Sneu hè, die driftbuien. Ik herken het. O had vaker dat ie z’n prikkels kwijt moest doordat hij in bed zichzelf even in slaap huilde. Mini O doet dat niet maar die heeft bij vermoeidheid ook die gigantisch hysterische driftbuien waar hij half in blijft hangen. Het beste is om hem gewoon even uit te laten razen en hem daarna een bekertje water te geven. Even z’n snoet met een koude washand en daarna knuffelen. Daarna is het altijd weer goed en heeft ie praatjes en kletst ie weer vrolijk. Het moet er dan echt gewoon even uit. Hij is daarna wel altijd moe
Oh my ik ben alweer ruim 22 weken zwanger. Ik vergeet het dus op dit soort ochtenden gewoon @Katin87 hoe gaat het met jou? Blijven jullie nog steeds bij Joa? Hier krijgt de naam ook steeds meer z’n definitieve vorm denk ik. Al weet ik ook dat ik zo maar weer kan twijfelen hoor. Maar voor nu staat Mint Sofia toch wel bovenaan. Wel MS als initialen (net zoals baby M) maar op zich maakt het niet zoveel uit.
Met mij gaat het goed! Heerlijke midweek gehad op Beekse Bergen, echt een aanrader voor kinderen in de leeftijd van onze kinderen. L heeft daar de hele week in een groot bed geslapen (thuis weigerde ze dit nog, maar bij mijn ouders sliep ze haar middagslaapjes ook al in een groot bed ). Vrijdag gelijk haar ledikant weggehaald en ze slaapt nu al 2 nachten goed in haar grote bed! Enige nadeel is dat ze wel zelf uit bed kan komen en vanochtend zat ze in de badkamer met de shampoo te spelen, alles zat onder! Joa is inderdaad definitief bij ons! Ik ben momenteel 28 weken onderweg en ben streng op mijn eten aan het letten. Dat valt wel tegen hoor. Zeker met dit lekkere weer, dan heb ik soms gewoon behoefte aan wat zoets of juist wat zouts.. En heel veel fruitsoorten worden dan ook weer afgeraden, maarja. Het is voor een goed doel! Woensdag heb ik een groeiecho. Ik ben erg benieuwd of de kleine ook echt aan de grote kant is.
@Nina Sanders hè wat een vervelende start zo. Inderdaad even allebei isoleren, is dan wat het beste werkt. Hier kunnen ze heerlijk kleuren en daar worden ze rustig van. En ja, die driftbuien zijn zo sneu. Tot voor kort was J weleens boos, maar niet van die extreme buien. Ik denk dacht het echt met oververmoeidheid te maken heeft. En Mint Sofia vind ik echt mooi. Ik moest een beetje wennen aan Mint, maar ik vind het echt een lieve, schattige naam. @Katin87 Fijn dat de naam voor jullie nu definitief is. En ik denk dat wij ook maar eens naar de Beekse Bergen moeten dan. Ja, met dit weer lijkt het me heel lastig om zo streng op je eten te letten. Je wil dan toch eigenlijk een ijsje oid. Ik zal straks ook streng op moeten letten even ik zie er erg tegenop. Gisteren nog maar snel een ijsje genomen, met de gedachte, nu kan het nog, maar als alles goed blijft gaan, de hele zomer niet meer. Hier een rustige start vanmorgen. A en J werden rond half 9 wakker. Denk dat A honger had, want bij het tafel dekken werd hij even heel boos en daarna was het over. Ze willen altijd weten welk weer het wordt en dat mogen ze altijd op mijn telefoon bekijken. De afgelopen dagen waren ze heel blij met de zonnetjes die verwacht werden. Toen ze zagen dat er vanmorgen regen af werd gegeven, riepen ze: Jaaaaa, regen. Dan gaan we nu kleien! Dus man is naar de kerk en hier ligt het tafelzeil op tafel en ze zijn heerlijk aan het kleien. Ik gok dat ze dit nog wel een tijdje volhouden.
Goedemorgen! Hier een prima ochtend gehad. Man is vandaag ook jarig! Cadeaus op bed gehad. Daarna heb ik Q en Mex mee naar beneden genomen. (Mex heeft haar eigen slaapkamer boven. ) Hebben we wat gegeten en net even snel Mex uitgelaten in de regen. Dit is normaal het klusje van mijn man. Maaaaar die heb ik lekker in bed laten liggen. Je kunt hem niet gelukkiger krijgen met slapen. Dus we horen het wel wanneer hij is ontwaakt. Tot die tijd vermaken wij ons wel beneden.
@Katin87 fijn dat het goed gaat en ik snap je helemaal met je dieet. Heb je ook een gesprek of voorbeeld menu gehad met hoeveel koolhydraten je mag op een dag/per eet moment? Die had ik namelijk gekregen en dat gaf mij wel veel steun. Ik at bijvoorbeeld standaard griekse yoghurt (10%) met walnoten en een scheutje slimpie siroop voor een zoete smaak. Kwa fruit ging bij mij alleen appels, peren, sinasappel en mandarijnen goed. Aardbeien ging echt helemaal mis, de rest kon ik ook wel eten naar stuk minder en daar door geen vol gevoel. Lunch standaard 2 volkoren boterhammen met vleeswaren/kaas/pindakaas. Ik at ook vaak een ei erbij. Vulde ook altijd lekker. Avondeten at ik normaal alleen de aardappelen/pasta/rijst aangepast naar de hoeveelheid koolhydraten. In de avond vaak weer iets van yoghurt als toetje. Ik at ook van alles volle producten voor mijn kcal die ik nodig had en dat vult ook beter. Op pinterest kan je vaak ook lekkere recepten koolhydraatarm/beperkt vinden. Ben je ookal aan het prikken? @Nina Sanders wat een rot start vanmorgen. Hopelijk alles nu wel weer vrolijk. Hier begonnen ze dag ook met elkaar dwars zitten en niet meewerken terwijl we op moesten schieten omdat we naar de schoonfamilie moeten (zijn nu eventjes onderweg) @Fanne heerlijk als ze zo kunnen kleien. Hopelijk houden ze dat even lekker vol. Zeker met dit weer is dat wel fijn. Hier waren ze ook bij dat het een stuk koeler is dan gisteren. Vooral omdat ze vandaag niet in het zwembad kunnen. @jvsd92 gefeliciteerd met je man. Maak er een gezellige dag van. Vieren jullie het vandaag ook?
Zo wij zijn alweer een klein uurtje onderweg naar de schoonfamilie. Nog een goed uur te gaan (is bijna 2uur rijden). Schoonmoeder en zwager vieren hun verjaardag. L slaapt ondertussen alweer, hopelijk is hij dan lekker vrolijk als we daar zijn. E kijkt een serie op de tablet (gedownload van disney+). Ik had een tas vol zooi klaar staan, maar is blijkbaar niet nodig al zijn we er nog niet. Op de terug weg willen we gaan eten bij de Mac, tenminste E en L en wij bestellen een pizza als we thuis zijn. Vanmorgen hebben we man eerst verwent. Hij heeft een fles bier, een pizzasteen voor de bbq gekregen en E heeft een sleutelhanger gemaakt en L een geverft ijsje. Fijne dag iedereen, ik meld mij denk ik vanavond weer waarschijnlijk om over vandaag te klagen dus sorry alvast daarvoor, maar als ik hier mijn hart daar overlucht hoef ik man niet lastig te vallen er mee. Maar misschien valt het vandaag weer mee
In dat geval: sterkte vandaag. Hopelijk valt het mee. En nu ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig wat maakt dat je er geen zin in hebt. Overigens heb ik prima schoonouders, maar ik ben blij dat ik daar geen hele dag hoef door te brengen.
Hier inmiddels de boel thuis weer onder controle hoor. Maar zon start is gewoon niet leuk. Het is dat baby M zo gruwelijk makkelijk is en zich nooit(!) laat horen maar die andere 2 maken het soms wel erg bont hoor. We hebben een dagschema op het krijtbord uit getekend (geschreven) en alles wat hen niet bevalt mogen ze lekker boven op hun kamer overdenken.
Sterkte @Miekje86 ! Van harte met je man @jvsd92 ! @de rest van de dames een fijne zondag! (Miekje en jvsd92 ook natuurlijk )
Hier een beroerde nacht. Man zou even een biertje gaan drinken gisterenavond maar kwam om 03:00 stom dronken thuis. Ik vind dronken mannen altijd zo stinken, meneer kwam ook met een hoop lawaai binnen dus ik was klaarwakker en kon daarna niet meer slapen. Volgende keer leg ik zijn kussen en dekbed op de bank en zoekt hij het maar uit. Nu zit hij te kreunen en steunen alsof hij de mannengriep heeft. Het weder is hier beroerd dus we maken er maar een hangdag van en bestellen vanavond friet.
Omdat er altijd wel iets te zeuren is. Is het niet met schoonmoeder dan wel met 1 van de zwagers/schoonzusje. Mijn schoonmoeder is vrij direct (en dat is prima tot een bepaalde hoogte), maar zelf commentaar of directheid accepteerd ze niet/waardeerd ze niet. En kwa directheid is het vaak negatief zoals ik ben teleurgesteld in je dat jij mij een kleindochter geeft of direct bij binnenkomst zo jij bent dik geworden, ook heeft ze vaak commentaar op de opvoeding van der kleinkinderen. Man komt op dit soort moment direct voor mij op. Als ze in een goeie bui is dan gebeuren dit soort opmerkingen niet. Schoonzusje klaagde over ons (hoorde we via schoonmoeder) dat als ze bij ons in de buurt op vakantie zijn ze niet langs mogen komen . Voor zover wij weten zijn ze de afgelopen 4 jaar 2x bij ons in de buurt geweest. 1ste appte ze de avond van te voren of ze langs mocht komen, we hadden toen al plannen en de rest van de week moesten we werken. En de andere keer zijn ze wel langs geweest. Was voor kraambezoek van L, hij was ondertussen al 10 maanden oud. Vandaar dat ik er vaak niet zoveel zin in heb en de afgelopen weken zijn er veel telefoontjes geweest van schoonmoeder met soort van eisen (lang verhaal waarover) naar mijn man. Zal het vandaag ook wel over gaan. Door het verleden en afgelopen weken heb ik er nu niet veel zin in. Vandaagbweer optijd naar huis met de smoes morgen weer school *edti* Regelmatig hebben de broers onderling ruzie of krijg je opeens uit het niets te horen ik wil geen contact meer met de familie hebben.
Ik word al moe (en chagrijnig) als ik dit lees. Veel sterkte. Ik zou de moeite niet eens nemen maar dat ben ik.
Het is een jaar geleden dat we deze kant zijn op gegaan, dus veel moeite nemen we niet en corona was wel fijn excuus de afgelopen tijd
Och irritant!! Man slaapt hier standaard al beneden als hij een avond weg is met vrienden. Kan hij het zo bont maken als hij wil, zonder dat ik er wakker van word of last van heb.
Oh meen je dat? Vreselijk. Hier zou ik dat absoluut niet zomaar toleren maar dat heeft meer te maken met het feit dat de jongens nog zo jong zijn en ik nu ook zwanger ben. Dikke prima als hij zelf wat wil doen en daarbij een biertje drinkt, maar random stomdronken thuis komen zou hier dus betekenen dat ik de hele zondag in m’n eentje kan draaien. Kan hoor, in overleg, maar niet hierom. ‘S avonds een vent… Gelukkig drinkt mijn man in het weekend ook maar 2 biertjes ofzo. Behalve als we samen gintonics drinken die ik maak, dat zijn de besten