Ohhh hier gaat het pas vanavond regenen zie ik. Hoop wel echt dat het afkoelt. Binnen hier nu 27 graden. Gisteren 24,5 en dat maakt echt wel een behoorlijk verschil!
Op de kinderboerderij waren ze leuk en gezellig. We waren een kwartier thuis en toen hadden we alweer de volgende boze bui te pakken en weer een half uur later de volgende. Het gaat nu een uur goed, ze hebben allebei goed gegeten, maar ik verwacht nog wel wat boze buien voor ze in bed liggen. Man is ook chagrijnig door die boze buien, maar ik heb gezegd dat alle peuters hier in dit topic niet te genieten zijn, dus dat hielp.
Nou, ik ben er klaar voor/mee Alleen buiten de parasol nog opruimen als de zon onder is. Er wacht een nepmagnum met macadamianoten en karamel op me (Lidl ) en ik heb daar nu al mega veel zin in. Maar die ga ik echt niet delen, dus hup kssst ga slapen allebei
Ok mag ik effe zeggen dat ik super fier ben. Ze is gewoon proper. Nog geen ongelukje gehad. Vandaag is ze 2u naar het park gegaan met omi en daar effe een pamper aangedaan maar hij was kurkdroog bij het thuiskomen en ze is direct gaan plassen. Dit warme weer is er wel ideaal voor. Ganse dag in blote billen lopen thuis. Haar pamper deze nacht was ook droog. Maar daar pakken we nog geen risico en die laten we nog wel een tijdje aan. Hier trouwens een hele dag grijs weer gehad met regelmatig serieuze regenbuien temperatuur wel ideaal naar 25 maar met de vochtigheid toch nog heel zwaar aanvoelend.
Hier lagen ze er allebei om 19.30 in. Wat een dag zeg. En ik ben vandaag ook een officieel slecht mens. Willen jullie mijn zonden lezen?
Kom maar door met je zonden. Hier lag L om 18.45uur er in en was direct stil en E lag er 19.30uur in, maar die is nog wel aan het spoken geweest
Oke! Toen de kinderen vanochtend wakker werden, beneden kwamen en direct iets uitten in de trant van: 'ETEN!' of 'Ik wil..' ben ik naar boven gegaan met een kop koffie en een ijsje (het was serieus rond 7u ofzo). Zoek het maar uit, is wat ik dacht. Daarna heb ik de 2 oudsten aan man over gelaten en heb ik dus uitgebreid de tijd genomen om M uit bed te halen Al dat gechagrijn vandaag. Man begon ook nog te zeuren over dat ik te veel kleding van mij in zijn kast had hangen. Dat valt serieus mee en ik zei dat hij niet zo moest overdrijven. Toen heeft meneer heel netjes al mijn kledinghangers met kledingstukken uit zijn kast gehaald en uitgestald op ons bed. Gast, who cares, alsof ik met die hitte zin heb om dat allemaal uit te zoeken. Het was bij ons binnen echt stukken heter dan gisteren. Ik ben echt niet gevoelig voor dat soort acties overigens. Als in: je bereikt daar dus echt allesbehalve het gewenste resultaat mee. Mijn reactie: ik heb letterlijk zijn 3 bureaulades midden op zijn bureau omgekiept. Gnagna.. Na al die misdragingen van de jongens heb ik echt niet meer voor ze gekookt. Dikke doei. Ze konden kant-en-klare pannenkoeken krijgen. En ik heb niet eens de moeite genomen om ze op te warmen. Was er zo klaar mee. O gaat morgen naar schoonmoeder en wilde heel graag een shirt aan die hij van haar heeft gekregen maar die echt zo vreselijk lelijk is. Ik heb 'm dan ook niet mee gewassen. Sorry hoor, maar het is een luxe dat alles wat je in de wasmand gooit de volgende dag weer schoon in je kast ligt. Een keer een beetje waardering zou wel fijn zijn. En dat shirt is gewoon zo belachelijk lelijk, ook nog eens de verkeerde maat. Ehhh, nee! Ain't gonna happen. Toen ik O ging opfrissen boven merkte ik dan mini O beneden zat te poepen. Ik ben juist op dat moment met O naar boven gegaan en net gedaan alsof ik heel lang bezig was met opfrissen. Terwijl we in feite binnen een paar minuten klaar waren ben ik lekker even op bed gaan hangen en heb ik net gedaan alsof ik niet door had dat mini O ging poepen. Ik hoorde hem tegen man zeggen: 'Paaaaaapaaaaaaaa, ikke poe!' Sorry maar ik had echt geen zin in zwanenacts en om met een dikke buik boven z'n poepluier te hangen. Die was mooi voor man. Volgende week heb ik een dag vrij genomen en dit lekker niet tegen man gezegd. Man werkt dan ook en de jongens zijn allemaal naar de opvang of opa/oma. Ik doe dan net of ik het rete druk heb (dat heb ik ook, alleen niet op die dag omdat ik heb vrij genomen) maar feitelijk ga ik die dag gewoon precies doen waar ik zelf zin in heb. Oke, @Fanne kom jij ook maar door!
Ohhhh ik zag net iets heel engs. Onze buren stonden altijd naakt voor het badkamer raam hè. Dat heb ik wel eens verteld. Sinds vorige week hebben ze nieuwe kozijnen en daar ook melkglas gedaan. Prima want nu zie je niets meer. Maar blijkbaar stond de buurman voor dat raam zojuist en hadden ze enkel een schemerlamp op de overloop aan ofzo. Ik zag dus echt een huidskleurige schim met background licht voor het raam ‘zweven’ en zo neerkijken bij ons binnen. Oeh dat was zó eng! Ik heb gauw de rolluiken dicht gedaan!
@Nina Sanders goed gedaan hoor. Ik vind dat je het allemaal nogal rustig en kordaat hebt aangepakt. Stuk slimmer dan ik. Ik ben bang dat ik heel ZP over mee heen krijg als ik opbiecht... maar oké. Ik kan namelijk tot op bepaalde hoogte redelijk de buien van J handelen en heel rustig blijven. Maar nu met de pijn in mijn schouder en nek die uitstraalt naar mijn hoofd, de moeheid en A en J die elkaar afwisselden, was ik er tussen de middag echt klaar mee en trok ik het echt niet meer. Die bui duurde gewoon een half uur hè en hij ging maar door. Hij moest gewoon naar bed, maar dat schoot gewoon niet op, omdat hij continu aan het schreeuwen en moeilijk doen was. Dus toen ben ik ook gaan schreeuwen dat hij gewoon moe was en naar bed moest en dat hij nu gewoon moest stoppen. Zo, opgebiecht en bel nu Veilig Thuis maar voor hem. Ik weet namelijk dat dit niet pedagogisch verantwoord is en heel slecht is enz, maar ik werd echt gek van die buien. Oh en natuurlijk heb ik toen hij eindelijk stil was en het toeliet ook enorm met hem geknuffeld.
Nou meiden, valt me allemaal reuze mee hoor Ze leven nog, liggen in bed met een volle buik te slapen en morgen is er weer een dag. Joe @Fanne Ha! Ik schreeuw ook wel eens hoor, als m'n eigen emmer echt vol zit. Is toch menselijk? En daarna maak je weer andere keuzes. Het is nergens altijd rozengeur en maneschijn ❤️
Ow zo herkenbaar. Ik heb ookal een aantal keer terug staan schreeuwen en dingen gezegd waar ik spijt van had. Ook later sorry voor gezegd. Maar ik denk dat iedere moeder wel eens de controle/geduld verlies bij hun kinderen. En maakt dat ons slecht? Ik denk van niet, ik denk dat onze kinderen leren dat wij het soms ook niet meer weten en ons geduld verliezen. Deze emotie mogen ze van mij ook zien, als het maar niet te vaak gebeurd. Ik denk dat als je altijd de perfecte moeder speelt/bent dat je kind later flink wat te verduren krijgt want bij mama ging het altijd soepel met een glimlach en ik krijg denk ik ni ook heel zp over mij heen