♡ De eerste 1000+ dagenclub | Pt. 4 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 20 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Magnolia29 alvast veel plezier. Hier ga ik zo even een uurtje sporten en voor de rest nog geen plannen..

Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  2. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    @Magnolia29 , wat een heerlijk vooruitzicht morgen, geniet ervan.
    @jvsd92 Gefeliciteerd tante!

Hier zijn we onderweg naar België voor een lang weekend weg, in sunparks, zijn we al een keer geweest, maar was erg goed bevallen, nog anderhalf uur en dan zijn we er!

riean, jvsd92 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  3. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Wat leuk, veel plezier! :D

Mya vindt dit leuk.
  4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.789
    7.374
    113
    Wij zijn weer thuis. Het wad zó leuk en waardevol. Allebei echt genoten. Lekker geshopt, vooral broeken voor jongste zoon, die verslijt ze per week ofzo.
    Voor beide meiden dezelfde jumpsuit voor de zomer. En voor mezelf een broek en topje. En natuurlijk voor iedereen een cadeautje :) L dolgelukkig met de klei, dus die is voorlopig zoet.
    Jongste zoon is nu naar een feestje, zal zo wel thuiskomen. En vanavond krijgt hij een logé.
    Vandaag of morgen wil ik schuren en daarna boven alles poetsen. En morgenavond lekker uit eten met mijn ouders :thumup:

Mya, Magnolia29 en jvsd92 vinden dit leuk.
  5. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Klinkt super, fijn dat jullie zo hebben genoten! En nog een gezellig weekend voor de boeg ;)

riean vindt dit leuk.
  6. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Hoe is het verder met iedereen?
    Vieren sommigen van jullie nog carnaval?

7. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hier zijn we nu dus in België. We kwamen om 14.00 aan en gingen gelijk t zwembad in, huisje was pas vanaf 15.00 klaar, gezwommen tot 17.00, en toen lekker burger met patatjes gegeten daar, toen even snel langs t winkeltje voor wat basis dingen zoals een fles water. Uiteindelijk rond 18.30 in huisje, daar bleek t slot gewoon compleet stuk, kon niet eens de deur dicht, er was geen beddenlinnen aanwezig, wat verplicht was, dus ook betaald… dus na contact met receptie kwamen ze de deur maken, en linnengoed brengen na een uur, dus we hadden wat te wachten. Wel een slechter huisje dit keer, met gebreken, slechte banken, extra dekbedden opgelegd om te kunnen zitten, zo doorgezakt dat je op t ijzer zit… maar goed we doen t er mee, t belooft mooi weer te worden, dus we zullen vaak weg zijn natuurlijk. Z vond t zwembad fantastisch trouwens, ging na kwartiertje rustig te zijn, compleet los, echt een water ratje is het al. Hij liep net alleen wat mank, maar verder niks te zien, hij zegt dan wel auw, maar verder loopt ie er gewoon op. Hij ligt nu heerlijk te slapen, we hebben nu de luxe met 3 slaapkamers, dus iedereen een eigen kamer. Morgen maar even goed kijken naar hoe hij loopt, en wat hij aangeeft, dat is dan extra lastig dat hij nog steeds niet praat…

Nina Sanders, Magnolia29 en riean vinden dit leuk.
  8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Mya hoe gaat het nu? Al wat beter? Klinkt wel als vermakelijk tot nu toe! Geniet ervan samen

Mya vindt dit leuk.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier weinig nieuws. Al de nodige confrontatie met O gehad. ALTIJD als hij terug komt van logeren moet hij gewoon weer 2 dagen bijkomen. Ik vind dat echt absurd hoe hondsbrutaal en dominant hij thuiskomt. Ik ga mijn moeder er toch echt eens op aanspreken. Het stomme is dat alles dan wordt ontkend.

Ohhhh nee hij is zo lief geweest.
    Ohh nee hij heeft maar een stukje koek gehad. Van 4 smaken.
    Ohh nee hij lag er op tijd in hoor. Om half 9.
    Ohhh nee hij heeft goed gegeten hoor. Brood met hagelag en wel wat appelmoes. Maar zonder suiker hoor.
    Oh nee we eten alleen maar even een koekje bij de koffie. En een toetje. Ja met een beetje slagroom.
    Ohhh nee ik ben niet meer verkouden hoor, ik kijk wel uit. Ja hij heeft wel wat van mijn bord geproefd.

Een kleine selectie van uitspraken die ik geregeld hoor. Ze verwennen hem gewoon zo enorm en geven hem in ALLES zijn zin. Prima om hem af en toe even in de watten te leggen en ik wil niet eens weten wat er allemaal gebeurt maar als ik O letterlijk moet heropvoeden en hij 2 dagen lang de boel thuis domineert, dan is de grens bereikt. Ik heb het daar zó mee gehad.

Voorbeeld: een en al geschreeuw in de ochtend. Heeft lak aan alles wat we vragen of zeggen. Negeert ons gewoon, slaat zn broertje, schreeuwt in zn gezicht. Smijt letterlijk een pak kwark op de grond uit nijd (kapot dus) en gaat me een partij lopen loeien als hij zn zin niet krijgt. Probeert dan ook een knuffel van ons af te dwingen (waardoor zn gedrag wordt beloond via domineren). Om nog maar te zwijgen over de uitspraken die hij doet. Dat jong loopt gewoon de hele tijd in het rond te commanderen (ons dus) en te roepen.

Conclusie: ik stop nu met klagen en meneer gaat deze vakantie niet meer logeren. Hij zou nog een nachtje gaan naar mijn moeder maar daar ga ik dus even ingrijpen.

Zo mee gehad. o_O Ik zit soms met verbazing te kijken. Is dat écht mijn kind?

10. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders Dat 'weer moeten landen' wanneer ze hebben gelogeerd herken ik meteen. Heeft hier in elk geval niet te maken met extra verwennen qua eten/drinken (dat doen ze zeker wel :roflmao:), maar meer met; nu gelden de regels weer van thuis en draait niet alles om mij. Ze krijgen dan immers de onverdeelde aandacht. Maar als ik zie hoeveel plezier ze er allemaal aan beleven, dan heb ik die fase na het logeren er prima voor over ;)

Wij zijn bijna klaar voor ons nachtje weg :D
    V slaapt nu, daarna de laatste dingen inpakken en rond 13u vertrekken we.

Ben zo benieuwd hoe het met V gaat, voor het eerst logeren. Als we het er over hebben dan zegt hij dat hij thuis wil slapen met mama :rolleyes: Nou ja, hij is in goede handen bij m'n ouders. Hij slaapt daar natuurlijk vaker overdag tijdens het oppassen.

Anyway, hallo panoramaview suite en restaurant met ster :D:D:D

Sansaatje, Mya en Nina Sanders vinden dit leuk.
  11. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Oh dames ik voel me zo verschrikkelijk.

Ik heb T laten vallen. Hij zat in de wipstoel voor hapje en ik wilde hem op tafel bij mij en A zetten. Maar er lagen papieren op tafel. Dus ik zet de wipstoel op de rand van de box om de tafel leeg te maken, ondertussen zet ik een beker water bij A uit de buurt. Dat ging natuurlijk mis. Ik snap niet hoe ik ZO dom kon zijn. Hij is wel met z’n hoofd op de grond gekomen. Meteen hard huilen en was gelukkig snel weer rustig. Heb m’n oom gebeld (die is huisarts en de dokterswacht had een wachttijd van half uur) en die zei: hij huilde meteen en verder weer rustig, goed in de gaten houden vandaag, maar als hij gewoon helder is en niet begint te spugen is het oké.

Man man wat voel ik me verschrikkelijk. Man is terecht een beetje pissig. En het erge is, A is rond deze leeftijd met wipstoel en al van ons bed gevallen. En dat was ook onder mijn ‘toezicht’ zeg maar. Jezus.

Zullen we dan nu afspreken dat zoiets niet meer gaat gebeuren?!
    :cry::cry::cry::cry:

12. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.789
    7.374
    113
    @Magnolia29 heeeeel veel plezier!!
    @RoseMurphy , ach meid, ik denk dat er bijna geen ouders zijn die het nooit is overkomen hoor. Bij ons echt wel, bij allevier denk ik. Maar het is wel rot idd.

@Nina Sanders ik herken het wel bij mijn derde, due moet echt acclimatiseren. Sowieso als er andere kinderen bij hen spelen of een beefje bij hem logeert is er niks mee te beginnen. Ik denk dat je niet je moeder 'de schuld' hoeft te geven, het ene kind heeft het gewoon meer nodig om weer de balans balans vinden dan de ander. En net als magnolia zegt, er is ook 1 op 1 aandacht bij oma, dat is ook erg omschakelen naar het gezin met meer mensen om een kind heen.
    Sterkte! ;)

Vanmorgen heb ik dochter weggebracht, en veel boodschappen gedaan. Ik vind de boodschappen zo vreselijk duur geworden. We hebben met elkaar afgesproken (met de oudsre 3 kinderen) dat we na de vakantie 2 weken van minder geld gaan leven. Gewoon om eens te ervaren hoe andere mensen met weinig geld het hebben. Het plan was 80 euro per week, maar ik denk dat dat sowieso niet meer gaat lukken. We willen dan ook niet uit de vriezer ofzo eten maar echt voor 7 dagen eten. Dan hoop ik dat ze inzien dat gezeur om toetjes, vla, snoep etc ook minder gaat worden. Ik denk dat ik het op 100 euro ga zetten. Maar als ik zie wat ik vanmorgen al weer kwijt was...pff. of het nou echt goedkoper is bij de Lidl dan laten bezorgen door de Jumbo betwijfel ik eigenlijk :rolleyes: en ik vind boodschappen doen echt helemaal niks heb ik weer gemerkt, terwijl ik dit keer alleen L mee had.

Zo lekker optutten en mijn ouders ophalen voor het etentje. Zin in!

Magnolia29, Sansaatje en Mya vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ohhh dat aarden en weer even wennen is niet het probleem hoor. Dat is natuurlijk niets nieuws. Het gaat me ook helemaal niet om de 1 op 1 aandacht en het andere eetpatroon. Dat lijkt misschien uit mijn vorige post maar het gaat me meer ook om het gedrag. O die maakt gerust ook dingen expres kapot en commandeert de hele boel, ook richting mijn moeder en die zegt daar dan echt helemaal niks van. Ze geeft hem niet alleen in alles zijn zin, maar corrigeert hem ook echt níet wanneer dit echt wel nodig is. En dan hebben we het natuurlijk niet om kleine dingen die je door de vingers kunt zien, maar op het moment dat hij mensen letterlijk voor hem laat rennen, dingen expres kapot maakt om zijn zin te krijgen (nee, ik wil dit en dit en anders maak ik dit kapot) tsja, dan vind ik ook als grootouder dat het op dat moment je verantwoordelijk is om te corrigeren. Ik zal daar misschien heel zwart-wit in zijn, maar je laat je kleinkind ook geen snoep jatten uit een winkel zonder te corrigeren, toch? Ik overdrijf nu natuurlijk maar ik vind wel dat er echt enkele basisregels zijn. Ik merk dan meteen dat hij daar geen moment is gecorrigeerd. En dan zijn wij thuis natuurlijk weer extreem de boeman, zo lijkt. Laatst kwam mijn schoonvader bij ons om O terug te brengen (die had daar een dagje gespeeld en mee gegeten). Nou, als ik dan ook hoor dat hij gewoon midden op straat zijn opa kei hard commandeert en hem zelfs slaat, dan vind ik dat echt veel te ver gaan. Het lastige is dat ik natuurlijk mijn kind dan niet kan corrigeren omdat ik er niet bij ben. Maar omdat degene in kwestie dat ook niet doet, is het thuis voor hem ook extreem schakelen. En ik blijf erbij dat ik bepaald gedrag gewoon echt niet oke vind. Je kleinkind verwennen is wat anders dan niet in staat zijn (of willen zijn) om echt te corrigeren wanneer nodig. Hoe moet dat dan straks wanneer hij een jaar of 10 is? Loopt ie compleet over zijn grootouders heen. Kan toch niet?! Hier thuis weet hij dondersgoed welke grenzen er zijn, maar als die ergens anders niet gelden, dan kan hij daar dus vrij zijn gang gaan. Op het moment dat je dingen kapot maakt van een ander en dreigt met slaan / duwen / schoppen / spugen etc etc etc (en dat vervolgens ook doet) vind ik dus dat er ingegrepen moet worden.

Maargoed, genoeg daarover. Jullie merken dat het me wel gewoon dwars zit. Ik gun mijn kind 1 op 1 tijd met oma en ik gun oma net zo hard die tijd met haar kleinkind. Maar stel gewoon duidelijk de basis grenzen. o_O

@RoseMurphy ik snap je schrik. Ik heb O als baby wel eens van ons bed laten afrollen en het stomme is, ik deedd bij mini O gewoon precies hetzelfde op die leeftijd! :o: Voelde me zo ongelofelijk stom maar niks aan te doen meid. Dat soort dingen gebeuren. Even in de gaten houden vandaag maar het zal vast meevallen ;)

@oehhh @Magnolia29 klinkt goed! Ben benieuwd hoe je het vindt! Leuk he, even dat soort uitjes tussendoor!

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oef @riean succes! 100 euro voor 6 personen is echt heel erg weinig tegenwoordig. Als je ziet wat je gewoon voor basisdingen (brood, eieren, melk, keukenrol etc) kwijt bent. Ik vind het ook enorm duur geworden allemaal. En wij doen echt geen gekke dingen. Ik bedoel, alcohol wordt hier niet meer in huis gehaald (heel weinig althans), we eten niet exclusief ofzo.. en toch schrik ik elke keer weer van die boodschappen. Als jij weet uit te komen met 100 euro, dan hoor ik graag wat je geheim is ;). Ik zou dit wel willen maar dit lukt gewoon niet. Ik ben dat al kwijt aan 1 bestelling van de Appie. En zo spotgoedkoop vind ik de Lidl eigenlijk nou ook weer niet...

Mya vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @jvsd92
    hoe gaat het met de kleine van je broer?

jvsd92 vindt dit leuk.
  16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Doorbraak hier. Mini O lust geitenkaas! Kind eet al anderhalf jaar enkel brood. Maar gisteren heeft ie zowaar een paar happen omelet met wat groenten (echt enkele stukjes maar) en geitenkaas op! :o: Voor hem dus echt een grote stap. Ben zó trots op hem :D!

Mya, Miekje86, Magnolia29 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Heel goed! Het is echt zo’n lief klein popje. Heb al heerlijk met haar geknuffeld.

Mya, Magnolia29 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  18. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Mya, Sansaatje, Kirzy en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ahhh leuk!! Wij zijn met O ook geweest toen hij ongeveer 2,5 / 3 was. Was echt heel leuk.

Mya en jvsd92 vinden dit leuk.
  20. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.789
    7.374
    113
    @Nina Sanders , oh ja, dan kan ik me goed voorstellen dat je daarover in gesprek gaat! Want idd zijn er wel basisregels ja die ook bij opa en oma gelden, gewone normen en waarden zeg maar.

@geld, ik denk altijd: er zijn mensen in de bijstand die dat ook kunnen, dan zou het moeten lukken denk ik. Maar ben erg benieuwd of het lukt en vooral wat er oplevert (niet letterlijk in geld maar hoe de kinderen het ervaren)

Mya, jvsd92 en Nina Sanders vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina