Maar Infacol is geen probiotica. Ik heb zelf inmiddels ook Sab Simplex besteld. Zelfde principe als Infacol, maar met een wat hogere dosering werkzame stoffen. En, weinig keuze als je het in je uppie doet. De manier waarop verdient geen schoonheidsprijs hoor, want ik ben echt geen goed voorbeeld Ik ben echt niet gemaakt voor baby gehuil en kan best een kort lontje hebben. Van mij mogen die eerste maanden heel snel voorbij gaan!
Hier zijn alle avonden vanaf uur of 5 in de middag onrustig dus weet niet of het aan de orthiflor ligt. Wij gebruiken die ook. Deed 3x 0,5 schepje in de 2 ochtend en 1 middagvoeding. Inmiddels doe ik gewoon 1.5 schep in 1x want hij merkt er niks van. Je zit in de piekweken nu hè met krampen etc. Tis even flink doorbijten (understatement als je het alleen moet doen) en kijken waar je wat ontlast kan worden want dit zijn zulke intense weken ... bakerde jij in? Merk dat dat hier bij krampjes noodzakelijk is om na 45 min zelfstandig tweede slaapcyclus te kunnen pakken. Hier ook volop krampen na elke voeding, zo sneu .. En qua voeding .. hier maakt die aantal cc blijkbaar niks uit qua slaap. Is hier een fles aan het laten vallen nu, gaat naar 5 flessen want hij slaapt opeens ‘s nachts megalang. Gister 20.15 gegeten 22.30 (had krampen) slapen en meldde zich om 5.00?!! Zit dus nu op 5x135 wat ook genoeg moet zijn als hij ongeveer 4,5-4,8kilo is nu .. scheelt dan 50cc als je de ml/kg rekent. Benieuwd wat ie vannacht doet. Kan ook best dat we ene dag op 5 andere op 6 voedingen komen .. ga morgen eens kijken of ik die eerste fles rond 5.00 kan verhogen naar 150 ofzo. En hopelijk zelf snel van die mega zweetaanvallen af ‘s nachts want ik slaap nog niet tot 5.00 (word echt drijfnat wakker)
Hi meiden, heeft hier iemand ervaring met slaapkreunen? Wij zijn gezegend met een baby die goed slaapt (meestal zit er 6 uur tussen de voedingen), maar hij maakt sinds een week zó veel geluid in zijn slaap. Hard kreunen en persen. Nu lig ik alsnog wakker terwijl m’n baby gewoon slaapt. CB zegt dat het vanzelf over gaat maar kan maanden aanhouden. Herkent iemand dit? Ik overweeg om hem op z’n eigen kamer te leggen als dit aanhoudt, maar vindt hem nog zo klein (nu 1 maand).
Enige wat ik niet heb gedaan is opbouwen. Ik ben gewoon gelijk 1,5 schepje in 1 fles gaan geven maar ja, vraag me ook af of het nu nog zin heeft om dat weer anders te doen, want hij krijgt het inmiddels al een week. Hij slaapt snachts ingebakerd ja. Ik vind het zo'n gedoe om dat overdag ook te doen bij elk slaapje. Ik weet nog wel dat ik het bij mijn oudste ook deed vanaf een week of 7/8 overdag, dus misschien dat ik bij hem ook ga doen. @Kelly95 de mijne is ook best een luidruchtige slaper. Hij kreunt ook veel in zijn slaap. Ik word er steeds wakker van en denk dat hij dan ook wakker is/wordt. Vervolgens doe ik een klein lampje aan en zie ik dat meneer gewoon nog ligt te slapen. Ik heb helaas geen extra kamer, maar anders had ik ook zeker overwogen om hem op zijn eigen kamer te leggen!
Ja hier eentje met ook allerlei geluiden, is met 4 weken daarom ‘s nachts naar eigen kamer gegaan en nu met 6 doet ie 2-3 grotere slapen overdag ook op eigen kamer (had eerder beneden ook een wieg).
Nee dan zou ik het ook niet meer veranderen. Maar avonden zijn hier ook echt prut hoor. Is echt draagzak tijd, krijgen we weinig voor elkaar.. misschien iverdag alleen een ochtend en middagslaap inbakeren anders, die je straks ook wil dat ie goed slaapt? Die uitslag wel gek dat dat niet weg is .. is het geen eczeem? Zet hem op daar! Voel met je mee ..
@Kippie13 Ik lees in de FB groep van april 2024 dat het tot 10 dagen kan duren voor Probiotica werkt. Zelf ben ik er vooralsnog niet aan begonnen al twijfel ik wel soms als het poepen best weer lang duurt. @Kelly95 Mijn baby kreunt ook veel in z’n slaap ‘s nachts, maar meestal tijdens het inslapen na de nachtvoeding en vlak voordat hij wakker gaat worden.
Mijn kleine had ook hier en daar uitslag op z'n gezichtje en hals. Sinds een aantal dagen biologische shea butter erop gesmeerd (na geklooi met lanette creme etc) en het lijkt gelukkig een heel stuk minder. Wellicht dat het ook wat verlichting voor jouw baby kan brengen!
ohja die van ons kreunt en piept ook in z’n slaap, of nja als hij in slaap valt eigenlijk. Daarna gaat hij wat zwaarder ademen, lijkt net een hijgend hondje haha.. wat fijn zulke lange slaapjes! Daar ben ik echt jaloers op.. hij komt om de 3 tot Max 4.5 uur. Vorige week 1 maal 5.5 ertussen in de nacht, dat was echt even een verademing maar helaas eenmalig. iemand tips?! Of is het gewoon geduld hebben? V. is natuurlijk ook nog zooo klein.. gister met hem op de weegschaal gaan staan en woog 3400 gram Hij krijgt nu wel als laatste voeding de laatste 2 weken een flesje met afgekolfde melk, er gaat zo’n 80ml in. Mijn vriend geeft dan vaak de laatste fles zo tussen 2200 en 2300 uur. Overdag probeer ik echt max 3.5 uur aan te houden zodat we een beetje kunnen sturen qua voedingen en hij die late voeding dus kan krijgen. Gister zijn we begonnen met de laatste voeding een kunstvoeding te geven. Hij vroeg alleen al om 20.45 uur dus toen hebben we hem z’n laatste fles gegeven.
Ik lees met je mee voor tips, want hier zijn de nachten ook nog enorm gebroken. Gisteren 22.00 laatste fles van 130 en om 1.00 uur begon ie alweer te piepen. Dat heb ik kunnen rekken tot 2.00 omdat ie anders in de ochtend weer niet lekker uit komt. Hij begon net om 5.30 alweer wakker te worden en dat probeer ik nu dus nog een beetje te rekken. Maar al die tijd ben ik zelf dus wakker omdat hij steeds loopt te kreunen en te steunen. En als ik zelf probeer te slapen, dan val ik nét in slaap en dan begin hij weer geluid te maken. Hij is nu bijna 6 weken en weegt bijna 5 kg. Gewicht lijkt dus niet heel veel te zeggen daarin. Wat ik nog het meest irritante vind is dat hij dus overdag echt megaveel en goed slaapt (áls ie eenmaal slaapt). Ik weet niet wat er nu veranderd is, want eerder sliep hij wel zo'n 5 uur door na die laatste avondfles.
Hmm lijkt alsof dag / nacht ritme verstoord is?! Dat is dan hier weer niet het geval, na elke voeding slaapt hij vrij snel. Binnen het uur.. in de ochtend is hij nu iets vaker langer wakker en einde middag / begin avond ook. Ik voed hem overigens wel wanneer hij erom vraagt, ook wanneer het dan in de ochtend minder lekker uitkomt.
Zou hem denk ik toch meer aanbieden dan als ie steeds eerder komt. Heel veel laten boeren tussendoor om spugen te voorkomen.
Hier slaapt ie nu al 3 nachten op rij tot 5.00?! En heeft dus een fles laten vallen. Was gister woest na zijn flesje dus zijn toch maar opgehoogd. Drinkt nu 150cc per keer. Aardige spuger hier maar met veel boeren spuugt ie eigenlijk niet meer dan bij zijn 135cc. Fingers crossed dat het hier zo goed blijft gaan. Overdag slaapt ie alleen niet nu .. steeds hazenslaapjes van 45 min hooguit, maar ach we krijgen de nacht ervoor terug dus prima! Mijn werkmail vandaag voor het eerst geopend. Krijg spontaan weer zin staan mooie dingen op de planning vanaf deze zomer najaar! Nog 6 weken dan mag ik weer. Ik ben echt niet gemaakt voor het fulltime moederschap geloof ik :s
@Esthervis ik ben bang dat je gewoon geduld moet hebben. Ieder kindje volgt z’n eigen lijntje en ritme. @Kippie13 zelf zou ik minder kijken naar wat hij mag en vooral luisteren naar wat hij zelf aangeeft. De tip van minimensje met ophogen en meer boeren is misschien wel een goede! Anders zijn jullie allebei gefrustreerd denk ik. @Minimensje83 wooow alweer werken over 6 weken! Fijn dat je er al zin in hebt. Dat heb ik ook wel hoor straks als ik weer moet beginnen, maar voor nu is het nog wel even lekker om bij m’n kleine ventje te zijn. Ik stel mij er ook op in dat ik nog wel even thuis ben, heb het nog druk genoeg met veel visites tussendoor en begin eindelijk een beetje een draai te vinden in hoe alles te regelen met een gezin van 5. Met de week gaat het beter gelukkig, maar ben er nog geen ster in. Onze kleine man heeft vandaag al meerdere keren bewust gelachen. Zo schattig weer!❤️
Ja dat doet die van mij ook. Soms moet hij wat scheetjes laten of juist een boertje heb ik gemerkt, maar niet altijd. Vaak is het een half uurtje na het voeden, dus denk dat het een soort verwerken van de melk is. Heel irritant, want ik lig er ook wakker van. Ik zet nu iets van geluid aan zoals witte ruis of oceaan geluiden, dat zorgt voor wat afleiding voor mezelf waardoor ik wel in slaap kan komen.
3 weekjes vandaag! Gisteren terug geweest naar het consultatiebureau om te wegen en meneer maakte echt onderweg daarnaartoe een mega poepluier helaas. Dus toen hij gewogen werd was hij maar 90 gram in 6 dagen aangekomen. Assistent heeft toen gevraagd of de verpleegkundige even wilde checken. Kreeg zo'n oude rot in het vak en die zei gelijk...nou die ziet er goed uit hoor! Hij was lekker alert om zich heen aan het kijken. Dus ik vertelde dat ik hem van de ander iedere 3 uur wakker moest maken voor een voeding, maar dat hij daardoor slechter dronk. Ze zei gelijk stop daar alsjeblieft mee. Dat is voor hem niet fijn en voor jou ook niet te doen. Dus nu proberen 7 voedingen op een dag te doen. Overdag meld hij zichzelf vaak na 3 uur en 's nachts mag hij nu op verzoek komen met een max van 1x 6 uur. Vannacht weer heerlijk kunnen slapen doordat hij er 5 uur en 4 uur tussen heeft gelaten. Hier ook verder echt voorbeeldig. Valt vaak zelfstandig in slaap als we hem wakker wegleggen na de voeding. Overdag af en toe even lekker een knuffelmomentje, maar hij vermaakt zichzelf ook al een beetje door in de box om zich heen te kijken. Weinig krampjes, het is echt een schetenkampioen haha. Hij trekt er ook hele leuke gezichten bij.
Slaapjes van 45 min zijn hardstikke mooi hoor! Een slaapcyclus is namelijk 45 min, dus dat hij één zo'n cyclus rond maakt, is al heel goed. Hij moet alleen nog gaan leren om meerdere cyclussen achter elkaar te gaan pakken. Dag/nachtritme kunnen ze pas leren na 6 tot 8 weken, want dan pas komt er een circadiaans ritme. Daarom is het zo belangrijk om ze in die eerste 6 tot 8 weken overdag niet in een donkere kamer te laten slapen. Ik maak me er nu nog niet echt druk om bij O, want die is donderdag pas 6 weken. Het is alleen zo jammer dat ie eerder wel langer door sliep en nu dus niet. Voeden op verzoek vind ik wel lastig want ik heb het idee dat er geen rem op zit bij hem. Hij drinkt alles op wat ie aangeboden krijgt, zelfs als ik de flessen ophoog. Ik laat hem nu vaak 3 a 4 keer per voeding boeren, omdat ie anders veel spuugt. En standaard een half uur na zn fles begint ie last te krijgen van krampen. Ik ben sinds vandaag begonnen met Sab Simplex, hopelijk helpt hem dat een beetje! En... Werken??? Ik moet er nog niet aan denken! (Maar ik vind mn werk ook niet zo leuk ). Ik moet over 8 weken weer beginnen.
Haha heerlijk dat bekkie! Fijn, zo'n oude rot in het vak. Geeft je toch net weer ff dat zetje zelfvertrouwen. Hopelijk komen jullie nu gauw in een relaxte flow!
@LotjeNmD zie je wel, jouw moedergevoel klopte gewoon! Volgens mij zijn we hier aan sprong 1 begonnen. Gisteren enorm veel wakker geweest. Daardoor in de avond iets sneller trek en de fles een half uur eerder gehad. Gelijk als een blok in slaap gevallen maar vanaf 01.15 uur begon hij al te keten. Hij sliep, maar ook weer niet. Heb tot 3 uur elk kwartier/halfuur de speen erin moeten stoppen.. Nu krijgt hij fles en dan maar hopen dat ik deel 2 v/d nacht wel iets meer kan slapen. Voordeel van dit tijdstip is wel dat vriend er uit zichzelf wakker van wordt (alles na 4 uur niet) en hij nu deel 2 v/d fles geeft.
Met 6 weken maken kindjes ook weer een groeispurt, dus misschien is hij daardoor in de nacht onrustiger? Ook zullen nu de meeste kindjes van ons groepje beginnen of bezig zijn met hun eerste mentale sprongetje. Die is een maand na de uitgerekende datum ongeveer.