♡ Uitgerekend 1 - 15 April 2024 ♡

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Kippie13, Jul 24, 2023.

1. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

Jan 29, 2021
    1,387
    1,716
    113
    Female
    Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.

Jouw keuze @TT5001!

Ik zat er bij mijn eerste zwangerschap ook compleet doorheen en gelukkig had de VK alle begrip voor de situatie dus hebben ze mij idd voor de 40 weken grens al geholpen!

2. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Joh, daar moet je je niet bezwaard om voelen! Ik zou het nu nog niet willen, maar dat is puur omdat ik de bevalling weer zonder pijnmedicatie wil doen en in m’n hoofd zit dat ik een inleiding niet geheel onder controle zou hebben. Als jij je hier goed bij voelt dan is het toch okay?

3. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Moet je helemaal zelf weten. Je hebt ongetwijfeld voor jezelf de voors en tegens afgewogen. Wat een ander zou doen is dan niet meer zo belangrijk. Succes strakjes!

LaQueen likes this.
  4. TT5001

TT5001 Lid

Jan 14, 2022
    53
    98
    18
    Female
    Jullie hebben ook helemaal gelijk! Ik moet me ook nergens wat van aan trekken. Ik heb een weloverwogen keuze gemaakt en ik kijk echt uit naar de bevalling. Die laatste dagen voelen nu wel als eeuwen moet ik zeggen hoor. Alsof elke minuut voorbij kruipt. :D

Kippie13 and LaQueen like this.
  5. Bijtje90

Bijtje90 Actief lid

Jan 12, 2021
    295
    376
    63
    Female
    Awww heerlijk de eerste baby berichten! Hier 37 weken vandaag. Over precies een week word ik ingeleid. Zou er natuurlijk nog voor kunnen gebeuren maar voelt allemaal nog rustig. Heb door laqueen wel gelijk voor donderdag een pedicure geboekt. Was hij m’n dochter nog met 41w6d naar de pedicure geweest en voelde wel lekker tijdens m’n ziekenhuisverblijf toen.

Attached Files:

6. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Mooie foto! En heel goed, nog even lekker voor jezelf zorgen voordat je weer 24/7 voor een klein mensje moet zorgen de komende weken!:p Spannend dan ga je waarschijnlijk bevallen op mijn uitgerekende datum! Is wel een hele mooie datum 2/4/24!:D

Bijtje90 likes this.
  7. Minimensje83

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Alvast een heads up voor de dames die bijna gaan bevallen … de tweede nacht staat volgens de verpleegkundige bekend als terror night dus schrik niet als ie dan onrustig is. Darmen komen dan goed op gang ;) hier viel het nog mee gelukkig, uurtje of 3 onrustig geweest om daarna nog 3 uur in coma te liggen (hij plast en poept zoveel dat we lekker een voeding hebben overgeslagen).
    Ik spiek elke dag even om te zien hoe het met jullie is. Tis alle zware laatste loodjes waard dames! Zet hem op!

LaQueen and Manderijntje like this.
  8. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

Jan 29, 2021
    1,387
    1,716
    113
    Female
    Bij mijn oudste was dat of de 3e of 4e nacht (omdat hij zo misselijk was door de bevalling dat hij de eerste dagen heel slecht dronk), maar ik kan me die nacht nog heel goed herinneren. Ik heb wat afgejankt, samen met hem :cry:
    Ik was zo blij dat het eindelijk weer licht begon te worden na die lange nacht :eek:

LaQueen and Minimensje83 like this.
  9. umm N

umm N Lid

Feb 23, 2017
    84
    577
    83
    Female
    Zoo herkenbaar helaas :( net de tweede nacht achter de rug en ook echt helemaal brak. Die naweeën zijn ook echt horror!! Vooral icm andere kindjes en eigen herstel. Hier gaat het ook nog erg stroef met voeden waardoor de plas en poepluiers heel minimaal zijn :cry: hopelijk wordt dit straks beter..

10. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

Jan 29, 2021
    1,387
    1,716
    113
    Female
    Hier is trouwens alles nog rustig, ondanks de tweede strippoging van gisteren.

Gisteravond echt helse buikpijnen maar die zijn nu nagenoeg weg. Hoe staan jullie in het gebruik van pcm tijdens je zwangerschap, op regelmatige basis?

Ik heb voor mezelf ook even alles op een rijtje kunnen zetten qua vervolg (nog een keer strippen, vliezen laten breken ja of nee, afwachten, het weekend over gaan enz).
    Een vriendin van mij is obstetrie verpleegkundige en die heeft gisteren tijdens haar dienst met een klinisch verloskundige gesproken over mijn situatie en die heeft ook nog wat tips en adviezen en haar visie gegeven. Toch wel heel handig!

LaQueen likes this.
  11. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    @Minimensje83 Alvast bedankt voor de waarschuwing, ik weet dit nog wel van m’n dochter, maar kan het van m’n zoontje niet meer herinneren. Hebben jullie kinderen de kleine inmiddels ontmoet? Hoe vinden ze het?

@Kippie13 Fijn dat ze nog wat extra tips had. Jammer dat het niet heeft doorgezet! Ik sta zelf wel open voor PCM en slik dat nu af en toe als de pijn in m’n bil te erg wordt of wanneer ik te veel hoofdpijn heb van een slechte nacht.

Hier vrij weinig geslapen vannacht. Eerst honger, toen onrustige darmen waar ik uiteindelijk van naar het toilet moest :| en vervolgens vond m’n baarmoeder het nodig om dan vervolgens ook nog te rommelen. Dus een tijdje harde buiken gehad die te vervelend waren om mee te slapen, maar niet gingen doorzetten. Heb denk ik 3 a 4 uurtjes geslapen in totaal.. hopelijk vannacht beter want als dit nu de komende nachten nog moet dan ben ik te moe tegen de tijd dat het rommelen gaat doorzetten in echte weeën.:rolleyes:

Minimensje83 likes this.
  12. Esthervis

Esthervis Actief lid

May 25, 2023
    133
    237
    43
    Female
    Plottwist… positief nieuws na even wat zorgen gisteren.. ik had het idee dat ik hem minder voelde. Echt nauwelijks vanaf maandagmiddag.
    Dus rond half 2 gebeld en mocht langskomen. Toen zagen ze dat ik alle afspraken vandaag had en hebben ze direct ook maar de meting van de navelstreng gedaan & bloedvat in het hoofd.

Vervolgens mocht ik weer aan de CTG.. wat denk je… megaaaa veel bewegingen. Echt ik schaamde me zowat haha, mja in 24 uur heb ik hem niet eens zo gevoeld. Kan ook door die doppler komen want die geeft bepaalde druk waar baby’s op reageren. Dus die zorgen waren direct bij me weg.

Aansluitend gesprek met de gynaecoloog.
    Nog belangrijker, metingen in navelstreng en in bloedvat hoofd zijn ook iets verbeterd Ik hoef zelfs niet tussendoor ( over 4 dagen ) aan de CTG.

Volgende week wel weer terug voor controle en dan doen ze ook de groeimeting van t hoofdje buik en benen er extra bij. Want dat is alleen relevant om te doen na min 2 weken. De meting vorig week kwam uit op P6 terwijl week 30 P72 was dus heel benieuwd waar we volgend week op uitkomen. Ik heb het gevoel dat hij wel is gegroeid ( en m’n buik ook haha )

Minimensje83 and LaQueen like this.
  13. Lylytje86

Lylytje86 Actief lid

Jul 22, 2023
    301
    264
    63
    Female
    België
    Voor mij was de tweede dag het moeilijkste Wenen, grote pijnlijke naweeën,rug pijn waar ze twee maal de epidurale gedaan hebben en wil niets van pijnstillers IVM borstvoeding ook zeggen dat ze geen risico is voor baby heb een zak met zeker 10 dalfalgan en 10 Ibuprofen en ook last gehad van een kleine paniek aanval beven,trillen ineens koud en dan was mijn lichaam helemaal heet. Maar dit herken ik ook gehad bij mijn laatste twee zwangerschappen gewoon rustig blijven en ga vanzelf weg.

14. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Haha, zal je altijd zien hè!? Maar toch wel geruststellend dat jij wel genoeg bewoog nu en ook positief dat de metingen tot op heden goed zijn. N.a.v. de groeiecho van volgende week gaan ze waarschijnlijk samen met jullie een keuze maken wat het verstandigst is als gevolg. Erg benieuwd of je volgende week ingeleid wordt of toch mag afwachten!

Esthervis likes this.
  15. LotjeNmD

LotjeNmD Actief lid

Mar 1, 2023
    267
    390
    63
    Female
    Ja en rond de 3e of 4e dag komen ook de kraamtranen. Weet nog dat ik dacht dat het een fabeltje was bij mijn eerste tot ik de 4e dag onder de douche stond te huilen, omdat mijn navel er raar uit zag:roflmao: Echt emotionele rollercoaster dat vierde trimester!

Minimensje83, LaQueen and Kippie13 like this.
  16. LotjeNmD

LotjeNmD Actief lid

Mar 1, 2023
    267
    390
    63
    Female
    Gisteren een drukke dag gehad met alle vier de kinderen en dan zit ik zo in de regelmodus en we gaan maar door modus, dat ik heel zeker voelde....die kleine gaat op deze manier niet komen. Nu zijn ze toevallig het weekend na pasen alle vier onder de pannen ergens anders. De oudste 3 bij hun vader en de jongste gaat naar opa en oma. Mijn vriend hoeft maar 1 dienst te werken, dus dat is echt het perfecte moment voor een bevalling. Ben dan ook 39+4/5 weken, dus wie weet. Nu nog duimen dat de kleine er dan ook zo over denkt:p

LaQueen likes this.
  17. GhostRocker

GhostRocker Actief lid

Mar 6, 2019
    447
    354
    63
    Female
    Ja hier heb ik die nacht ook al achter de rug. Bij mij was dit ook de derde nacht pas. Echt met niets was hij te troosten. Gelukkig wisten ze in het ziekenhuis wat te doen. De vroedvrouw heeft hem toen ingebakerd en met een kruikje in zijn bedje gelegd waarna hij toch wel wat rustiger werd en we beide toch nog wat hebben kunnen slapen.
    Voor de rest doet J. het wel goed, hij viel maar 2 dagen af in gewicht en nu is hij alweer bijna op geboortegewicht. Wel ziet hij nog behoorlijk geel maar in het ziekenhuis hebben ze 2 keer zijn bloed gecontroleerd en was alles ok, al moeten we het wel wat opvolgen nog.

Veel succes aan de dames die nog moeten bevallen. Ik volg nog dagelijks hoe het gaat met jullie en nu april eraan komt is het voor iedereen toch wel echt spannend.

18. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Zo is dat hier dus aankomend weekend! Ze gaan logeren van vrijdag t/m zondag dus dan ben ik 39+3/39+4/39+5 als ze weg zijn. Maar aan de andere kant ging m’n dochter de vorige keer logeren toen ik 40+0 zwanger was van haar broertje en die bleef toen mooi zitten dus ik hoop er niet te veel op.:roflmao:

LotjeNmD and Minimensje83 like this.
  19. Minimensje83

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Houd vol! Die borstvoeding heeft echt even nodig is mijn ervaring. En oh ja die naweeen aan de borst pfff niet fijn. Over een paar dagen kijk je er weer anders na. Hopelijk ook (kraam)hulp overdag die je wat kan ontlasten!

20. Minimensje83

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Die dafalgan zou ik gewoon pakken hoor. Als baby’s zelf iets hebben mogen ze dat ook hè? Maak je het jezelf iets makkelijker als je daar een spiegeltje van hebt. Hopelijk snel weer wat fitter daar. Wat vinden de andere kids ervan?

Share This Page