♡ De eerste 1000+ dagenclub | Pt. 4 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 20 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    @Magnolia29 fijne voortzetting van de vakantie!
    @Nina Sanders , ik herken dat wel, dat zo veel vakantie niet altijd aantrekkelijk voelt.
    Ik heb ontdekt dat het beter is voor mij om een week per jaar op te nemen als ze allemaal naar school zijn. Ik vind de schoolvakanties juist intensiever met iedereen thuis. Dan vind ik het niet erg om te gaan werken en de jongsten naar de opvang.
    Ik zou ook echt niet weten wat ik met 12 weken vakantie moet doen :eek: lijkt me heerlijk als ik het wel kon :D
    Mijn vriendinnen zitten in het onderwijs en hebben ze ook vrij, zij vinden het ook prima. Ik heb 6 weken per jaar, en dat vind ik wel genoeg eigenlijk.
     
    Fanne, Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    • Broodjes gehaald: check.
    • Wasmand leeg: check.
    • Kleding en toiletspullen kinderen klaargelegd en gepakt in één shopper: check.
    • Iedereen opgefrist en ontbeten: check.
    • Luiers en doekjes: check.
    • Speelgoed kinderen: check.
    Whoeiiiii. we zijn er bijna klaar voor hoor. Nog onze spullen pakken, een vaatwasser draaien, wat extra speelgoed meenemen en gauw toiletten een kleine beurt doen. Als ik tijd over heb dan zuig ik nog even gauw voordat we weg gaan! Oh, ik wil nog wel een boodschappen lijstje maken met wat we vandaag bij de supermarkt voor daar nog moeten halen. Denk aan eten voor vanavond, wat ontbijt dingen voor morgen, koffie en thee, keukenrol, toiletpapier etc..
     
    Fanne, Mya en jvsd92 vinden dit leuk.
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja ik vind de vakanties of lange weekenden met iedereen thuis een stuk intensiever idd. Bijv in de meivakantie en in de zomervakantie laten we de opvang wel gewoon doorlopen. Nu natuurlijk niet omdat we zelf weggaan, maar volgende week bijv wel.

    Ik heb er 'nu nog' 2 (straks 3) op de dagopvang zitten dus 'slechts' 1 kind thuis in de vakanties. Neemt niet weg dat ik altijd wel een extra paar handen tekort kom hoor ;).

    Het is wel de bedoeling dat als mini O naar school gaat, we voor de O oudste 2 BSO inschakelen. Dan hebben we in elk geval weer 3 volle dagen dagen terug om te werken en idd, in de vakanties loopt dit dan ook door. Dus de 2 oudsten gaan dan naar school en bso, de 2 jongsten naar de dagopvang. En dat 3 dagen per week. Mijn man is op woensdag vrij (ik werk thuis dus spring bij op drukke momenten gewoon) en op vrijdag is het altijd even kijken hoe het uitkomt. We vangen elkaar qua afspraken op, maar proberen deze wel te beperken.

    De reden waarom we niet nu ook bso doen, is omdat alleen O ergens een middag onderbrengen of thuis aan het werk zetten hartstikke te doen is. En straks voor 3 kindjes dagopvang 3 dagen in de week plus 3 dagen bso voor de oudste.. financieel wordt dat wel veel hoor.

    Ik durfde het bijna niet te zeggen maar die ene week in het najaar plan ik ook als iedereen naar school / werk is en stiekem de laatste week zomervakantie ook ;).
     
    Fanne, jvsd92, riean en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Katin87

    Katin87 Fanatiek lid

    20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Goedemorgen, hier is mijn verlof gestart! Op maandag zijn de meiden naar de opvang, dus vandaag een poetslap (en tussendoor serietje kijken ;))
    Vanochtend eerst nog met L naar de (waarnemend) huisarts geweest en ze heeft ALWEER oorontsteking. In december 2020 heeft ze buisjes gekregen. Links is het buisje eruit en rechts hangt er ook half uit. We moeten nu eerst zetpillen geven en als ze ook koorts krijgt of de pijn tot woensdag aanhoud weer bellen. Ik heb gezegd dat ik ook een verwijzing naar de kno-arts wil, maar daar wachten ze ook sowieso mee tot woensdag. En eigenlijk moet haar eigen huisarts dat doen. Het is echt zo sneu, ‘s nachts weet ze niet waar ze het zoeken moet. Overdag is ze gelukkig wel beter te pas.
     
    Fanne, riean, Magnolia29 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.600
    2.171
    113
    @Nina Sanders hele fijne vakantie! Geniet ervan! Hoop dat t mooi weer mag zijn daar.

    @Katin87 wat gaat de tijd toch snel, heerlijk met verlof, geniet ervan! Zielig voor L dat ze alweer oorontsteking heeft, zeker verwijzing naar kno arts eisen hoor! Hopelijk snel beter, beterschap!

    Hier zitten we weer zo een anderhalf uur in de auto…..nu gaan we naar oudehands dierenpark in Rhenen… We hadden kaartjes gekregen, maar Z is woensdag jarig en dan is hij 3 jaar, tot 2 jaar is hij gratis, dus daarom gaan we maar, wordt wel beetje gek van de lange autoritten, en dan te bedenken dat we ook weer anderhalf uur terug moeten rijden…. Maar daar zijn panda’s, en Z is nog steeds helemaal gek op panda’s!
     
    Fanne, Sansaatje, Katin87 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Och wat sneu @Katin87
    Dan denk je er vanaf te zijn..
    Heerlijk dat je verlof gestart is. Ik moet na mijn vakantie ook nog maar 5 weken werken :o:.

    Ik ga gauw nog even verder met de rest pakken. Ze liggen nu nog beiden in bed maar ik hoor M alweer hoesten. Gelukkif zet hij het nooit meteen op een brullen als hij wakker is en kan ik het nog wel even rekken. Dan zijn er zo weer 2 tasjes gepakt. Al is het niet veel meer.

    Ik erger me kapot aan mijn man. Die is zo slecht in inpakken voor vakanties. Begint het liefst al 3 dagen van te voren en dat gedraal. Vreselijk. Hele aanrecht ligt vol met spul wat mee moet. Totaal geen systeem erin, alles ligt door elkaar.. nee wat dat betreft kan hij op dit soort momenten beter gewoon doen wat ik zeg. Letterlijk. Dan is het zo gepakt;)
     
    Fanne en Mya vinden dit leuk.
  7. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders Fijne vakantie, hoop dat jullie er mooi weer bij hebben!

    @Katin87 Wat lekekr joh, verlof! Hopelijk blijft de kleine man nog even zitten zodat je er echt van kan genieten. Super sneu van al die oorontstekingen trouwens, dat is echt zo vreselijk! :eek: Beterschap en sterkte er mee!
     
    Fanne, Nina Sanders en Katin87 vinden dit leuk.
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    We zijn vertrokken hoor. Mooi op tijd! :D De jongens werden echt perfect rond 13 wakker. Dus iedereen heeft nog even wat kunnen eten en nu zijn we net weg! :thumup: Top. Wij hebben alles relaxed kunnen pakken, vaatwasser is leeg, wasmand is leeg.. vanaf 16u kunnen we in het huisje.
     
    Miekje86, Fanne en Mya vinden dit leuk.
  9. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.124
    2.851
    113
    Jullie hebben bijna het maximale aantal van 5000 berichten bereikt. We zullen dit topic binnenkort sluiten. Maken jullie alvast een nieuw deel aan?

    Kan iemand ons (beheer) taggen wanneer deze dicht kan?
     
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik zal een nieuwe openen nu!
     
    Fanne, Mya en Beheer vinden dit leuk.
  11. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.124
    2.851
    113

Deel Deze Pagina