Oh en @RoseMurphy hoe gaat het met het slapen van T? Hen je het geprobeerd om hem warmer aan te kleden?
Lief dat je het vraagt, heb toevallig vandaag collega's en leerlingen op de hoogte gebracht. Na de zomer start ik met de opleiding tot intern begeleider. Ik stop met het lesgeven aan de bovenschoolse plusgroepen (2 x een ochtend) en ga weer 3 volledige dagen (nu dus 2) op 'mijn' school werken. En dan dus de opleiding erbij. Heb nog geen idee op welke dag dit gaat zijn, hoor ik later nog. Maar heb er zin in!
Ah leuk, ga je direct als ib'er aan de slag of eerst nog lesgeven tijdens de opleiding? Ik denk altijd dat werken in het onderwijs geweldig is maar als je niet voor de klas staat heb je wel die leuke sfeer van school en het werken met kinderen maar ben je wat vrijer om te gaan en staan ipv dat je voor de klas gekluisterd staat. Alleen krijg je als ib'er volgens mij best wat over je heen (van ontevreden ouders, leerkrachten en directie) maar misschien valt het wel mee.
@Magnolia29 leuk! Weer een hele andere kant en ik ken je natuurlijk niet persoonlijk, alleen maar van wat je hier schrijft, maar op basis daarvan denk ik dat het wel bij je past! Ook leuk om de school weer van een andere kant te bekijken. Lijkt me best uitdagend!
Dag! Ook weer eens aanwezig. Lees alles mee maar reageren lukt me niet de laatste tijd. Alles is hier goed, net begonnen met mijn nieuwe baan en de training is leuk. Aansluiting op mijn cursus dus interessant maar soms erg droog van stof. Even wennen. Ik zit helemaal in nieuwe seizoen van Borgen dus snel weer verder. Fijne avond allemaal!
Hier ook alles zijn gangetje. Heb morgen mijn suikertest Zo vies! Volgende week gaan we een midweek naar Beekse Bergen in een safaritent. Ik hoop echt dat het mooi weer is! Lijkt me een super leuke vakantie voor de meiden
Oh bah. Ik doe altijd gewoon 2x glucose prikken. Die van 16 weken was goed, ik moet weer bij 24 weken
Hier alles z’n gangetje. Prima dag gehad. 6u koffietje in bed, daarna opstaan en man had babydienst haha. Die maakte M klaar en gaf hem de fles. Ik maakte me ondertussen op en trommelde de oudste 2 om 6.30 uit bed. Klaarmaken en aan tafel gezet. Om half 8 bracht man mini O en baby M naar de opvang en kon ik nog even opruimen, O zijn tanden poetsen en een was aanzetten. Om 8u zijn ook wij de deur uit gegaan: man zette O af op school en reed door naar station (kantoor) en ik ben van 8 tot 8.30 even gaan sporten. Om 9u stond appie voor de deur. Druk allemaal dus maar we waren goed op elkaar afgestemd haha. ik heb gedaan wat op de planning stond. Bril besteld, bloed laten prikken en vanochtend ook gewerkt. Vanmiddag rustig aan gedaan, de was weggevouwen, toiletten een dettolbeurt gedaan en lekker gechilled! Nu zit ik ook op de bank! Weinig spannends te melden dus. @Fanne hoe gaat het met jou? Voel je je al wat beter? @RoseMurphy vroeg ik me ook af van dat slapen. Hier baby M wat warmer aangekleed en ik denk dat het zo’n 20 min scheelt . Hier trouwens net begonnen met Twee Zomers op Netflix. Vind het tot nu toe moaaaaa, kom er niet heel goed doorheen. Beetje traag. Ik heb de Kardashians nog om verder te kijken of Stranger Things, maar dat volg ik met man. 8 juni start Greys seizoen 18 op Disney+ dus daar zit ik echt op te wachten: dat is MORGEN. 10 juni Peaky blinders!
@Nina Sanders lief dat je het vraagt. Ik kan nu echt van hele gekke dingen misselijk worden, maar gelukkig nog niet hoeven overgeven. Wel blijf ik erg moe. Gisterenavond waren man en ik 'Even tot hier' aan het terugkijken en toen lag ik dus 'pas' kwart voor 11 op bed en dat is dus te laat nu. Ik heb aan 8 uur slaap gewoon niet genoeg op het moment. Maar zo lang ik symptomen heb, zie ik dat als het teken dat het goed zit. Kijk, die 20 minuten langer slapen bij M is ook weer iets. J slaapt nu met gemak in zijn ondergoed zonder dekens. Maar als baby had hij echt een dikke puckababy nodig om goed te kunnen slapen.
Oh wat trouwens wel tegen de extreme moeheid helpt bij mij? Gewoon sporten. Dat hele lamledige, akelige gevoel gaat dan weg. Dus toch vanavond weer een workout gedaan in de crossfitbox.
Wat goed. Herken dat wel een beetje. Ik sport altijd in de ochtend en ben soms ook gewoon echt nog moe. Meestal gaat het dan wel hoor, maar soms valt het tegen. Moet wel zeggen dat ik soms ook gewoon echt geen zin heb of nu ik over de helft ben mijn bekkengebied wel sneller voel. Daar wil ik mee oppassen dus ik ga dan ook echt korter en zet de gewichten (flink) lager. Dat gaat prima. Strak zal ik er niet van worden maar wil met name zo fit mogelijk de bevalling in gaan. Heb ook echt besloten vanaf nu flink te minderen met snoepen. Extra eten of eetmomenten prima, maar dan wel gewoon een extra handje noten of fruit of iets anders voedzaams. De extra kilo’s ben ik dan heus weer kwijt straks. Maar ik wil echt stoppen met ongezond snaaien. Tot nu toe had ik daar weinig discipline voor maarja, ik heb straks alleen mezelf ermee en dan baal ik er vreselijk van.. ik hoop dat ik de schade dus een beetje kan beperken
Bij iedere bloedtest moest ik nuchter suiker testen (9, 16 en 24 weken) en die waarde was telkens netjes. En toch had ik 2x suiker. Als ik dat drankje niet had waren we er of laat of te laat achter gekomen. Nu verschillen de meningen over het drankje, maar het andere alternatief is 1 of meerdere dagcursus maken (moest mijn collega, want door der ziekte van crohn kon ze niet tegen dat drankje)
Nou wat lief, dank je! Ik neem het aan als compliment haha. Veel collega's die het nu weten, gaven dezelfde reactie. Leuk om te horen, dan heb ik blijkbaar de juiste keuze gemaakt @Boordevol Nee eerst de opleiding volgen hoor, naast m'n gewone werk. Het is een interne opleiding binnen de stichting, dus wel met baangarantie. Maar de precieze voorwaarden ken ik nog niet.
Hier een drukke dag gehad. Was beetje heel erg druk op het werk. Bij thuiskomst een strontchagerijnige E . Ze is de laatste tijd erg van het eisen en het NU willen. Dan is ze hier aan het verkeerde adres en bij oma kreeg ze vandaag ook der zin niet. Vandaag is ze bij oma ook van de skippybal gevallen (ik wil niet weten hoe ze heeft lopen stunten) maar daardoor zit er weer een tabd mega los gaan we weer, dacht er even van af te zijn. Ben in staat om hem er uit te rammen . In de schoolapp zijn we bezig met een afscheidscadeau te regelen voor de juf. We willen naast de cadeaubon iets leuks er bij geven. Ik opperde een vriendenboekje en raad eens wie dit nu mag regelen. Ik hou voortaan mijn mond maar weer in die app
Ik weet het doe hem ivm erfelijke belasting nu voor de 4e keer zo. Nuchter prikken, ontbijten en 2u na ontbijt weer prikken. Bij mini O zat ik op de grens (de grenswaarde was net aangepast naar beneden) en toen moest ik een aantal keren thuis prikken. Altijd goed. Bij baby M ook bij 16 en 24 weken goede uitslagen en nu bij 16 weken een goede uitslag, 24 moet ik nog doen natuurlijk. Ik geloof het wel zo . Het zal wel in orde zijn. Dat drankje zal wel iets accurater zijn, maar het is niet gezegd dat de dagcurve absoluut onbetrouwbaar is. Ik heb ivm mijn kotsfobie dat drankje altijd echt een vreselijk idee gevonden en dit was een prima alternatief volgens de vk. Vandaar dat ik het absoluut nu weer zo doe.
Ik dacht dat je 1 keer nuchter prikte. Dacht dat heeft geen nut . De 1 zeg drankje is accurater en de ander zegt dagcurve. Ze zeggen dat het niet helemaal eerlijk is voor je lichaam om zoveel suiker in 1 keer te verwerken. Maar iedere arts denkt er anders over volgens. Dat merk ik al met mijn cursussen voor dieren suiker. Regelmatig veranderd de mening over de waardes prikken
Oh blegh die suikertest. Dat nuchter zijn vond ik echt de hel. Heb toen het klaar was dat halve ziekenhuis restaurant leeg gegeten. Hier moest ik deze doen ivm mijn moeder en oma die beide zwangerschapssuiker hadden.
Ja dat vind ik het aller ergste van zwangerschapssuiker dat het erfelijk is, E moet die test doen mocht ze zwanger raken. En ik heb al gezegd tegen mijn zusje zeg hrt maar tegen de verloskundige wat ik heb gehad. Zeer grote kans dat zij ook moet en ik zie haar nu op vakantie telkens met een glas rose of een bord carpazzio op de foto, voorlopig nog geen tante. Mijn moeder is vroeger nooit getest op suiker ze heeft geen idee of ze het heeft gehad, ze had wel vroeg al een hoge bloeddruk. Grote kans dat mijn overgewicht icm hormonen de boosdoener is.
Ja en weet je wat raar is. Dat er soms ook wordt aangeraden om in de dagen voor de suikertest juist suikers al te mijden. Dan denk ik ‘wat heeft het dan voor nut om te prikken als je je leefstijl voor de test juist gaat aanpassen’? Dan ga je het hele doel toch voorbij? Maargoed. Het verandert per zwangerschap hier lijkt het wel.