♡ De eerste 1000+ dagenclub | Pt. 4 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 20 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Alleen nogal jammer dat hier radio 10 opstaat met de grootste hits uit de jaren 80. Seriously? o_O
     
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    God het is echt verschrikkelijk :D
     
  3. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Je weet indd maar nooit. Maar wat betreft bepaalde dingen die kinderen niet willen (doen) heeft het mijns inziens niets met 'hard zijn' te maken. Ik heb er bijvoorbeeld een die niet geprikt wil worden. Heb het ook geprobeerd hoor maar die krijgt ter plekke een paniekaanval incl overgeven en hyperventilatie. Die maakt zichzelf gek van angst. Dus soms is het te makkelijk gezegd dat een kind gewoon moet of niks te zeggen heeft.
     
    Mya vindt dit leuk.
  4. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Oh maar ik bedoelde niet dat een ander dan niet 'hard' is hoor ;) maar alleen voor mezelf, het voelt een beetje dubbel dat ik daar wat 'hard' in ben.
    Maar ik laat mijn oudste 2 ook niet 2 keer per week testen wat eigenlijk wel het advies is vanuit de scholen, omdat ze het echt heel rot vinden. Tja, dan maar niet idd, ben ik het helemaal mee eens hoor, als je kind echt zo veel problemen er mee heeft. Maar dat vind ik voor mezelf en mijn kinderen anders omdat L zegt het eng te vinden en even huilt maar het dan weer over is zeg maar
     
    Mya vindt dit leuk.
  5. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Wow, in zoons klas is de ene na de andere besmetting (groep 3). Nu mogen alleen de kinderen die nog in de 8 weken na besmetting zitten nog naar school. Volgens mij komen er straks 3 op school ofzo :eek: heeft ook weinig zin. Al vind in het best, mijn derde kan mooi gaan, is veel beter voor hem (en mij :oops:) :D

    Wij hebben vanmorgen lekker een eind gelopen.
    Verder geen plannen
     
    Nina Sanders, Miekje86 en Mya vinden dit leuk.
  6. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Ah zo, sorry dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik hoor namelijk regelmatig dat ouders toch echt bepalen (zoals bij bloedprikken) maar als je kind dan letterlijk ziek van angst is kun je ze niet dwingen.

    De besmettingen gaan volgens mij overal heel hard. Ken voor het eerst minimaal 15 mensen in mijn omgeving met corona. Mensen die ik dus regelmatig zie.
     
    Mya, riean en Miekje86 vinden dit leuk.
  7. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Jeetje wat een besmettingen overal! Was natuurlijk enigszins te verwachten. Hier valt het in onze omgeving voor als nog mee. Niet meer dan ‘normaal’. Al denk ik dat er ook genoeg mensen zijn die zich niet laten testen en het als nog hebben, zonder weet van ziek zijn bijv.
     
    Mya, Miekje86 en Boordevol vinden dit leuk.
  8. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    Hier (nog) geen zieken. Lig wel met slapende T op de bank. Die 4 maanden sprong/regressie merken we bij hem heel erg.. Hoop ik want dan gaat t vast beter binnenkort. Overdag 20/30 minuten slapen. Ineens weer 2x wakker in de nacht :/ en dan na de eerste voeding snachts lawaai maken (niet huilen maar wel soort van schreeuwen zeg maar haha). Vannacht was T er om 01.00 en 04.10 en toen ik net weer sliep werd A wakker om 05.00 :| maar voel me verrassend genoeg best prima.

    Man heeft een pees in z’n voet overbelast, veel pijn en weinig slaap dus die zit niet top in z’n vel. Ik zit erover te denken een hotelovernachting voor hem te boeken voor vanavond of morgenavond. Kan ie even lekker rustig aan doen. Misschien morgenavond fijner. Morgen is zijn vrije dag met de boys. Ik moet werken. Kan ie in de middag mooi naar hotel en dinsdag gaan de jongens naar de opvang en wij allebei thuis werken dus kan ie rustig aan met terugkomen. Vind het wel een leuke actie van mezelf :roflmao:

    Ik ga trouwens waarschijnlijk rond Pasen (als alles qua COVID goed gaat etc) met een vriendin een paar dagen naar Mallorca :o::D
     
    S2909, Nina Sanders, Magnolia29 en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Het gaat hier echt hard. Ook op school en zowel in mijn als mans familie plus van vrienden en kennissen hoor ik er meerdere met corona.
     
  10. Habibati

    Habibati Niet meer actief

    Ik heb er eentje die een spoedcursus praten aan het volgen is. Ik moet opletten met wat ik zeg want ze zegt alles na.
    Ook begint ze liedjes mee te zingen. Was net aan het koken en hoor ik uit de salon mama vinger mama vinger waar ben jij? Hier ben ik hier ben ik, hoe gaat het?
    Heeft wel meer een aanleg voor het Frans dan het Nederlands maar dat zal wel in orde komen op school.
     
    S2909, Miekje86 en Mya vinden dit leuk.
  11. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.600
    2.171
    113
    Hier gaat t ook hard met besmettingen, vanmorgen had neefje van 10 ook positieve thuis test, die hebben we al even niet gezien, dus kan niet bij ons vandaan komen, verder zit groep 1tm 5 in quarantaine wegens teveel besmettingen, en ik lees net in mijn werk app dat er in andere vestigingen ook positief geteste collega’s zijn. Ook van een vriendin hoorde ik dat er bij haar in de buurt ook veel gevallen zijn en heel veel groepen van scholen ook dicht zijn.
     
  12. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.588
    10.779
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hier gaat het nu ook hard met de besmettingen, kregen net een mail van school. Iedere groep (op 2 groepen na) zijn 2 besmettingen en ze zijn ook op besmet op school geweest. Van E der klas geen melding. Voor nu hoeven er nog geen klassen naar huis maar dat gaat niet lang duren denk ik. Zal je straks zien mag E weer en gaat haar klas in quarantaine.

    Tot op heden heb ik voor E nog geen afspraak bij de ggd kunnen maken. Telefonisch is te druk en zijn er geen lijnen beschikbaar :eek:
     
    Mya vindt dit leuk.
  13. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Heb je digid voor haar? Ik heb dat in t begin van de coronacrisis meteen gergeeld voor de kinderen. Dan hoef je niet perse te bellen.
     
    Mya vindt dit leuk.
  14. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.588
    10.779
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ja ik heb een digid voor der, maar online kan je niet in plannen bij kinderstraat of extra tijd laten plannen zodat ze de tijd kunnen nemen (voor zover dat kan ;)). Ik heb voor morgen nu een afspraak staan, uitslag krijg ik wel via de digid. E mag naar dezelfde straat als waar ik ben geweest afgelopen donderdag. Daar waren ze heel vriendelijk en namen de tijd voor mij ondanks dat het druk was. Ik he goeie hoop, ze is al minder paniekerig er over.

    Gaat gelukkig weer een stukje beter met der. Vanmiddag heeft ze 3 kwartier geslapen, daarna was het temp nog wel 38.6. Ze wilde geen paracetamol. Voor der slaapje wilde ze niks en daarna heeft ze heerlijk een rijstwafel met kaas opgegeten en 3 flessen a 300ml met siroop op :eek:. Net der avondeten niet helemaal op maar het was nieuw voor der. We aten spinazieomelet met een pistolet. Maar ze heeft heel goed een paar happen omelet op en der hele pistolet. Ze heeft ook weer praatjes voor 10. Zo der temp weer opnemen maar ik heb goeie hoop dat die gezakt is want ze voelt niet meer zo warm aan
     
    wolkje1994, Mya en Boordevol vinden dit leuk.
  15. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.588
    10.779
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ow en we hebben net ook mail gehad van de opvang dat het daar nu ook hard gaat met de besmettingen en dat ze flink aan het puzzelen zijn om te voorkomen dat groepen dicht moeten. Hopelijk gaan ze niet dicht zodra L weer naar buiten mag
     
    Mya vindt dit leuk.
  16. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    @Miekje86 oh ja, was vergeten dat je zou aangeven dat jullie meer tijd nodig hadden. Fijn. Hier morgen nog even een zelftest doen voor de zekerheid. Ondanks de negatieve iitslag gisteren. Morgen is het precies 5 dagen geleden na nauw contact met een corona besmette leerling. Vanwege zijn klachten wel al meteen een ggd test dus gedaan maar die was dus negatief.
     
    Mya en Miekje86 vinden dit leuk.
  17. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Oh jeetje, wat een Corona gedoe bij zoveel van jullie :eek: Was natuurlijk te verwachten, maar het wordt nu wel heel extreem... Ben benieuwd naar de versoepelingen, ook qua quarantaine en wanneer klassen naar huis te sturen. Want dit schiet natuurlijk niet op zo, met al die kinderen die thuis zitten.
     
    Mya en Miekje86 vinden dit leuk.
  18. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.600
    2.171
    113
    Qua koorts heel herkenbaar, hier hebben ze alle drie een dag koorts gehad, alleen Z wel 3 dagen. En wat kuchen en beetje verkouden, dat was t wel. Hopelijk heeft ze t ergste gehad nu, en mag de test morgen goed verlopen.
     
    Miekje86 vindt dit leuk.
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ook hier in de omgeving veel besmettingen. Sowieso vorige week dus al 6 leidsters
     
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ach ik ben niet zo bang. Ik ga mijn booster volg week halen (toch voor mij een mijlpaal, fobie enzo) en voor de rest blijf ik heerlijk m’n ding doen. Dus regelmatig sporten, flaneren en ik hoop zo dat de bios en horeca weer open gaan. Hoewel ik bijna zeker weet dat mini O covid heeft gehad, ga ik niet testen bij zulke kleintjes. O is een ander verhaal. Die is 4,5 en zou ik het wel testen bij klachten. Maar baby M en mini O? Nope. Dat krijg ik niet voor elkaar.
    Wel halen wij de booster enzo en blijven we bij klachten thuis.
     
    Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina