♡ De eerste 1000+ dagenclub | Pt. 4 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 20 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Miekje86 vindt dit leuk.
  2. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @Miekje86 Oh getver, niks aan!! Hoop dat je snel weer opknapt en E vannacht doorslaapt. Beterschap!

@Nina Sanders Vind ze allemaal wel passen! Zoals eerder gezegd; Lily en Mint vind ik liever klinken. Denk zelfs dat ik Mint in combinatie met baby M het leukste vind! Ziva zou dan als eerste afvallen.

@S2909 Wat goed dat ze de flesjes nu ineens pakt! Hoop dat de spruw snel weg gaat, heb je er zelf ook last van?

Nina Sanders en Mya vinden dit leuk.
  3. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ze lagen er hier ook pas rond 21u in :eek: N was al in slaap gevallen in de auto. V niet, die wilde thuis nog wel even Paw Patrol kijken ;)
    Gingen beide meteen slapen gelukkig, hoop ze voor 7u niet meer te horen :o:

De solex tour was echt gaaf! Prachtig weer erbij en mooie route door Drenthe en langs het TT circuit. We hebben er allemaal van genoten. Echt een aanrader, mocht je nog nooit op een solex hebben gereden ;)

Ik lig er inmiddels ook in. Man zit nog op de bank, die heeft iets te veel gegeten en is bang dat'ie misselijk wordt :rolleyes: Blijf dan idd maar beneden was mijn reactie :o::|
    Trusten!

riean, jvsd92, S2909 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    @Miekje86 veel beterschap, hopelijk snel weer de oude, en hopelijk E ook.

Miekje86 vindt dit leuk.
  5. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hier was t vandaag ook laat, kids lagen er pas om 22.15 in… mijn zus vierde haar verjaardag, en t was nogal gezellig. Z had vanmiddag 3 uur geslapen, dus die kon lekker lang door, andere 2 kunnen ook steeds langer mee, dus ging prima. Nu hopen dat ze morgen allemaal uitslapen!

Lees dat steeds meer kinderen niet meer middag slaapjes doen, Z slaapt altijd nog als we thuis zijn, we gaan ook weleens weg, en dat kan ook prima, maar dan is ie Savonds wel uitgeput en eet dan nog slechter als normaal, dus doen we niet te vaak…. Hij slaapt vaak nog zeker twee en half uur, wakker maken betekent een niet vrolijk kind, heel boos en dwars bijna hele dag, dus doen we ook niet vaak, maar hij slaapt eigenlijk altijd zonder problemen, ligt er dan gewoon rond 20.00 in normaal, en kletst en zingt dan nog in bed, maar gewoon vrolijk, en valt dan na een half uur in slaap vaak. Die andere 2 sliepen beide tot ze bijna naar school gingen nog in de middag, dus denk dat dat in de genen zit…

en nog iets anders, vooral voor de mama’s onder ons met ook iets oudere kinderen, wat krijgen die mee van de verdwijning van Gino? Dochter is 9, en ving t op in de auto waar t op de radio voorbij kwam, we hebben t maar gewoon uitgelegd, en t hield er erg bezig, ze had er buikpijn van en vond t erg, wij ook natuurlijk, t blijft naar. Ze weet nog niet dat hij dood gevonden is, dat vertellen we morgen, misschien met hulp van jeugd journaal. Zoon heeft t ook meegekregen, maar heeft t er amper over gehad, toch iets jonger, maar hij vond t wel zielig.

Fanne, S2909 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Mya O sliep ook zeker nog op deze leeftijd. Soms zelfs nog wel 3 uur. Die had het ook echt nodig. Moet wel zeggen, als mini O nog wel even naar bed gaat, dan betekent wakker maken ook standaard een chagrijnig en boze peuter. Net even een overgangsfase. Op de opvang doet ie nog wel een middag slaap. Hier dus enkel wanneer glashelder is dat meneer moe is en de hele dag al een beetje daarnaar handelt. Maar zoals vanmiddag, dan is hij lekker in de tuin aan het spelen; dan doen we het niet. Met z’n meltdown als gevolg. ;)

hier voel ik me inmiddels stukken beter. Wel nog last van m’n neus (hooikoorts en neusverkoudheid) maar moet zeggen dat er inmiddels wel een droge hoest, met name in de avond, is bij gekomen. o_O Wil het wel even in de gaten houden. Bij M natuurlijk 12 weken gehoest door een opeenstapeling van luchtweginfecties met gekneusde ribben toe. Dat ga ik niet nog een keer doen.

@Magnolia29 fijn dat jullie zo hebben genoten. Hoe gaat het met man? Eten nog gezakt? ;)

Fanne, jvsd92 en Mya vinden dit leuk.
  7. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @Mya E stopte met haar middagslaapje rond haar 3e verjaardag. Had gehoopt dat L dat ook zou doen. Maar helaas. Als hij slaapt tussen de middag dan is hij in de avond tot een uur of 21/22 bezig en als hij nou alleen lag te kletsen en te zingen is dat nirt erg, maar hij krijst de heleboel bij elkaar en gooit telkens alles uit bed. We lassen altijd wel even een rustmoment in. Soms valt hij dan in slaap en dan laat ik hem max een half uur slapen. E heeft van Gino nog weinig tot niks mee gekregen. Paar maanden geleden is hier in de buurt een 3 jarig meisje, dat heeft ze wel meegekregen, maar pakte dat wel heel goed op. Nu heeft school daarin ook goed mee geholpen. Broer en zus van dat meisje zitten bij E op school.

@Magnolia29 klinkt als een heerlijke dag. Hopelijk slapen ze beide nu wel een beetje uit. Hopelijk heeft je man niet de boel onder gekotst.

@Nina Sanders fijn dat je je een stuk beter voelt. Ik ga voor je duimen dat het niet zo erg word als toen met M.

Ik voel mij gelukkig een stuk beter. Maar ben nog wel slap. Vannacht regelmatig waker geweest. E moest nog een keer spugen en dat deed ze heel netjes in de emmer. Dus die heeft nog even bij ons gelegen. Ik ben op een gegeven moment zeiknat van het zweet wakker geworden. Voel me ook erg vies daardoor. Zo mij zelf maar eens naar een douche slepen. Gelukkig hebben E en L wel tot 7uur geslapen. E en ik liggen nu nog lekker op bed en man en L zijn beneden de boel op stelten aan het zeten.

Fanne, S2909, Mya en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    @Miekje86 Fijn dat je je al weer wat beter voelt! Hopelijk blijft dat zo vandaag.

@Nina Sanders Ah nee dat was echt ruk toen met M. Ik duim dat het niet erger wordt en anders direct aan de bel trekken natuurlijk!

Nina Sanders vindt dit leuk.
  9. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Wat zijn jullie plannen voor vandaag? Ik ben inspiratieloos, en om nu de hele dag met zijn alle binnen te gaan zitten turen pff. Het weer is ook echt bagger vandaag.

Morgen gaan we met mijn familie naar paleis het Loo en aansluitend ergens wat eten samen. Dus die dag is gevuld.

Fanne, Mya en Nina Sanders vinden dit leuk.
  10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh super leuk. Die schrijf ik even op, wil ik ook nog heen. Vorig jaar was die een tijdje dicht ivm verbouwing.

Hier nu aan het ontbijt en daarna ga ik even wat was wegwerken en met O douchen.

Gisteren al haren gewassen dus zo klaar mee. Verder gewoon wat opruimen en tegen het einde van de ochtend bijkeuken dweilen en ik denk dat ik tussendoor nog een vaatwasser draai. Vanaf 15u komt de visite dus wel even vast wat voorbereiden. Al heb ik alles kant en klaar gekocht :p.

Fanne, S2909, jvsd92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hier slapen de kids allemaal nog! Ze zijn goed moe van gisteren. Vandaag of morgen gaan we naar t zwembad! Nog heel even kijken, andere dag iets van winkelen, of monkey town of ballorig, nog ff kijken of t weer echt zo slecht is, ben zo toe aan echt zomer!

Fanne, Miekje86, Nina Sanders en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik ook. Maar Max 25 graden aub. Alles erboven = slakken en klaag modus hier. :p

Fanne en Mya vinden dit leuk.
  13. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    @Magnolia29 helaas zit het ook op mijn borsten ja. Heb er al zalf op gedaan dus hopelijk rap voorbij. En anders bij de huisarts voor een kuur.

14. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hier geen plannen voor vandaag. Heb nog paar wasmanden was die moeten opgeplooid worden, dus ik ga dat doen. Het regent hier ook, maar als het droog is deze namiddag kunnen we misschien naar de lokale kermis. Er staat niet veel, maar S zou wel eendjes kunnen vissen.

Die sliep trouwens tot 9u, wie had dat ooit gedacht. F was dan weer wel wakker om 5u. Ik ben eerst opgestaan, en erna weer met haar gaan slapen. Vriend is dan daarna met haar opgestaan. En het is hem ook gelukt om een flesje te geven. EN ze was zelfs nog vrolijk bij papa. Hopelijk kan ze nu ook een betere band met hem opbouwen.

Fanne, Miekje86, Mya en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh en gisteren eindelijk ook wat knopen doorgehakt met man. Over de planning moeten we nog kijken wat we willen en wat haalbaar is met een baby, maar we willen beneden toch wat dingen gaan aanpakken (we kunnen ook niet stil zitten hè, haha).
    - schouw renoveren
    - plafond beneden verlagen (met inbouw spots);
    - plafond dan tevens stucen
    - schilderwerk beneden.

Het enige dat ik echt per se wil laten zitten is het mooie Arte behang. Maar dan wordt de boel heerlijk geverfd! Ben nog volop inspiratie aan het opdoen. Moet natuurlijk passen bij de grijsgroene gietvloer en het Arte behang (beetje aarderood qua kleur).

Maar dat gaat hoe dan ook op z’n vroegst volgend jaar ergens een keer gebeuren. Ligt eraan wat kan qua aannemer enzo

Mya, Fanne en S2909 vinden dit leuk.
  16. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    S komt hier net naast mij zitten. Ik ben op mijn telefoon bezig dus niet helemaal aan het opletten. "Wortel". Ik kijk op. Blijkbaar heeft hij een wortel uit de pak uit de keuken genomen en zit hij die nu op te eten, gewoon uit het vuistje. Is bijna op ondertussen. Ook niet te voorspellen die jongen.

Kirzy, Mya en Fanne vinden dit leuk.
  17. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hier ook weinig plannen voor vandaag. Ons beddengoed zit nu lekker in de was en de rest hangt te luchten. Is wel zo fris na mijn zweetavontuur ;). Daarna lekker wezen douche en direct de douche schoon gemaakt. Dat was wel even iets te veel van het goeie en moest wel even bijkomen. Nu weer even op de bank met mijn ontbijt.

Man is nu samen met E en L, L zijn peuterbed in elkaar aan het zetten. Hij gaat steeds vaker in E der bed liggen, we gaan het dus maar eens proberen. Al moeten we even kijken hoe we het gaan doen. Als we hem naast zijn ledikant zetten kan zijn kast en commode niet meer open. Denk dat zijn ledikant dan maar even bij ons moet komen te staan. Ik ben vooral bang dat hij telkens uit bed gaat komen

Mya en Fanne vinden dit leuk.
  18. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.176
    4.324
    113
    @Mya ik geloof dat jij vroeg naar de situatie omtrent Gino en oudere kinderen. Alleeeerst echt verschrikkelijk voor dat jongetje en zijn naasten. Ik heb dus jongens van 10 en 12 en dit schudt je wel weer even wakker. We hebben het er over gehad en weer benadrukt hoe belangrijk het is niet met anderen mee te gaan (niet perse vreemden, ook buren als je er niks te zoeken hebt of wij van niets weten). Zij zijn niet banger nu maar ik wel. Je wilt er niet aan denken dat zoiets je overkomt en dat het zomaar kan gebeuren. Maar het gebeurt wel zomaar.

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Voor de juffen onder ons; zitten ze bij de kleuters te wachten op lege emmertjes Griekse yoghurt enzo (kiloverpakkingen) en kinderschoenen dozen?

20. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.113
    4.381
    113
    Goedemiddag!

Vandaag regent het hier veel en daarbij zijn A en J nog best moe, omdat ze laat op bed lagen. Vanmorgen ging het best goed, maar tijdens de lunch gingen ze allebei wel moeilijk doen. Ik dacht dat het daarna wel beter zou gaan, maar A was al na een uurtje wakker en zette zijn boze bui gewoon voort.
    Dus ik ben maar met hen aan tafel gaan zitten en ik heb met hen een ketting gaan maken en we hebben een groot bord fruit gegeten. Echt even tijd met en voor hen gemaakt. Daarna gingen ze weer lief spelen. Als het droog is, wil ik toch nog even met hen naar buiten. Ik hoop dat ze daarvan opknappen.

Mya vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina