♡ De eerste 1000+ dagenclub | Pt. 4 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 20 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Zeg, is de Sahara lek ofzo? My God, die auto...

Mya en jvsd92 vinden dit leuk.
  2. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Erg hè. :cry: En die ramen..

Mya, Nina Sanders en Magnolia29 vinden dit leuk.
  3. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hier gelukkig geen sahara gevallen, wel gewoon geregend. Verder is het hier gewoon waterkoud. Hopelijk trekt dat nog wat bij

Gisteren oudergesprek gehad met de juf. Wel wat stof tot nadenken gekregen. Ze gaat in ieder geval hulp moeten krijgen met letters. Doormiddel van een online bouwprogramma of logopedie. Mogelijk is zelfs beide nodig. Nu maar even nadenken waar wij mee willen beginnen. Ook is een advies om E te gaan helpen met der zelf vetrouwen. Nu is het nog geen probleem dat ze snel onzeker is maar in de toekomst willen we dat wel voorkomen en dan kan je beter nu actie ondernemen. Zoals de juf zegt ze moet gebruik gaan maken van haar lengte en dat doet ze nu niet, ze maakt zich klein. Krijgen van de juf een aantal linkjes doorgestuurd waar zij denkt dat E het beste een programma kan volgen. Ben benieuwd, toch altijd wel even slikken om zo iets te horen. Ook omdat wat ik nu over E hoor ik eigenlijk ook was op school en ik haar die ellende wil voorkomen

Mya, riean en Magnolia29 vinden dit leuk.
  4. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Dit! Erger me dood als ik naar buiten kijk :cry:
    De zwarte containers hebben inmiddels een bruine deksel :rolleyes: Gelukkig staat m'n auto onder de carport :cool:

Mya en jvsd92 vinden dit leuk.
  5. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ik snap dat dat inderdaad even schakelen is! Bouw is trouwens een heel leuk programma. Veel kinderen op de scholen waar ik werk, oefenen daar mee en hoor eigenlijk alleen maar goede reacties. Waarom dacht juf trouwens aan logopedie, spreekt ze sommige letters/klanken/woorden verkeerd uit? Ben benieuwd welke tips jullie gaan krijgen mbt haar zelfvertrouwen. Rots en water training zou in elk geval een optie kunnen zijn.

Mya vindt dit leuk.
  6. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Wat ik begreep spreekt ze letters wel goed uit, maar in haar hoofd maakt ze geen goeie connectie er mee. Ze gaf als voorbeeld woordje dop, je haalt de d weg en je zet er een t. Wat krijg je dan E roept dan direct bijvoorbeeld kop. Ik denk dus daarom, maar ik ben niet heel erg in gegaan op logopedie ivm alle info die we kregen. We krijgen alles nog ergens deze week in de mail. Voor der onzekerheid krijgen we 2 opties iets met een training of met een coach. Zodra ik de linkjes heb gekregen ga ik mij er eens in verdiepen. Het is vooral een beetje schakelen omdat ik altijd grappend riep ik denk dat E een beetje faalangst heeft en het nu blijkt dat dit een grote kans is dat ze dit heeft. Ik hoop gewoon dat wat we ook kiezen, het E gaat helpen en zo een leuker en makkelijker leven gaat krijgen. En ik stond al ingesteld op dat ze bouw gaat krijgen op school, dat was geen verrassing in ieder geval.

Mya, Nina Sanders en Magnolia29 vinden dit leuk.
  7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier weinig nieuws eigenlijk. Kindjes naar de opvang en ben net uit meeting. Zit van 13 tot 16 weer in meeting o_O dus nu even niks. Doe nu een toilet tussendoor en dan plof ik met een kop thee op de bank. Ik ga zo de lunch voorbereiden; eitjes koken, verse smoothies maken, tonijnsalade maken (niet te veel tonijn voor mij tijdens de zwangerschap maar ik weiger om het echt helemaal uit m’n voeding te schrappen..) en man heeft net verse meergranencroissantjes gehaald. :thumup: Op dagen dat de jongens er niet zijn neem ik altijd wel graag even de tijd voor de lunch :rolleyes:.

Verder geen nieuws. :cool: Wat brengt de dag jullie?

Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  8. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Hier ook weinig te melden :rolleyes::roflmao:

V moet nu t/m maandag in isolatie. Dus heb m'n directeur bericht, wacht nog even tot ze me belt. Kan maandag niet werken. N en ik voelen ons gelukkig weer wat beter, gaat iedere dag de goede kant op :thumup: V heeft tot half 9 geslapen, dat doet hij anders nooit :eek: Hij hangt ook veel op mij vanochtend en zegt steeds; 'ik voel me niet zo lekker' :cry: Maar hij kan natuurlijk niet aangeven waarom precies of waar hij dan pijn heeft.. Zieltje.

Moet in elk geval zwemles van morgen en voltige van zaterdag afzeggen voor N. Als ze wil, mag ze eventueel morgenvroeg naar school. Maar dat zien we nog wel even. En anders maandag weer.

Man test nog negatief, hebben afgesproken dat hij het weekend daar blijft als hij vanavond ook negatief test. Wil geen risico lopen voor hem. En heel ego; volgend weekend hebben we een weekendje weg geboekt en daar zie ik nu wel enorm naar uit :o: Zul je net zien dat hij dan positief is en we het moeten cancelen... :rolleyes:

S2909, Mya, jvsd92 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Jaaaaaa! Ik ben ook F1 drive to survive aan het bingen. Zoveel zin in weer. :roflmao:

jvsd92 vindt dit leuk.
  10. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Haha die hebben man en ik vorige week op vakantie in de avond al helemaal afgekeken. Hadden een ChromeCast meegenomen. Ideaal. Was erg leuk! De ChromeCast hangt overigens nog in Frankrijk aan de televisie, gelukje voor de volgende bezoeker haha.

Magnolia29 vindt dit leuk.
  11. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Oeps! Heerlijk weer, ik geniet vooral zo van Gunther. :roflmao:

jvsd92 vindt dit leuk.
  12. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hahaha ja mijn schoonbroer kan hem echt perfect nadoen. Lig altijd helemaal dubbel.

13. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.077
    4.333
    113
    Hoihoi! Hier net thuis en J wilde meteen in de tuin gaan spelen, het is echt een heerlijk buitenkind, maar ik heb eerst de glijbaan en de traptractor met een doekje afgenomen, want wat was dat allemaal vies. Allemaal van die vieze vlekken van dat Saharazand.
    @Miekje86 ik begrijp dat het pittig is om dat te horen, dan moet je echt even slikken. Maar wel heel goed dat de juf dat aangeeft, dan ben je er in ieder geval vroeg bij en kun je haar handvatten geven voor de toekomst. Bij mij op het werk geven ze ze de rots en water training.
    @Magnolia29 O ja, ik snap dat je jullie weekendje volgende week niet in het water wil laten vallen. Maar wel jammer dat je man dit weekend niet kan komen dan. Je bent wel echt jaloersmakend sterk. Ik werd een paar weken geleden helemaal gek toen wij corona hadden en toen was mijn man wel gewoon thuis. Zat wel heel de tijd in zijn kantoor te werken, maar dan nog... Na een paar dagen werden de jongens vreselijk hangerig omdat ze moe waren en ik was ook moe, dus ik werd echt gillend gek.

Nou, mijn spiraal is eruit! Vanmorgen bij de huisarts geweest, voordat ik naar mijn werk ging. A was mee, want die kan pas om 9u terecht op de groep waar hij zit, dus ik begin dan later.
    De bedoeling was dat hij dan in het aparte gedeelte van de spreekkamer zou spelen, terwijl de huisarts mijn spiraal eruit zou haken, maar meneer had daar geen zin, hij wilde kijken. Dus precies op het moment suprême loopt hij binnen en kijkt met grote ogen toe. Ik zeg: geef mama maar een handje (want ik dacht, dan kun je tenminste niet meer kijken), dus dat doet hij. Zegt hij: Mijn lieve, lieve mama. Doet geen pijn hè? Het is zo'n lieverd.
    De huisarts had zelf drie kinderen, dus nog een leuk gesprek met haar.
    Nu zo eten met de jongens. Ze zijn nog steeds lief en we eten wraps en daar houden ze nogal van, dus ik hoop op een relaxte maaltijd. Fijne avond allemaal!

Oh en @Nina Sanders ik vroeg me af of je nog plannen had met dat huis dat bij jullie in de straat te koop staat.

Miekje86, Mya, Nina Sanders en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @Fanne Haha die A! :roflmao: Wat schattig ook zijn reactie. Super spannend dat hij er nu uit is! Heb je nog krampen oid nu? Word je dan ook nu meteen ongesteld of duurt dat dan weer een paar weken? Heb er geen verstand van, ik gebruik de prikpil en ben er erg tevreden over.

En dat 'jaloersmakend sterk' was vandaag even ver te zoeken hoor :rolleyes: Ik had m'n werk gebeld om aan te geven dat ik maandag niet kon komen ivm isolatie van V. Werd een heel gedoe, want daar was geen verlof voor beschikbaar oid. Maar goed, ik kan hem niet met z'n corona naar m'n ouders/andere oppas/opvang sturen. Dus ik was behoorlijk boos en teleurgesteld. Voelde zó oneerlijk! Ik blijf immers niet voor de gezelligheid thuis :eek: Nou ja, na veel heen en weer bellen is het uiteindelijk wel opgelost (ik kom een x extra op een andere dag), maar bij het laatste telefoongesprek brak ik en barstte in tranen uit. En dat doe ik nooit, maar het werd me echt even teveel :oops:.

Mya, jvsd92 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  15. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.077
    4.333
    113
    Ah wat balen van je werk zeg! Ook wel heel bijzonder dat ze zo moeilijk doen. Ik had zelf als eerste een positieve test en ben gewoon thuisgebleven totdat J, want die was als laatste positief, uit quarantaine mocht. Daar doen ze bij ons totaal niet moeilijk over. Mijn teamleider zegt dan: Daar heb je zorgverlof voor hè. Overigens verwachten ze dan wel dan man en ik elkaar afwisselen in het thuisblijven als er zieken zijn. Dus dat doen we ook.
    Maar wat ik dus wil zeggen: super logisch dat je dan in tranen uitbarst. Je bent moe en ook gewoon intens teleurgesteld.
    En ergens vind ik het dus dan ook echt belachelijk dat je een keer extra moet komen. Dikke knuffel vanaf hier!

Mya, Magnolia29 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  16. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @Fanne wat een lieve reactie van A. Nu maar hopen dat hij niks op de opvang verteld. Ik had E mee genomen naar bloedprikken voor de onderzoeken aan het begin van je zwangerschap. Nou madam vertelde in geur en kleur dat er bloed geprikt was bij mij. Juffen natuurlijk meteen nieuwsgierig van niks ernstigs toch. Ik vond dat ik best snel een goeie smoes klaar had liggen waarom en een deel was daar nog van waar ook. Stond echt van mijzelf te kijken :roflmao::roflmao:. En ja van E even slikken maar ben blij dat het nu verteld is en hopelijk kunnen we haar helpen met der vertrouwen.

@Magnolia29 ik snap dat je brak hoor, ik brak toen ook een keer en mijn man was gewoon thuis. Het is gewoon heftig iedereen ziek thuis en nergens heen mogen. Vind het trouwens super knap dat je van het weekend nog alleen blijft, al snap ik de rede helemaal. Zou ik denk ik ook gedaan hebben.

Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  17. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.077
    4.333
    113
    @Miekje86 A zal sowieso niets vertellen, want hij heeft een behoorlijke taalachterstand en zit op een vroegbehandelingsgroep van Kentalis hiervoor. Hij heeft niet de woorden om dat te vertellen. Hij gaat gelukkig wel vooruit, maar om dat te vertellen, gaat hem niet lukken. Tegen m'n moeder heb ik gezegd dat ik voor mijn oren moest (klopt, want daar heeft ze ook naar gekeken) en voor een uitstrijkje. Vond ik wel een goede smoes.
    @Magnolia29 nee, nergens last van: geen bloedverlies of krampen. Plaatsten voel je wel, maar verwijderen niet. Geen idee wanneer ik dan ongesteld word. Vorige keer namelijk niet ongesteld geworden, was direct zwanger, maar dat was een ongelukje, want daar had ik niet op gerekend.

Mya, jvsd92, Magnolia29 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Zo net 2 kinderen weg gebracht naar school en opvang. Vandaag een dagje vrij. Nu even relaxen op de bank en dan zo beneden aan de slag met schoonmaken. Hopelijk vanmiddag even lekker genieten van de zon. So ook nog verzinnen wat ik vanavond eet. E en L eten op de opvang en man gaat met zijn werk uiteten. Wel zin in iets lekkers maar moet niet teveel moeite kosten.

Ow en gisteren jubelstemming hier, na 2 dagen overtijd menstruatie doorgezet. Baal er nu alweer van :roflmao: is de week alweer voor bij :p.

Mya, jvsd92 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier O ook op school. Ik ga nu even sporten maar ik hou het bij een half uurtje kracht. Ik heb weinig zin. Verder vandaag even de koelkast uitnemen (morgen komen de boodschappen) en de besteklade. We zien verder wel een beetje wat de dag ons brengt.

Mya, jvsd92 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  20. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Ik heb 3 december mijn spiraaltje laten verwijderen, 5 december was ik ongesteld en 30 december had ik een positieve test in handen. Het kan snel gaan ;)

Mya, Fanne en Magnolia29 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina