♡ Uitgerekend 1 - 15 April 2024 ♡

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Kippie13, Jul 24, 2023.

1. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Deel 2 v/d nacht ging niet echt anders.:o: Hij was na de fles eerst een half uur onrustig, daarna van 04.15 tot 06.00 uur gewoon geslapen en toen begon het half slapen onrustig half jengelen alweer.:rolleyes: Uiteindelijk rond 07.45 uur fles en meneer is alweer sinds 09.30 uur aan het proberen in slaap te vallen maar telkens als ik denk dat hij vertrokken is knallen er weer 2 luikjes open dus al bijna 3 uur niet echt geslapen.:| Gelukkig geen bijzonderheden op de planning vandaag dus misschien vanmiddag dan maar in de draagzak in de hoop dat hij wel wat uurtjes slaap kan pakken.:thumup: Enige wat ik wil doen is m’n nagels want ik heb doonails besteld om het zelf te proberen ipv elke 4 weken naar nagelstyliste.. maar dat kan ook in etappes vandaag.:D

Minimensje83 likes this.
  2. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Wat fijn dat je zo’n verpleegkundige trof! Lekker door zo!

Hier kon ie ook zelf in bed in slaap vallen etc maar nu echt vol in de krampenpiek sinds dag of 3. Zo sneu .. zeker in middag en avond gilt ie het echt uit. Start klein half uur na de voeding en duurt dan 1-1.5 uur. Gelukkig weten we dat het weer over gaat. Hier zijn we het sprongetje net door. De mama honger is weer even gestild haha. Daarop is ie dus hard gaan lachen, de wereld gaan observeren en snapt ie dag/nacht nu. Hopelijk komt iedereen het sprongetje vlot door (ik vind deze eerste nooit zo heel intens, is redelijk kort).

LotjeNmD and LaQueen like this.
  3. Bijtje90

Bijtje90 Actief lid

Jan 12, 2021
    295
    376
    63
    Female
    Aww Shit gewoon vergeten om in te loggen dus liep veel berichten achter (mocht er toch een whatsappgroep komen, vergeet mij dan niet hoor, vind het juist heel fijn om een plek te hebben om alle baby vragen te kunnen stellen). Lees wel veel herkenning! (Behalve dan weer het zin hebben om te gaan werken, noooo no no moet er echt nog niet aan denken hihi).

Wij hebben nu twee avonden achter elkaar van ongeveer half 8 tot 10 echt een schreeuwende baby en niet stil te krijgen. Eerste avond had m’n vriend hem en gisteren ik zelf. Heel heftig. Verder is hij overdag wel gewoon heel rustig, of laat hij zich in ieder geval eenvoudig troosten. Overdag drinkt hij elke 3 uur ongeveer (soms 4, maar vaker 3) en s nachts na 5,5 uur en dan ongeveer 4,5 uur (dus 10 uur laatste fles en dan half 4 en dan 8 uur). We zijn dus al aardig verwend! Komt nu uit op 5 of 6 flessen van 150. Ik probeer die 6 flessen wel te halen, maar als hij echt nog heel rustig ligt te slapen, vind ik het toch lastig om hem wakker te maken.

4. LotjeNmD

LotjeNmD Actief lid

Mar 1, 2023
    267
    390
    63
    Female
    Vandaag een dagje Efteling weer gedaan. Kriebelde echt om weer te gaan. Laatste keer was met 38 weken in de rolstoel, dus dit was beter. 11000 stappen gezet, dus nu lekker alvast mijn bed in. De kleine heeft het goed gedaan, maar in één attractie mee geweest, want anders zijn dat natuurlijk nog veel te veel prikkels. Was ook wel weer ff wennen om in het openbaar borstvoeding te geven. Met zo'n kleintje loopt dit nog niet altijd zo soepel namelijk vind ik, dus altijd even zoeken naar een plekje waar je lekker en rustig kunt zitten. Maar erg tevreden over de dag.

5. Minimensje83

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Oh wat heerlijk! Klinkt als een fijne dag. En wat een prachtig weer nog de komende dagen!

We hebben denk ik officieel een doorslaper hier! Hij blijft pas om 5.00 komen. Vind het wel bizar snel, vond de andere kids met 9 weken al zo snel. Partner deed vannacht de 5.00 fles dus heb gewoon 9 uur?! Geslapen. Voel me soort van herboren geloof ik haha. Gister voor het eerst weer gezwommen. 500m in 30 minuten vond ik toch een mooie start. Vanaf nu echt weer elke dag iets doen weer voor herstel aan zwemmen, fietsen, wandelen en 5x per week krachttraining met oefeningen thuis. Wandelen deed ik al wel en wat strekoefeningrn maar nu maar wat intensiever maken want mijn lijf heeft het echt nodig om minder pijn te hebben. Doel: over een jaar weer pijnvrij dagelijkse bewegingen kunnen doen (sporten zal nooit pijnvrij lukken hier maar dat is ok)..

