♡ De eerste 1000+ dagenclub | Pt. 4 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 20 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.798
    7.390
    113
    Ik zou het dan op maandag willen voor boven. 5 slaapkamers, badkamer en overloop soppen, zuigen, dweilen en de badkamer beneden. En dan doe ik zelf op dinsdag de rest beneden. Lijkt me toch wel heel fijn. Maargoed, dan zou ik het wekelijks willen want ik doe boven alles toch wel elke week, en dat us een duur grapje, dus voorlopig doe ik het zelf maar ;)

Fanne, Magnolia29 en Mya vinden dit leuk.
  2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Haha ja snap ik. De badkamer soppen is hier niet echt aan de orde. We hebben geen tegels en het toilet incl. achterwand en de wasbak doe ik regelmatig - toilet elke dag. Dan kom je uit op de douche zelf en die sprayen we ook vaak in na het douchen. Verder geen kasten of plankjes daar. Dus geen schoonmaakwerk. Geen opgedroogde kalkdruppels enzo.

Slaapkamers soppen bestaat hier eigenlijk uit het houtwerk (deuren en kozijnen enzo) en dat plan ik ook in, meestal op een momentje als iedereen weg is. Regelmatig doe ik wel tussendoor een hygiënische doek over de klinken etc want elke week het hele houtwerk soppen vind ik niet nodig. Ik stof wel elke dag. Voor de rest weinig oppervlakken, dus niets te soppen. Geen gekke kastjes of plankjes (is alleen maar schoonmaakwerk haha). De vloer uiteraard elk weekend zuigen en dweilen. Traptreden neem ik dan ook mee, maar ik ga niet elke week echt de gehele trap soppen. De zijkanten enzo pak ik af en toe mee.. :p

Fanne, Magnolia29 en Mya vinden dit leuk.
  3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh als ik dit zo lees, dan lijkt het net of ik de boel boven niet schoon houd :eek::eek:

Mya vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Welke dingen doen jullie eigenlijk élke dag in huis?

5. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Stofzuigen, tafels + tv kast afnemen, aanrecht.

Als die drie écht niet gebeurd zijn dan slaap ik niet.

Fanne, Nina Sanders en Magnolia29 vinden dit leuk.
  6. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Stofzuigen (soms alleen op plekken waar iets ligt, dus altijd onder de eettafel bv), aanrecht + eettafel (en tripp trapp stoel), wc beneden.

En dus die vreselijke was :rolleyes::o::roflmao:

Fanne en Nina Sanders vinden dit leuk.
  7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh gelukkig, dan ben ik niet de enige die niet kan slapen als dingen niet echt gedaan zijn haha. Hier: met de plumeau over de oppervlakken, beneden zuigen en dweilen, aanrecht en micro en de toiletten. Ja, en die was natuurlijk.

Hee, baby M presenteert het songfestival zie ik ;) Samen met Laura Pausini en nog iemand.

Mya, Fanne en Magnolia29 vinden dit leuk.
  8. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Zo, ik zit klaar voor het Songfestival :thumup:

Iedereen slaapt, alles opgeruimd en tassen klaar voor morgen. Ook nog de tuin gesproeid, het is zo mega droog :eek:

Heb m'n haar gekruld, nagels vanmiddag dus al gedaan. Ik moet de ochtend eerst werken en kan daarna even een klein uurtje naar huis om me op te frissen voor m'n sollicitatie :thumup:
    Heb er zin in :D
    Nu alles weer even doorlezen en me een beetje voorbereiden ;)

Mya, jvsd92 en Fanne vinden dit leuk.
  9. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.103
    4.365
    113
    Iedere dag de wastafel in de badkamer 's morgens en 's avonds (sorry, ik kan er echt niet tegen als daar druppels op liggen). Meerdere keren het aanrecht met gele cif. Verder iedere dag de kookplaat met HG kookplaatreiniger,
    de hele benedenverdieping stofzuigen, in het weekend vaak meerdere keren en de eettafel en stoelen. Bijna iedere dag de wc. Sorry dat vergeet ik soms weleens, maar ja op sommige dagen zijn we ook nauwelijks thuis.

Mya, Nina Sanders en jvsd92 vinden dit leuk.
  10. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Wc die ik inderdaad ook alleen op de dagen dat we thuis zijn.

En de was had ik al niet meer meegerekend. Dat is een soort tweede baan waar je nooit vrij van bent.

Mya en Fanne vinden dit leuk.
  11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Haha. Zag laatst reclame van iets, een droogkast ofzo? Daar hang je kleding op een hanger in en dan komt het er droog én glad uit. Zo handig.

Mya en Fanne vinden dit leuk.
  12. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    De operatie is goed gegaan! Ze is moe maar verder zichzelf. Heel fijn. En nu ben ik zelf heel moe :D

S2909, Katin87, Sansaatje en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Super, fijn hoor. Op naar een goed herstel en welterusten! ;)

RoseMurphy vindt dit leuk.
  14. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Fijn dat alles.goed is gegaan. Hopelijk hebben jullie vannacht allemaal goed kunnen slapen

15. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ahh wat fijn! Nu goed en snel herstel hoop ik voor jullie! ❤

16. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

@RoseMurphy wat een goed nieuws, fijn. Hopelijk een goede nacht gehad!

17. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.103
    4.365
    113
    Wat fijn. Hopelijk herstelt ze goed!

18. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.798
    7.390
    113
    @RoseMurphy wat fijn dat het voorbij is!

@Nina Sanders , het verschil zit hem in de leeftijd van je kinderen denk ik :roflmao: Want met tieners in huis wordt het vanzelf een bende en viezig. Nu ruim ik ook af en toe de kamers van de jongens even snel op, wat ze natuurlijk ook zelf zouden kunnen doen. Maar het gaat zo snel als ik het zelf doe. Die van dochter ruim ik niet op, die geniet van haar rommeltjes en vindt het vervelend als ik er aan zit, maar een doekje over haar kast en bureau doe ik wel wekelijks. En minimaal eens per 2 weken alle bedden van hen verschonen. Soms wekelijks, zeker van jongste zoon, die lekt momenteel bijna elke nacht door, zo irritant.

L is een ochtendje bij mijn schoonouders aan het spelen. Heerlijk rustig werken zo. Het ziet er erg mooi uit buiten, ik ben vroeg begonnen vandaag dus denk dat ik vanmiddag even een stukje in het bos ga lopen.
    Zoon is vanmiddag naar een vriendje en dochter krijgt een vriendin bij ons thuis. Oudste heeft projectweek dus is laat thuis vandaag. En L slaapt nog graag in de middag.
    Dat vind ik trouwens wel een lastige. Ze slaapt in de avond erg laat. En gaat echt klieren. Al 2 avonden op rij de talkpoeder helemaal over zichzelf gemikt en op de grond (stom van mij, ik was vergeten hem weg te zetten na die 1e keer ;) )
    Gister was ze ook steeds onder het bed gekropen en kon er dan niet meer onderuit :rolleyes:
    Ze wil altijd het grote licht aan (naast de schemerlamp), maar ik had besloten dat dat niet meer mocht, logisch dat ze niet kan slapen door dat felle licht. Maar mw ging elke keer haar bed weer uit om hem aan te doen.
    Ik denk dat ze eigenlijk langzaamaan af moet van het middagdutje, maar dat wil ze niet. Ze begint om 12 uur echt te vragen of ze al naar bed mag en soms ligt ze er gewoon al in zonder dat ik het doorheb. Eerst maar eens kijken of toch heel consequent gaan zijn met het licht gaat helpen

Fanne, Magnolia29, Mya en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier weinig nieuws.. :p
    Check vk gehad, alles prima.. nu acupunctuur!

Fanne, Miekje86, Mya en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh in de aanbieding: een drammerige kleuter die chagrijnig (vermoeid?) is door school, geen nee accepteert en zichzelf weigert te vermaken. Oh met een dosis brutaliteit. Mag direct opgehaald worden. Prijs in overleg.

Mya vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina