Irritant hè. Mini O doet precies hetzelfde en wordt daarbij ook nog opgestookt door z’n broer. Vreselijk.
Groot gelijk dat je dat niet meer allemaal zelf wil doen. Zeker als het ook nog druk is qua werk. Bij mij was het van afgelopen september tot mei juist ontzettend druk en in november trok ik de conclusie dat het niet meer ging. Mijn nichtje komt nu iedere vrijdagmiddag of zaterdagmorgen en die doet het huishouden. Dus tegelwerk in de badkamer en wc, kranen grote beurt, slaapkamers en beneden stoffen, alles, inclusief trappen stofzuigen en dweilen en keukenkastjes buitenom. Ze haalt ook echt alles van zn plek bij het stofzuigen, dus ook onder de bedden en de bankstellen (wij hebben er 2). Zelf doe ik ook nog alles een keer met een nat doekje door de weeks. Voor mij geeft dit echt rust. Als ik er zelf een keer niet aan toe zou komen, weet ik dat het toch minimaal een keer per week wordt gedaan.
En dan regelmatig dit @Magnolia29 - als ik nee zeg zegt hij: ‘echt wel’ - als ik hem corrigeer zegt ie dat z’n broer niet luistert - als het beleg op brood hem niet zint, smijt ie z’n bord mét brood op de grond. - als hij weigert op te ruimen stuur ik hem naar de gang om af te koelen. Hij gilt dan als een speenvarken dat gevild wordt - om alles steekt de zwanenact weer de kop op. Ik dacht dat we dat even hadden gehad maar nee hoor. He’s back. - meneer wil ook niet verschoond worden. Ga dan op de wc gast, maar dat wil hij ook niet. Verschonen is standaard gillen hier. Net zoals douchen momenteel. En dat is gek want douchen vindt hij normaal echt wel chill.
Hier een fijne dag gehad. A en J waren heel lief en man ook. J was echt in een knuffelbui. Hij wil altijd groot zijn, maar vanmorgen zei hij: Mama, ik ben nog een beetje klein. En vervolgens kroop hij lekker bij mij op schoot. Zijn uitspraken zijn ook hilarisch, zeker in combinatie met zijn stemmetje en dat hij de L ipv de R zegt. Bij het aankleden vanmorgen zegt hij: Ik heb een korte broek en ook een beetje blote benen aan. Man zei vanmiddag dat ik maar even lekker op bed moest gaan liggen en zodoende heb ik nog een uurtje geslapen. Dan kan ik er hopelijk deze week weer een beetje tegenaan. Verder hebben A en J heerlijk in de tuin gespeeld en zijn we nog naar de natuurspeeltuin gegaan. Om half 7 lagen ze allebei heerlijk te slapen. Alle klusjes zijn nu gedaan, alles staat klaar voor morgen. Nu snel douchen en dan plof ik op de bank.
Een deel.kan ik zo overnemen hoor. -als ik zeg dat hij iets moet doen, zegt J stsndaard: Nee niet. Nee, niet opruimen, Nee, niet naar de stad. Nee, niet handen wassen. - Gelukkig kan hij goed kiezen en dat help wel bij het eten. - Hij weet perfect juist middenin een gezelschap de boel te laten escaleren, omdat we dan voor de makkelijkste weg kiezen. - Zelfs als we heb op de gang zetten, kan hij blijven volhouden. - continu wegrennen als we hem willen wassen en aan- of uitkleden. - Met spullen gooien als hij zijn zin niet krijgt. Verder is hij gelukkig ook heel erg lief. Maar bij hem staat echt overal tè voor. Of het is echt tè schattig en tè lief. Of hij is echt vreselijk vermoeiend en irritant.
Ohhhh ja, allemaal herkenbaar V loopt ook gerust weg. Als ik 'm in de gang zet moet ik er om denken dat ik de voordeur op de knip doe. Hij heeft al meer dan eens z'n schoenen/laarzen aangetrokken en bij de deur gestaan. 'Ik ga weg, doe de deur open!!' Doet hij bij de tuindeur ook, als we die open hebben voor N bij het buitenspelen met vriendjes. Hij doet zo de deur open, pakt z'n loopfiets en gaat naar de speeltuin (tegenover ons huis). Hier rijden amper auto's, maar dan nog. Echt vreselijk!
N zit weer naast me op de bank. Ze heeft per ongeluk een eng filmpje gekeken op de ipad over geesten... En toen kon ze niet slapen. Maar bij haar duurt het altijd even voor ik achter de échte reden van iets kom, dus eerst een hoop gehuil en smoesjes en nu dus dit. Zucht Meteen over gepraat en uitgelegd, ze is nu eindelijk weer wat rustiger. Breng haar zo weer naar boven. Daar ging m'n Anatomy of a Scandal avondje
Ow herkenbaar van als die smoesje en huilen. Tot krijsen aan toe en dan opeens komt het er uit. Vaak is het dan iets simpels als ik wilde met die spelen maar die wilde niet of voor iets nieuws zoals 1ste zwemles of 1ste les fysio. En dan denk ik alleen maar meissie toch je had je zelf zoveel ellende bespaard als je het meteen zegt. En wij gaan haar uiteraard niet bij de 1ste smoes of huilbui uit bed halen, want ik ken der langer dan vandaag daar gaat ze ook weer misbruik van maken
Oh ja vreselijk hè! Zeg dan meteen wat je dwars zit ipv allemaal dingen noemen die er niks mee te maken hebben...
OMG, V heeft net gespuugd Hoorde hem al vreemd hoesten, dat belooft nooit veel goeds Nou ja, alles weer verschoond, snel afgespoeld en nieuwe pyjama/slaapzak aan. Nog even knuffelen en weer naar bed. Hij is nu stil, wish me luck
Hier weer een dag van thuisstudie. Eerst even de weekboodschappen halen. We bestellen eigenlijk altijd maar deze week doe ik het weer eens zelf. Fijne dag!
Was eenmalig gelukkig! Hij bleef wel de hele nacht hoesten en ik was hyper alert natuurlijk Weinig slaap, nu aan 't werk
Zo vanmorgen E uit gezwaaid. Ze had helemaal zin in der schoolreisje. Gelukkig heeft ze vannacht goed geslapen en kwam ze pas om 7uur uit bed. Benieuwd hoe ze het heeft. Helaas konden wij geen vrij krijgen dus ze word straks door de bso opgehaald. Ik hoor al haar verhalen morgen pas. Misschien als het rustig op hrt werk is dat ik even probeer video te bellen met der, maar als ze thuis is begint het avond spreekuur en als die klaar is ligt zij hopelijk lekker te slapen. L vond het wel prachtig E uit zwaaien, was een hele grote bus. Dus dat was vele malen leuker dan E uitzwaaien
Hier ook een verstoorde nacht ( en echt heb ik bijna nooit) dus extra zwaar, maar ik durf niet te klagen als ik veel meer drama nachten lees…. Maar hier was zoon van 7 uit zijn bed gevallen, en hij huilde enorm hard, kwam ik in zijn kamer, deed t licht aan zag ik m op de grond liggen, zegt ie ik heb pijn, weet niet waarom, half met zijn ogen dicht, dus ik zeg je bent uit bed gevallen kom ik help je terug, het is nacht, we gaan snel weer slapen, dus hem geknuffeld, gekeken of hij iets mankeerde, gelukkig niks aan de hand, maar hij sliep vrijwel meteen weer, ik lag dus klaar wakker, t gebeurde in 4.40, dus amper geslapen omdat ik las 00.30 ging slapen, en om 6.30 wekker weer ging. En ik ben moe, zeg al tegen me baby’s, ik wil wel mee slapen, maar ja helaas, vanavond maar op tijd naar bed