LotjeNmD, LaQueen and Kippie13 like this.
  6. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    @LotjeNmD Wat dapper dat je dat al aandurfde! En wat fijn dat jullie zo’n heerlijke dag hebben gehad.

@Bijtje90 Wij maken overdag wel wakker als het er anders voor zorgt dat de rest v/d dag door de war geschopt wordt. Wij houden als volgt aan: Fles 1 nacht = op verzoek, gles 2 ochtend ergens tussen 07.00 en 09.00 uur (afhankelijk van tijd nachtvoeding), fles 3 tussen 10.30 en 12.00 uur, fles 4 tussen 14.30 en 16.00 uur, fles 5 tussen 18.30 en 19.30 uur en fles 6 tussen 22.00 en 23.00 uur. Redelijk op verzoek en als hij over het tijdslot dreigt te gaan maken we hem dus wel wakker.

@Minimensje83 Oooh lekker lijkt mij dan, alweer gezwommen! Ik kan ook niet wachten tot ik volgende week vrijdag de check heb gehad. Ik heb gisteren alweer 10.000 stappen gezet (wel verdeeld in 2 wandelingen + beweging gedurende de dag) en heb echt zin om weer actiever te worden en hopelijk ook weer wat kilo’s kwijt te raken. Het slapen klinkt ook fantastisch! Hopelijk gaat onze kleine man dat ook gauw weer doen want hier was het gisteren opeens 3 uur en vannacht half 4 terwijl hij ervoor telkens tot 4-5.30 uur sliep! Hopelijk is het sprongetje hier gauw voorbij en slaapt hij daarna weer als vanouds. Zoveel uren slaap teer je gelijk weer een paar dagen op als het daarna minder gaat, lekker!

Bijtje90 and Minimensje83 like this.
  7. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

Jan 29, 2021
    1,387
    1,716
    113
    Female
    Dit doe ik inderdaad ook. De tijden die ik als richtlijn hou zijn 7.00u, 10.30u, 14.00u, 18.00u, 22.00u, 4.00u

Vandaag was het tot nu toe 3.30, 8.30, 11.00, 15.00. Flessen van 130cc bv.

LaQueen and Bijtje90 like this.
  8. Minimensje83

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Wij doen dat ook. Op verzoek maar overdag wel wakker maken als hij echt dreigt er een heel lang stuk van te maken. Hier komt ie nu ‘s nachts rond 5.00 dus ochtend window is 8.00-10.00, dan 12.00-14.30, 16.00-18.00 en dan 19.30-21.30. De 10.000 stappen red ik nog niet hoor ;) klinkt wel heel lekker!

LaQueen likes this.
  9. Bijtje90

Bijtje90 Actief lid

Jan 12, 2021
    295
    376
    63
    Female
    Aww ja we zijn eigenlijk nog helemaal niet bezig met een ritme, binnenkort maar eens starten met “sturen”.

we waren vandaag naar Blijdorp met heel Nederland. Verder gestart met een post-partum online cursus van 12 weken, wil echt graag weer aan m’n lichaam gaan werken!

Minimensje83 and LaQueen like this.
  10. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Maar met de opbouw van alle activiteiten die jij noemde werk je aan je conditie en bouw je spieren op dus dat komt wel gauw weer hoor!:thumup:

11. Minimensje83

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Hier is het ook niet echt ritme hoor want die tijdwindows zijn best ruim en soms doet ie opeens een nacht net anders (zoals vannacht) en kom je toch iets anders uit. Maar proberen dan wel zo dat we tussen 20.00-21.30 uitkomen voor een laatste fles en dat we ergens kunnen avondeten tussen 17.30-19.00. dus per dag maken we van die tijdwindows zeg maar

Bijtje90 likes this.
  12. Minimensje83

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Is iedereen van het mooie weer aan het genieten? Wat doet een mens dat goed hè?

hier is de kleine man nu zo hard aan het lachen. De kleine glimlachen hebben plaats gemaakt voor wijd open mond als je hem ‘s ochtends uit zijn bed haalt, een liedje met hem zingt of zijn favo pagina uit het boek laat zien. Zo verliefd! Krampjes lijken langzaam aan heel iets minder te worden. Ene dag erger dan de andere nu..niet meer elke avond urenlang krampjespret dus :)

LaQueen likes this.
  13. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

Jan 29, 2021
    1,387
    1,716
    113
    Female
    Van te voren dacht ik: heerlijk de zomer in met een baby...
    Maar nu denk ik; ik word nu al bloedchagrijnig van die paar warme dagen en een zweetbaby die de hele dag onrustig tegen mij aangeplakt zit en mega onrustig aan de borst drinkt, trappend met zn blote plakbenen. :|

Ik was vanmorgen om 10.00 uur al compleet overprikkeld en de dag is nog steeds niet voorbij.

14. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Zo bekijken wij het ook per dag idd! Vandaar ook die brede blokken. Het heeft te maken met hoe laat de nachtvoeding is en wanneer hij overdag wakker is.

15. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Ja dat plakken is idd wel iets minder.:roflmao: Maar als de andere kinderen weer naar school zijn vanaf maandag kan ik wel oprecht genieten van het lekker kunnen wandelen met de zonnebril op :cool: en baby dan in de kinderwagen. Onze kleine slaapt daar in de middag vaak ook wel goed in dus dat scheelt al een beetje. Hopelijk ga je gauw in een fijn ritme komen waar jullie alle drie goed op gaan!

Kippie13 likes this.
  16. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Wij zijn hier wel echt aan het genieten van het lekker weer! De voorjaar is echt m’n lievelings seizoen met alles wat in de bloei komt, lekker aangenaam temperatuurtje erbij, heerlijk!

Waar ik iets minder blij van word is dat ik vandaag vruchtbaar slijm constateerde en buikpijn voelde. Met andere woorden, dit is mijn eisprong en over ongeveer 2 weekjes ga ik weer ongesteld worden.:o: Gelukkig had ik afgelopen week al wel naar de huisarts gebeld zodat ik aankomende week de pil kan ophalen en daarmee kan starten zodra ik ongesteld ben. Een tussenoplossing tot vriend en en vasectomie heeft ondergaan.

Waar ik mij trouwens inmiddels ook aan begin te ergeren is dat vriend op dit tijdstip standaard in slaap valt op de bank of in de stoel terwijl hij lang niet elke nacht meer helpt.o_O Dan denk ik… jo, ik heb minder slaap gehad dan jij, hoezo doe je zo!? En als ik zeg dat hij dan eerder op bed moet (zodra de kleine man de avondfles heeft gehad) krijg ik het standaard antwoord dat hij dat niet nodig vindt en hij dan toch niet in slaap kan vallen.:o:

Minimensje83 and Kippie13 like this.
  17. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

Jan 29, 2021
    1,387
    1,716
    113
    Female
    fijne-moederdag-envelop-gevuld-met-bloemen-en-hartjes.jpg

18. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Fijne moederdag voor jullie allemaal!❤️ Mijn cadeautje van J. was dat hij vanmorgen pas om 6 uur om een voeding vroeg en dus de hele nacht heeft doorgeslapen!:eek:

Mammavantwee and Kippie13 like this.
  19. Minimensje83

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Jaaaa hier precies hetzelfde, ook 6.00. Zaaaalig :) geniet ervan!

LaQueen and Kippie13 like this.
  20. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Vanmorgen gewoon weer! Alsof hij wist dat dit qua timing veel handiger is als je de kinderen ook nog naar school moet brengen. Jeetje, ik durf er bijna niet van te genieten want straks gooit dat roet in het eten.:roflmao: Hij heeft nu net z’n 2e fles op. Ben nu wel heel erg aan het nadenken over hoe dan nu verder. Want 6.00 / 10.00 / 14.00 / 18.00 / 22.00 uur is prima, maar z’n buikje kan meer voeding dan 120+4 niet aan, maar dan gaat hij opeens een volledige fles missen. Even kijken hoe hij het vandaag doet, misschien ook wel om 13.00 uur opeens weer, dan kan ik hem ook om 13.00 en 16.00 uur 90+3 geven misschien zodat we vervolgens toch op 6 flessen komen maar ze iets kleiner zijn de rest v/d dag. Maar even kijken hoe hij het doet de komende 24u, heb morgen toch een afspraak bij het CB dus dat scheelt, kan ik altijd even vragen of ze willen meedenken en zie ik daarna wel wat ik met hun advies doe.:)

Hoe gaat het bij de rest?

Minimensje83 likes this.

Share This Page