♡ De eerste 1000+ dagenclub | Pt. 4 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 20 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.602
    2.172
    113
    Klachten vallen erg mee, ook zoon die gister ziek vogeltje was, is nu alweer beter, enige is dat we allemaal beetje verkouden zijn en wat kuchen…. En we gaan als we allemaal klachtenvrij zijn volgende week vrijdag uit quarantaine. En anders uiterlijk tot 1 februari, ook al zijn er dan nog klachten mogen we er ook uit, volgens ggd.
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  2. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.596
    10.787
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hoe snel had de rest klachten na de 1ste positieve uitslag? Hier heeft de rest tot nu toe geen klachten en mijn klachten zijn bijna over. Ik begin bang te worden dat ze allemaal omste beurten ziek gaan worden. Morgen gaan we bij ze een zelftest doen in ieder geval. Ik heb van die speekseltesten laten halen. E gaat in ieder drama worden met testen bij de ggd :oops:
     
    Mya vindt dit leuk.
  3. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.596
    10.787
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hier gaat alles naar omstandigheden goed. Ik heb weinig klachten, gisteravond begon ik wel erg te hoesten en te snotteren. Maar dat is weer weg, nu alleen nog last van een beetje keelpijn, gevoelig op de borst (van het hoesten) en ik ben best wel moe.

    Vanmiddag met E cake gebakken en verder weinig gedaan. Vanaf maandag krijgt E huiswerk, word ergens dit weekend door de juf gebracht. Benieuwd wat ze mag gaan maken. Verder weinig te melden omdat we erg weinig doen nu
     
    Mya en jvsd92 vinden dit leuk.
  4. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Beterschap dames!

    Hier ook zeer weinig te melden! Vanmiddag bij mijn ouders wezen lunchen. Net weer thuis. Nu lekker hier relaxen en wachten tot man thuis is. Dan is even samen bedenken wat we morgen gaan ondernemen. Zo geen zin om wéér helemaal niets te doen.
     
    Nina Sanders, Miekje86 en Mya vinden dit leuk.
  5. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.602
    2.172
    113
    #25 Mya, 22 jan 2022
    Laatst bewerkt: 22 jan 2022
    Dochter kwam dinsdagochtend voor school uit bed met koorts. Ze voelde zich ook gewoon niet fit, en ze had last van der keel. Dinsdag nacht werd Z om 3.00 snachts wakker met benauwdheid en hoge koorts. Woensdag ochtend vriend ook, en woensdag middag begon ik met hoesten, pas gisteren werd oudste zoon ziek, dus voor hem duurde t t langste.

    Z hebben we niet getest, vonden we niet nodig, overduidelijk dat hij t ook had. Die lolly’s ben ik wel benieuwd naar, hoe dat werkt, en zo. Door deze besmetting is mijn qr code verlengt tot januari 2023, das dan weer t voordeel
     
    Miekje86 vindt dit leuk.
  6. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.596
    10.787
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Bij mij begon woensdag einde van de middag de klachten, keelpijn en af en toe hoesten. Verder niks. Neemt gelukkig nu ookal goed af. Heb er net alleen hoofdpijn bij gekregen, maar ik heb vandaag ook te weinig gedronken kan dus ook daar van zijn. Tot nu toe heb ik geen koorts gehad.

    Ik ben ook benieuwd naar de speekseltest. Ga hem zelf denk ik ookndoen, weet ik meteen of die betrouwbaar is ;). Ik heb al gelezen dat je hem het beste in de ochtend kan doen voordat je wat gegeten en gedronken heb. Het schijnt dat je alleen er op moet sabbelen tot iets blauws word. Ik laat het morgen weten hoe het ging.

    Mijn besmetting is net te laat gekomen. Precies een week daar voor mijn boosterprik gehaald. Vandaag lag wel de uitnodiging voor de prik van E in de bus. Wij twijfelen nog steeds heel erg, maar neigen wel meer naar nee. Als ze positief is hoeven we daar voorlopig niet over na te denken
     
    Mya vindt dit leuk.
  7. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.602
    2.172
    113
    Mijn vriend had ook de boosterprik al gehad, begin januari. Ook zijn qr code is verlengd tot januari 2023 dus moet ook bij jou kunnen. Hier hebben wij al tijdje geleden de keuze gemaakt om de kinderen niet te vaccineren, vooral omdat de kans dat kinderen ernstig ziek worden, nihil is.
     
    Miekje86 vindt dit leuk.
  8. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.602
    2.172
    113
    Trouwens alleen de kinderen hadden allen 1 dag koorts, wij ouders dus niet, wel had ik 1 dag hoofdpijn, gelijk die woensdag.
     
    Miekje86 vindt dit leuk.
  9. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Bij de GGD valt het echt reuze mee. De jongens hier gaan bijna wekelijks (vaak verkouden) en zijn echt kleinzerig maar dit vinden ze geen probleem. Ze houden ook echt rekening met kinderen. Maken het leuk en voorheen kregen ze elke keer een kleinigheidje mee (variërend van een kleurplaat tot van die armbanden die je om je pols klapt). De laatste tijd doen ze dat niet meer, zal wel met de drukte te maken hebben.
     
    Mya vindt dit leuk.
  10. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Oh en wij zijn allen negatief getest.
     
    S2909, Magnolia29, Sansaatje en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.596
    10.787
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ja mijn herstel bewijs heb ik vandaag ook toe kunnen voegen. Mijn qr code werkt tot 20 januari 2023. Ik heb meer zoiets van had ik niet een weekje eerder besmet kunnen raken, scheelde weer een prik. Maarja misschien verloopt het nu zo mild bij mij door mijn 3 prikken. Ik heb toch een hoger risico door mijn bmi van 37:oops:. Wij neigen ook zeker naar nee voor de prik bij E, omdat de kans klein is dat ze zelf zo ziek van worden. Maar er blijft een stemmetje knagen achterin mijn hoofd wat als..... zolang wij de knoop niet door gehakt hebben krijgt ze hem ook niet. E zelf wil geen prik, maar die keuze maakt ze doordat ze denkt dat het pijn doet.

    De laatste keer kreeg E een waas van paniek voor der ogen. Ze heeft flink lopen schoppen en ook die man raak geschopt :oops:. Nu hield die gene ook niet echt rekening met der en ging door. Die ervaring heeft ze helaas onthouden en word al bang als ik over zelftesten begin. Ze heeft tot nu toe iedere keer wat gekregen. Knuffelbeer, kleurplaat, diploma's, stickers en een medaille. Zelfs na die nare ervaring was ze wel blij met der diploma. Ik ga dit bij de testafspraak ook aangeven en wil nu echt bij een kindertest komen, waar ze gewoon de tijd voor haar nemen. En tijd dat had die laatst niet, terwijl het super rustig was toen
     
    Mya vindt dit leuk.
  12. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Oh wat een nare ervaring. Dan zou ik voor de afspraak bellen zodat ze er meer tijd voor kunnen inplannen.
     
    Mya en Miekje86 vinden dit leuk.
  13. Habibati

    Habibati Niet meer actief

    Wel verbazend de verschillen per land. Hier is de duur van een herstelbewijs vermindert van 5 naar 4maand.
     
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Beterschap aan alle zieken! Hier echt helemaal niks te melden. Vandaar weinig berichten. Gisteren met O een red velvet cake gemaakt en verder wat aan gerommeld. Vandaag hebben we ook geen plannen. Lekker relaxen en we zien wel wat de dag ons brengt!
     
    Magnolia29, Mya en Miekje86 vinden dit leuk.
  15. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.777
    6.041
    113
    Vrouw
    Goedemorgen! Ik moet werken vandaag. Ergens geen zin en wel zin, wel fijn dat ik thuiswerk, geen vroege wekker en tussen alles door knuffelen met de kinderen. :)
     
    Nina Sanders en Mya vinden dit leuk.
  16. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.596
    10.787
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Vanmorgen de speekseltesten gedaan bij L en E. Ding lijkt net een tandenborstel. Heel vrolijk tegen L gezegd dat we tanden gingen poetsen. Hij helemaal blij en werkte goed mee. Hij is negatief, heeft ook nog geen klachten. E vond het weer spannend ondanks dat ze het gezien had bij L. Met veel pijn en moeite toch gelukt. Ze is heel vaag positief. Zij heeft ook koorts en hoor klein beetje snot in der neus. Neus net laten snuiten maar kwam geen snot mee. Kan helaas niet de neus test doen via de zakdoek. Laat der nu maar even met rust en dan kijken we straks wel of het kietelen in de neus lukt. Ze zegt zelf dat ze bang is voor de test omdat ze bang is voor corona :(

    20220123_082307.jpg
     
    Nina Sanders en Mya vinden dit leuk.
  17. Habibati

    Habibati Niet meer actief

    Ik was deze week toen A ziek was achter zelftesten gegaan bij de apotheek. Deze rade compleet af om het bij kinderen te doen. Wat kan je er aan veranderen als ze toch positief zou zijn. Niets. Het enige dat je kan doen is hun er een extra trauma bij krijgen.
     
    Mya vindt dit leuk.
  18. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Nouja, wij hebben ze wel gedaan en later ook nog een pcr test omdat ik het niet zo vertrouw meer hier in NL. Voor hetzelfde geld gaan ze QR codes instellen voor kinderen. Dan heb ik liever dat die positieve testen vastliggen.
    Nu ben ik wel een beetje hard hoor, want L moest van mij ook gewoon een stokje in haar neus, zelftest en pcr, dat vond ze niet leuk, maar ze vindt wel meer niet leuk wat ze toch moet.
    Al vind ik het ergens belachelijk dat ik zo denk, dat ik die positieve testen vastgelegd wil hebben, maar alles is zo veranderd in deze 2 jaar...
    Overigens was dat bij ons dus 6 weken terug, voor er überhaupt gesproken werd over het helemaal afschaffen van de QR code.

    Overigens is nu de oudste weer positief en ziek. Koorts, hoesten, keelpijn. In december was hij als enige negatief.
    Nouja, hij is ondertussen 13 en kan dus niet meer zonder QR code restaurants in , nu dus wel weer (als de boel tenminste weer open gaat)

    Wat een zieken hier zeg, beterschap en een knuffel!!
     
    S2909, Magnolia29, Sansaatje en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Katin87

    Katin87 Fanatiek lid

    20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Pff, hier is nu Z ziek, net nu L een beetje is opgeknapt. Arm grietje. Gelukkig kan zij het wel beter aangeven wanneer ze moet spugen. Vandaag wordt dus weer veel knuffelen op de bank en eenhoornfilmpjes kijken. :rolleyes:
     
    Magnolia29, Mya en Nina Sanders vinden dit leuk.
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nogmaals beterschap aan alle zieken. Hier is baby M dus mega aan het snotteren terwijl hij vorige week de hele week thuis was. Hopelijk zakt het weg want deze week heb ik echt wel een drukke week. Maargoed we gaan het zien. Even nu een uurtje rammen in de sportschool, wnt het is ongelofelijk wat dat met je gemoedstoestand doet. Man is al geweest vanochtend en alles verliep zowaar soepel. Heb de vaat kunnen uitruimen, kunnen stofzuigen, was kunnen doen, serie kunnen kijken.. allemaal zonder gezeur en gemiep :o:
     
    Magnolia29 en Mya vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina