♡ De eerste 1000+ dagenclub | Pt. 4 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 20 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Langzaamaan beter. Hij maakt wel steeds langere zinnen en meer woorden plakt hij aan elkaar. Maar hij maakt heel veel woorden en klanken niet af. Wij weten vaak wat hij bedoelt, maar een ander niet. En hij raakt ook erg gefrustreerd omdat hij soms echt iets duidelijk wil maken verbaal maar dit niet lukt. Het gaat wel wat vooruit, maar wel echt heel langzaam. Het feit dat hij zelf ook toenemende frustratie ervaart (woede aanvallen) heeft ons doen besluiten om wat tips te vragen. Het is niet zo dat hij helemaal niet spreekt of het niet probeert hoor, maar als ik sommige kindjes van zijn leeftijd hoor vind ik het verschil best groot.
     
    Mya en Fanne vinden dit leuk.
  2. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Wat herkenbaar. Behalve de driftbuien. Die heeft hij gelukkig niet. Hier maakt hij woorden niet af en slaat klanken over. 'Do' is bijvoorbeeld donker en dorst. Afhankelijk van de context begrijpen wij hem. Maar een buitenstaander niet. Omdat hij niet heel veel met buitenstaanders in aanraking komt geen frustratie daar dus. Maar wij lopen wel bij de logopediste.
     
    Mya, Fanne en Nina Sanders vinden dit leuk.
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier ook. Wa = water. Soms zegt hij bijv.: papa nie tv kijken, nee (en dan bedoelt hij dat hij het niet van hem mag).
    Maar verder zijn het vooral heel veel 'halve' woorden
     
    Mya en Fanne vinden dit leuk.
  4. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    #3024 Boordevol, 20 mei 2022
    Laatst bewerkt: 20 mei 2022
    Precies dat dus ook hier. Inmiddels een boel nieuwe woorden bij maar slechts een stukje vh woord. Vind het bijzonder. Bij de oudste twee niet meegemaakt. Hier is hij ook de hele tijd aan het kletsen en probeert echt dingen te vertellen maar blijft steken met halve woorden en gebruikt veel gebaren. Zo zegt hij mooi, mij, jij, bij, appel en auto bijvoorbeeld wel weer goed. Maar is bed be en bank ba. Ben nu vooral bezig met alles benoemen en de dag doorspreken bijvoorbeeld en voorlezen. Het gekke is als hij do zegt en ik zeg donker, zegt hij nee en herhaalt weer do. Zeg ik dorst zegt hij jaaa (als hij op dat monent dorst bedoelt). Dus hij hoort de verschillen wel goed en kent de betekenis van de woorden die je noemt wel.
     
    Mya, Nina Sanders en Fanne vinden dit leuk.
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wij kregen vandaag idd het advies mee om contact op te nemen met een logopedist :thumup:. En we moeten in juli weer een keer komen wegen, maar dat had ik al verwacht. Mini O is tenger, 10,8 kg. Maargoed. Hij is de eerste 2 jaar van zn leven ook ontzettend veel ziek geweest en heeft gigantisch slecht gegeten. Nog steeds is warm eten een issue bij hem maar hij probeert wel meer. Ik maak me er echt niet druk om. Hij is snel ziek, ja dat wel. Maar verder oogt hij gewoon levendig, kletst hij op zijn manier, is vrolijk en speelt ook veel. Dus ja, dat gewicht.. het zij zo! Dat komt vanzelf wel een keer als hij meer en beter gaat eten.

    Verder vandaag even een ooggel besteld via de HA voor baby M. Die heeft alweer oogontsteking, de 3e keer deze maand ofzo. Nu ben ik het zat hoor. Ik dacht dat ik nog ooggel had (nieuwe tube natuurlijk), maar niet meer. Dus einde middag kan ik een nieuwe ophalen. :thumup:
     
    jvsd92, Mya en Fanne vinden dit leuk.
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Herkenbaar dus. Hij moest daar ook dingen aanwijzen in een boekje en wonder boven wonder werkte hij mee en wist hij het prima. Toen ze een kip aanwees en aan mini O vroeg wat het was zei hij - je raadt het al: 'ki'.
     
    jvsd92, Mya en Fanne vinden dit leuk.
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Er staat een huis hier in de straat te koop. 6(!) slaapkamers, apart kantoor, grooooooote tuin, vrijstaand, aan het water.....
     
    jvsd92, Mya en Fanne vinden dit leuk.
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hoooooolyyyyy **** dat is een tof huis. Ik vind de vraagprijs alleen wat minder leuk. Dan zouden we er niks meer aan kunnen doen. Althans geen verbouwing. Maar als ik zo kijk hoeft dat ook niet. Ondanks dat het niet helemaal onze smaak is qua keuken en badkamer, is het wel allemaal nieuw en modern. Dus daar zou ik dan even vrede mee kunnen hebben. Er vanuit gaande dat ie niet weer voor 75k erboven weg gaat. Maar whoooooo die ruimte..
     
    Magnolia29, Mya en Fanne vinden dit leuk.
  9. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Oeh spannend!! Funda link mag in pb gedeeld worden hoor :p:roflmao:
     
    Mya en Nina Sanders vinden dit leuk.
  10. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Kreeg ineens ook bericht van het cb. Op een van m'n werkdagen natuurlijk, is altijd zo :rolleyes: Heb het verplaatst naar begin juli. Ben benieuwd wat hij dan moet doen. Hij slist ook en voor nu vind ik dat super schattig klinken, maar daar moet hij wel een keer vanaf natuurlijk. Denk dus dat wij ook naar logopedie moeten :thumup:
     
    Fanne, Mya, Sansaatje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Ik zit bij zwemles. N moet nog 1 onderdeel halen, dan mag ze door naar het laatste bad voor diploma A. Denk niet dat we het diploma halen voor de zomer, maar september is ook prima.

    Vanochtend boodschappen gedaan met V, wat in huis gerommeld, m'n nagels gedaan. Prima dag dus. Man kookt straks, dus als het goed is kan ik zo met de kinderen aanschuiven :thumup:
     
    S2909, Fanne, Mya en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh heerlijk, kijk dat scheelt haha. Wat staat er op het menu?
     
    Fanne, Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  13. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Verse dorada (vis) voor man uit de oven, voor mij knoflookkip en voor de kinderen een kipburger :roflmao: samen met aardappelpartjes met rozemarijn en knoflook uit de oven en broccoli.
     
    Fanne, Mya en Nina Sanders vinden dit leuk.
  14. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.777
    6.041
    113
    Vrouw
    Hoe maak je je knoflookkip?
     
    Fanne en Magnolia29 vinden dit leuk.
  15. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.777
    6.041
    113
    Vrouw
    +1 Funda loeren is altijd leuk. (Ik heb mijn eigen woonplaats wel gezien inmiddels :roflmao:)
     
    Mya, Fanne, Nina Sanders en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Kant en klaar gekocht bij de Lidl :o: kipdijfilet met zwarte knoflook marinade.
     
    Mya, Fanne en Nina Sanders vinden dit leuk.
  17. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.777
    6.041
    113
    Vrouw
    Echt? Klinkt lekker, was het ook lekker?
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  18. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.885
    4.157
    113
    @Nina Sanders ik ben ook erg benieuwd naar het huis. Als je het linkje wil delen: graag!
    @Magnolia29 heerlijk dat je zo kan aanschuiven. Respect voor je man dat hij 3 verschillende vleessoorten klaarmaakt. Begint de mijne echt niet aan. Nu heeft hij wat koken betreft echt twee linkerhanden. Gelukkig is hij verder in huis wel handig, dus ik accepteer het maar.

    Vandaag een rustige dag gehad. Vanmorgen naar de stad geweest met de boys. Vanmiddag regende het enorm hard hier, dus binnen gehangen. Ze speelden lief, dus dat was niet erg. Ik ben om 6 uur gaan sporten, terwijl man met de jongens at, hij was vanmorgen tussen het werk door gegaan. Het was een pittige workout en na de les sprak de trainer mij nog aan. Dat ik het goed gedaan had en dat ik naast conditioneel ook qua kracht steeds sterker werd en dat ze benieuwd was waar ik over een jaar zou staan, dat ik dan wel echt sterker zou zijn. Maar ja, de kans bestaat natuurlijk dat ik over een jaar weer helemaal bij af ben...
    En natuurlijk ben ik heel erg blij met deze zwangerschap en hoop ik echt heel erg dat het goed gaat. Alleen wel jammer dat het altijd zo'n aanslag is op je lichaam, want ik heb echt heel hard gewerkt voor waar ik nu sta. Maar mijn man zegt ook: het is je nu gelukt, dus dan lukt het je ook wel weer.
     
    Miekje86, Magnolia29, Mya en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Haha ik zal jullie een beetje op de hoogte houden maar ivm privacy ga ik geen funda linkje delen ;) daar staat het complete adres immers in. Ik wil het wel even gaan bekijken haha!
     
    Magnolia29 en Mya vinden dit leuk.
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Altijd fijn om te horen @Fanne. Ik merk ook dat sporten tijdens zwangerschap anders is. En dit wil je misschien niet horen, maar elke zwangerschap is toch heftig voor je lijf en sporten is dan fijn maar moet je echt rustig aan doen. Dat besefte ik bij nummer 1 en 2 niet zo, maar nu zeker wel bij nummer 4. Mijn bekkenbodem is toch zwakker en m’n blaas kan ook minder hebben. However, sporten zorgt er wel voor dat ik me fit blijf voelen en helpt zeker wel met het versterken van je lichaam. Ik blijf het zo lang mogelijk doen maar als ik een keer echt geen zin heb of ik merk dat ik erg vermoeid ben, dan sla ik over. Rust is minstens zo belangrijk merk ik. Als ik merk dat ik fysiek vermoeid ben (dat is het vaak hè, mentaal wil ik wel maar fysiek vermoeid is gewoon irritant) dan ga ik juist een extra sessie acupunctuur plannen. Fysieke én mentale rust, heerlijk. Dat bevordert dan ook weer mijn energie voor het sporten! De focus nu moet liggen op fit blijven en niet strakker worden. Dat lukt nl niet nu. :roflmao:
     
    Magnolia29 en Mya vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina