♡ Uitgerekend 1 - 15 April 2024 ♡

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Kippie13, 24 jul 2023.

  1. Minimensje83

    Minimensje83 Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.350
    884
    113
    Vrouw
    Hier kwam meneer vannacht weer eens middenin de nacht met echt berehonger. Klokt in 20 min 165cc?! Naar binnen met 3 boeren en tukt dan verder (tenminste op mij want moest hem nog paar krampjes door helpen). Normaal doet ie wel 35-40 min over fles met keer of 5 boeren (anders spuugt ie teveel). Snap er niks van er is overdag 750cc in gegaan gister als het niet meer was. Hij groeit ook echt als een malle maar kan niet nog meer gaan geven zo klein lijkt me .. maar eens kijken wat ie vandaag doet.. dinsdag consultatiebureau, zou me niet verbazen als ie de 5 kilo over gaat.. anders verteerd ie wel erg snel :|
    @LotjeNmD hoe was het bij jullie op consultatiebureau? Vond je best spannend toch met zijn gewicht ..? Hopelijk goed aangekomen!
     
  2. LotjeNmD

    LotjeNmD Actief lid

    1 mrt 2023
    267
    390
    63
    Vrouw
    Gisteren controle gehad bij het CB en echt mij dus druk gemaakt om niets. Hij is gewoon in 8 dagen tijd 310 gram aangekomen! En sinds de geboorte 2 cm gegroeid. Vandaag is hij 1 maand oud. Hij doet het dus gewoon supergoed. Osteopaat heeft hem gisteren ook nog een keer geholpen voor zijn voorkeurshouding en krampjes. Hopelijk zien we daar snel effect van.
    Ondertussen lees ik hoeveel jullie alweer ondernemen en alleen het huishouden draaien met de kinderen en dan denk ik hoe dan? Ik vandaag tot 15 uur alleen met de twee jongste en hoop dat ik straks optijd omgekleed ben voor de visite die ook om 15 uur komt. Er komt zo weinig uit mijn handen en dat met een partner die fulltime verlof heeft nu. Aan de andere kant probeer ik ook te denken dat de eerste 42 dagen kraamtijd nog niet voorbij zijn, dus dat het mag. Maar de dag vliegt voorbij met voeden, verschonen, zelf eten en slapen.
     
    LaQueen, Minimensje83 en Kippie13 vinden dit leuk.
  3. Kippie13

    Kippie13 Fanatiek lid

    29 jan 2021
    1.307
    1.672
    113
    Vrouw
    Vanmorgen ging ik O wegbrengen naar mn ouders en daar kwamen de tranen uiteraard weer bij mij.

    Komt ook nog eens bij dat mijn ouders maandag op vakantie gaan voor 6 weken en ik dus weet dat ik al die tijd geen backup heb van hun (E. gaat daar normaal ook een vaste dag + middag heen, en dan dus ook niet).

    Als een geluk bij een ongeluk (autopech) gaan ze nu pas volgende week vrijdag weg ipv maandag en mijn moeder appte net zelf al: "E slaapt vanavond bij ons, dinsdag halen we hem op bij t KDV, dan slaapt ie hier en woensdag speelt ie hier.
    En breng dan O dinsdag overdag hier, dan heb je in elk geval de dinsdag nog even zonder kinderen".

    Wel heel fijn om te weten dat E dus vanavond niet thuis is en dat ze volgende week nog even een dagje bij opa en oma zijn allebei.

    Maar nu eerst: Netflix en een zak chips. Dan een tukkie doen en daarna even gedachteloos onder de douche zitten.
     
    LotjeNmD, LaQueen en Minimensje83 vinden dit leuk.
  4. Minimensje83

    Minimensje83 Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.350
    884
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat ie zo gegroeid is! Met 1 maand oud kreeg ik ook nog niet veel voor elkaar hoor. Is pas sinds week of 2 en hier zitten de kids op school. Partner is elke middag rond half 2 thuis. Meer dan bijslapen en voor de grotere kids wat regelen of doen kom ik dan ook niet aan toe. Koken is eten uit vriezer opwarmen, was zet ik ‘s avonds vast klaar zodat hij volgende ochtend eruit kan op moment dat de kleine meestal slaapt .. zo lukt er wel iets. En toch gewoon bekaf zijn dus tja :) het klinkt misschien meer dan het is. Ik schat in dat de meeste mama’s hier heel moe zijn ..
     
    LotjeNmD vindt dit leuk.
  5. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.281
    5.158
    113
    Vrouw
    D
    M
    @LotjeNmD Onze J. is vandaag 6 weken en ik merk echt al een verschil met een beetje een draai vinden in vergelijking met 2 weken terug! Onze oudste 2 zijn nu ook naar school en dat scheelt heel erg met je handen af en toe vrij hebben. Vandaag is vriend ook vrij dus heeft hij de kinderen naar school gebracht en de was gedaan. De schoonmaakster is net geweest (helpt mij ook enorm zodat ik weet dat het 1x per week wel schoon is en we alleen even een beetje hoeven bij te houden) en ik ben zelf vandaag even met de kleine naar m’n werk geweest. Erg gezellig om weer allemaal collega’s te zien, ik ben er in totaal wel ongeveer 2 uur geweest!

    @Kippie13 Heel lief dat ze E. nog even extra gaan vertroetelen en jij dinsdag nog even kan rusten. Dan ben je ook weer een paar dagen verder en kan het maar zo zijn dat de piek over is! Woow, 6 weken is wel lang! Heb je vriendinnen die je de komende 6 weken misschien om de beurt een paar uurtjes kunnen ontlasten? Al is het 1x per week, dat zou misschien al erg helpend zijn!
     
  6. Minimensje83

    Minimensje83 Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.350
    884
    113
    Vrouw
    Hopelijk heeft het even goed gedaan. Is er iemand aan wie je hulp kan vragen de komende 6 weken? Al is het maar voor 2 uurtjes ofzo ..?
     
  7. Kippie13

    Kippie13 Fanatiek lid

    29 jan 2021
    1.307
    1.672
    113
    Vrouw
    Wel een beetje jammer dat E gisteravond niet bij opa en oma wilde blijven slapen, dus had ik alsnog een drukke avond en ochtend nu net.

    Vanmiddag om 4 uur met O naar de osteopaat, ik hoop dat dat stiekem ook wel een beetje gaat helpen (maar ik heb er een hard hoofd in, want bij E hielp het ook niet toen hij nog zo klein was).

    Hij is alweer 7 weken (+1 dag), maar de foto is van gisteren:

    IMG_20240516_210255.jpg
     
    Bijtje90 vindt dit leuk.
  8. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.281
    5.158
    113
    Vrouw
    D
    M
    Wat een schatje! Jammer dat E. daar niet heeft geslapen. Is het wel nog gelukt om overdag bij te slapen? Ik duim voor je mee dat de osteopaat gaat helpen!
     
    Kippie13 vindt dit leuk.
  9. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.281
    5.158
    113
    Vrouw
    D
    M
    Ik ben gisteren voor het eerst sinds 6 weken op bed gegaan voor de laatste avondvoeding (die man gaf). Heb het 6 weken volgehouden om wakker te blijven, maar het lampje ging nu iets eerder uit. Hij werd vervolgens om 03.45 uur wakker, maar heb hem toen de speen aangeboden en uiteindelijk was de fles vanmorgen rond 06.15 uur pas nodig! Komen nu alleen weer op 5 flessen ipv 6 dus vannacht zal het vast weer anders zijn en heeft hij gok ik trek.

    Zelf vanmorgen bij de bekkenfysio geweest. Alles staat goed, buikspieren zijn zelfs extreem sterk voor dit termijn, maar m’n lichaam moet leren samenwerken om de bekkenklachten te minderen. Het zit ‘m in de spieren en daarom denkt ze dat het moet oefeningen en nu weer het opbouwen van sporten al gauw beter zal worden. Wel het advies meegekregen om elke dag toch 15 minuten plat te liggen om het bekken even volledig te ontlasten zodat het een positieve werking op herstel heeft. En alles rondom m’n stuitje is beurs dus ook daar stuurt ze oefeningen voor maar ze verwacht dat ook dat wel los zal lopen uiteindelijk. Zoooo fijn! Nu in afwachting van de mail met oefeningen die ze mij later vandaag zal sturen en dan kan ik in principe een begin maken!:D
     
    LotjeNmD, Kippie13 en Minimensje83 vinden dit leuk.
  10. Minimensje83

    Minimensje83 Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.350
    884
    113
    Vrouw
    Fijn dat je ook aan je eigen herstel verder kan gaan werken! Weer beetje meer jezelf voelen is best fijn :) en dat klinkt heerlijk pas om 6.15! Waarom probeer je niet gewoon iets grotere fles mocht ie op 5 uitkomen? Hier redden we er ook echt geen 6 als ie pas na 5.00 komt. Ik was bang dat de flessen veel te groot zouden worden maar hij drinkt het met gemak. Meestal stop ik na 140 cc en laat ik boeren, als ie dan niet meer zoekt is het klaar. Blijft ie zoeken en sabbelen op zijn handjes geef ik de laatste 25-30cc. Daarmee komen we eigenlijk altijd rond de 700/750cc uit nu. Heb hier trouwens gaatje van de speen iets groter gemaakt met een cocktailprikker. Hij drinkt nu sneller maar spuugt veel minder! Nu in 25/30 min klaar incl boeren (drinkt dan min of 20) want het werd steeds 40-50 min. Vond het bijzonder dat ie dan juist minder spuugt maar blijkbaar minder lucht toch mee dan …

    hier nieuwe broeken gekocht! Maat groter maar ben ik wel van de zwangerschapsbroeken verlost :)
     
    LotjeNmD en LaQueen vinden dit leuk.
  11. Minimensje83

    Minimensje83 Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.350
    884
    113
    Vrouw
    Wat een mooi mannetje! Monstertjes kunnen het zijn ook he zo klein … hopelijk toch af en toe een uurtje rust ergens voor je. Als het hier te gortig werd bij de andere kids (die jankten ook wat af en partner werkte hele dagen toen) dan zette ik ze ook weleens in de gang hoor. Even 10 min opladen. En in de draagzak de was doen zodat als ze wel sliepen ik even niks had. Tis heftig in je eentje, je kan niet uit…hopelijk toch ergens iets van hulptroepen als je ouders er niet zijn ..
     
    LaQueen en Kippie13 vinden dit leuk.
  12. Bijtje90

    Bijtje90 Actief lid

    12 jan 2021
    285
    371
    63
    Vrouw
    Wel echt een prachtig ventje zeg! Wel heftig hoe je het nu hebt, hopelijk snel alle lasten voorbij en in ietsjesss rustiger vaarwater!
     
    Kippie13 vindt dit leuk.
  13. Bijtje90

    Bijtje90 Actief lid

    12 jan 2021
    285
    371
    63
    Vrouw
    Had je gewoon een afspraak voor algehele check, of was je al bekend bij deze fysio? Fijn dat het er zo goed uit zag!
     
  14. Bijtje90

    Bijtje90 Actief lid

    12 jan 2021
    285
    371
    63
    Vrouw
    Ik wilde eerst ook al over na de volgende speen, want hij valt continu tijdens zijn flessen in slaap maar heeft wel de hele dag hongerrrr. Ik wilde de flessen eerst ophogen, maar hij drinkt echt maar heel af en toe z’n fles leeg, maar meestal niet. Kan hem dan wel extra vol doen, maar als hij toch al laat staan…? Gaatje in de speen in plaats van grotere maat is ook een idee! Even thuis overleggen.
     
  15. Kippie13

    Kippie13 Fanatiek lid

    29 jan 2021
    1.307
    1.672
    113
    Vrouw
    @LaQueen fijn dat je weer aan de slag kunt na je bezoek aan de bekkenfysio! Elke dag een kwartier plat liggen lijkt me sowieso slim. Ik probeer dat hier ook nog wel elke dag eventjes te doen, want ik heb O veeeeeel in de draagzak (ook tijdens de was idd @Minimensje83 :roflmao:)

    O heeft vandaag gelukkig een goede dag gehad. Hij heeft vanmiddag een flinke tijd in zijn bedje geslapen (in het donker en ingebakerd en tussendoor mer hulp om door te slapen).

    Osteopaat heeft hem goed kunnen behandelen. O heeft een voorkeurshouding, wat je al lichtelijk begint te zien aan zijn schedel. Ik had het zelf gelukkig ook al gezien, dus was al begonnen met zoveel mogelijk uitdagen naar rechts te kijken. Het viel haar ook op dat hij heel erg veel last heeft van zn darmen en dat zijn drinktechniek slecht is. Zijn tongriempje is ook aan de korte kant dus ook daarvoor heb ik oefeningen mee gekregen.
    Hij heeft erg veel spanning in zijn lijfje zitten, maar liet de behandeling gelukkig wel goed toe.

    Die afspraak was om 4 uur en sindsdien is ie compleet onder zeil, hooguit een uurtje wakker geweest tussendoor :|
    (wel al die tijd in de draagzak, maar hee ik ben zelfs uit eten geweest met mijn ouders en E!)

    Nu net klaar met kolven, dus even gauw opruimen en dan naar bed. Ben heel benieuwd hoe laat E voor zn fles komt nu ie al zo lang slaapt :eek:

    Hoe lang doen jullie kindjes over een fles? Ik lees hier hele uiteenlopende tijden.

    O heeft een Dr Brown's fles met een Difrax speen maar S. Hij heeft zijn fles altijd binnen 10 minuten op (7x130) en laat ook nooit wat staan.

    Ik heb nu zelfs een 1-2-3 prematuur speen gekocht (met extra klein gaatje) om juist te zorgen dat hij langer over zijn flessen doet.
    Het schijnt dat je hersens pas na 15-20 minuten een signaaltje krijgen dat je buik vol zit. Als een baby dus sneller drinkt, krijgen ze dat signaaltje niet en blijven ze het idee hebben dat ze honger hebben en dus steeds vaker om voeding vragen.
     
    Minimensje83 en LaQueen vinden dit leuk.
  16. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.281
    5.158
    113
    Vrouw
    D
    M
    Gewoon een algemene check laten doen! Heb de afspraak zelf gemaakt omdat ik dit als tip op insta (sterkher) zag.:) Maar ook omdat ik tijdens de zwangerschap wel klachten had en het nu nog niet volledig klachtenvrij is. Hopelijk na het aansterken iets beter.

    @Minimensje83 Overweeg het idd om naar 150 te gaan. Ga het even afwachten de komende 2/3 dagen denk ik!
     
    Minimensje83 vindt dit leuk.
  17. Minimensje83

    Minimensje83 Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.350
    884
    113
    Vrouw
    Wat fijn! Hier ook voorkeurshouding al vanaf geboorte, gaat nu ook iets afplatten. Heb zijn nekje goed gemasseerd aantal dagen en begint minder te worden dus zal wel iets niet lekker zitten. En met regelmaat even op zijn buik. Weet nog bij de andere kids dat cb er hele heisa van maakt met fysio etc maar die geeft ook die tips wat jij al doet en nekje gewoon sterker maken. Hopelijk helpt de osteopaat voldoende daar! Klinkt veelbelovend.

    ik had bij andere kids ook dat ze binnen 10 min met s speen fles op hadden toen ook naar prematurenspeen gegaan. Hier met Difrax flessen begonnen met s speen 40-50 min met m speen dronk ie 20 min maar liet veel er langs lopen, smakte veel. Daarop over gegaan naar dr Brown waar speen 2 te groot is en 1 te klein … dus 1 maar wat groter gemaakt. Boert nu veel beter (en ook minder) en spuugt veel minder. Laat ook geen eten meer langs mond lopen. Dus was best weer even zoektocht.. zou zeker prematurenspeen even proberen als het zo snel op is.
     
    Kippie13 vindt dit leuk.
  18. Minimensje83

    Minimensje83 Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.350
    884
    113
    Vrouw
    Benieuwd wat ie doet als zijn flesje iets makkelijker gaat. Hier kwam echt een rust over hem heen, alleen daardoor eet ie nog meer :roflmao:. Dinsdag wegen ben heel benieuwd. Tikt 2 tot 3 van de 5x150 flessen (165-170 aangemaakt) nu helemaal weg. Hoop dat we hier weer even week of 3-4 op kunnen blijven wel ..
     
    LaQueen vindt dit leuk.
  19. LotjeNmD

    LotjeNmD Actief lid

    1 mrt 2023
    267
    390
    63
    Vrouw
    Fijn om te lezen dat ik dus niet de enige ben die met een maand nog niet veel gedaan krijgt. We zijn nu ook net het eerste sprongetje uit dus hopelijk gaat hij nu weer wat rustiger worden. Werd vanochtend getrakteerd op zijn eerste echte lach. Dat maakt een hoop goed. Verder nu een heel rustig weekend. Oudste drie zijn bij hun vader. De op een na jongste gisteren naar mijn ouders gebracht en mijn vriend is met vrienden op mannenweekend. Mijn moeder zei gisteren nog dat ze mijn relaxte houding deze keer zo bewonderde. Dat er een prettige sfeer hangt in huis. Ik probeer deze tijd echt zoveel mogelijk te zien als het 4e trimester en er net zo in te staan als tijdens mijn zwangerschap. Leven met de dag en loslaten dat het nu even loopt zoals het loopt. Het belangrijkste is dat ons mannetje liefde, eten en slaap krijgt. Moet er mezelf alleen af en toe aan herinneren dat dit voldoende is voor nu.
    We zijn van de week trouwens begonnen met 1x per dag een flesje. We hebben avent met zo'n ventiel erin. Hij hapte gelijk goed aan en heel fijn dat hij net zo kan drinken als aan de borst. Als je het flesje op zijn kop houdt, loopt er niets uit, dus hij kan zelf de snelheid bepalen door te zuigen. Drinkt nu 100ml borstvoeding per keer in 10-15 minuten zonder knoeien. Daarna wel nog veel zuigbehoefte, maar geen honger meer.
     
    Kippie13, Minimensje83 en LaQueen vinden dit leuk.
  20. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.281
    5.158
    113
    Vrouw
    D
    M
    @LotjeNmD dat klinkt toch heerlijk, zo’n 4e trimester? of noemen we het dan kwartaal?:roflmao: Ik probeer het ook met de dag te zien en zolang je het van jezelf accepteert is dat helemaal prima, toch? Deze tijd krijg je nooit meer terug! En zeker niet als het echt het laatste kindje is, dus daar moeten we het dan extra van nemen!❤️

    @Minimensje83 Ik heb in elke fles gisteren 10ml extra water gedaan zodat z’n vochtinname niet opeens veel minder was en tot mijn verbazing kon ik vannacht weer om 04.45 uur de speen geven en heeft hij weer tot 06.15 uur geslapen! Vervolgens nog even bij ons hoog in bed gelegd, weer kort in slaap gevallen en vroeg pas rond 06.45 uur om de fles!:eek: Gisteravond om 22.30 uur de fles gehad dus hij had er gewoon al 8(!!) uur tussen zitten.:eek: Ik klaag niet, dit is genieten!:p Vandaag ga ik aan die 10ml extra gewoon 1/3e schepje toevoegen zodat hij de voedingsstoffen wel grotendeels zal binnenkrijgen want zo gaat hij opeens van 6 naar 5 flesjes van 120+4 terwijl we nog niet echt hebben opgehoogd (op die 10ml water na).

    Dames met baby’s van 6+ weken oud, krijgt jullie kindje al een beetje ritme in de dag met slapen? In de ochtend doet hij elke keer iets anders en is er geen touw aan vast te knopen. In de middag is het wel redelijk ‘stabiel’ en in de avond is het ook erg wisselend (soms wel 1,5-2,5 uur diep, soms veel wakker en alleen maar hazenslaapjes) om vervolgens in de nacht wel gewoon weer te slapen.
     
    Kippie13 en Minimensje83 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina