@Blosje89 Jeeetje zegt wat heftig! Maar wat fijn dat het qua gewicht alweer de goeie kant opgaat! Hopelijk heb je wat hulp zodat je zelf ook goed rust kan pakken! geniet van je kleintje! @2012mama ohh spannend zeg! Nog even volhouden en dan is het zover Pff hier weer onrustige nacht gehad door de voorweeën, zo fijn dat die vooral snachts komen vandaag heeeel erg rustig aan doen en vanavond naar het ziekenhuis voor het plaatsen van de ballon(mits het nog nodig is met 3cm) spannend
Ja ik eet ook flink veel Rennies. Mag je Omeprazol gewoon gebruiken als je zwanger bent? Mijn vriend slikt dat namelijk structureel, hebben altijd 20 en 40 mg in huis. Dus als het gewoon kan en het wordt te erg dan jat ik er misschien wel een van hem . Normaal geen voorstander van medicatiegebruik zonder recept als dat wel moet maar vind het ook te veel gedoe om er zelf een recept voor te halen haha. Ja en verschil is dus ook wel dat ik echt te zwaar ben. Want jij weegt met je 17 kg extra nog altijd minder dan ik . Daarom ben ik ook zo blij dat ik het heb kunnen beperken. Had me ingesteld op meer. @Blosje89 ik ben pas net ingehaakt dus niet je hele verhaal meegekregen maar fijn dat jullie thuis zijn en je kleintje goed groeit! Veel geluk. Spannend! Ben je niet "bang" dat het dan toch eerder begint? Want dan wordt het een spoedKS of niet? @Essje die 3 cm is al weer even geleden toch? Misschien zit je straks al wel op meer!! Ik lees hier veel over voorweeën, stomme vraag misschien, maar hoe herken je dat? Lijkt het ergens op? Of is het net als met je kindje voelen, je weet van te voren niet wat je je er bij moet voorstellen maar als het zover is dan is er geen twijfel zeg maar . Hier trouwens a.s. maandag de liggingsecho, dat wordt de laatste keer dat we nog even naar onze kleine meid kunnen spieken voor ze er is !
Ik heb geen enkel idee, heb er denk ik nog geen gehad. Maar ik denk dat je het wel zult herkennen als het zo ver is, net als alle andere dingen in een zwangerschap haha!
Ja dat scheelt dan wel! Goed bezig! Voorweeen had ik de vorige zwangerschap vooral. Dat zijn harde buiken die zeer doen, vooral in de nacht komen ze. Soms kunnen ze heel snel komen maar ze worden niet pijnlijker en met douchen ofzo nemen ze af. Echte weeen worden krachtiger en nemen met douchen bijv toe. (Vaak bij elke vrouw zal t wellicht anders werken) En mijn vk zei altijd tegen me: zolang je twijfelt zijn t geen echte weeen haha
Ja klopt, zat dinsdag al op 3cm dus misschien nu wel meer, zou fijn zijn Voorweeën zijn idd harde buiken die pijn doen, ik heb er dan menstruatiekrampen bij. Met douchen neemt het inderdaad wat of helemaal af, maar pijn word niet erger. zodra je de eerste gehad heb herken je dat wel! Ah leuk nog even een echo! Altijd fijn om weer even te mogen spieken
@manaolana Kans bestaat inderdaad dat het eerder begint, maar heb ook bij de vorige 2x geen weeen gehad, dus ga er maar vanuit dat het blijft zitten Onze oudste is geboren met 38.3, en dat was toen nog standaard termijn voor keizersnee, maar die heeft een lastige start gehad. Onze jongste is met 39.3 gehaald, en die was er veel meer klaar voor. Nu dus ook pas ruim 39 weken...
@manaolana wat leuk nog een echo!! @Essje voor jou gaat de rollercoaster nu echt beginnen! Hopelijk is die ballon niet nodig vanavond en beginnen ze morgen gelijk met vliezen door prikken. Zet um op @jeshh jij 40 weken whoeeeww kom maar op met die baby! Mijn man is vandaag voor zijn werk naar het hoge noorden vertrokken, oftewel Friesland! 2 uur heen en 2 uur terug.. Ik verwacht hen vanavond rond 9e weer thuis. Pfoehh toch soort van spannend haha.
Pioenroos, dat hoop ik ergens ook echt, want dat zal volgens mij nog best eens een verlichting gaan geven op het maagzuur. Maandag heb ik weer een controle bij de VK staan, ben wel benieuwd of meneer al iets aan het zakken is want af en toe voel ik hem zo duwen daar beneden ( of ligt hij zo te wroeten en te draaien dat ik hem vlak boven mijn schaambot zelfs van buitenaf kan voelen!). Blosje, jee dat is best een heftig begin. Wel fijn dat jullie inmiddels weer thuis zijn en dat de BV eenmaal opgang goed verloopt! Nu zoveel mogelijk rusten waar kan en lekker genieten! Essje, wat vervelend weer van de onrustige nacht met voorweeën, maaar zo spannend straks! Ik ben heel benieuwd wat ze vanavond gaan zeggen, ik zou in ieder geval je eigen voorkeur voor het breken van de vliezen zeker aangeven! Scheelt inderdaad toch wat, plus dat het misschien dan ook zonder verdere hulp op gang komt. Manaolana, ik at er op den duur ook echt veel, maar eens de maagpijn ook begon hielpen ze niet meer. Omeprazol mag je inderdaad gebruiken tijdens de zwangerschap, ik heb het op recept van de huisarts gekregen en dan de 20mg ( krijg het nu zelfs als chronisch voorgeschreven). Slik er elke dag één ( ze hebben een 24 uurs werking) en ik merk haast precies wanneer hij uitgewerkt raakt Ik ben ook geen voorstander van medicatie zonder recept, maar als je ze al in huis hebt lijkt mij het ergens ook makkelijker haha. Ik zou wel de 20mg nemen dan, van de 40 weet ik niet of het zomaar mag. Voorweeën zijn inderdaad harde buiken die zeer doen, maar niet pijnlijker worden en met een beetje regelmaat kunnen komen, ze zakken vaak alleen na een tijd weer af ( of na een warme douche/bad). Ik heb er bij mijn voorgaande twee zwangerschappen ook last van gehad ( bij dochterlief begon het gerommel vanaf 34 weken en bij zoonlief zelfs al met 32 weken). Wat leuk, nog even spieken weer! Ergens ook wel spannend he, hierna ga je der namelijk in het echt zien! Ik mag rond 32 weken nog voor een placenta echo en dan ook nog een keer rond 35 weken voor de ligging.
@Jairy0811 jaa ik duim voor je! Bij mij is het maagzuur is een stuk minder geworden! Het plassen daarin tegen weer veel meer daalde je 2de kindje ook vrij snel in? Mijn eerste was met 30 weken ingedaald, nou deze baby dus pas met 38.3... Wel lekker dat jij nog 2 echo's in het verschiet heb zeg!!! Heb je echt wat om naar uit te kijken weer.
Haha, jaa het een wordt er minder op, maar het ander weer meer. Al denk ik dat ik nu toch liever een paar keer meer naar de wc ga, als de maagzuur daarvoor in de plaats weg is. Hier hebben de oudste twee vrij lang in een stuit gelegen, maar eens ze goed gedraaid waren daalde ze geloof ik wel meteen in. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, want mijn zwangerschappen van hun zijn alweer een hele tijd geleden ( oudste is 9 en de jongste nu is 6 ). De kleine man nu ligt in ieder geval wel met zijn hoofdje beneden, of dat lag hij twee weken geleden nog wel haha. Jaa, ik kijk er ook echt naar uit om weer even te mogen spieken! Al mag ik absoluut niet klagen, want ik heb al best wat echo's gehad
Haha ja, maar wat een desillusie, zo'n uitgerekende datum Baby beweegt nog lekker en wild in mijn buik dus ik verwacht niet zo veel meer vandaag hahaha.
jaa laat maar komen hoor haha! N. was mega druk met 40w in de avond, en die nacht rond 3:00 begonnen de weeen dus ik duim voor je!
Dankjewel! Gisteravond is toch de ballon geplaatst omdat ze me op 4cm willen hebben en daar zat ik nog niet op. Nu in het ziekenhuis aan de ctg, straks gaan we beginnen spannend!! Maar ik heb vertrouwen in mezelf
@Essje succes vandaag! Hier een slecht nachtje..veel wakker, niet kunnen liggen.. Vandaag dus lekker rustig dagje op de bank...en dan hopelijk vanavond weer wat beter kunnen slapen!
Wat balen van de nacht! Hopelijk vannacht beter @Essje nogmaals succes!! Hier weer best goed geslapen, alleen met draaien heb ik ontzettende pijn maar verder.. als ik eenmaal slaap nergens last van. Dit weekend lekker rustig, beetje leuke dingen doen samen met de kids en verder zien er wel. Beeb was gister mega druk! Die heeft t volgens mij nog heel erg goed
Heel veel succes! Prikken ze alleen de vliezen of krijg je gelijk opwekkers ? Zo wel vragen of je zelf de ophoging mag bepalen en niet wanneer zij het nodig vinden.