Haha dit is zo herkenbaar. Hoe dichterbij het komt hoe meer ik denk "ja het moet er ook weer uit, waarom vond ik dit een goed idee"
Vandaag groeiecho gehad en baby b liet zich weer eens niet super meten. Ze lijkt gelukkig wel goed gegroeid tov vorige echo maar wel aan de kleine kant. Donderdag weer terug voor extra doppler metingen. Beide nog in stuit dus de keizersnede staat ingepland en mocht het daarvoor op gang komen dan mag ik het vaginaal proberen. Zo'n gek idee om nu een uiterlijke beval datum te hebben.
Wat onwijs spannend zeg, een echte einddatum! Hopelijk is het qua groei en al ook echt helemaal goed zodat jullie na de bevalling direct kunnen gaan genieten! Hoe kijk je tegen het vaginaal proberen?
Haha herkenbaar. De eerste was drama (door veel externe stoorfactoren) maar ik vond de pijn bij de tweede wel echt heel goed te doen. Dat geeft geen garanties natuurlijk. Ik probeer een beetje zoals @LotjeNmD te denken. Ik heb me ook heel erg veel ingelezen dit keer over het lichamelijke proces van de weeen en het invloed van de je gemoedsstand op die weeen en werking van alle hormonen, ademhaling etc. En daaruit ben ik tot de conclusie gekomen dat je dus, als je niet in die bubbel kunt komen, je andere dingen kunt proberen om er wel in te komen en als je door ene of andere reden uit je bubbel komt, dit ook niet direct een drama is en je weer terug kunt komen in die bubbel. Het is zeg maar geen alles of niets proces hoewel mijn 2 ervaringen gevoelsmatig dus wel zo waren. Dat vind ik wel een rustgevend idee.
Ja ik heb mij wat dat betreft ook wel ingelezen gelukkig. Heb er ook wel vertrouwen in dat het goed komt als het eenmaal zover is! Misschien vind ik straks het hele gevoel van ‘wachten’ en niet weten wanneer het gaat beginnen uiteindelijk toch weer het vervelendst. Ik hou van controle, maar dat gaat niet. Vooraf weten op welke datum het gaat beginnen lijkt mij ideaal, maar wel graag natuurlijk…. Kan helemaal niet, maar toch.
Arghhh wat een eigenwijze drol hier. Weer meerdere dagen gerommel … baby weer ingedaald en ja hoor weer iets met water … ik ging zwemmen. Hoppa kind zit weer tegen mijn ribben en het gerommel begint opnieuw. Zou lekker zijn dat ie gewoon even kiest .. derin of deruit weten jullie de naam al zeker? Ik merk dat ik hem moeilijk blijf vinden. Er blijft een twijfel zijn en dat voelt niet zo fijn .. maar voor partner zijn er 0 andere opties, maakt het ook niet echt makkelijker ..
Waarom zou je dan als het eerder komt wel vaginaal doen? Snap het niet helemaal denk ik .. er is toch een reden om een keizersnede te doen? Begint het spannend te worden?
Het is niet grappig, maar ik moet er wel een beetje om gniffelen. Hier ook veel gerommel dus ik denk ook (weer?) bezig met verder indalen. Heb vanavond het bevalgesprek dus dan zal ze vast ook wel even voelen en hartje luisteren, ben benieuwd! Wij weten de naam wel zeker. De eerste en enige naam die we beiden goed genoeg vinden dus we zijn maar gestopt met verder zoeken.
Kon der zelf ook wel om lachen hoor. Tis gewoon een eigenwijs ding. De anderen daalden gewoon in en dan hop klaar. Deze draait rondjes, ligt dwars, erin en eruit .. Nog een weekje dan mag ie komen bij jou hè?!
Wij weten de naam wel zeker. Alleen houden we altijd nog een klein luikje open voor na de bevalling als de naam gevoelsmatig niet zou passen. Het enige waar ik een beetje mee zit is dat ik geen tweede naam heb dit keer omdat ik het gevoel heb dat alle tweede namen de eerste minder mooi maken.. Maar de jongens hebben beide 2 namen. Aan de andere kant vind ik dat geen reden om toch wel voor een tweede naam te kiezen. Aan de andere kant voelt het een beetje oneerlijk ofzo.
Ja, gek idee hoor! Maar hij komt sowieso niet voor de 39 weken als ik van broer en zus uit ga. Zou wel opeens een schok zijn als deze er anders over denkt, daar ben ik mentaal niet op voorbereid. Wel weer stukje slijmprop verloren net nadat m’n buik zo straks rommelde, dus laten we maar zeggen dat m’n lichaam nu wel flink aan het voorbereiden is. Zo jammer dat stukken slijmprop verliezen echt 0,0 indicatie is!
Snap heel goed wat je bedoelt. Hier krijgt hij een tweede naam, want dat hebben zus en broer ook. Behalve als hij morgen opeens komt (wat uiteraard niet gaat gebeuren) want dan krijgt hij er 3. M’n schoonvader is morgen 3 jaar geleden overleden en wij willen niet vernoemen maar vinden dat het zo hoort als hij op z’n sterfdag zou komen.
Hier gelukkig geen twijfel meer over de naam. Zoontje krijgt ook een tweede naam, net als zijn grote broer.
Oh ja die ga je later elke feestdag terugkrijgen mijn vriend komt uit gezin van 4 en ze hebben allemaal 3 namen behalve de laatste toen was de inspiratie op.. dat komt heeeeel vaak langs aan de dinertafel met feestdagen. Anders dan dat heeft ie het overleeft
@LaQueen ja bij eerste had ik slijmprop ook al heel vroeg verloren, kwam bij 39+3. Dochter verloor ik hem wel met redelijk wat bloed en 10 min later starten de weeen. Zegt inderdaad echt helemaal niks .. hier weten we juist 2e en 3e naam wel. Alle kids hebben er 2 extra en we kwamen erachter dat we met 1 naam naar zowel mij als mijn vriend kunnen vernoemen en met andere naam in 1x naar beide opa’s. Dat vonden we wel toepasselijk .. zijn niet per se mooie namen maar dat hoeft ook niet vind ik voor 2e/3e, dan vind ik de vernoeming belangrijker anders wordt het een nietszeggende voor mijn gevoel
Opzich prima, ik denk maar als de natuur het zelf start zijn ze er schijnbaar klaar voor en moet het zo zijn en heb anders ook vrede met de keizersnede. Kan de kleine meid goed gaan groeien buiten de buik
Wij komen net van de VK en hebben de wensen voor de bevalling besproken. Ik heb geen moeilijke/bijzondere verzoekjes, maar toch fijn om het even samen door te nemen. Nu ook al afgesproken dat ik nog 3x op controle kom (rond 37, 38 & 39 weken) en als hij nog in de buik zit met 40 weken komen ze die week bij ons thuis en gaan ze indien mogelijk ook strippen. Dat voelt toch ergens fijn om alvast samen vastgelegd te hebben! Verder gaf ze aan dat ik niet een uur lang hoef te timen voor we bellen. Als ik denk dat het is begonnen ga ik douchen om te controleren of het echte weeën zijn en als dat zo is moeten we gewoon gelijk bellen. Omdat ik de vorige keer 6,5 uur over de bevalling heb gedaan willen ze liever op tijd zijn om te kijken of we nog naar het ziekenhuis kunnen. Hun ervaring is dat het meestal bij een 3e toch weer iets sneller zal verlopen (hoeft uiteraard niet zo te zijn!) dus als ik eerst bij twijfel ga douchen en vanaf na het douchen pas begin met een uur timen zijn ze bang dat ik niet op de plek kan bevallen waar ik graag zou willen. Wel fijn dat ze alvast zo meedenken!
Vanwege termijn, tweelingzwangerschap en de groei van de babies willen ze niet verder dan een bepaalde datum. Alleen aangezien baby a in stuit ligt doen ze niet aan inleiden. Bij stuit bevalling willen ze zeker zijn dat de natuur er klaar voor is en niks gaan forceren. Uit ervaring zien ze dat bij inleiding van stuit, 50-60% in spoed keizersnede eindigt. Maar als de natuur dus zelf start voor die datum dan hebben ze er wel vertrouwen in dat het lichaam het zelf dus wilt en mag je wel een gewone stuit bevalling doen.
Klinkt eigenlijk best logisch! En als je niet voor de keizersnede begint met de bevalling dan is dat ook een goede keuze geweest denk ik.