NOD-lijst 16 t/m 30 juni 2021

Discussie in 'NOD forum' gestart door Joyce2013, 17 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Jeetje al 3 miskramen gehad, wat ontzettend rot. Willen jullie daar verder onderzoek naar laten doen. Kan me voorstellen dat de angst steeds groter word als je dan wel zwanger bent.
    Ik ben bang dat ik ook echt wel de eerste weken heel erg spannend ga vinden tot de echo.

    Stom he dat je dan onverhoop denkt nou iedereen zegt na miskraam ben je extra vruchtbaar dus zal wel gelijk weer lukken. En dan die negatieve test man was er echt kapot van.
    Sowieso ben ik geen tester, wacht eigenlijk altijd op mijn menstruatie. Vind ik minder heftig dat een negatieve test.. Maar nu gebruik nu na mijn eisprong progesteron omdat ik altijd al met 8 dpo bruinverlies had en dan moet ik testen omdat ik moet stoppen om ongesteld te worden...

    Hoop ook voor jou dat je deze keer een mooie plakbaby mag krijgen, al zoveel verdriet gehad dus van harte gegund.
     
  2. shirley1987

    shirley1987 VIP lid

    6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Dat lijkt me ook wel eng inderdaad. Ik heb zelfs al soms de angst als ik al die verhalen om me heen hoor van BBZ en miskramen. Lijkt het steeds vaker te horen helaas.

    Lijkt me best heftig om mee te maken.
     
  3. LSL

    LSL Bekend lid

    6 nov 2020
    511
    470
    63
    Vrouw
    Ja we hebben na de laatste miskraam in februari direct een doorverwijzing gekregen naar de gyn. Ik heb bloed laten prikken op allerlei stollingsafwijkingen, uitstrijkje gehad, echoscopisch onderzoek gehad en alles is eigenlijk gewoon helemaal goed. We wachten nog op ons chromosoomafwijking onderzoek uitslag. Die moest mijn partner ook laten doen (zijn moeder heeft 5 miskramen en 2 stilgeboortes gehad dus we vermoeden dat daar heel misschien iets uit kan komen) Maar die uitslag laat 3 maanden op zich wachten dus 28 juni krijg ik daar de uitslag van.

    Maar die kans schijnt superklein te zijn dat daar iets uitkomt. en dat het zoals iedereen van vk tot gyn tot ha het altijd noemt 'gewoon domme pech is geweest' Aparte woordkeuze vind ik dat toch wel.

    @Joyce2013 hoe ben jij achter je progesteron tekort gekomen? via de gynaecoloog? Ik zei tegen haar dat ik dat vermoedde. of een hormonale disbalans vermoedde maar zij zegt dat die kans heel klein is en heeft het dus niet getest... Ze blijven hameren op dat ik 3 keer probleemloos zwanger geweest ben, en zelfs in 2019 nog bevallen dus dat in zo een korte tijd vast niet alles uit balans is geraakt.. hmmm
     
  4. shirley1987

    shirley1987 VIP lid

    6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Maar ze kunnen ook niet uitsluiten dat het niet zo is. Dat je in die korte tijd zo uit balans bent. Spannend dat je de 28e iets te horen krijgt.

    aan de ene kant te hopen dat er iets uit komt waar je iets mee kunt... maar aan de andere kant hoop je dat er niet is mis met je is.

    als je een vermoeden hebt over die disbalans, kun je dan niet bij iemand anders terecht om dit uit te laten zoeken?

    Ik zou er anders toch nog eens naar vragen of dat niet onderzocht kan worden. Als hier de 28e niets uit komt
     
    LSL vindt dit leuk.
  5. LSL

    LSL Bekend lid

    6 nov 2020
    511
    470
    63
    Vrouw
    Ja ik heb zitten kijken naar een orthomoleculair therapeut. Die kunnen een hormoononderzoek doen. Als er eind juni niets uit die onderzoeken komt en de gyn wil er niet aan, en ik ben nog niet zwanger dan ga ik daar sowieso mee aan de slag
     
    shirley1987 vindt dit leuk.
  6. shirley1987

    shirley1987 VIP lid

    6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    heel goed van je... spannende tijden hoor pff...

    Niet zomaar laten afschepen... vaak als je er iets meer op aandringt, dat ze het toch wel doen hoor
     
    LSL vindt dit leuk.
  7. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    O dat is wel fijn om te horen dat ze je gelijk hebben doorverwezen. Je hoort namelijk erg vaak dat het afgescheept word als domme pech. Maar je bent in ieder geval goed onderzocht, hopelijk komt er niks uit het chromosoomafwijking onderzoek. Laten we hopen dat het inderdaad verschrikkelijke pech is geweest de afgelopen 3 keer en nu die plakbaby mag krijgen.

    Ik heb niet een specifiek een progesteron te kort, mijn gyn vond het na 5 maanden Letrozol geen zwangerschap/ elke cyclus vroegtijd bloedverlies/ leeftijd voor het stukje baad het niet schaad het niet Progesteron haha. Ben blij met deze man, hij snapt dat na zo een lange tijd je er als vrouw alles aan/voor wilt doen. Hij zei het is niet bewezen maar laten we het 3 maanden proberen en dan weer bellen. Bij mij laat dit kindje al een behoorlijke tijd op zich wachten helaas. Geen idee of hij na die 3 maanden nog iets uit de trucendoos haalt, maar worden in ieder geval gehoord en dat is al zo fijn.

    En heel goed, verder kijken kan echt geen kwaad orthomoleculair therapeut kan je misschien wel verder helpen.

    Ik in 2018 nog bevallen en daarvoor had ik geen PCOS, dus in mijn ogen is alles mogelijk.. Al hoop ik natuurlijk dat het gewoon deze ronde raak is voor je.
     
  8. shirley1987

    shirley1987 VIP lid

    6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Net dus al menstruatie begonnen (denk ik) terwijl ik deze pas zondag verwachtte. Voor de voorzichtigheid zet ik mijn NOD dan denk ik op de 16e ipv 15e.
     
  9. shirley1987

    shirley1987 VIP lid

    6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    NOD-lijst 16 t/m 30 juni 2021




    16 juni (4)
    Joyce2013 - 34 jaar - 3e kindje - ronde 12 (2e na mk)
    MotherOfAnAngel - 26 jaar - 2e kindje - ronde 19 (MMM)
    LSL - 34 jaar - 4e kindje - Ronde 10 (3e na 3e mk)
    Shirley1987 - 34 jaar - 3e kindje - ronde 1

    17 juni (0)


    18 juni (0)


    19 juni (0)


    20 juni (0)


    21 juni (0)


    22 juni (0)


    23 juni (0)


    24 juni (0)


    25 juni (0)


    26 juni (0)


    27 juni (0)


    28 juni (0)


    29 juni (0)


    30 juni (0)





    Totaal (4)

    Wachtend op de eisprong (4)

    Wachtbankje (0)

    Zwanger (0)

    Ongesteld (0)


    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
     
  10. Maudje123

    Maudje123 VIP lid

    2 aug 2020
    12.386
    7.912
    113
    Vrouw
    NOD-lijst 16 t/m 30 juni 2021




    16 juni (4)
    Joyce2013 - 34 jaar - 3e kindje - ronde 12 (2e na mk)
    MotherOfAnAngel - 26 jaar - 2e kindje - ronde 19 (MMM)
    LSL - 34 jaar - 4e kindje - Ronde 10 (3e na 3e mk)
    Shirley1987 - 34 jaar - 3e kindje - ronde 1

    17 juni (1)
    Maudje123 - 44 jaar - 3e kindje - ronde 13

    18 juni (0)


    19 juni (0)


    20 juni (0)


    21 juni (0)


    22 juni (0)


    23 juni (0)


    24 juni (0)


    25 juni (0)


    26 juni (0)


    27 juni (0)


    28 juni (0)


    29 juni (0)


    30 juni (0)





    Totaal (5)

    Wachtend op de eisprong (5)

    Wachtbankje (0)

    Zwanger (0)

    Ongesteld (0)


    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
     
  11. Maudje123

    Maudje123 VIP lid

    2 aug 2020
    12.386
    7.912
    113
    Vrouw
    Ik heb me maar alvast aangemeld met een vermoedelijke nod. Heb waarschijnlijk een eisprongloze cyclus achter de rug. Ik hoop dat ik gewoon na 24 dagen ongesteld wordt zoals normaal.
    Nod kan dus nog veranderen.
    Hopelijk nu wel weer een eisprong
     
  12. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    NOD-lijst 16 t/m 30 juni 2021




    16 juni (4)
    Joyce2013 - 34 jaar - 3e kindje - ronde 12 (2e na mk)
    MotherOfAnAngel - 26 jaar - 2e kindje - ronde 19 (MMM)
    LSL - 34 jaar - 4e kindje - Ronde 10 (3e na 3e mk)
    Shirley1987 - 34 jaar - 3e kindje - ronde 1

    17 juni (1)
    Maudje123 - 44 jaar - 3e kindje - ronde 13

    18 juni (1)
    Lintje - 38 jaar - 3e kindje - ronde 2

    19 juni (0)


    20 juni (0)


    21 juni (0)


    22 juni (0)


    23 juni (0)


    24 juni (0)


    25 juni (0)


    26 juni (0)


    27 juni (0)


    28 juni (0)


    29 juni (0)


    30 juni (0)





    Totaal (6)

    Wachtend op de eisprong (6)

    Wachtbankje (0)

    Zwanger (0)

    Ongesteld (0)


    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
     
  13. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Hallo!

    Ook ik meld me aan bij deze tweede-helft-juni-lijst! Ik denk dat vandaag een nieuwe ronde aanbreekt (negatieve test en krampjes) dus ik kijk uit naar juni!

    Het is mijn wens voor een derde kindje maar het eerste kindje van mijn partner.
    Na wikken en wegen.. want de oudsten zijn al zo groot (13 en 12 jaar). Maar het is toch wel een grote wens dus we gaan het proberen dit jaar. Als het dit jaar niet lukt dan ga ik het naast me neerleggen (proberen) omdat ik 38 jaar al best "oud" vind. In mei volgend jaar word ik 39.

    Ik ben al sinds 2006 lid van dit forum, een eeuwigheid, toen hadden we nog geen "likes" en kleurtjes in de tekst hadden ook codes.. heel anders dan nu. Nu voel ik me een boomer haha.

    Succes allemaal deze ronde! Hopelijk veel roze!!
     
    LSL vindt dit leuk.
  14. LSL

    LSL Bekend lid

    6 nov 2020
    511
    470
    63
    Vrouw
    Klopt! Ik was ook blij met mijn vk die me direct doorverwees. Dat wilde ze eigenlijk na de tweede miskraam al doen, maar toen dacht ik nog, nou ja hoe groot zal de kans zijn dat het nog eens gebeurd ;)

    Wat fijn dat je zo een pro actieve gyn hebt! en zeker fijn dat hij het ook echt snapt. Hoeveel maanden doe je die Progesteron nu? Of was afgelopen ronde de eerste ronde ermee?

    Ja bizarre is, toen ik voor mijn allerlaatste echo bij de vk was om te kijken of alles schoon was na de miskraam dacht zij onwijs veel eitjes te zien en dacht toen aan pcos. Toen ik dat bij de gyn vertelde dat ik er de eerste keer was verwees die dat pcos gelijk naar het land der fabelen. Omdat ik elke maand ene eisprong heb en regulier ongesteld ben. Ook zag zij op de echo niets heel geks. Wel iets meer eitjes bij mijn linker eierstok, maar nog niet de 'krans' die op pcos zou duiden? Ik heb wel veel gelezen over pcos, en veel symptomen herken ik me ook niet in. Maarja.. wat nou als dat het toch wel zou zijn?

    Hoe is bij jou de diagnose pcos gesteld? en welke symptomen heb jij?
     
  15. LSL

    LSL Bekend lid

    6 nov 2020
    511
    470
    63
    Vrouw
    Gezellig! uiteraard balen van de vorige ronde, maar frisse start voor komende maand!
     
    Lintje vindt dit leuk.
  16. LSL

    LSL Bekend lid

    6 nov 2020
    511
    470
    63
    Vrouw
    Oh ja dat kan natuurlijk eerder komen ik zie dat je spiraal er nog maar net uit is? Ik was in 2018 direct zwanger na het verwijderen van mijn spiraal :) Dit keer heb ik een gekke opstart van cyclus gehad na het verwijdere van spiraal. Ik kreeg een doorbraakbloeding en de week erna alsnog mijn 'geplande' menstruatie
     
  17. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Dit had ik ook zo. Een grote schoonmaak en daarna mijn menstruatie.
     
  18. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Ja afgelopen ronde was de eerste ronde na de miskraam dus. Maar vind het wel echt troep, gebruik het vaginaal (ochtend en voor het slapen) en loop er dus de hele dag uit.. En best wat klachten ook die lijken op zwanger zijn, alles genoteerd vorige maand dus komende maand weet ik o dat voel ik is de progesteron haha. Ook elke keer gloeiende wangen haha, maar alles voor het goede doel natuurlijk!

    Mijn cyclus was zo : eerste tussen haakjes was maanden na stoppen met de pil en geen "actieve" rondes. Daarna zie dat mijn cyclus langzaam langer word, ik werd dus helemaal niet meer ongesteld en kon geen eisprong vinden. (32 - 30 - 30 - 33) - 31 - 29 - 30 - 33 - 56 - 57 - 26 - De cyclus van 56 en 57 heb ik 2 keer medicijnen gehad om menstruatie op te wekken. Huisarts dacht misschien moet de boel even gereset worden. toen dat niet werkte kreeg ik bloedonderzoek. Ondanks dat mijn waarde niet heel bijzonder waren, mocht ik naar de gyn. Die deed een echo, hoorde mijn verhaal en constateerde PCOS en kreeg ik Letrozol. Door de Letrozol kreeg ik weer een cyclus en dus ook een eisprong 29 - 32 - 31 - 31 - 6 weken - 34 - Mijn gyn gaf aan dat de PCOS waarschijnlijk altijd al in mij zat maar door de hormonen van de pil ik wel een cyclus had en ik dus mijn eerste 2 kids ook echt een wonder zijn. Deze keer dacht ik, ik stop alvast met de pil zodat ik schoon ben. En de vorige keren stopte ik met de pil en ging ik gelijk voor een kindje.

    Ik vind jouw cyclus wel echt keurig eigenlijk behalve de ronde na de 2 miskraam die is wat langer, maar door een miskraam kan je cyclus ook altijd wat van slag zijn. Ik ben in de tussentijd augustus 2020 en nu ook 10 kilo afgevallen en de gyn zij de vorige keer dat hij nu twijfelde of mijn eierstokken er nog uit zien als PCOS maar dat ik voor de zekerheid gewoon door moet gaan met Letrozol. Dus PCOS vind ik gewoon een bijzonder fenomeen, want ik heb verder geen symptomen van PCOS.

     
  19. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Lintje en Maudje123 vinden dit leuk.
  20. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Wij gaan er na 3 rondes pauze ook weer voor
    We geven het nog een half jaar lukt het niet dan blijft het bij 2 kindjes.
    Nog niet ongesteld maar zal weekend vast wel komen. Nod gok ik rond de 22 juni
     

Deel Deze Pagina