♡ De laatste 10 weken! - afteltopic

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Florina, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Misschien een domme vraag hoor, maar als ze bij het gewicht in ponden praten, rekenen ze dan 500 gram als een pond of iets meer dan 450 gram? Aangezien 500 gram officieel gezien geen pond is toch?:confused: Waar een mens zich niet al mee bezig kan houden:roflmao:..

2. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Ben er niet bekend mee, maar bij mij straalt het 'gerommel' ook uit naar m'n bovenbenen o_O heeeeeel vervelend gevoel ;)

Als ik het van m'n darmen moest hebben, had ik al weeeeeeeken geleden moeten bevallen :roflmao: maar je hoort het wel vaak idd!
    Wie weet!

3. Louloute

Louloute Niet meer actief

@Stardust27 balen van zo'n slechte nacht! Hopelijk zet het snel door!
    Geen ervaring met beenweeen sorry!

@Mutsefruts88 ja toen ik nog in NL woonde haatte ik de winter ook..ben eigenlijk een koukleum en had het echt altijd koud. Hier vind ik de winters juist fijn, qua graden is dat hetzelfde of zelfs kouder dan in NL maar qua gevoel zijn de winters hier veel milder. En is ook minder grijs/regenachtig dus dat scheelt een hoop!
    Hopelijk zet het snel door bij jou ook!!

Borsten
    Hier van D/e naar g cup gegaan. Ik vind ze zwaar, heb ook regelmatig last van m'n schouders.

@Essje haha volgens mij gewoon 500g. Ik zeg altijd gewicht in kilo's :D

4. Louloute

Yaaaay 37 weken dans vandaag hier!!!
    Ik kan jullie niet beschrijven hoe blij ik ben met deze mijlpaal.
    Zo onwijs trots op m'n lijf om het te hebben gehaald!! Door de harde buiken en voorweeen sinds week 20 was het toch altijd spannend. Merk nu ook eigenlijk pas hoe spannend ik het heb gevonden de afgelopen weken en hoe zwaar het eigenlijk was. Bij iedere beweging een harde buik, voorweeën s avonds, s nachts en in rust..Je vraagt je toch iedere keer af of déze weeen niet voor ontsluiting gaan zorgen..en maar hopen dat dit niet het geval is.
    een heel gewicht is nu van m'n schouders af. :) nu mag de kleine gewoon komen.

Florina, Donutlover, Ladylola en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Haha oke, dan houd ik dat maar aan:D

6. Stardust27

Stardust27 Actief lid

7 jan 2015
    462
    91
    28
    Rayonmanager
    In het koude noorden
    Heerlijk gevoel kan ik me voorstellen!! Spannend ook weer, nu "mag" het!!

Louloute vindt dit leuk.
  7. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Wat een heerlijk gevoel lijkt me dat! Met recht een dansje waard!:D Kan hier ook niet wachten tot ik die mijlpaal haal, al ben ik al heel blij dat het termijn van 32 weken al voorbij ben inmiddels:)

8. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    @Ladylola Haha leuk cadeau voor jezelf. Mijn doel is ook weer 68 kilo.
    Ben wel van cup b naar d gegaan, ben benieuwd wat er over blijft.

@Mutsefruts88 Ja mijn darmen zijn ook geen indicator. Heb nog nooit zo'n goede stoelgang gehad als tijdens mijn zwangerschap!

@Louloute oh heerlijk! Nu misschien nog wel 3 weken helemaal zorgeloos!

Hier is de bovenverdieping ook weer schoon. Ging me makkelijker af als 2 weken geleden o_O
    Nu binnen op de bank, na 3 uur wel weer naar buiten!

9. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.606
    4.021
    113
    Vrouw
    @Stardust27 Fijn dat je niet tegen het inleiden opziet. Je leest hier op zp zulke uiteenlopende verhalen over inleiden...

@Ladylola Dat is inderdaad een mooi cadeau aan jezelf :) Ik heb ook voordat ik überhaupt zwanger was met m'n vriend afgesproken dat mochten de borsten als theezakjes (of iets dergelijks) uit de strijd komen, er dan mooi een vulling in gaat. Vindt ie prima ;)

@Louloute G! :eek: Kan me voorstellen dat dat ook niet al te prettig is.
    Ik dans gezellig mee! Fijn deze mijlpaal en nu hopelijk snel bevallen ;)

@ryanne1989 hehe bijzonder dat het schoonmaken nu makkelijker gaat dan 2 weken terug. Hopelijk is de extra boost nesteldrang een indicatie van een snel startende bevalling!

