Succes @riean! Oeh, ik heb het idee dat baby M HVM-ziekte heeft en dat hij ook nog eens waterpokken heeft arm ding. De andere 2 hebben wel heel mild een aantal waterpokken gehad maar doorzetten heeft het nooit goed gedaan. Ben benieuwd nu. Weten jullie trouwens of ik nu extra voorzichtig moet zijn met baby M vanwege de zwangerschap?
Ik geloof van wel, maar best navragen bij de huisarts. S had hier ook hvm op het einde van mijn zwangerschap,maar weet niet meer wat het advies was toen. Trouwens bij hvm kunnen ze ook plekjes hebben op andere plaatsen. De huisarts zei, als er zitten tussen de haren dan zijn het waterpokken, zoniet dan wellicht hvm.
Hier heeft S mijn buikgriep overgenomen. Ging hem halen op school en bleek dat hij extreem waterige diarree had gehad. Dus ik laat hem de komende dagen in luier lopen en houd hem thuis. Hij was net weer 3 dagen naar school. Die arme jongen ook.
Hier lijkt zoontje ook waterpokken te hebben. Op zijn benen, borst en nek en hoofd. Vooralsnog geen last maar heb wel Kidsclin in de koelkast liggen. Hij slaapt nu sinds een uur, het overslaan van slaapjes kan ook nog voorkomen door hem simpelweg ruim een uur later dan normaal er in te leggen. Slaapt nu van 14/14:30 tot 16/16:30 en is gelukkig tussen 19 en 19:30 weet toe aan bed. Prima.
Wij zijn vanochtend bij het cb geweest. Gewicht en lengte was prima. Het was wel een irritante vrouw. Q ‘moest’ natuurlijk vanalles doen maar die dacht echt; Ja doei, kijk jij f raar mens. Dus ik bij veel dingen; Hij kan dat prima hoor. Doet hij thuis zonder moeite. Die vrouw; Ja echt? Heel zeker? Bij zo ongeveer alles. Moest bijv. bij een dood enge pop uit het jaar 50 aanwijzen waar haar neus enz. was. Q zag die pop en rende naar de andere kant van de kamer. Wat ik volledig begrijp want het was een heel eng ding. Daarna wees hij bij mij alles feilloos aan, maar hij moest het ook kunnen bij een niet levend iets. Maar goed, prima, dat kan hij thuis best bij een knuffel oid. Moest ook met een bal naar haar gooien. Maar dat mag hij thuis alleen buiten. Dus dat weigerde hij, keurig opgevoed. Wel mag hij in de keuken altijd voetballen dus dat deed hij netjes. Maar ook daarbij wilde ze echt wel 10000% zeker weten dat hij dat echt wel kon, dat gooien. Dus ik zei; Er is niet voor niets de regel dat er in huis niet meer gegooid wordt, anders heb ik zo geen huis meer over. We hebben wel een verwijzing voor de oogarts gekregen want ze vond dat hij een lui links oog heeft. Ach we hebben het weer gehad. Maar ik vond het een vermoeiende afspraak omdat ik nog net niet een speech moest houden over mijn kind dat hij dingen die hij niet wilden doen toch echt wel kon. Ik was helaas mijn telefoon in de auto vergeten, anders had ik haar beeldmateriaal kunnen laten zien.
Vervelend zo een mensen bij het Cb. En het kan echt zo wisselend zijn, de ervaring die je er hebt. De ene keer is het een sympathiek iemand en de andere keer zo de stereotype medewerker. De ogen, in Nederland, worden die niet ook getest via app? In België doen ze het licht uit in de kamer, trekken een foto van het gezichtje en that's it.
Hier alles op zich goed alleen mini O was vandaag wat hangerig. Einde middag lag hij op de bank en heeft hij ook gespuugd. Ik hoop eenmalig. Hij was vanochtend ook gevallen en lijkt daar de hele dag wat van ontdaan. Misschien heeft het daar nog mee te maken. Hij is de hele dag al suffig, weinig eetlust etc. Hopelijk morgen weer de oude. Nu gaan de jongens naar bed. Ze waren al om 5.30 wakker
Ik ontdekte net toen ik J uit bed haalde dat hij ook waterpokken heeft. Ik heb hem foto'saten zien van A toen die de waterpokken heeft, dus nu kan hij niet wachten tot hij ook zoveel vlekjes heeft. Op dit moment valt her nog mee, maar ik weet dat A na 2 dagen er van top tot teen onder zat. Zo jammer, want het duurt echt weer lang voordat ze er weer een beetje normaal uitzien. Maar goed, hij kan het maar gehad hebben.
Geen idee. Ze heeft zelf met het licht aan gekeken met een lampje. Nu dus verwijzing naar het ziekenhuis. Daar gaan ze ook zijn ogen druppelen enz.
Ach, wat sneu. Het kan ook meevallen he, bij L hield het met 20 of 30 van die dingen echt wel op. Zij ziet overigens in elk plekje dat ze heeft nog steeds waterpokken. Dan zegt ze net zo'n grafgezicht: Oh nee, kijk, daar heb ik nog een waterpLokje @jvsd92 wat bijzonder zeg. En stel dat hij het niet zou kunnen, wat dan nog? Komt ze het hem dan persoonlijk aanleren ofzo? Echt onzin. Mijn derde praatte tot zijn derde niet verstaanbaar, er is nog nooit een opmerking van gekomen van ons cb, dat vond ik zo fijn. Iedereen op zijn eigen tijd hoor. Net als dat Q het niet wil doen, nou en? Waar maken ze zich druk om he, daar op dat cb
Bizar zeg! Ze moeten ook echt rekening houden met wat een kind van thuis meekrijgt. Gelukkig laat je je niet gek maken. Het belangstelling is gewoon dat jij weet wat hij kan. Bij ons lieten ze toen A 2 was hem een ei zien. Hij wist het woord niet. Toen zei ik ook: Hij is allergisch voor ei, dus die houden we heel ver uit zijn buurt. En inderdaad, allemaal van die plaatjes uit de jaren '80, die hebben ook gewoon hun interesse niet.
Precies! Het was ook een dame die denk ik jonger was dan dat ik ben. Die geloof ik net is begonnen daar en alles volgens de exacte regeltjes wilden doen. Plus volgens mij zelf geen kinderen heeft.
Nou precies! Ik vind het persoonlijk denk ik belangrijker dat hij heel goed weet op een levend persoon waar een oog zit. Zodat hij die er niet uitsteekt ofzo bij iemand. De gedachte achter het moeten kunnen van het aanwijzen op een niet levend iets vat ik niet.
Goedemorgen, Hier een kantoordagje. Mini O werd helemaal bezweet wakker en had enorme dorst. Gisteren natuurlijk ook erg weinig op en een keer gespuugd. Die wilde niks eten vanochtend maar gelukkig wel drinken (2x melk en 2x water). Gewoon gegeven waar hij trek in had met een zetpil en toen leefde meneer wel op. Hij is dus gewoon mee gegaan naar de opvang maar man werkt thuis vandaag en kan hem ophalen indien nodig. We houden het stiekem in ons achterhoofd, maar afleiding kan natuurlijk ook juist goed werken. Als hij lekker aan het spelen is krijgt hij misschien zelf weer trek! Vandaag 2 meetings en tussendoor met collega's even buiten de deur lunchen. Leuk om af en toe dat soort dingen te (blijven) doen. Verder heb ik gelukkig volgende week donderdag en vrijdag vrij vanwege Hemelvaart dus een korte week. Met Pinksteren ook een kort weekje, want dan heb ik de mandag en dinsdag vrij. Daarna zitten we alweer halverwege juni joh, het is zo zomervakantie Die begint hier vroeg dit jaar geloof ik.. 11 juli ofzo al.
Goedemorgen, hier al lekker bezig geweest. Vanmorgen eerst uitleg van bouw gehad. Dus E kan vanmiddag aan de slag. Beneden opgeruimd en met de Franse slag schoongemaakt. Beneden en boven gestofzuigd. Aardappels geschilt voor vanavond. Moet zo dadelijk alleen nog even naar de winkel, maar man heeft de auto mee naar kantoor. Hij komt rond Lunchetijd weer thuis dus vanmiddag even naar de winkels. Vanmiddag ook weer naar zwemles met E en verder lekker niks doen.
Het is hier los gebarsten. Zou pas om 14uur gaan onweren volgens buienradar. Dus ben benieuwd of het nog erger word. Heb zelfs lampen aan gedaan . 1 van de katten ligt bij mij te schuilen onder het kleed en de ander (die eigenlijk nergens bang voor is) is naar boven gevlucht. En L is boos dat hij nu niet naar buiten mag . Ik ga duimen dat alles in de tuin blijft staan. Zag net nog een stoeltje van L staan en zijn driewieler staat nog buiten, maar ik zit wel even best binnen
Hier een onrustige nacht achter de rug. Het onweerde, waaide en regende en A werd er wakker van en hij bleef dat. Geen idee hoe laat het was, maar ik gok om 4 uur en daarna riep hij elke keer als we net weer sliepen dat hij bang was. Tussen in is bij hem geen optie, want dan gaat hij echt niet slapen. Misschien dat hij nog van kwart voor 6 tot kwart voor 7 heeft geslapen. Ik heb hem vanmorgen toch maar naar de peutergroep gedaan en nu ligt hij te slapen. J is ook niet helemaal fit. Hij ziet wat witjes. Die sliep ook meteen zodra hij zijn matras aanraakte. Vanmiddag had ik nog in de tuin willen werken, maar nu regent het hier. Dus ik kijk verder wel. Ik ga lekker rustig aandoen, denk ik.
Het is maar goed dat ik ziek thuis ben, het ging enorm lekken rondom het dakraam op L's kamer emmers er onder, handdoeken en toen het wat minder hard regende hield het gelukkig op. Leuk hoor, een gloednieuw huis nouja, net zo oud als L is, maar lekken lijkt me niet echt de bedoeling na 2,5 jaar. Vannacht hele nacht op de wc gezeten met een emmer, pff, ik voelde me echt rot. Was van plan gewoon te gaan werken, maar ik voelde me zo belabberd om half 8 dat ik me toch maar ziekgemeld heb. Dat was denk ik 10 jaar geleden ofzo, op mijn deels ziekmelden tijdens de zwangerschap van L i.v.m. bekkenklachten na dan. Maar het is wel goed zo merk ik. Als ik niks doe gaat het nu best,zodra ik even een was er in doe ben ik meteen weer misselijk. Dus ongegeneerd op bed hangen vandaag. Iedereen is weg dus dit voelt als een cadeautje Nog een uur of 3 te gaan voor ze allemaal wel thuis zijn... Het regenen wordt hier minder gelukkig. Het ging wel enorm tekeer. @Nina Sanders is het eigenlijk nog wat geworden met dat huis? Of heb ik er overheen gelezen?
Beterschap en balen van die lekkage. Heb ik ook gehad toen ik nog bij mijn ouders woonde. Ik lag ook ziek op bed en we hadden net 1 a 2 jaar een dakkapel. Het goot gewoon in mijn kamer. Bleek dat het lood niet goed lag en daardoor kwam al het water naar binnen. Gelukkig toen wel kunnen fixen.