Ohh neee pfff. Wat sneu dat er ook kinderen in het soel zijn. Las dat ze zondag vertrok en dan de volgende dag dit. Pff
Even een vraag; doe je peuterspeelzaal dan naast de reguliere kinderopvang? (Hier een peuter twee dagen per week naar kinderopvang)
Dat kan als je wilt, maar de keus is helemaal bij jou of je ze naar dempeuterdpeelzaal brengt of niet. Mocht er een taalachterstand zijn dan is het volgens mij wel aan te raden, maar dan krijg je er ook mee van vergoed
Wij doen dat wel. Di ochtend peuter, middag gewone opvang, woe ochtend peuter, do hele dag gewone opvang. Voorheen ging hij op di en do al sowieso naar opvang. A heeft absoluut geen taalachterstand maar we hadden het idee dat hij er aan toe was. Hij vindt het heel erg leuk
Bedankt! Indacht altijd dat de peuterspeelzaal was voor mensen zonder toeslagen. Zoontje zit op de peutergroep en denk dat twee hele dagen wel voldoende is. (Al mag hij van mij best vaker nu hij af en toe echt een draak van een peuter is. Alles is “mij mij” “nee nee mij”. )
En dan brengt de psz juf hem naar de opvang? Dat lijkt me dan wel weer ideaal. Bij ons hebben ze maar 1 groepje, en dat is dus alles van 0 tot 4. L vermaakt zich daar uitstekend maar kan me wel voorstellen dat het leuk is als ze meer leeftijdsgenootjes om zich heen heeft. Hmm, toch nog eens uitrekenen wat we dan kwijt gaan zijn als ze later toch nog 2 ochtenden gaat... Hier extreem druk met werken steeds, 2 zieke collega's en bergen werk. Maar ik heb me er bij neergelegd dat niet alles af komt op het moment dat ik eigenlijk wil. Dat voelt niet fijn maargoed. Er is meer in het leven dan werken Net lekker 5 km hard gelopen, ik kruip zo nog ff op de bank. Fijne avond verder!
Ja! Zit in hetzelfde gebouw de kdv van A en T zijn ook groepen 0-4. A is bij de peuters nu de jongste haha.
Zegt O vanochtend opeens: Wanneer gaat de hoorieka (zo zegt ie dat haha) weer dicht? Ehh niet denk ik, hoezo? Nou vanwege corona. Ik hoop dat de horeca gewoon open blijft. Maar corona komt toch altijd weer terug? Ik denk dat ze binnenkort weer sluiten. We zien wel. Nee mama, dat denk ik echt. Kun je nagaan hoe dat idee er dus al in zit. Zo jong en al zo vanzelfsprekend. Pff.. die kinderen weten gewoon niet beter. Absurd toch?!
@riean hoe ging het weghalen van de moedervlek? @Nina Sanders erg he, net zoals deze jeugd nu opgroeit met dat mondkapjes normaal zijn. Vind dat toch wel heftig de veranderingen van de afgelopen twee jaa rdie voor hun redelijk normaal zijn geworden.
De huisarts is ziek dus het wordt morgen @Nina Sanders nou idd, onze kinderen weten niet beter straks, nouja, de kleintjes dan. Bizar. Ik moest net even een bloemetje ergens afgeven, daar dichtbij zit een winkelcentrum, dus ik kon het niet laten. Zo heerlijk, even alleen shoppen ik moest nog lage laarsjes, en gevonden. En ook nog geweldige pumps met naaldhak mijn oude zijn echt versleten, en deze zaten zo lekker. Op naar mooi weer zodat ze weer aan kunnen Verder heb ik niks gepland vandaag. Oudste 2 zijn zelfstandig qua school dus dat is fijn. Ohja, zo nog een belafspraak met een collega, kijken hoe we het allemaal rond gaan krijgen samen. Maar verder een hele loze middag voor me (smiley met feesthoedjes op)
Joe! Hier had dochter een dag vrij dus lekker koekjes gebakken en veel gewandeld/gestept. Verder vind ik een actieve kleuter en opstandige peuter een hele dag samen thuis best vermoeiend de laatste tijd. Gelukkig gaan ze om 19 naar bed. Morgen werken en dan weer weekend.
@Nina Sanders bizar inderdaad hoe ‘gewoon’ deze tijd is voor die kleintjes. De tweede keer dat de mondkapjes verplicht werden baalde ik wel, ik braaf dat ding weer op. L zag dat en begon spontaan te klappen. Besefte mij toen dat zij letterlijk niets anders gewend is, sinds zij meer is gaan ‘onthouden’ zijn dit altijd mensen met mondkapjes enz geweest
Yes, still alive here! Echt drukke dagen op 't werk gehad. Dinsdag en woensdag hebben alle leerlingen een presentatie gehouden via Teams om deze periode af te sluiten. Vandaag veel gesprekken met collega's, ondertussen een deel van de rapportverslagen maken en later nog weer een intensieve vergadering. Waarbij ik dan altijd degene ben die alles moet verduidelijken, in een ander perspectief zetten, net even een iets andere toon gebruiken waardoor iedereen wel mee komt en het snapt enz... Soms vind ik dat echt vreselijk vermoeiend Dus, 18.00u thuis, snel gegeten, disco in de kamer (ik moest nog aan m'n 8000 stappen komen ) en iedereen naar bed geknald. Ik ben kapot, duik er lekker in. Morgen gelukkig vrij
Echt idd. Sterker nog, mini O ging 1 maand naar de opvang toen alles op slot ging. Ook baby M stamt uit de covid periode hahaha.
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe binnendeur... Van de hal naar de kamer. Maar man, wat zijn die dingen duur Of ik heb een te dure smaak, dat kan ook
Het viel mij ook tegen hoor. We wilden eigenlijk stalen schuifdeuren met glas, zonder roedeverdeling. Maar echt duur. Uiteindelijk hebben we nu zwart aluminium, mooi licht en ziet er heel mooi uit met smalle kozijnen zeg maar. De deur met glas naar het kantoor hebben we gewoon zwart hout gedaan, dat scheelt veel qua prijs. Nu is dat een deur waar verder nooit iemand langsloopt behalve wij (zit naast de voordeur, maar er komt hier nooit iemand door die door), dus vond ik het al helemaal zonde om er veel geld aan uit te geven. Vanmorgen opgeroepen door school om jongste zoon op te komen halen, hij hoestte en was verkouden. Ik had het verder niet gemerkt, en niet op gelet omdat we 6 weken geleden nog positief waren. Toch maar opgehaald, zelftest, hartstikke positief. Grrr, gaan we weer. Mijn zelftest is gelukkig helemaal wit, dus ik mag mooi alles nog doen. Oudste was juist weer naar school vertrokken vanmorgen, die heb ik maar geappt dat hij niet moet blijven hangen na school maar naar huis moet komen, omdat hij dus weer in quarantaine moet. Hij had geen corona in december, en zijn Pcr test van woensdag bleek negatief (zelftest was wel positief). Ik weet het allemaal niet meer hoor, wat een gedoe weer. Maargoed, we maken er maar weer wat van, lang leve de schermpjes En ik denk dat ik maar patat bak vanavond, heb geen zin in koken en al helemaal niet in gezond eten