♡ Uitgerekend 1 - 15 April 2024 ♡

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Kippie13, Jul 24, 2023.

1. Bijtje90

Bijtje90 Actief lid

Jan 12, 2021
    295
    376
    63
    Female
    Snap wel dat dat even echt niet leuk is om te horen. Hopelijk snel woensdag de echo en meer gerustheid daardoor!

2. Bijtje90

Bijtje90 Actief lid

Jan 12, 2021
    295
    376
    63
    Female
    Zoveel herkenning bij jullie! Ik moet er elke nacht rond 12 en 4 uur ook uit om te plassen, hele onderneming kan ik je zeggen. Ik rol echt uit bed en waggel naar de wc. Om er vervolgens mezelf weer puffend in bed te krijgen. Ik val erna gelukkig wel steeds snel in slaap, dat was bij de 1e wel anders (heel veel plafondstaren destijds).
    Verder heb ik ook al weken een harde buik. Niet perse harde buiken want het gaat ook niet weg, maar wel gevoel dat alles helemaal strak staat en hard is.

Vandaag 36w zwanger! Met 34 medisch geworden na een hele grote tweede groeiecho. Vandaag dus opnieuw echo in het ziekenhuis gehad (baby wordt nu 3700 geschat) en dan vrijdag afspraak bij de gynaecoloog om de opties te bespreken, maar we gaan gewoon voor de eerste optie, wil niet langer wachten. Wel dubbel gevoel want bij mn dochter met 42 weken nog spontaan bevallen, maar dat zou nu echt een reuze baby worden dan. Dus eigenlijk verwacht ik volgende week ingeleid te worden, spannend. (Maar eerst vrijdag afwachten)

LaQueen and Minimensje83 like this.
  3. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

Jan 23, 2014
    1,168
    1,332
    113
    Voor als je nog een positieve ervaring wilt lezen:

Ik had bij de eerste ook een vergelijkbare ervaring. Ben met +0 kilo (eerste maanden 3 kilo afgevallen en daarna die 3 kilo er weer aangekomen) bevallen en had tot de laatste maand haast geen buik. Groeieecho's gehad, flowmeting, ctg, etc, dat was wel goed iedere keer. Ze verwachtten dat mijn zoon nooit de 3 kilo zou halen. Uiteindelijk is hij met 39 weken 3090g geboren en was er dus helemaal niets aan de hand en was hij voldragen waarschijnlijk rond de 3300/3500 geweest.

Esthervis and LaQueen like this.
  4. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

Jan 23, 2014
    1,168
    1,332
    113
    @Bijtje90 oh spannend! Hopelijk komt de baby gewoon spontaan voor de inleiding. Dat hoor je wel eens vaker dat baby's dat doen. :)

Hier gaat het wat beter met de buikgriep. Wel wat zwakjes en een gevoelige maag maar kan gelukkig weer uit bed komen en iets eten en een beetje rommelen in huis.

En de nachten zijn ook erg herkenbaar! Heb vandaag wat langer op mijn linkerzij kunnen slapen blijkbaar en toen ik pas na 4-5 uur wakker werd voelde ik me echt heel uitgerust. Kan al weken alleen maar slapen op mn rechterzij maar zo onderhand doet dat ook pijn. Dus pijnloos slapen zat er niet meer in. o_O

5. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Wat goed dat je het opnieuw bespreekbaar hebt gemaakt en ze er alle vertrouwen in heeft.

Dat zonnetje daar geniet ik ook wel heel erg van idd! Knap van je dat je de mindset hebt voor nu tot 42 weken te willen wachten. Daar heb ik echt te weinig geduld voor dus als dat extra zetje na de 40 weken helpend is dan maak ik daar heel graag gebruik van. Nog mooier zou het zijn als de meeste kindjes gewoon uit zichzelf komen! Voor nu (met precies 38 weken) kan ik mij nog niet voorstellen dat hij voor de 40 weken aanstalten zal maken.

Slapen ging hier (op soms een uitschieter na) tot dit weekend ook nog goed dus dit is echt iets van de laatste dagen hier. Hopelijk mag jij nog iets langer genieten van iets beter slapen!

LotjeNmD likes this.
  6. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Zo, wat een flinke baby! Nu al 3700gr en nog maar 36w. Kan mij goed voorstellen dat je het niet ziet zitten te wachten. Dus als ik dat zo lees ga ook jij voordringen met bevallen.:p

7. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Gelukkig knap je wel weer wat op en blijkbaar had je slapen op je linkerzij dan toch even nodig.:) Als het goed is dus weer ‘fit’ (zover je ons hoogzwanger nog fit kan noemen..:roflmao::o:) als de bevalling start.

Manderijntje likes this.
  8. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

Jan 29, 2021
    1,387
    1,716
    113
    Female
    Of hij zou het wel trekken, om er vanaf te zijn. :|:roflmao::roflmao::roflmao:

LotjeNmD, LaQueen, Kelly95 and 2 others like this.
  9. Leeuwtje01

Leeuwtje01 Actief lid

Feb 1, 2021
    219
    328
    63
    Female
    Ik heb met jullie te doen dames, laatste loodjes en dan hebben jullie ook jullie wondertjes naast jullie.

Wij genieten vollop en zitten in de tweeling bubbel. Helaas nog wel in het zkh maar hopelijk komt daar snel verandering in. Kleintjes doen het gelukkig mega goed

Zinnia261, LaQueen, Kelly95 and 4 others like this.
  10. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Dat gaat ongetwijfeld goed komen als ze het zo goed doen. Fijn om te horen. Hopelijk snel lekker thuis! Hoe gaat het met jouw herstel? Lijkt me ook lastig als ze opgenomen zijn en je thuis nog kids hebt rondlopen ..

11. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Wat fijn dat ze het goed doen! Jullie zoon drinkt dus inmiddels ook wat beter?

12. Bijtje90

Bijtje90 Actief lid

Jan 12, 2021
    295
    376
    63
    Female
    Hihi ja ik stond als laatste (officieel ook buiten deze groep), maar zal niet de laatste worden

LaQueen likes this.
  13. LotjeNmD

LotjeNmD Actief lid

Mar 1, 2023
    267
    390
    63
    Female
    Dit kindje is echt mijn laatste en ben op dit moment al 199 weken in mijn leven zwanger geweest, dus die laatste 5 weken kunnen er ook nog wel bij, haha.
    Vorige keer sliep ik vanaf 20 weken al heel slecht door bekkenpijn, dus nu voelt 6 uur slaap al als heerlijk. Kan nu ook makkelijker in de middag weer gaan liggen. Na de vorige zwangerschap zo'n slaaptekort opgebouwd dat ik na 14 maanden bijna uitviel met psychische problemen. Mijn levensstijl toen om gegooid en tijdelijk slaapmedicatie genomen. Maar mijn lesje wel geleerd en daar profiteer ik nu van denk ik ook.
    Ik snap jullie ongeduld ook heel goed hoor! Had ik bij de eerste twee ook heel erg en alleen bij de derde minder omdat ik tegen de kraamweek opzag. Bij de vierde was ik fysiek gesloopt en er ook zo klaar mee!

LaQueen likes this.
  14. LotjeNmD

LotjeNmD Actief lid

Mar 1, 2023
    267
    390
    63
    Female
    Uitgerekend 1 - 15 April 2024

29 maart
    Kippie13 - 39 jaar - 2e kindje
    GhostRocker - 32 jaar - 1e kindje

1 april

Sm1990 - 34 jaar - 3e kindje

2 april
    LaQueen - 32 jaar - 3e kindje

4 april
    Manderijntje - 33 jaar - 3e kindje
    Leeuwtje01 - 32 jaar - 3e & 4e kindje
    WannabeMammi
    - 37 jaar - 1e kindje

5 april
    Lylytje86 - 37 jaar - 5e kindje
    Aylert - 30 jaar - 2e & 3e kindje

6 april
    Marie1990 - 32 jaar - 1e kindje
    Flowyflower - 25 jaar- 1e kindje
    Jasmijn1 - 30 jaar - 2e kindje

7 april

Minimensje83 - 39 jaar - 3e kindje (4e in gezin en 1e samen)

8 april

Kelly95 - 28 jaar - 1e kindje

9 april
    LotjeNmD - 34 jaar - 5e kindje
    TT5001 - 27 jaar - 2e kindje

13 april
    Esthervis - 34 jaar - 1e kindje

15 april

Zinnia261 - 31 jaar - 2e kindje

16 april
    Bijtje90
    - 33 jaar - 2e kindje

-----------------------------------------
    jongen (16) | meisje (7) | verrassing (0)

In liefdevolle herinnering
    92anoniem ⭐️ bij 9+2
    Geriatertje ⭐ M. bij 16+4 ⭐ O. bij 18+5

Afspraken:

Maart:
    20/3: LaQueen - 13.40u controle VK
    21/3: Kippie13 - 13.10u controle VK + ev strippen
    22/3: Bijtje90 - 09.45u eerste afspraak ziekenhuis
    26/3: Kippie13 - 9.50u controle VK + strippen
    28/3: LotjeNmD - 12.20u controle VK
    27/3: GhostRocker - 9u laatste controle
    28/3: GhostRocker - 6u30 inleiding

April:
    3/4: LotjeNmD - 14.20u controle VK

Geboren!
    Bevaldatum - lidnaam - termijn - letter baby

14-03-2024 - Leeuwtje01 - 37 weken - W & H

HOE KOM IK OP DE LIJST/PAS IK DE LIJST AAN?
    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [tot en met de]
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop ‘Plaats reactie'

15. GhostRocker

GhostRocker Actief lid

Mar 6, 2019
    447
    354
    63
    Female
    Hier een helse nacht achter de rug. Het begon gisterenmiddag met om het half uur lichte menstruatiekrampen (voorweeën denk ik dan) zoals ik ze al een aantal weken heb. Tegen de avond waren die krampen al wat heftiger en kwamen ze om het kwartier. Tegen dat ik in bed kroop kwamen ze om de 10min en hielden ze 1-1,5min aan. Echt een helse pijn (vooral in mijn onderrug) waarbij ik mezelf geen houding wist aan te nemen. En zo is dat de hele nacht door gegaan. Soms verminderde de tijd er tussen tot 5-6min maar dan kwamen ze toch weer maar met 10min. Doordat ze zoveel pijn deden heb ik dus niet kunnen slapen. Telkens ik bijna weer in slaap lag werd ik weer wakker door 1. Nu is het sinds 5u30 weer wat rustiger en zijn ze precies wel weer wat afgezwakt in pijn en frequentie. Ik hoop dat ik nu dan dus wat kan slapen anders trek ik het niet eens het wel voor echt is.
    Zijn er dames die dit herkennen want we hebben een paar keer op het punt gestaan om naar het ziekenhuis te vertrekken maar dan toch niet gedaan omdat ik niet het gevoel had dat het ging doorzetten.

16. LotjeNmD

LotjeNmD Actief lid

Mar 1, 2023
    267
    390
    63
    Female
    Ik herken het zeker van mijn eerste en heb toen de hele dag onregelmatige weeën gehad. Aan het einde van de dag toch maar de verloskundige gebeld omdat het pittig werd. Die nacht zwakte het weer af om weer terug te komen en na anderhalve dag en niet kunnen slapen zo moe, dat ze mij naar het ziekenhuis wilde sturen voor een roesje. Dan kon ik even bijslapen. Had toen pas 1 tot 2 cm ontsluiting. In het ziekenhuis aangekomen was dit 3 cm en hebben ze toen besloten om mijn vliezen te breken. Achteraf heb ik niet goed begrepen wat dit voor consequenties zou hebben. Dus zwaar vermoeid belandde ik in een weeën storm. Lang moeten wachten op de anesthesist voor een ruggenprik. Inmiddels ging ik de tweede nacht in. Uiteindelijk twee dagen geduurd, waarbij ik en de kleine te moe waren, waardoor hij met foetale nood is geboren. Dit gaf weer ernstige complicaties bij mij. Ik wil je niet bang maken, maar met de wijsheid die ik nu heb na nog eens drie bevallingen zou ik aangedrongen hebben op dat roesje. Dan was de bevalling vanzelf verder gegaan als ik uitgerust was en waarschijnlijk sneller en efficiënter geweest. Ergens was mijn lichaam er nog niet klaar voor denk ik. Ik weet dus hoe vervelend het is, maar probeer goed naar jezelf en je eigen lichaam te luisteren. Ik hoop voor je dat je even kunt uitrusten en dan daarna snel de kleine in je armen hebt. Succes!

GhostRocker and Kippie13 like this.
  17. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Ik heb in tegenstelling tot jou nog wel een paar uurtjes slaap kunnen pakken, maar ook hier last van ‘menstruatiepijn’ en dat heb ik nu dus ook op moment van schrijven. Het irritante is dat het voor de een kan doorzetten in een bevalling en voor de ander nog dagen/weken zo kan aanhouden.:( Ik weet van de vorige 2x dat het bij mij helaas niks zegt en zo nog 2 weken kan doorgaan.:o:

18. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Ja deze zwangerschap. Bij eerste twee niet gehad. Maar nu met regelmaat uren achter elkaar dit soort voorweeen. Voordeel is dat ik weet van de eerdere 2 hoe het voelt als het doorzet en hoewel ze hier soms dus ook paar uur lang elke 5 min komen (dan ga ik toch licht twijfelen ;)) probeer ik dan toch maar rust te pakken en het aan te kijken. Ik merk dat hij hier nog gewoon verder aan het indalen is als dat gebeurt .. hij neemt daar zijn tijd voor ..
    als ze hier heftiger zijn is het ook dat ik er niet van slaap. Wat wel helpt is vooral rustig blijven en in het moment. Gewoon rustig doorademen, rustige plek opzoeken, eventueel warme kruik erop (helpt hier niet geweldig) of paracetamol (helpt hier heel iets maar niet veel) en wachten tot het voorbij gaat. Mijn slaap pak ik dan tussendoor als het wat afzakt (kan dus ook overdag zijn).
    Oh ja en menstruatiepijntjes gaan hier gewoon de hele dag door nu, maar die zijn wel te doen vind ik ..
    hoop voor je dat het gewoon lekker doorzet binnenkort maar het kan ook rustig 2 weken zo door gaan..

LaQueen likes this.
  19. GhostRocker

GhostRocker Actief lid

Mar 6, 2019
    447
    354
    63
    Female
    Ja het ding is dat ik al 3cm ontsluiting had vorige week zonder dat ik daar erg veel last van gehad heb. Dus ik ben nu bang dat het straks ineens heel snel zal gaan waardoor we te laat in het ziekenhuis zullen zijn. Want als deze nacht niets gedaan heeft dan weet ik het ook niet meer.
    Het is wel mooi om te zien hoe mijn partner zo meeleeft en zelfs deze nacht al ineens zijn kleren aan had omdat hij dacht dat we naar het ziekenhuis zouden moeten. Vandaag heeft hij een hele dag les en staat weer paraat om naar huis te komen mocht het toch doorzetten. Gelukkig staat hij binnen het kwartier dan thuis.

Maar alvast bedankt om jullie ervaringen te delen. Ik las ook online al dat zo’n nachten niet uitzonderlijk zijn en dat ze vaak niets betekenen en dat je nog lang kan doorlopen. Ik kijk het dus nog even aan. Voorlopig is de zowel de intensiteit als de frequentie een heel stuk lager waardoor het weer een beetje dragelijker is.

20. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    De angst is begrijpelijk en vermoedelijk zorgt het gerommel uiteindelijk wel voor nog iets meer ontsluiting. Kan maar zo zijn dat je (als de bevalling echt begint) de eerste 4/5cm al binnen hebt door het gerommel.:) Ik snap de angst om het ziekenhuis te missen (zou ik zelf ook wel een beetje hebben), maar komt de verloskundige (vroedvrouw in BE?) bij jullie niet thuis eventueel indien nodig? Zo ja dan zal ze haar uiterste best doen je te begeleiden, op welke plek dan ook.

Share This Page