♡ Uitgerekend 1 - 15 April 2024 ♡

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Kippie13, Jul 24, 2023.

1. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

Jan 29, 2021
    1,387
    1,716
    113
    Female
    De aankondiging ging totaal niet zoals ik hem bedoeld had :roflmao::(

Normaal gesproken werkt mijn broer op vrijdag bij mijn ouders thuis dus ik had bedacht: ik trek mijn zoontje een tshirt aan met de aankondiging erop, bestuur eroverheen en die trek ik uit in hun bijzijn.

Toen ik aan kwam, kwam mijn oudste nichtje van 13 ook net aanlopen maar die wilde ik er nog niet bij hebben. Eenmaal binnen bleek dat mijn broer én vader allebei niet thuis waren. Nog in een snelle dubio gezeten om het shirt gauw uit te doen en het morgen te vertellen, maar dat lukte niet.

Dus ik heb wel gewacht tot mijn nichtje weer weg was en toen het vestje uitgedaan.

Mijn moeders reactie was *flabbergasted* "huh, hoe dan??" Ze is blij maar had natuurlijk ook heel veel vragen.

Een uurtje later kwam mijn vader thuis en toen liet ik hem zien wat er op zijn shirt stond (op de voorkant 'ik heb een geheimpje' en op de achterkant 'ik word GROTE broer!'
    Mijn vader reageerde letterlijk precies hetzelfde :roflmao: "huh, hoe dan??"

Dus ja. Weer het hele verhaal verteld. Ze zijn heel blij voor mij, maar zelf wel behoorlijk overdonderd omdat ze totaal niet wisten dat ik hier mee bezig was. Ik merkte dat mn vader het ergens wel jammer vind dat ik hun niet betrokken heb in het proces. Hij was bang dat ik dit niet had gedaan omdat ik bang zou zijn voor hun (afwijzende) reactie.

Achtergrond: 2 jaar geleden was ik 8 maanden zwanger toen mijn ex mij totaal onverwacht verliet. Ik heb het emotioneel nog nooit zo zwaar gehad als in dat eerste jaar daarna. Ik moest in mijn eentje voor een huilbaby zorgen en verhuizen. Hele pittige tijd geweest. Dus ik doe dit nu als BAM mama.

Mijn vader zei wel heel erg lief: "ik ben vooral ontzettend blij dat je je blijkbaar weer zo goed en sterk voelt dat je dit aandurft. Ik heb me een hele lange tijd echt zorgen gemaakt om je. Dus ik ben trots op je dat je er bovenop gekomen bent".

Janken natuurlijk :cry:

Hij heeft het wel 3x benoemd. En mijn moeder zei op t einde nog: "sorry als ik misschien anders reageerde dan je gehoopt had, maar ik had het totaal niet aan zien komen, maar ik ben natuurlijk echt superblij en we zullen het kindje net zo in ons armen sluiten als E.!"

Ik zal ze straks eens vragen of ze al van de ergste schrik bekomen zijn :roflmao:

(Oh oeps, beetje lang verhaal geworden)

Jasmijn1, Marie1990, LaQueen and 3 others like this.
  2. Esthervis

Esthervis Actief lid

May 25, 2023
    133
    237
    43
    Female

Ohhhh wat is dat balen zeg dat het anders is gegaan dan het in je hoofd zat. Maar wat een lieve reactie!

ik heb het deze week noodgedwongen tegen mijn ouders moeten vertellen op de meest stomme manier :cry: had mijzelf het ook zo anders voorgesteld en ook bijna lange na nu nog niet

3. Geriatertje

Geriatertje Actief lid

Oct 26, 2020
    432
    415
    63
    Female
    Uitgerekend 1 - 15 April 2024

1 april
    Kippie13 - 38 jaar - 2e kindje
    Sm1990 - 34 jaar - 3e kindje

2 april
    LaQueen - 31 jaar - 3e kindje

3 april
    Cynthia - 27 jaar - 1e kindje

4 april
    Manderijntje - 33 jaar - 3e kindje
    Jasmijn1 - 30 jaar - 2e kindje

5 april
    Nib - 32 jaar - 3e kindje

6 april
    Marie1990 - 32 jaar - 1e kindje

7 april
    Aylert - 30 jaar - 2e kindje

8 april

9 april
    Leeuwtje01 - 32 jaar - 3e kindje
    LotjeNmD - 34 jaar - 5e kindje

10 april

11 april
    Kelly95 - 27 jaar - 1e kindje

12 april

13 april
    92anoniem - 31 jaar - 1e kindje
    Zinnia261 - 31 jaar - 2e kindje
    Geriatertje - 45 jaar - 4e kindje (1e samen)

14 april

15 april
    Esthervis - 34 jaar - 1e kindje
    -----------------------------------------

Afspraken:
    Augustus:
    Kippie13 - 10-8 - 8:45 1e echo (6+3)
    Manderijntje - 16-8 Intake vk (6+6)
    Sm1990 - 18-8 10.30 1e echo (7+5)
    Aylert - 18-8 18:30 vroege echo (6+5)
    Marie1990 - 21-8 15:15 vroege echo (7+3)
    Geriatertje - 21-8 8.45 vroege echo (6+3)
    Leeuwtje - 22-8 1e echo + intake vk (7 wk)
    Kelly95 - 22-8 1e echo (6+5)
    92anoniem - 24-8 1e echo ziekenhuis (6+5)
    Kippie13 - 25-8 - 15:10 echo ziekenhuis (8+4)
    Aylert - 28-8 - 8:00 1e echo vk(8+1)
    Esthervis - 29-8 18:40 1e echo (7+1)
    Manderijntje - 30-8 1e echo (8+6)

September:
    Zinnia261 1-9 14:00 intake VK
    Marie1990 4-9 15:15 intake VK
    LotjeNmD 5-9 Eerste echo (9+0)
    Aylert - 6-9 - 17:15 intake VK
    Kippie13 - 11-9 - 9:00 intake VK
    Cynthia - 11-9 11:00 1e echo (10+5)
    92anoniem 15-9 eerste echo VK (9+6)
    92anoniem 22-9 intake VK

-----------------------------------------

jongen (?) | meisje (?) | verrassing (?)

HOE KOM IK OP DE LIJST/PAS IK DE LIJST AAN?
    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ]
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop ‘Plaats reactie'

4. Geriatertje

Geriatertje Actief lid

Oct 26, 2020
    432
    415
    63
    Female
    Hoi allemaal!
    Graag kom ik ook meekletsen, na even moed verzameld te hebben.
    Maar oke, ik ben toch gewoon echt zwanger!
    Ik heb nog wat moeite om te vertrouwen dat het goed zal gaan na 5 miskramen en gezien mijn leeftijd.. gelukkig waren de hcg metingen goed en liep het behoorlijk vlot op.
    Ik ga even teruglezen wat jullie verhalen zijn!

5. Kelly95

Kelly95 Actief lid

Jul 3, 2023
    125
    200
    43
    Female
    oooh wat heerlijk om te lezen! En wat fijn dat ze uiteindelijk zo lief reageerden. Geniet ervan!

6. Kelly95

Kelly95 Actief lid

Jul 3, 2023
    125
    200
    43
    Female
    Welkom en gefeliciteerd! Spannend zeg. Ik hoop ook voor jou op hele mooie echo’s en een mooie zwangerschap :)

Geriatertje likes this.
  7. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    @Kippie13 Jammer dat het niet helemaal liep zoals je het had gepland, maar tegelijkertijd zijn de woorden die volgden denk ik vooral heel belangrijk! Fijn dat ze blij voor je zijn nu!

Kippie13 likes this.
  8. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Misschien komt het omdat het de derde is, maar ik krijg al echt een klein (darmen)bolletje!:eek: Denk dat wij tot de medische echo willen wachten met vertellen, dus dat wordt nog wel even creatief zijn om het de komende weken te blijven verbergen.:| Meer die dit hebben?

9. LotjeNmD

LotjeNmD Actief lid

Mar 1, 2023
    267
    390
    63
    Female
    Ik had bij de 4e ook al met 6 weken een buik die paste bij 16 weken. Had met 8 weken al positiekleding aan. Anderen die het wisten, zagen het, maar mensen tegen wie ik niets had gezegd dachten waarschijnlijk dat ik gewoon wat dikker was geworden. Nu bijna 6 weken en nog platter dan plat.

LaQueen likes this.
  10. Marie1990

Marie1990 Lid

Aug 3, 2023
    48
    66
    18
    Female
    Bij mij komt en gaat het een beetje. De afgelopen dagen is het beter geworden geloof ik. Ik voel me ook minder opgeblazen. Desondanks heb ik het idee dat er met koeienletters op m’n voorhoofd staat dat in ZWANGER ben en dat iedereen het al lang door heeft, maar dat is geloof ik niet zo ;)

Ik denk maar wat verstoppen in wijde jurkjes en truien?

LaQueen likes this.
  11. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

Jan 23, 2014
    1,168
    1,332
    113
    Ahh, jammer dat het niet zo ging als gehoopt. Wel begrijpelijk natuurlijk als ze niks afwisten van het traject, maar toch wil je enthousiaste reacties bij een aankondiging als dit. Maar ik vind hun reacties wel heel erg lief!

12. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Scheelt wel dat ik voor de klas sta en veel collega’s mij 6 weken niet zien. Misschien denken ze idd dat ik iets dikker ben geworden.:roflmao:

13. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Ja zo probeer ik het wel een beetje op te lossen. Wijde shirtjes, jurkjes, etc.

14. Esthervis

Esthervis Actief lid

May 25, 2023
    133
    237
    43
    Female
    Mijn opgeblazen gevoel is ook weg en de misselijkheid die ik met vlagen had heb ik ook niet meer. Enige wat ik heb is gespannen borsten en ze zijn echt aanzienlijk voller!

Vannacht gedroomd dat we bij de verloskundige waren en dat er niets te zien was :(:( bah, wat een rotdroom. Merk echt dat ik zoooo graag bevestiging wil hebben dat het goed zit. In m’n hoofd houd ik er rekening mee dat het fout kan gaan. Zeker omdat statistisch gezien dit bij 1 van de 5 zo is als ik het goed heb gelezen.

vandaag precies 5 weken :oops: deze week gaat het hartje kloppen

welke apps gebruiken jullie?
    Ik heb de zwangerhap en zwangerschap+. Vooral die laatste vind ik heel fijn met 3D beelden en nuttige informatie

15. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

Jan 29, 2021
    1,387
    1,716
    113
    Female
    Ik had dit dus met 5+5 ongeveer. Alles in eens weg en ook dromen dat het niet goed zat. Het is zo moeilijk om het los te laten zo in het begin.

Ik heb donderdag een goede echo gehad en zaterdagavond had ik echt heel erg last van mijn buik. Ik heb mezelf continu moeten toespreken: "het zijn je darmen, het zijn je darmen, het zijn je darmen".

Ik heb nu nog wel klachten hoor, ik heb vooral smiddags last van vermoeidheid, weeïg gevoel in mn maag (alsof je een kater hebt), niet vooruit te branden, honger maar ook zo weer vol. En mn borsten blijven gevoelig.

Zelf heb ik dezelfde apps als jij! Vooral die Zwangerschap+ is leuk idd

Esthervis likes this.
  16. Kelly95

Kelly95 Actief lid

Jul 3, 2023
    125
    200
    43
    Female
    Och ja ik herken dit ook zo. Die eerste weken zijn zo spannend hè. soms denk “oh ja ik voel me echt wel anders, er gebeurt echt wel wat”, andere moment denk ik “ben ik wel echt zwanger?” Blij als we t eerste trimester door zijn en er iets meer zekerheid is!

Ik gebruik ook die 2 apps, vind die heel fijn.

Esthervis likes this.
  17. Esthervis

Esthervis Actief lid

May 25, 2023
    133
    237
    43
    Female
    Heb het er net met mijn vriend over gehad en ik ga kijken of ik ergens eerder een pretecho kan laten maken. Hier in de buurt zit er één en zij maken vanaf 6 weken een echo.

Kippie13 likes this.
  18. Leeuwtje01

Leeuwtje01 Actief lid

Feb 1, 2021
    219
    328
    63
    Female
    Ow wat voel ik me misselijk de hele dag door. Bij de eerste twee helemaal geen last van gehad en ik dacht dat het minder werd, maar sinds dit weekend in drievoud terug.

Heb het gevoel dat het met drinken het ergste wordt. Lijkt wel of mij buik dan mee klotst

Iemand toevallig tips :roflmao:

19. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Als hij mij bij 1e zwangerschap te veel werd deed ik m’n vinger maar in m’n keel, maar die tip wil je vast niet!:roflmao: Misschien gezien de symptomen nu wel een meisje!;) Ik was bij dochter kotsmisselijk en zoon alleen weeïg wat op te lossen was met eten. Nu meer zoals bij zoon, dus ben benieuwd of het dan weer een jongetje is of dat mijn lichaam beter in staat is geworden een zwangerschap te handelen.:roflmao:

Verder mijn symptomen overeenkomstig met @Kippie13 haha

@Esthervis wat naar dat het je zo angstig maakt, maar zo’n extra echo is wellicht een fijne tussenoplossing!:)

Las ook iets over apps. Ik gebruik zwangerschap+ en ZwangerHap ivm wat wel/niet eten. Is in 3,5 jaar toch weer het e.e.a. veranderd!

Esthervis likes this.
  20. LotjeNmD

LotjeNmD Actief lid

Mar 1, 2023
    267
    390
    63
    Female
    Ik zat net precies zo te denken. Morgen 6 weken en heel af en toe een vlaag misselijk en verder alleen gevoelige borsten, maar ook dat niet super erg. Had verwacht inmiddels veel meer te voelen. Andere zwangerschappen had ik zeurende pijn van mijn banden of misselijk heel de dag of heel veel honger. Zelfs het vaker plassen lijkt mindet geworden. Af en toe denk ik, toch een clearblue doen om de 3+ te zien staan? Bij mijn miskraam gaf hij met 6+3 weken 2-3 weken aan. Toen wist ik genoeg.

Ik gebruik alleen de zwangerschap+ app. Die is heel fijn!

Share This Page