Nee, uiteraard mag iedereen genieten van flexibiliteit. Maar ZZP'ers worden dan ook betaald naar gewerkt uur. Ben je thuis en doe je andere dingen, dan wordt je ook niet betaald. Jij pretendeert voor 40 uur in loondienst te zijn. Dan vind ik ook dan je 40 uur moet werken en presteren. Met je weekinvulling kom je daar dus niet aan. En dat vind ik dan echt asociaal naar je werkgever. Je beweerd altijd datje die uren echt wel maakt, maar ik geloof daaf echt helemaal niks van. Je kinderen zijn deels thuis. je bent veel in huis bezig, of sporten, of lunchen, met de kinderen ergens heen. Dan kun je nooit 40 uur werken. En in de avond moet je eten, poetsen, serie kijken. Zelf heb ik.een eigen bedrijf (eenmanszaak). In de weken dat ik veel eerk verdien ik dus erg veel. In de weken dat ik geniet van flexibiliteit, verdien ik dus weinig.Maar erger me altijd dood aan mensen die in loondienst zijn en naar mijn idee er dan de kantjes van aflopen. Dat is de indruk die ik van je heb.
Echt waar wat is jouw probleem? Je komt effe ruzie stoken in een topic waar je helemaal niets te zoeken hebt. Als je een probleem hebt naar Nina toe vecht het dan op een andere plaats en misschien beter wat meer privé.
Tsja @blij83 gelukkig heb jij totaal geen weet van mijn werk, hoe ik dit indeel, wat voor werk ik überhaupt doe en op welke manieren werkuren geregeld zijn. Ik weet niet of je snapt wat werken op projectbasis inhoudt, maar dat betekent dat er werk en capaciteit wordt ingepland op basis van het aantal uren dat in projecten wordt gestoken. Verdeeld over weken, maanden of noem maar op. Soms zelfs over jaren. Gelukkig voor mij zijn die niet te vatten in aantal uren per week want anders zou ik mijn werk nooit kunnen combineren met alle andere dingen je schetst. Dat jij het niet eens bent met de wijze waarop dit is vastgelegd is niet mijn probleem. Maar 4 kinderen onderhouden zichzelf niet. Ik heb nu een project lopen van een half jaar dat zich in de komende 10 jaar moet terugverdienen en dat levert het bedrijf mogelijk miljoenen op. Ik denk dat het overbodig is om te zeggen dat ik daar wel degelijk wat voor moet doen. Ik zie daar 'maar' mijn vaste maandelijkse salaris voor terug en verder helemaal niets, maar godzijdank wat ben ik blij dat ik niet gebonden ben aan allerlei kut regeltjes en bureaucratie. Gelukkig is het bij ons het resultaat dat telt, maar blijkbaar is werken volgens jou voornamelijk fysiek rennen en vliegen de hele dag? Ik moet er niet aan denken. Ik vind het heerlijk om op allerlei lagen mee te denken en - inderdaad joehoeee - Z•E•L•F te bepalen waar en wanneer ik mijn werk plan. Je komt op mij nogal jaloers over. Voor een ander werkt dit ritme misschien juist helemaal niet, ook goed. Maar ga niet zo lopen klagen en oordelen zeg. Als jij vindt dat een eigen bedrijf te veel werk is dan moet je daar wat aan doen. Maar de kantjes er vanaf lopen zeg, dat is nogal wat. Ik schets niet mijn complete leven hier, ook al wel ik soms een andere indruk. Snap niet eens waarom ik hier zo lang op door ga, maar nogmaals. Het is veel te warm om je energie te steken in ergernissen die voort lijken te komen uit jaloezie of noem het lekker iets anders. Efficiënt werken, zou ik iedereen kunnen en willen aanraden! joejoe.
Hier vandaag dagje kantoor gehad. Ben eerder gestopt want er kwam een aannemer het 1 en ander fixxen op kantoor waardoor het een herrie en bende was. Dus thuis rustig verder gegaan, ondertussen wat wassen in de wasmachine geknald. (Hoe durf ik.. ) Q heb ik net opgehaald en we zitten nu even rustig te chillen. Zo even wat eten voor hem warm maken en aan het avond ritueel beginnen en dan knal ik meneer er op tijd in.
Hahaha, ja dat heeft bij mij geen zin meer. (Zeker niet vervelend bedoeld dit!!!) Maar heb ze wel als klusbroeken gebruikt.
Met ons alles goed. Gewoon het ziek zijn zo beu. Waren we allen een week verkouden vrij is het weer Bingo. Dat 2jaar binnen zitten heeft echt geen deugd gedaan aan ons immuunsysteem. Kleine meid is echt een terror momenteel. Lokt heel graag reacties uit. En als je dan gewoon recht ga staan om haar effe in de hoek te gaan zetten roept ze moord en brand. Ben er zeker van dat de mensen denken dat ik haar mishandel. En met jullie alles goed? Benieuwd van een foto van Q met zijn super stoere bril.
Ach ja dat is ook zo irritant!! Merk hier ook echt dat we veel vaker verkouden enz zijn. Weerstand is niets meer door dat thuis zitten inderdaad. En hier denk ik soms ook met het warme weer als alle ramen en deuren open staan en Q heeft weer een bui; Och wat moeten de buren soms denken. Dus je bent niet alleen daarin. Foto komt er zeker! Ik hoop dat de bril nog voor t weekend binnen is.
Nee, heb de spin niet meer gezien en heb echt vreselijk geslapen Vanaf 2u gedommeld met alle lichten aan en als ik in slaap viel, gelijk weer rechtop om bed, muren en vloer te checken Ben vreselijk moe en gigantische koppijn