♡ De eerste 1000+ dagenclub | Pt. 4 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 20 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Magische zinnen zijn hier:

- wil je naar boven?
    - wil je een koude douche? (Ik heb dit wel eens bij O gedaan en mini O stond vol verwondering te kijken).

Mya vindt dit leuk.
  2. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.107
    4.374
    113
    Oh hier zeg ik vaak dingen als: wat wil je ... drinken/eten/opruimen enz. of op de trap? En dan zegt J eerst vaak: Nee, niet drinken/eten/luisteren. Dan zeg ik: dus naar de trap? En dan is het. Neee niet trap. En zo gaat het een tijdje door. Inmiddels probeer ik sneller in te grijpen en na 3x Neee niet.... kies ik voor hem en gaat hij naar de trap.
    Vaak haalt hij de trap niet, want in de hal gooit hij zich al neer en ik wil niet dat hij zich bezeert aan de trap.
    A heeft zich namelijk weleens tegen de trap neergegooid in een boze bui en toen had hij allemaal kleine, lichte blauwe plekjes op zijn ruggenwervel. Daar voelde ik me zo rottig bij, terwijl hij dat echt zichzelf aandeed.
    Maar vanaf toen laat ik heb dan maar in de gang op de grond liggen.

jvsd92, Sansaatje, S2909 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.107
    4.374
    113
    Vanmorgen nog getest met een test van Kruidvat. Nu is het wel echt een knaller. Bekijk bijlage 725224

RoseMurphy, Magnolia29, Mya en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Zeker weten. Gefeliciteerd met je mooie test hoor! :D:D:D

Fanne vindt dit leuk.
  5. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.803
    7.396
    113
    Mooi @Fanne ! Echt een knaller

Wij zijn terug van een dag Efteling. Zo genoten! Uur of 4 ging het regenen, we zouden als het droog was nog een rondje achtbanen doen, dat vinden we allevijf leuk. Maar jongste zoon had enorme oorpijn gekregen, ik denk door het over de kop gaan in de achtbaan, en de regen erbij zorgde ervoor dat we toch maar om 5 uur zijn gegaan. Langs de grote gele M en thuis allemaal op tijd naar bed. L heeft het zo goed gedaan. Ze vond vooral de glijbanen leuk, dus voor haar is de buitenspeeltuin om de hoek ook best :roflmao: maar zonder slapen vanniddag, en geen kik gegeven. Zelfs niet als ze het eng vond. Dan kroop ze dicht tegen me aan, in de Fata Morgana bijvoorbeeld en zei heel zacht: 'ik vind dit eng, ik wil graag naar huis' aaah, zo schattig.

Nu ga ik heerlijk mijn boek lezen, heb het wel gegad voor vandaag :D
    Trusten!

Sansaatje, S2909, Magnolia29 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Dat is zeker een mooie test! Gefeliciteerd!

Fanne vindt dit leuk.
  7. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @Fanne Ja mooie test hoor!! Ben benieuwd wanneer je de eerste echo hebt :D

@riean Zo leuk, de Efteling! Sneu voor je zoon, hoe gaat het nu met z'n oor? En stoer van L hoor! Wij hebben ook heel spontaan gereserveerd, wij gaan zaterdag. Ben benieuwd wat V er van gaat vinden ;)

Fanne en Mya vinden dit leuk.
  8. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Oh ja die peuterpuber is hier ook volop aanwezig :rolleyes: En echt hard gillen, je oren doen er gewoon pijn van. Vreselijk! Hier krijgt hij wel een time out, even op de trap in de gang. Dat helpt het beste, dan komt hij sneller uit z'n boze bui. Daarna vaak huilen en kan hij heel goed benoemen wat hij voelde of wat er mis ging.

Maar hij weet ook dondersgoed dat sommige dingen gewoon niet mogen en kunnen :rolleyes: Laatst had hij N geslagen, vol in haar gezicht :o: Dus ik werd boos op hem, toen rende hij naar de deur.
    'Wat ga je doen?'
    'Even naar de gang, V mag niet slaan. Ik kom zo weer sorry zeggen tegen N' :o::roflmao::roflmao:

Sansaatje, S2909, jvsd92 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Hier de oudste voor de eerste keer op schoolreis. Zo aandoenlijk al die kleuters in een hele grote bus. Peuter was het er niet mee eens dat hij niet mee mocht dus iedere ouder die stond te filmen heeft zijn gekrijs als achtergrond muziek. o_O

Miekje86, Fanne, Mya en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.803
    7.396
    113
    Hallo!
    Hier een gebroken nachten gehad, dochter kwam om 3 uur dat e al een uur wakker lag en niet meer kon slapen, half 6 werd de beer van jongste zoon wakker. We zijn bezig met een plaswekker, als hij dus nat wordt gaat de beer herrie maken zodat hij wakker wordt. En dan mag ik zijn bed gaan verschonen ;) het werkt wel fantastisch, hij had nog altijd een luier om, we zijn nu 6 nachten bezig, waarvan 3 achter elkaar helemaal droog. Vannacht dan wel een ongelukje, maar ik heb hoop dat de luiers voor hem echt de deur uit kunnen.

Vanmorgen het hele huis gesopt. En een tekenles gemaakt voor dochter. Zij tekent heel erg graag, maar als ze dat aan haar bureau doet, moet alles weer opzij als ze huiswerk moet maken. Nu bedacht ik me dat de lego zolder al 2 jaar bijna niet gebruikt wordt. De jongens halen liever alle dozen naar beneden om aan de tafel ermee te spelen. De zolder is eigenlijk net de laag voor hen. Het is in het midden 1.70 maar loopt aardig schuin. Dus bedacht ik me dat ik daar wel een 'atelier' voor dochter van kon maken. Jongste zoon gebruikt ook nooit zijn bureau, dus die ik heb naar boven gesleept, ladekastje gevonden voor er onder. Straks even een nieuwe klapstoel kopen en haar plekje is klaar. Dan kan ze morgenmiddag mooi al haar knutsel en tekenspul uitzoeken, en inrichten.

L ligt net in bed, man is thuis aan het werk dus ik kan snel even alleen naar leen bakker zo voor een stoel.
    Vanavond zoon naar muziekles brengen, en dan ga ik even neuzen bij de action. Ik maak vaak door de weken heen een lijstje met dingen die ik moet hebben daar en plan dan een moment in om erheen te gaan. De action zit naast de muziekschool, dus dat kan ik mooi combineren.
    En daarna moet hij nog naar de ortho. Morgen 1 dagje werken en dan fijn een lang weekend.

S2909, Nina Sanders, Fanne en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Joe joe!
    Vanmorgen gewerkt, kinderen gingen zowaar gezellig naar de opvang en ze werkten mee vanochtend. Dan begint de dag al een stuk gezelliger :roflmao:

Vanmiddag wat wasjes gedaan en verder helemaal niks :D. Op de bank Bridgerton gekeken (was nog niet toegekomen aan seizoen 2)

Ga de kinderen zo ophalen, eten staat al klaar. Als het droog is, gaan we nog even oefenen voor de avond4daagse. N doet voor het eerst mee aan de 5 km eind juni, maar trainen is goed voor ons allemaal ;)

S2909, Mya, Nina Sanders en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.107
    4.374
    113
    Hoihoi!

Prima dag gehad. Geslapen tot vanmorgen 7u uur en A werd 7.15 wakker en J 7:30. Was daarna wel opschieten om hen allebei op tijd weg te brengen.
    Werk ging prima, maar halverwege de dag zakte ik toch wat in en nu ben ik echt móe!
    Man moet vanavond nog weg en ik wil voor die tijd nog hardlopen (geen idee waar ik de puf vandaan moet halen, maar ik ga het toch maar doen) en daarna moet ik de boodschappen nog bestellen, want met dit lange weekend vergeet ik het anders.
    Morgenochtend wil ik de verloskundige bellen om een echo te plannen. Dat is altijd lastig met de agenda van man en mij.

S2909, Mya, Magnolia29 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wat een dag. Begon prima. Even sporten en werk dingen.
    Niets aan de hand. Maar rond 16 moesten we mini O ophalen. Die had koorts en gespuugd op de opvang. Eenmaal thuis spuugde hij de boel weer helemaal onder. :o: Later wel weer wat praatjes dus het zat hem echt dwars. De wasmachine staat aan en alles is weer schoon. Ik heb net baby M opgehaald en intussen nog boodschappen gedaan. Die is ook niet fit. Ook verhoging en nog steeds erg last van oogontsteking en flinke hoest en slijm.

Beide jongens gaan nu met een zetpil naar bed. O heb ik maar even een kant en klare maaltijd voorgeschoteld (bloemkool, aardappels en gehaktbal) en die heeft prima gegeten. Ik duim op een rustige avond en nacht. Man en ik hebben eten besteld voor over een uur. Alles is hier gelukkig tot nu toe schoon en opgeruimd en alle klusjes had ik vanochtend al gedaan. Ik kan zeggen dat ik kapot ben! :o:

Hopelijk voelen mini O en baby M zich morgen een stuk beter. In elk geval even 2 dagen rust (thuis).

kan niet wachten op m’n eten hahaha. :cool: Een chicken cheeseburger, zonder friet maar met salade. Ohhhh is het al 19.45?

S2909, Mya, Magnolia29 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Onze Bingo kaart is vol; V heeft de waterpokken! :o::D:thumup:
    Zijn wij er mooi vanaf :roflmao:

S2909, Mya, Sansaatje en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Jeetje. Nou laat dit dan voor nu het laatste zijn voor de komende periode. Beterschap voor V!

Magnolia29 vindt dit leuk.
  16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Goh, dit zou wel dé oplossing zijn voor ons op dit moment.
    Maar: hoe ideaal is dit? Eerlijk zeggen.

Dan kunnen wij onze kamer houden, houden O en O gewoon hun gedeelde kamer die ze momenteel he-le-maal het einde vinden en slapen M en baby ook gewoon boven elkaar. Dan kunnen alle kamers intact blijven en blijft het babykamertje ook echt een kamer zoals die bedoeld is...

https://www.hageland-educatief.be/nl/aanbod/jonge-leeftijd/meubilair-voor-baby-en-peuter/bedden-en-toebehoren/S453009-bed-hoogslaper-2-kantelramen-groot/

Zou je zoiets nog een beetje leuk kunnen 'pimpen'? Want een hemeltje hieromheen gaat natuurlijk niet.

Mya en Fanne vinden dit leuk.
  17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Fanne en jvsd92 vinden dit leuk.
  18. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Dat is wel handig ja! Je kan hem altijd voordat je het in elkaar zet in een mooi kleurtje lakken. Mooi beddengoed erin en klaar.

19. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Mya vindt dit leuk.
  20. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.107
    4.374
    113
    Dit hebben ze op ons kinderdagverblijf. Ideaal toch?
    Als deze zwangerschap goed gaat, wil ik A en J in een stapelbed laten slapen, dan hoeven we A zn kamer niet zo aan te passen. Ik vind A namelijk nog te klein om op de slaapkamer op zolder te laten slapen. Voor mijn gevoel zo ver bij ons vandaan.

Mya vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina