♡ De eerste 1000+ dagenclub | Pt. 4 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 20 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.881
    4.154
    113
    Beterschap! Wat vervelend van die lekkage, zeker als alles nieuw is, dan hoop je toch dat alles goed is.
     
  2. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Wij hebben stroomstoring. Driekwartier nu ongeveer. En als ik de site van Stedin mag geloven duurt het nog tot ergens tussen 20:30 en 21:30. :rolleyes: Even bedenken waar we iets te eten vandaan gaan halen. Q zit inmiddels maar aan een broodje.
     
    Mya, Fanne en Nina Sanders vinden dit leuk.
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ohjee @riean beterschap hoor. Wat vervelend. Het ging er vanmiddag hard aan toe ja. Ik was op kantoor en opeens brak de hemel open haha. Rond 16.30 weer de auto in gestapt en 17.30 was ik thuis. Hier geen schade maar… er lag water op de wc :o: ieggghhh. Overigens heb ik wel het idee dat het niet uit de wc is gestroomd maar uit kraantje. Maargoed. Man was huis en had huisklusjesdienst. Die mocht het schoon maken.

    Wij hebben de ongeschreven afspraak dat de thuisblijver/thuiswerker de toiletten doet, zuigt, vaatwasser uitruimt en de was weg werkt. Klinkt veel, maar anders niet te doen. Gelukkig voor hem had ik de vaatwasser vanochtend zelf al vroeg gedaan (vroeg wakker) en de was gisteravond al weg gevouwen. ;)

    oh het huis waar we op hadden geboden is verkocht voor 75k boven de vraagprijs. Belachelijk toch. We zijn nu zelf aan de slag met kijken wat mogelijk is qua verbouwing huis. We zijn bezig met het uittekenen van een idee.

    2 dakkapellen op de vliering maken, een vaste trap naar boven, boven 2 extra slaapkamers (daar zouden O en O geen gaan) en een overloopje creëren en de vliering van de bijkeuken betrekken bij de slaapkamer waar nu O en O slapen. Dat gaat dan onze kamer worden met een badkamer en-suite. De 2 jongsten slapen dan op de eerste verdieping, net als wij. 2 badkamers vind ik wel echt een pré met zoveel kinderen haha. Maar ik durf niet aan het kostenplaatje te denken. Zoals je weet wil ik extra poetswerk zoveel mogelijk beperken en houd ik ook wel van een bepaalde stijl. Dat wordt dus zeker weer beton cire in de badkamer, prachtige afwerkingen in de stijl van de huidige badkamer (wil eenheid), overal zal gestuukt moeten worden; nieuwe vloer, verven. Als je toch bezig bent pak je overal ook de verwarmingen en lichtknoppen mee (zwart). Hou op schei uit. Maar het hoeft niet meteen, dat duurt nog wel een paar jaar denk ik. Als je gaat verhuizen ben je ook enorm veel geld kwijt aan kosten koper en de hypotheekrente nu is zo enorm gestegen.

    Op de een of andere manier heb ik ergens wel gewoon het idee dat het allemaal wel goed komt. Het komt wanneer de tijd daar voor is en tot die tijd blijven er kleine verfraaiingen doen aan ons huis. Op dit moment is dat de tuin incl trampoline. Die is dan eindelijk echt bijna af. :thumup: Dan echt alle lichtknoppen en stopcontacten beneden vervangen voor zwarte exemplaren. Zeggen we ook al jaren. Nu heb ik het meeste spul inmiddels al in huis gehaald dus kunnen we dat ook mooi afvinken voordat de baby komt.

    Verder wil ik ooit als ik geld over heb nog een keer de boel beneden opnieuw laten schilderen incl het houtwerk en ook de schouw renoveren. Maar hee, dat hoeft echt niet nu per se. Eerst een zwembad. :roflmao: Ik denk ieder jaar dat wij óf de Oudejaarsloterij gaan winnen of de postcodekanjer van de postcodeloterij ;)
     
    Magnolia29, Mya, jvsd92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.881
    4.154
    113
    Mooie plannen! En het hoeft ook niet allemaal tegelijk toch? Wij hebben het huis waar wij nu wonen een jaar of 8 en we zijn nu bijna klaar. Her voordeel van een baby krijgen is dat dat er bij ons wel voor zorgt dat er vaart achter alle klussen wordt gezet.
     
    Mya en Nina Sanders vinden dit leuk.
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Is ook zo. Het is ook leuk om wat te wensen te houden!
     
  6. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.527
    7.033
    113
    @Nina Sanders klinkt goed!
    Wat ik me alleen al een tijdje afvraag, waarom is beton cire op de muren van de badkamer minder schoonmaakwerk dan tegels? Muren worden toch net zo vies of niet vies of er nou tegels op zitten of niet? Ik bedoel, ik sop echt bijna nooit de tegels op de muren van de badkamer. Alleen die van de douche en de vloer natuurlijk. Ik poets de muren van de slaapkamers tenslotte ook niet :D

    Maar wij wilden de badkamer beneden idd ook graag hetzelfde als die boven. Al wil ik absoluut geen zwarte wc, dus beneden zit die in de badkamer dus daar is het wel wit sanitair i.p.v. zwart. Verder zelfde tegels, zelfde wastafelkast.

    Het gaat hier gelukkig beter, zo op tijd slapen en dan morgen er vast weer tegenaan :thumup:
     
    Mya vindt dit leuk.
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Goedzo!

    nou, mijzelf kennende zou ik de hele badkamer ‘moeten’ soppen van mezelf omdat je op tegels dus opgedroogde waterdruppels ziet. Ik kan daar écht niet tegen. Dat krijg je wat die straaltjes, oef vreselijk. Dat water droogt op en dan krijg je weer kalk. Tuurlijk, de tegels in de douche zelf is een ander verhaal (vloer en muren), maar muren van beton cire drogen gewoon altijd heel mooi mat weer op. Zeer gebruiksvriendelijk. Hoef je dus echt nooit te soppen, er blijven geen kalk- of water resten achter. Een keer in de zoveel tijd (echt bijna nooit) even afnemen met een vochtige doek, maar het is gewoon nooit vies. Er komt immers ook enkel condens. Met tegels heb ik een heel ander idee in mijn hoofd haha. Of ik moet het in mijn hoofd veel erger maken dan het is. :p ik stel me dus echt hoogglans witte tegels voor met opgedroogde druppels. Brrrr..
     
    Mya vindt dit leuk.
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @riean ik doe dus echt maar 2x per jaar de muren met enkel een HEEL mild mengsel van lauw water en allesreiniger. That’s it. Serieus binnen 10 min helemaal klaar. Vaak ontkalk ik de wasbak dan mee en doe ik gelijk het toilet en hoppa. Alles ruikt weer fris!

    Ik denk dat ik een fobie heb over gehouden aan het streeploos houden van de tegels in ons vorige huis :roflmao:
     
    Mya vindt dit leuk.
  9. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Beterschap @riean ! En wat vreselijk balen van de lekkage zeg :eek: Hoe is het nu?

    @Nina Sanders 75k boven de vraagprijs, waar gaat dat over :eek: Niet normaal! En leuk al die verbouwplannen, ben heel nieuwgierig naar het kostenplaatje ;) Wij willen ook ooit nog een dakkapel voor de slaapkamers van N en V. Maar eerst kunststof kozijnen, schuifpui en nieuwe vloer... Dan is 't geld eerst op :o:
     
    Nina Sanders en Mya vinden dit leuk.
  10. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Hier even lekker ego;
    Gisteren bericht gehad dat m'n uitstrijkje 'goed' is. Alleen HPV, geen onrustige cellen dus over half jaar weer uitstrijkje en hopen dat m'n lichaam het zelf heeft opgeruimd. Dus we gingen heel spontaan bbq'en en ik heb genoten van een zoete witte wijn :D

    Vandaag gewerkt, prima dag. Kinderen er op tijd in. Morgen werkt man vanuit huis, heeft de hele ochtend meetings en gaat boven zitten. In de middag gaat eerst N bij m'n zusje en nichtjes spelen, als ze naar zwemles moet mag V daar blijven spelen. Hebben we allemaal zin in ;)

    Heb vanavond een peuterbed voor V besteld. Man, hij wordt zo groot :cry: Doei baby/dreumes tijd. Kunnen we de slaapkamerset (ledikant, commode en kast) te koop gaan zetten. Ik huil nog even verder :o:
    https://www.beterbed.nl/kinderbedden/bed-jumper-met-lade?article=1053230
     
    S2909, Nina Sanders, Mya en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Nee maar even serieus; kijk dan! Hij ging vandaag wennen op de peutergroep op de opvang. Hij lijkt wel 6 op de foto!!! :eek::cry:
     
    S2909, Nina Sanders, Mya en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Omg. Zo groot al. :eek: Dat wijze koppie ook echt.
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  13. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.881
    4.154
    113
    Gelukkig 'goed' nieuws. Inderdaad te hopen dat je lichaam het zelf opruimt.
    Je man is nu wel vaker thuis toch? Hoe is dat? Sowieso fijn natuurlijk, maar misschien ook een beetje wennen of niet?
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  14. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.527
    7.033
    113
    Haha maar die muren worden toch niet nat? Tenminste, ik heb nog nooit druppels op de muren gezien hier eigenlijk. Nu hebben wij wel een grote badkamer en matte tegels, misschien dat dat scheelt, hier wordt echt alleen de douche nat en de vloer. En natuurlijk het bad maar die binnenkant bestaat niet uit tegels :D

    75000 overboden? Pfff
     
    Nina Sanders en Mya vinden dit leuk.
  15. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.527
    7.033
    113
    Aah wat een knapperd
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Jaaaa waarschijnlijk zit het ook in mn hoofd hoor haha. Maar in ons oude huis hadden we witte hoogglans tegens en ik vond dat een crime om schoon te houden naar mijn zin en ik associeer dat dus met kalk en vlekken. Waarschijnlijk valt het ook mee hoor haha. In de douche hebben wij ook matte tegels en die drogen goed op. Trek de douche wel bij na gebruik maar soms lukt dat niet direct, bijv als ik met (een van) de jongens douche. Maar ook dan droogt het goed op.

    En die 75k boven de vraagprijs, ja! Man en ik keken elkaar echt zo aan van 'ehhhhhh oke..' Dikke doei. Nooit niet.

    @Magnolia29 wooowww wat goed. Mag je zeker vieren. Hier is na mijn goede uitslag van het uitstrijkje eind vorig jaar ook de wijn open gegaan. Zo opgelucht. En wat is V groot daar joh, pfff. Wat is de leeftijd van de peutergroep daar? Hier is mini O begin november (toen hij 2 werd) naar de peutergroep over gegaan. Tot 4, dan start school.

    Hier alles goed. Nu in bed en bijna weekend, heerlijk. Week (druk!) vloog voorbij. Gelukkig even geen hitte. Doe je mij echt geen lol mee. Liefst heb ik 20-25 graden met zon, warm zat. :p
    Nog 1,5 week, dan de 20w echo. Ben zo benieuwd. De tijd gaat dit keer belachelijk snel.
     
    Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  17. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Haha! Het is af en toe zeker wennen, maar vooral heel fijn. De kinderen trekken ook meer naar hem toe merk ik. Hij gaat a.s. woensdag voor het eerst offshore voor een hele week met amper WiFi en telefoonbereik dus ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn. Hoop dat het meevalt ;)
     
    Mya vindt dit leuk.
  18. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders Echt al bijna 20 weken, het gaat zo hard :eek: Twijfel je nog aan het geslacht, of wacht je meer op de extra bevestiging dat het toch echt een meisje is? ;)

    De peutergroep is hier vanaf ongeveer 2,5 tot 4 jaar. Hij is er ook echt aan toe om door te gaan, dus ben blik dat er nu plek is :thumup: Moest mini O erg wennen aan de andere groep met grotere/oudere kinderen?
     
    Mya en Nina Sanders vinden dit leuk.
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @Magnolia29 ons gevoel wacht meer op de extra bevestiging ;). Ja het gaat zo hard. Echt onvoorstelbaar.
    De peutergroep is hier vanaf 2 jaar en bij O was destijds heel duidelijk dat hij eraan toe was. Bij mini O hadden we dat idee niet zo specifiek maar hij deed het juist gelijk super daar! Hij hoefde helemaal niet heel erg te wennen.

    hier vanochtend met mini O naar cb. Oa voor z’n spraak en omdat hij de vorige keer totaal niet wilde meewerken en daarvoor ook al niet. @jvsd92 heel leuk al die taakjes maar mini O weigert ook pertinent om een vreemde te laten vertellen wat ie wel en niet moet doen. Vorige keer waren ze trouwens ook nog eens met z’n tweeën. Alsof mini O dan lekker interactief spelletjes gaat doen. Die keek hen echt aan alsof ze gek waren geworden haha!

    O drop ik zo even op school en daarna wil ik in de sportschool eventjes wat oefeningen voor m’n rug doen. Met name rekken en strekken. Verder ligt er al een was opgevouwen in de wasmand en wil ik vandaag even ons bed verschonen, toiletten doen en toevallig @riean is het weer tijd voor de badkamer muren. De wasmand is gelukkig verder leeg en geen bijzondere plannen. Qua huishouden ben ik dan gewoon bij dus dat is prima zo. :thumup:
     
    Magnolia29, jvsd92 en riean vinden dit leuk.
  20. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.068
    4.178
    113
    @Nina Sanders hoe is het nu met de spraak van mini o? Zie dat hij en de mijne 2 maanden schelen. Die van mij is 2 maanden ouder.l
     

Deel Deze Pagina