♡ Uitgerekend 1 - 15 April 2024 ♡

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Kippie13, Jul 24, 2023.

1. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Auch tepelkloven, dat gevoel herinner ik me nog, dat is niet fijn. Hopelijk helpt zalf en tepelhoedjes. Hier een fv mannetje maar die dronk eerste 24u ook maar 3cc per keer hoor. Tweede dag heel iets meer en vanaf derde dag ging hij pas echt beter drinken. Was ook gelijk 7.5% af. In het ziekenhuis waren ze daar heel relaxed over ‘oh ja ze moeten gewoon bijkomen van de bevalling dat komt wel goed hoor’. Dus hopelijk moet jouw mannetje ook gewoon even bijkomen en dan komt de borstvoeding ongetwijfeld.

Jouw bevalling klonk als een hele fijne! Wat is het toch mooi als de wensen die je vooraf hebt uit kunnen komen. Geniet met die kleine mannen en succes in de kraamweek, zal best ook even draai vinden zijn met jouw herstel en nog een kleine als je alleen bent. Heb je fijne hulp?

LaQueen likes this.
  2. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Het gerommel was gisteravond weer klaar ondanks dat we nog een extra rondje hebben gelopen. Balen, maar.. nu de kinderen weg zijn was dit wel een hele goede nacht!:D Voel me nu dus wel heel erg uitgerust, maar heb er geen hoop in dat de kleine daar gebruik van gaat maken.:rolleyes: Ik ga straks wel even weer in bad, dan ben ik tenminste echt even aan het ontspannen. Ik krijg steeds meer het vermoeden dat hij op z’n broer begint te lijken en pas na de uitgerekende datum wil komen.:o:

Zinnia261 likes this.
  3. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    @Kippie13 Heel erg schattig, hoop wel dat E snel gewend raakt aan het huilen want anders krijgt hij het wel zwaar hahaha. Maar dat vingertje, heel grappig! Wel vervelend dat de BV nog niet op gang is, maar jeetje wat vind ik jou dapper dat je dit toch allemaal maar even gaat proberen! Vanaf deze digitale hoek ben ik nu al trots op je!:D

@Lylytje86 Oei jij had ook al last van je tepels. Heel eerlijk.. dit is dus 1 van de zovele redenen waarom ik gelijk FV wil gaan geven. Ik heb respect voor iedereen die het wel doet, ik heb geen zin in die polonaise aan m’n lijf.:oops:

@Minimensje83 Zou het ook nog kunnen zijn dat kleintjes die met een KS geboren worden vaker eerst wat moeite met drinken hebben omdat ze er zelf nog niet 100% klaar voor waren en ook niet het proces van een bevalling doorlopen dus er mentaal niet op worden voorbereid? Ik zeg maar iets hoor, bedacht ik mij opeens. Heel fijn dat de tweede dag al stukken beter ging, hopelijk komt hij niet onder de 10%!:)

Kippie13 likes this.
  4. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Snap jou helemaal! Juist als die voorweeën al best snel beginnen geeft het hoop ondanks dat je weet dat het voorwerk is. Wanneer kwam je zoontje? Meestal komen broers/zusjes wel een klein beetje rond hetzelfde termijn. Die van ons zijn met 39+5 en 40+2 geboren vandaar dat wij het ‘venster’ tussen nu en 41 weken in ons hoofd dan maar aanhouden. Ik dacht (hoe had ik dit durven hopen achteraf haha) altijd dat een 2e eerder zou komen dan de 1e dus toen vond ik het echt heeeeel zwaar dat ik zowel voorbij de 39+5 als 40w ging. Nu ga ik dat gevoel denk ik ook weer krijgen als ik voorbij de 40+2 zou gaan.:|

Zinnia261 likes this.
  5. Minimensje83

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Kan maar ze zagen het ook na gewone bevallingen (zeker bij grote kindjes zoals bij @Kippie13). Die hebben genoeg reserve van zichzelf mee. Mijn beste vriendin is bevallen met een 4 kilo baby en daar zaten ze ook heel panisch op bijvoeden etc omdat ze in het begin weinig dronk maar had gewoon reserves. Kwam vanzelf goed. Was bij mijn dochter ook overigens met 4 kilo en normale bevalling :) Dus @Kippie13 gun het ook maar een klein beetje tijd. Succes met de stuwingsdagen :s

Kippie13 and LaQueen like this.
  6. LotjeNmD

LotjeNmD Actief lid

Mar 1, 2023
    267
    390
    63
    Female
    Zo denk ik ook. De andere kwamen tussen de 39+6 en 41 weken, dus daar ga ik nu ook van uit. Bij mij kwam de 4e wel weer 2 dagen eerder dan de 3e. Dus hopelijk is deze dichter bij de 40 dan de 41 weken.

LaQueen likes this.
  7. LotjeNmD

LotjeNmD Actief lid

Mar 1, 2023
    267
    390
    63
    Female
    Mijn laatste 2 waren ook rond de 4 kilo en dronken ook slechter aan het begin. Vooral de 3e heeft de eerste 24 nog veel slijm gespuugd. Als ze een flink geboortegewicht hebben, dan maak ik mij ook niet zo druk om die 10% afvallen. Scheelt misschien dat ik weet door het antenataal kolven dat ik voldoende voeding aanmaak en er ligt nu al 100 cc in de vriezer klaar voor bijvoeding als het nodig is

Kippie13, Zinnia261 and Minimensje83 like this.
  8. Minimensje83

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Hier hebben we top van stuwing gehad. Mijn hemel … cup K en ze bewogen niet meer hè? Stonden gewoon hoppa recht naar voren haha! Continu ijspacks werkten echt goed trouwens! Had kraamhulp gemaakt van kraamverband. Binnen 15 min waren ze weer ontdooid op die loeihete prammen haha! Een plastisch chirurg doet dit niet na. Vandaag weer paar stukjes die je kan induwen dus we gaan de goede kant op!
    Alleen wat koortsig en veel pijn bij het plassen dus vriend heeft net plasje op kweek laten zetten bij HAP. Maar anders dan dat gaat het goed. Kan nog net niet mijn eigen voeten afdrogen maar als dat lukt kan ik weer helemaal zelfstandig douchen :)
    En die kleine deed gewoon een droomvoeding vannacht :D eten, 20 min omhoog houden en binnen het uur kon ik verder tukken! Wat heerlijk een nachtje wat meer slaap!

Zinnia261 and LaQueen like this.
  9. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Grappig eigenlijk, die van mij dronken juist beide alsof hun leven er vanaf hing en dronken op dag 4 ofzo al 60cc terwijl ze beiden geboren zijn met 2815/2840gr. Blijkbaar regelt de natuur dat dan toch wel mooi!

LotjeNmD and Zinnia261 like this.
  10. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Hou maar op hoor… dit is echt iets waar ik totaal niet naar uitkijk! Die van mij stonden de vorige 2x ook tot m’n keel.:roflmao:

Hopelijk zakt de pijn bij het plassen gauw en is het geen blaasontsteking! En ook fijn dat het douchen alweer bijna zelf lukt!

Minimensje83 likes this.
  11. Zinnia261

Zinnia261 Lid

Jul 6, 2023
    56
    73
    18
    Female
    Jaa precies dat! Mijn zoontje is geboren met 39+5. Toen alleen de dag ervoor beetje gerommel gehad maar diezelfde avond begonnen met het breken van m'n vliezen en meteen gevolgd met weeën.

Nu al ruim 2 weken gerommel. 3 dagen geleden ook ineens wat licht bloedverlies maar vandaag weer opnieuw begonnen (nu ook rood) verloskundige komt zo even langs om hopelijk te kunnen achterhalen waar het vandaan komt.

Snap jouw gevoel helemaal, ik dacht ook altijd dat 2e eerder zou komen.. 'gelukkig' in mijn omgeving toevallig 2 dames ook 41+ doorgelopen met nr2 terwijl de eerste tussen de 38 en 40 weken kwam dus heb wel een beetje in m'n achterhoofd dat het nog wel ff kan duren haha. Ben benieuwd!

Minimensje83 and LaQueen like this.
  12. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Oh dat bloedverlies is niet zo fijn nu idd! Tenzij het natuurlijk echt gaat beginnen, maar anders zou ik dat nu op jouw termijn ook niet zo geruststellend vinden. Is ze inmiddels geweest?

Ik verlies echt niks.. dus geen slijm, geen bloed… pfff en omdat ik bij m’n dochter m’n slijmprop echt wel vanaf 39w begon te verliezen (& bij haar broertje al vanaf 38w) denk ik ook telkens, zolang ik nog niets zie is er sowieso nog niks gaande. Af en toe ben ik in de afgelopen weken een klein beetje slijmprop verloren maar dat was niet noemenswaardig en ik denk dat het inmiddels wel weer is aangevuld. En ik heb ook zoiets van als er in de ochtend nog niets gebeurt zal de hele dag wel rustig blijven.:| Nu wel weer lichte buikpijn, maar duidelijk geen piekjes dus denk maar weer voorbereiding op wat misschien pas over een paar dagen gaat gebeuren.:rolleyes: Maar ik begin opeens wel ongeduldig te worden dus een paaskindje zou wel leuk zijn.:p

Minimensje83, Zinnia261 and Kippie13 like this.
  13. Zinnia261

Zinnia261 Lid

Jul 6, 2023
    56
    73
    18
    Female
    Nee zeker nu het ook echt rood werd niet fijn, ze is inmiddels geweest en bloedverlies is nu ook weer minder geworden. Zij denkt aan bloedvaatje van de baarmoedermond maar als ik weer opnieuw bloedverlies krijg moet ik morgen even voor de zekerheid urine inleveren bij de huisartsenpost om eventueel een blaasontsteking te kunnen uitsluiten en/of bevestigen.

Kan inderdaad begin zijn van de bevalling, heb ook harde buiken en af en toen wat krampen en pijn in m'n onderrug maar niet regelmatig. Kan ook maar zo nog dagen/weken duren haha. We shall see..

Best irritant die onzekerheid en toch al die klachten he. Ondanks een 2e of 3e kindje is het toch weer helemaal anders haha.

Ben benieuwd of er paaskindjes komen!

LaQueen likes this.
  14. Lylytje86

Lylytje86 Actief lid

Jul 22, 2023
    301
    264
    63
    Female
    België
    Ja last maar nu is ze morgen 1 weekje oud en al minder pijn de tepels moeten er aan wennen. Ik zou niet anders kunnen het is zo een unieke moment dat ik deze zo lang mogelijk wilt hopen doet ze zoals haar broers tot zeker 1 jaar had moeite wanneer ze niet meer wilden.

Zinnia261, Minimensje83 and LaQueen like this.
  15. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

Jan 29, 2021
    1,387
    1,716
    113
    Female
    #2655 Kippie13, Mar 30, 2024
    Last edited: Mar 30, 2024
    Zalf en tepelhoedjes waren vrijdag al in huis gehaald maar dat was niet voldoende. Daarom vanmorgen besloten om minstens 24 uur niet aan te leggen en te starten met kolven en bijvoeden met kv. Hij zat inmiddels op -8,5% en begon last te krijgen van zijn suikers. Hij wilde wel drinken, maar had er compleet de energie niet meer voor. Dus om te voorkomen dat we in een neerwaartse spiraal belanden, is dit plan er nu en het lijkt tot nu toe goed te werken.
    Net bij de 4e kolfsessie zo'n 5cc gekolfd, dus dat is fijn!

Kraamhulp is heel fijn en het is ook gewoon 8 dagen lang dezelfde. Ze heeft ook veel ervaring met borstvoeding en helpt ook goed met de oudste (als die hier is, want die is ook veel bij/met opa en oma). De kraamhulp is heel toevallig ook nog eens de tante van een goede vriendin van mij! Gezellig dus :)

Ik merk wel dat ik zelf heel erg op mijn tellen moet letten dat ik niet te veel zelf doe. Ik ben dat natuurlijk altijd al zo gewend geweest als alleenstaande. Ik slik overdag expres geen paracetamol omdat ik anders te snel over mijn grenzen heen ga.

LaQueen likes this.
  16. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

Jan 29, 2021
    1,387
    1,716
    113
    Female
    Ik ben heel benieuwd of de rommelende nachten bij jullie gaan zorgen voor kleine Paashaasjes vandaag!

Fijne Pasen in elk geval :rolleyes:

Pasen-2017.jpg

Bijtje90 and Zinnia261 like this.
  17. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Nou.. hier weer een klote nacht gehad.o_O Heb in totaal voor ik wakker was 1 uur en 15 minuten geslapen en erna hooguit 2 a 2,5 uur. Was een blok van 4 a 4,5 uur achter elkaar wakker.:o: Eerst een snurkende man, toen honger, toen een drukke baby en voorweeën, daarna weer honger, toen onrustige darmen en naar de wc om vervolgens weer een drukke baby en voorweeën te hebben.:$ Eindstand dus weer veel te weinig geslapen en geen baby. Had gehoopt dat ik wakker zou worden en het zou doorzetten. De dag is nog niet om natuurlijk, maar na vannacht heb ik er weer geen vertrouwen in. Vandaag het termijn waarom onze dochter is geboren.

18. Minimensje83

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Wat fijn dat er zulke goede hulp is! Klinkt alsof je er vertrouwen in hebt, dat is heel fijn! En lekker dat het nu op gang komt met kolven. Zet hem op! Hopelijk heb je vlot herstel.

Kippie13 likes this.
  19. Minimensje83

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Het hele riedeltje maar proberen .. wat was het ook alweer .. de thee, seks, ananas … kom maar op mannetje!! Het is tijd :)

20. Minimensje83

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Hier een terror night met de kleine man maar wat zijn we een goed team :) hij slaapt liever later in de nacht ik juist al eerder op de avond en het lukt mij als ik overdag weinig doe s nachts wat flesjes/krampjes/boertjes op te pakken. Dus we konden mooi afwisselen, dat blijkt toch wel heel fijn met de fles nu. Eerdere baby’s waren reflux baby’s hier dus hield mijn hart vast maar deze man lijkt dat niet te hebben! Het zijn boeren en scheten waar hij niet op slaapt maar dat is veeeel minder erg dan de reflux en beter op te lossen.
    Die dunstan babytaal vind ik toch ook bij de derde fijn. Hier zo herkenbaar met de geluidjes en wat het dan is …

LotjeNmD, Zinnia261 and LaQueen like this.

Share This Page