dan zitten we elkaar niet in de weg. N slaapt trouwens nog, die heeft echt vakantie Het was een heerlijke (mid)week. En zo fijn dat man ook een paar dagen hier kon zijn. Ga thuis maar meteen een was aanzetten, dan ben ik hopelijk zondag weer bij met de was
Ja, ze reageerden echt binnen een kwartier of een half uur al, dus dat was echt heel fijn. Dit project loopt tot na de zomervakantie. Fijn dat jullie zo'n heerlijke vakantie hebben gehad. Ik vind het al knap dat je zoiets ook onderneemt zonder je man! Wel fijn dat hij er een paar dagen bij kon zijn.