♡ De laatste 10 weken! - afteltopic

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Florina, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Ja hoop dat het vanzelf op gang komt nu!:) maar kan ook niks zeggen helaas.
    Zelf gaat mijn voorkeur uit naar meteen vliezen breken, scheelt toch weer een handeling:)

@Pioenroos92 jaaa super goed zeg! Fijn dat ze nu ook vast ligt! :D en wat goed dat je gewicht gelijk gebleven is:thumup:

Pioenroos92 vindt dit leuk.
  2. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Jaa klopt! Die tabletjes nam ik ook al vanaf 36w
    De thee drink ik al langer

3. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Yess super! Laat maar komen die beeb haha

4. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Nou he! Bij ons 1e kindje begon de bevalling op 38.5. Dat zou dus vandaag moeten zijn.. nouuu ik zal je zeggen ik geloof er niks van:p Deze baby blijft nog wel even zitten gok ik zo.

@Essje zaterdag is al zooo dichtbij!!! Vermaak je je wel nog of echt aftellen en afzien?

5. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    #845 Donutlover, 28 sep 2017
    Laatst bewerkt: 28 sep 2017
    Haha stom he! Perfect termijn 38.5 vond ik altijd
    Al weet je het nooit natuurlijk 'ineens' kan het omslaan.
    Vind t nu zo leuk om die bevallingsverhalen te lezen, tenminste t begin ervan en hoe mensen t daarvoor ervaren heb
    Echt zooooo verschillend!

Ik las ook een topic en daar kwam naar voren dat bijna iedereen die van de derde beviel een stuk later beviel dan van de andere twee ook zo lekker bemoedigend haha

Pioenroos92 en Essje vinden dit leuk.
  6. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Nou vandaag zowaar een hele rustige dag qua voorweeën/harde buiken. Is wel even lekker. :) Voor de rest houd ik mezelf een beetje bezig met dingetjes in huis om de tijd de doden en probeer ik smiddags een paar uur te slapen. :) Maar blijf de hele dag door doodmoe, dus het is wel echt aftellen ook

7. manaolana

manaolana Niet meer actief

Wat fijn dat ze inmiddels is ingedaald! :thumup: Hoe zit het bij jullie met gewicht? Hier tot nu toe ongeveer 5 kg aangekomen (ben ik heel blij mee want bmi is te hoog) dus hoop dat ik het ook de komende weken nog een beetje binnen de perken kan houden :roflmao:.

De nachten gaan hier eigenlijk best wel goed. Lang leve het zwangerschapskussen! Alleen af en toe last van maagzuur. Maar als ik jullie zo lees kan dat nog wel eens gaan veranderen dus :rolleyes:...

@2012mama wat is de reden dat je een KS krijgt?

8. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Kan nog komen, maar hoeft niet hoor, maar hier inderdaad pas sinds 37 weken heel erg last van maagzuur.:rolleyes:
    Hier nu 7kg aangekomen in totaal. Dus valt reuze mee. Ga ervanuit dat ik het meeste na de bevalling kwijt ben:D

9. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Oh, maagzuur, bah. Ik kreeg er al snel last van en in het begin hielpen Rennies nog wel, maar inmiddels zit ik al een poosje aan de Omeprazol. Als ik het niet slik kan ik zowat huilen van het zuur en de maagpijn, vreselijk!
    (Ik klop ondertussen wel even af, want afgezien van dat, harde buiken en mijn rug/stuitje/bekken mag ik absoluut niet klagen).

Qua gewicht zit ik nu op +6.7kg, maandag weer naar de vk en mag dan weer gaan kijken hoeveel er bij is gekomen. :rolleyes:

Donutlover en Pioenroos92 vinden dit leuk.
  10. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @manaolana ik krijg een kz ivm een botafwijking die ik heb. KIndje past gewoon niet door mijn bekken zeg maar.
    Mijn oudste 2 zoons zijn ook geboren middels een geplande keizersnee

Ik ben inmiddels 17kg aangekomen. Bij vorige zwangerschappen ook ongeveer 20kg. Was beide keren na de zwangerschap er ook vrij snel weer af gelukkig.

Essje en Pioenroos92 vinden dit leuk.
  11. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ohh Jij zit ook al die bevallingsverhalen te lezen hahaha. Ik doe bijna niet anders:| Gelukkig is elk persoon anders en iedere bevalling.. jou baby komt gewoon eerder:thumup:

@Essje fijn dat je zo'n rustig dagje heb zonder voorweeen ofiets! Kan je echt weer even bijtanken. Kan je snachts nog wel slapen als je overdag heb gerust? Dat probleem heb ik meestal..slaap ik smiddags even, dan kom ik savonds slecht in slaap. Daarom doe ik gewoon op de bank liggen en 100 bevallingsverhalen lezen:p

@manaolana 5kg!!!! Oh my:eek: kom ik aan met mijn 12kg..oeps haha. Ach het is er zo weer af! Ik ben al heel blij als mijn hoofd er straks weer normaal uit zie. Echt ik heb zo'n bolle kop.. is niet best:confused:

12. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hopelijk daalt de baby snel in en word de maagzuur wat minder!! Vreselijk dat je er zo'n last van heb, bah!

@2012mama oh je weet dus al helemaal wat je te wachten staat! Op zich wel fijn denk ik. Wanneer hoor je de datum van de kz?

13. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Ja echt wel even fijn zo vrijwel geen voorweeën enzo! Wel echt dood en doodmoe dus dat is dan weer jammer. Ja gelukkig kan ik savonds wel gewoon slapen ondanks dat ik overdag gemiddeld 2 uur slaap:) alleen heb ik savonds/snachts dan weer veel last van voorweeën waar ik wakker van word:(

14. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Bahh zo irritant die voorweeen! Hopelijk dient de baby zich snel aan. Ik heb er voornamelijk savonds en begin van de nacht last van. Verder is het rustig overdag.

Ps. Nu ook weer volop rommelen en onrustig..ik begin het steeds meer "normaal" te vinden

15. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Ja hier normaliter de hele dag door, en dan savonds/snachts echt om de 5 minuten:confused: vreselijk! Dus ben wel blij dat het nu overdag zo rustig is geweest. Nu sinds een half uurtje begint het alweer:rolleyes: Maar goed, heeft me uiteindelijk wel al 3cm opgeleverd, dus gelukkig niet voor jan l*l die ellende doorgemaakt:roflmao:

Maar als je er lang genoeg last van heb wen je er wel een beetje aan ja:rolleyes: Allen raak is dus uitgeput doordat ik niet voldoende slaap en dus meer energie verbruik dan ik aanmaak:(

16. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ja die 3cm is wel echt een top begin! #jaloers:p Wel super rot dat je het zo vaak heb..

Morgenochtend wil ik baby verhalen lezen:roflmao: van jullie meiden!!

Essje vindt dit leuk.
  17. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Hahaha erg he het houd je bezig denk ik maar

Ik hoop t zoooooo erg hihi

@manaolana ik durf t bijna niet te zeggen maar ik zit op +17kg nu... begon op 53
    Maarja niks aan te doen he haha

18. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Even nog n ego berichtje.
    De bevalling zelf is uiteindelijk goed verlopen, maar medisch ingeleid vanwege verminderd vruchtwater. Dat was heftig, want mijn lichaam wilde nog helemaal niet bevallen en kwam moeilijk op gang. Baring zelf verliep super gelukkig!
    Ze woog 2806 bij 41+6. Vandaar dat we in zkh moesten blijven.
    Eerste dagen waren super heftig, constant bezig met poging tot borstvoeding en bijvoeding. Ze kan de tepel niet goed aanhappen. Dus eerste dagen manueel gekolfd. Nu met tepelhoedje lukt borstvoeding en is nu goed op gang. Zijn inmiddels ook thuis.
    Ze was afgevallen naar 2560 maar gisteren woog ze alweer 2650! Hopelijk vanaf nu dus de goede kant op!
    Na dagen bijna niet geslapen te hebben (max 2uur per 24uur) was ik gisteren helemaal gebroken en kapot.
    Vannacht gelukkig een goede nacht gehad en voel me bijna als herboren. Hopelijk volgen er nu meer van deze nachten!

Vandaar dat ik ook eigenlijk even niet actief ben geweest hier...

Alle andere dames veel succes met geduldig wachten en hopelijk allemaal voorspoedige bevallingen!

Tuttebelleke, Essje, Mutsefruts88 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Goedemorgen! Jeeejtje meid, klinkt heftig en toch ook wel bekend.. Wat knap dat je borstvoeding zo goed volhoudt. Hopelijk komt de kleine meid nu weer wat aan! Probeer je ook een beetje overdag te rusten!? Zo pittig als je zo weinig slaap heb. Nou meid geniet lekker van je gezinnetje.

20. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @Pioenroos92 datum is inmiddels bekend..over 2 weken. Dan ben ik ruim 39 weken.

@Blosje89 heftige start...nu lekker genieten!

Hier gisteravond veel gerommel..uiteindelijk in slaap gevallen en vanochtend weer redelijk rustig...

Deel Deze Pagina