Ladylola en Louloute vinden dit leuk.
  10. Stardust27

Stardust27 Actief lid

7 jan 2015
    462
    91
    28
    Rayonmanager
    In het koude noorden
    @ryanne1989 heerlijk toch datj weer extra energieboost hebt! Had ik ook, hoewel met dit weer takel ik gauw af.

@Ladylola heel mooi cadeau ja! Helaas vindt mijn man dat maar niks... jammer! Maar wie weet veranderd dat nog.

@Mutsefruts88 ik had halverwege mn zwangerschap prima stoelgang, toen weer minder en toen weer beter en nu verschilt het echt per dag!

Inleiden
    Zijn er hier dames die hier tegen ip zien? Ik weet van een vtiendin van mij die 1x spontaan en 1x ingeleid is dat ze i leiden veel gecontroleerder vondt en dus prettiger en vlotter ook ondanks de weeenstorm maar als ik het zo lees krijgt bijna iedereen dat wel met inleiden en weeeenopwekkers..

11. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik kreeg een weeenstorm op de hormoonveter dat is eigenlijk alleen maar om verdere ontsluiting te krijgen zodat ze de vliezen kunnen breken. Heb bij beide bevallingen maar net een boostje wee opwekker gekregen maar geen last van gehad. Moet ook eerlijk zeggen dat ik bij beide een ruggenprik had. Dat is voordeel van inleiden mocht het je teveel dreigen te worden kan je om pijnstilling vragen. En ik raad je aan om dat ook gewoon te doen. Jouw lijf jouw beslissing. Er zijn vrouwen die vinden dat een bevalling met pijnstilling een mindere (minderwaardige) bevalling is. Maar hun voelen niet jouw lichaam. Ik heb voor beide keuzes respect je loopt wel een marathon tijdens een bevalling.
    Ik heb ook 1 inleiding gehad en 1 spontane. Die had ook een inleiding moeten zijn maar ze kwam s nachts zelf al dat ze s ochtends wilden gaan inleiden.

12. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

@Louloute jeej 37 weken! Gelukkig heb je het gehaald! Lijkt me idd wel killing met al die weken voorwerk. Nu kan de kleine veilig komen.

@Stardust27 ik hoop wel dat ik er wel zonder inleiding vanaf kom. Ben bang dat ik mezelf tegen ga werken namelijk. Hoop alleen wel dat het sneller gaat dan de eerste ;). Eerste duurde meer dan 24 uur. Was wel spontaan, zonder ruggenprik en gelukkig zonder knip/scheuren o.i.d.

@ryanne1989 lekker dat het nu makkelijker gaat! Ik had ook op momenten dat mijn buik niet in de weg leek te zitten en overal doorheen vloog. Helaas was dat van korte duur :roflmao:
    Dus geniet ervan!

De baby is een partij druk joh! Hele zwangerschap rustig frummeltje geweest, maar nu lijkt het net of ze aan het graven en wroeten is :eek: buik gaat tekeer en voel steeds steekjes down under van het hoofdje haha. Ach, wel even lekker weer ;) beter dan de stress van te weinig voelen.

Morgen weer controle. Benieuwd of het voorwerk al wat aangericht heeft :rolleyes:

13. Stardust27

Stardust27 Actief lid

7 jan 2015
    462
    91
    28
    Rayonmanager
    In het koude noorden
    @Mutsefruts88 ben ook heel benieuwd of er vorderingen zijn bij je!! Zou mooi zijn natuulk!!

Ik denk niet dat ik nog gebeld wordt vanavond, zal vast morgenochtend pas:| weer een nachtje afwachten dus! Hihi

14. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.606
    4.021
    113
    Vrouw
    @Mutsefruts88 Oh drukke baby, hopelijk schopt ze de baarmoeder lekker soepeltjes en komt het gauw op gang :)

@Stardust27 Wat slecht dat je niets gehoord heb zeg! Ik zou morgenvroeg gelijk zelf bellen.

15. Louloute

Jaaa 32 weken vond ik ook een belangrijke mijlpaal! Nog ffies meid! :)

@ryanne1989 yes of misschien nog langer, kan ook. :)
    Zo goed bezig weer vandaag!!

@Stardust27 ik wil het liefst niet ingeleid worden..kijk als het voor de baby noodzakelijk is oké maar niet door redenen die met mij te maken hebben. Ik heb dit nu 17 weken vol kunnen houden terwijl het heel moeilijk was, dus heb nu zoiets van nog maximaal 5 weken kunnen er ook wel bij. Wil graag dat de baby zelf komt. Ik snap ook wel dat dit niet altijd mogelijk is en dat er ook meer risico's zijn als je ver overtijd loopt. Maar goed, bij ons ben je sowieso pas met 41wk uitgerekend en niet met 40wk zoals in de rest van de wereld haha. Dus heb nog ff te gaan :rolleyes:
    Ik heb dan weer helemaal niks tegen de ruggenprik. Ik vond het echt heerlijk de vorige keer en ben van plan om er weer een te nemen. Ook had ik een weeenstorm haha (spontane bevalling), dus het kan allemaal en je weet het toch nooit vantevoren hoe het gaat lopen. Ik probeer nu zo relaxed en open minded mogelijk de bevalling in te gaan..

@Mutsefruts88 spannend die controle morgen!! Hopelijk was al dat voorwerk niet voor niks. Iedere cm is mooi meegenomen toch! :D

Essje vindt dit leuk.
  16. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Gewoon even zelf bellen. Gynaecologen kunnen slecht klok kijken maar zijn ook vaak druk bezig waardoor ze ook heel laat pas kunnen bellen.

17. Louloute

Hier was m'n man vrij vandaag. Even toeristen uitgehangen, we gingen naar een mooi stadje hier in de buurt aan het meer, heerlijk gewandeld en een ijsje gegeten. :cool:
    Heb nu wel flink last van voorweeën maar ach.
    Vanavond nog de laatste aflevering kijken van game of thrones, ben heel benieuwd!

Florina en Essje vinden dit leuk.
  18. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Hier idem geen fan van inleiden. Moest op medisch verzoek, maar mijn lichaam was er totaal niet klaar voor. Dus wacht hier ook liever tot ze vanzelf komt.

Nou weet louloute verrast deze kleine je snel :) en lekker nog even samen de hort op geweest!

Ze zullen het druk hebbben gehad stardust, maar wel heel slordig!

Nou mutsefruts op hoop van zegen een gat de goede kant op :)

Hahah tuttebelleke. Ja hier had ik altijd een volle D en na mij dochter een redelijk slappe en lege c. Nu zijn het wel weer mooie D's. Behoud deze graag ;)

Louloute en Essje vinden dit leuk.
  19. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    @Mutsefruts88 Warming-up voor de bevalling, even de spieren losmaken :p

@Stardust27 Nog even een nachtje opladen.. hopelijk mag je morgen!

@Louloute lekker even nog weg. Wij gisteren gedaan maar had niet geholpen :rolleyes:

Ik lig lekker in bed, hopen op weer een goede nacht. Gaat gelukkig weer aardig goed de afgelopen week. Morgen 12 uur controle vk!
    Welterusten :)

20. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    @Stardust27 bij twijfel idd altijd bellen! Klinkt zeker als oefenweeen maarja you never know!

@Essje p77 is mooi! En ach blijft een schattig natuurlijk.
    Onze was met 30w p32 en bij de laatste meting p25

Inleiden: ook geen fan van, liever spontaan!

Pff ben de rest een beetje kwijt terwijl ik nog geen 5 minuten alles gelezen heb.

Morgen weer een groei echo, waar ze ook weer gaan kijken naar t vruchtwater en de ligging.
    Ik durf bijna vooe 90% te zeggen dat gerrit gedraaid is naar de goede positie! Eerst twijfelde ik nog maar nu voel ik echt trapjes bovenin ofzo
    Dus ik heb goede hoop! Nog beter miss dat hij al wat aan t dalen is omdat ik af en toe zo'n druk voel!

Ben benieuwd..

Essje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina