♡ Uitgerekend 1 - 15 April 2024 ♡

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Kippie13, Jul 24, 2023.

1. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

Jan 23, 2014
    1,168
    1,332
    113
    Hahaha, dat is fijn. Als dat het is. :roflmao: Gevoelsmatig is het vooral dat ze 'bijzonder' is waardoor die ene naam perfect past. Bij de jongens hadden we al 2x een meisjesnaam klaar staan met 2 namen. Die passen voor mijn gevoel nu helemaal niet.

Ze wordt op dit moment vernoemd naar mijn moeder en de moeder van van mijn schoonmoeder (die hebben dus dezelfde naam). Ik ben uitgerekend op mijn verjaardag, ze wordt net zoals mij geboren in Ramadan (wat dus 1x in de 32-34 jaar voorkomt dat Ramadan in dezelfde zonnenmaand valt). Mijn sm heeft geen dochters en ze wordt ook nog eens de eerste kleindochter van beide kanten. Daarbij hebben de naam van mijn man en haar naam dezelfde betekenis. Dus het voelt als prachtige cirkel dat gaat sluiten en iedere tweede naam voelt 'te min' aan.

En nu ik dit allemaal op een rijtje aan het schrijven ben voelt het juist logisch dat we het bij die ene naam houden. :p

LaQueen, Minimensje83 and Leeuwtje01 like this.
  2. Leeuwtje01

Leeuwtje01 Actief lid

Feb 1, 2021
    219
    328
    63
    Female
    Klinkt als een hele mooie en bijzonder gekozen naam!

Manderijntje likes this.
  3. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Als het klopt dan klopt het

Manderijntje likes this.
  4. Minimensje83

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Ah ja dat klinkt wel logisch ja bij combi stuit en tweeling. Afwachten maar dan. Nog heel eventjes!

5. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

Jan 29, 2021
    1,387
    1,716
    113
    Female
    De eerste naam zal altijd alleen als roepnaam gebruikt worden, als jullie dat zelf ook doen. Dan zijn de andere namen dus enkel zichtbaar op papier. In mijn ogen zullen ze dan geen afbreuk doen aan haar eerste naam.

Maar als het voor jou nu al, door het zo neer te zetten, duidelijk wordt dat alleen die ene naam ook goed is, dan is dat toch ook goed :rolleyes::)

(Ik kan me ook wel voorstellen dat zij later zoiets gaat hebben van; "waarom heb ik als enige maar 1 naam?"
    Ik heb zelf ook maar 1 naam, terwijl iedereen in de familie er 2 heeft, en ik vind dat zelf wel jammer. Maar da's mijn ervaring).

Manderijntje likes this.
  6. Manderijntje

Jan 23, 2014
    1,168
    1,332
    113
    Ja bij ons worden beide namen wel samen als roepnaam gebruikt. Niet altijd maar vaak. En jouw ervaring is idd waar ik een beetje bang voor ben. Ga er nog even goed over nadenken en met m'n man bespreken denk ik. Misschien dat we dan kiezen voor tweede naam die we niet gaan gebruiken. En ergens hoop ik dat we nadat ze geboren is wel een 'gevoel' krijgen wat juist aanvoelt. :rolleyes:

LaQueen likes this.
  7. GhostRocker

GhostRocker Actief lid

Mar 6, 2019
    447
    354
    63
    Female
    Uitgerekend 1 - 15 April 2024

29 maart
    Kippie13 - 38 jaar - 2e kindje
    GhostRocker - 32 jaar - 1e kindje

1 april

Sm1990 - 34 jaar - 3e kindje

2 april
    LaQueen - 32 jaar - 3e kindje

4 april
    Manderijntje - 33 jaar - 3e kindje
    Leeuwtje01 - 32 jaar - 3e & 4e kindje
    WannabeMammi
    - 37 jaar - 1e kindje

5 april
    Lylytje86 - 37 jaar - 5e kindje
    Aylert - 30 jaar - 2e & 3e kindje

6 april
    Marie1990 - 32 jaar - 1e kindje
    Flowyflower - 25 jaar- 1e kindje
    Jasmijn1 - 30 jaar - 2e kindje

7 april

Minimensje83 - 39 jaar - 3e kindje (4e in gezin en 1e samen)

8 april

Kelly95 - 28 jaar - 1e kindje

9 april
    LotjeNmD - 34 jaar - 5e kindje
    TT5001 - 27 jaar - 2e kindje

13 april
    Esthervis - 34 jaar - 1e kindje

15 april

Zinnia261 - 31 jaar - 2e kindje

16 april
    Bijtje90
    - 33 jaar - 2e kindje

-----------------------------------------
    jongen (16) | meisje (7) | verrassing (0)

In liefdevolle herinnering
    92anoniem ⭐️ bij 9+2
    Geriatertje ⭐ M. bij 16+4 ⭐ O. bij 18+5

Afspraken:

Maart:
    8/3: LaQueen - 08.50u groeiecho (36+3)
    8/3: Minimensje83 - 9.00 groei echo (35+5)
    9/3: GhostRocker - verlof!
    13/3: LotjeNmD - Geboorteplan bespreken (36+1)
    13/3: Lylytje86 - laatste echo + GBS test ( 36+5 )
    14/3: LaQueen - 11.20u controle VK (37+2)
    14/3: Kippie13 -11.50u controle VK (37+6)
    14/3: GhostRocker - 17.00u groeiecho (37+6wk)
    15/3: Lylytje86 - 10u cerclage uithalen ( 37wk )

Geboren!
    Bevaldatum - lidnaam - termijn - letter baby

HOE KOM IK OP DE LIJST/PAS IK DE LIJST AAN?
    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [tot en met de]
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop ‘Plaats reactie'

8. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Klinkt als een weloverwogen keuze en als ze zich later wel afvraagt waarom ze maar 1 naam heeft gekregen en je legt dit aan haar uit dan zal ze er waarschijnlijk ook nog eens enorm trots op zijn! ❤️

Manderijntje likes this.
  9. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    @GhostRocker nog maar heel even volhouden en dan heb jij ook eindelijk verlof! Hopelijk kom je deze laatste 2 dagen nog goed door.

10. GhostRocker

GhostRocker Actief lid

Mar 6, 2019
    447
    354
    63
    Female
    Ik ben echt aan het aftellen! Gelukkig heb ik het niet zo druk en ik werk van thuis uit waardoor ik veel kan rusten tussendoor en zelfs andere dingen doen zonder dat het werk achter blijft. Maar die computer helemaal niet hoeven aan te leggen is wel waar ik naar verlang. Ik moet nu ook tussen 8u en 16u30 bereikbaar zijn dus echt loslaten zit er voorlopig niet in. Maar nog 2 daagjes te gaan en dan eindelijk rust.
    Ik ben benieuwd hoe ik mijn verlof ga door komen. Ik kan echt niet stilzitten en als ik ziek thuis ben wil ik ook altijd vanalles doen en denk ik, ik kan evengoed gaan werken. De VK vroeg het maandag ook nog aan mijn man of ik wel zal kunnen rusten en niets doen, ook in de kraamperiode. En die zei dat dat toch een hele uitdaging zal worden :roflmao:.

Manderijntje and LaQueen like this.
  11. Lylytje86

Lylytje86 Actief lid

Jul 22, 2023
    301
    264
    63
    Female
    België
    Bij mijn zoon heb ik de slijmprop 1 week voor de bevalling verloren. Hier nog niets behalf rond de 25 weken heb ik twee keer een stuk slijm verloren maar denk niet dat het de slijmprop was best heel vroeg was iets anders.

12. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Kan wel hoor! Groeit gewoon weer aan als je het vroeger in je zwangerschap verliest.

13. Kelly95

Kelly95 Actief lid

Jul 3, 2023
    125
    200
    43
    Female
    Hi meiden, vraag! Ik zit na te denken over de kraamtijd etc en hoe ik dat voor me zie. Nu wil ik niet de moeilijkste zijn in het vasthouden van onze baby, zeker omdat we in het begin echt alleen directe familie laten komen. Vrienden etc komt daarna wel. Alleen nu komt het: wij hebben vrij veel directe familie. Door gescheiden ouders al 8 opa’s en oma’s en allebei meerdere broers en zussen + aanhang. En nu ik me bedenk dat baby boy de eerste week al door zoveel verschillende mensen wordt vastgehouden vind ik het ineens helemaal niks meer.

wat is jullie ervaring met vasthouden in de kraamweek? Hoe staan jullie daarin?

14. LotjeNmD

LotjeNmD Actief lid

Mar 1, 2023
    267
    390
    63
    Female
    Doen wat voor jou goed voelt. Bij mijn vierde was er mogelijk sprake dat hij rs virus had gekregen van zijn zus al in de kraamweek. Was gelukkig niet, maar was wel geschrokken en daarna duurde het even voor ik hem uit handen durfde te geven.

15. Minimensje83

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Doen wat voor jou goed voelt. Hier zullen we aangeven dat verkouden of niet lekker betekent dat ze een andere keer mogen komen want ze hoeven ons ook niet aan te steken. En hier ook samengesteld gezin maar echt niet iedereen hoeft van mij in week 1 langs te komen dat trek ik echt niet .. mijn stiefzusje wilde 3 weken terug al een afspraak inplannen omdat ze van ver komen. Dat heb ik toch vriendelijk geweigerd, we gaan eerst eens kijken hoe het gaat.
    Hier hebben we nu al laten weten dat de eerste 24u voor eigen gezin is. Dus wij en de kids. Grootouders zullen op kids passen dus die zien hem ook wel even. En dan zullen mijn ouders langskomen en broer. Alle broers/zussen van vriend komen van verder weg dus dat zal wel weekje later worden. Hier geldt ook ‘slapende baby in bed blijf je af’. Dus ligt ie toch toevallig bij een van ons prima om even aan opa of oma te geven. Maar ik trek een ander ook niet slapend uit zijn bed ;)

Kippie13 likes this.
  16. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Kijk vooral naar je gevoel op dat moment. Tijdens de eerste ontmoeting met opa/oma moesten onze kinderen even met kruikje in bed blijven en hadden ze pech. Ik lag met beiden nog even in het ziekenhuis wegens hun gewicht. Vervolgens hebben we visite in de kraamweek beperkt gehouden (je beslist zelf wie wel/niet komt en ik kan mij voorstellen dat je met zoveel opa’s en oma’s niet ook nog jullie broers/zussen gelijk laat komen), maar iedereen mocht ze in principe wel gewoon vasthouden.

17. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Potverdorie, het gerommel is echt wel een feit. M’n buik voelt echt alsof ik flink ongesteld moet worden. Laten we maar hopen op veel ontsluiting voor het over een paar weken echt van start gaat. Bizar dat je lichaam opeens weet ‘joehoe… 36 weken, tijd voor het voorwerk!’ En waar ik aan het begin van de week nog dacht dat we de 3/4 weken wel gaan uitzitten weet ik nu opeens weer waarom het de vorige keer met zoveel gerommel mentaal steeds zwaarder werd.:|

18. Manderijntje

Jan 23, 2014
    1,168
    1,332
    113
    Bij de oudste dacht ik van te voren echt niemand mag hem oppakken etc. Week na de bevalling was het offerfeest en ik kon niet wachten om hem te showen. Vond het helemaal niet erg om hem van arm tot arm verder te geven. Was natuurlijk veels te veel gevraagd van mezelf èn van hem maar ik was zo trots. :rolleyes: Was dus niet zo'n goede keus. :roflmao: Bij de tweede bevallen midden in de zomer en letterlijk iedereen was op vakantie. Was heel rustig en fijn maar heb de naaste familie wel gemist.

Dit keer verblijven mijn ouders bij ons en is het waarschijnlijk kort voor het Ramadanfeest. Plus ik heb 2 schoolgaande kinderen. Dus ik denk dat we proberen een middenweg te vinden. Ik ben van plan om de eerste 1-2 weken sowieso niet uit de slaapkamer/bovenverdieping te komen. Bezoek mag komen zolang ze gezond zijn maar ik ga er niet bij zitten en uit ervaring kan ik zeggen dat bezoek niet lang in de slaapkamer blijft hangen. Maar goed, ik heb dus dit keer wel 24/7 hulp in huis voor enkele weken dus dat is goed te doen.

Mijn schoonzusje is in januari bevallen van hun eerste en zij heeft ook bijna 6 weken voortdurend familie thuis gehad. Ook zij bleef vooral in de slaapkamer de eerste weken en werd de baby alleen overgenomen als het echt nodig was. Zij hebben dit als heel fijn ervaren.

LaQueen likes this.
  19. Manderijntje

Jan 23, 2014
    1,168
    1,332
    113
    Ja spannend he! Ik heb vandaag ook lichte menstruatiekrampen gehad. Ik denk lang niet zo heftig als bij jou. Maar zoals je zei, het voelt wel opeens 'echt'. Hopen dat het idd heel veel voorwerk doet!

LaQueen likes this.
  20. Minimensje83

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Fijn hè? Hier vandaag ook prijs en dochter had studiedag. Zou vriendinnetje komen spelen (dan heb ik uren geen kind aan die twee) maar die was ziek. Het vermaak programma was ‘kom we maken een puzzel’. Afleiding blijven zoeken als je je minder fijn gaat voelen anders duren de weken echt lang..

hier zijn de onderbroeken binnen :roflmao: wat een dingen! Krijg ze nu nog half over mijn buik getrokken haha! Denk dat ze na keizersnede de eerste paar weken wel heel fijn gaan zitten.

LaQueen likes this.

Share This Page