♡ Uitgerekend 1 - 15 April 2024 ♡

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Kippie13, 24 jul 2023.

  1. LotjeNmD

    LotjeNmD Actief lid

    1 mrt 2023
    267
    390
    63
    Vrouw
    Toch nog iets van mijn to do lijstje af kunnen vinken vandaag. Een paar mooie foto's maken van A. nu hij 1 maand oud is.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Kelly95, Bijtje90, Minimensje83 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Kippie13

    Kippie13 Fanatiek lid

    29 jan 2021
    1.307
    1.672
    113
    Vrouw
    Hier is O 's ochtends een uur na het opstaan alweer moe, dus dan slaapt hij meestal 3 kwartier in de draagzak, want dat is precies het moment van de oudste aankleden en ontbijten en naar t KDV gaan. Dan heb ik geen tijd om hem.actief in slaap te helpen en zelf in slaap vallen doet hij niet.

    Daarna is het even rommelig en afhankelijk van waar we zijn, maar probeer ik hem wel na de fles van 11 uur/half 12 in zijn eigen bed te laten slapen, ingebakerd en in het donker.

    De slaapjes de rest van de dag zijn vrijwel altijd in de draagzak en soms kan ik hem weg leggen in de box zodra hij slaapt.

    Uniek moment:
    IMG_20240518_114034.jpg

    Hij krijgt rond 10 uur/half 11 zijn laatste fles en pas dan gaat hij weer in zn inbakerdoek in bed.

    Eerst maar eens investeren in dat ene middagslaapje goed gaan doen en de rest van de slaapjes in de draagzak zodat hij niet oververmoeid raakt.

    De gouden tip voor slaapadvies; Bureauvanslaap op Instagram!
     
    LaQueen en Bijtje90 vinden dit leuk.
  3. Kippie13

    Kippie13 Fanatiek lid

    29 jan 2021
    1.307
    1.672
    113
    Vrouw
    Wat een superlieve foto's! :rolleyes:
     
    LotjeNmD vindt dit leuk.
  4. Minimensje83

    Minimensje83 Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.350
    884
    113
    Vrouw
    Wat fijn!
    Hier gedeeltelijk ritme … middag en avond rommelt vooral. Na zijn eerste fles ergens tussen 4.30-6.30 slaapt hij eigenlijk altijd gelijk verder ingebakerd in bed tot ergens 9.00-10.30. Daarna is er meestal iets te doen waardoor hij in wandelwagen slaapjes doet maar die zijn niet geweldig. Zijn we thuis slaapt ie die ronde nog in bed maar dat wisselt van 2,5 uur tot 45 min. Na de fles tussen 13.00-14.30 slaapt ie meestal niet goed meer dan is het in de draagzak of wandeling met wandelwagen, even in de box als ie toch te moe wordt etc … dat gaat de hele avond door tot laatste fles tussen 19.30-21.30 daarna gaat ie als ie rustig wordt weer ingebakerd bed in (ergens tussen 22.30-23.30 meestal).
     
    LaQueen vindt dit leuk.
  5. Kippie13

    Kippie13 Fanatiek lid

    29 jan 2021
    1.307
    1.672
    113
    Vrouw

    As we speak; hij slaapt nu al 2,5 uur in zijn eigen bed :eek:
     
    LaQueen en Bijtje90 vinden dit leuk.
  6. Bijtje90

    Bijtje90 Actief lid

    12 jan 2021
    285
    371
    63
    Vrouw
    Interessante instagram!
    Bij m’n dochter volgde ik https://www.instagram.com/slaaptipsvoorbabys.nl?igsh=NmJreDR3czR5NXRn en gebruikte ik hun slaapgidsen voor routines, werkte heel goed maar wil nu nog de dagen een beetje z’n beloop laten, komt straks wel. We hebben ze iig alvast geprint!
     
    Kippie13 vindt dit leuk.
  7. Minimensje83

    Minimensje83 Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.350
    884
    113
    Vrouw
    En hoppa volgens mij hebben we sprong 2 te pakken. Sprong 1 was ook iets eerder dus verbaasd niet.. hij is maandag 8 weken (wel bij 38 geboren). Hij is gewoon niet te harden vandaag :roflmao: alsof ie ongesteld moet worden man .. was al 2 avonden echt chagarijnig maar nu ook overdag gewoon niet willen slapen. Alleen bij je en hazenslaapjes. En ligt ie te lang bij je is dat ook niet goed dan wil ie in zijn wipstoel. Hij begint wel heel lief terug te kletsen en als ik liedjes zing maakt ie een feestje (afhankelijk van welk liedje er zijn duidelijk favorieten)…al onze kids gingen de sprongetjes meestal vlot door dus dat hopen we hier ook :|
     
  8. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.281
    5.158
    113
    Vrouw
    D
    M
    Ik heb alle sprongen in de agenda genoteerd en die staat bij ons voor a.s. week ‘op de planning’.:roflmao: Vanaf sprong 4 was het hier bij de andere 2 drama. Dat ik dit gewoon nog weet zegt genoeg denk ik haha. Deze en de volgende zijn irritant, maar komt goed! Hopelijk valt het in de nacht een beetje mee en is jullie kleine man maar hooguit 1x wakker!
     
    Minimensje83 vindt dit leuk.
  9. Kippie13

    Kippie13 Fanatiek lid

    29 jan 2021
    1.307
    1.672
    113
    Vrouw
    Die sprongen, ik weet het nooit zo goed. Bij mijn oudste was alles gewoon een grote sprong :| en als er al iets van verschil te merken was, begon het altijd eerder dan de app aangaf.

    Volgens de app begint O morgen aan sprong 2. Noem toeval dat ie nu dus al om 3.15 komt voor zijn nachtvoeding :eek: en boos dat ie werd toen ik hem tussendoor wilde laten boeren!
     
    Minimensje83 vindt dit leuk.
  10. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.281
    5.158
    113
    Vrouw
    D
    M
    Iets eerder of later kan wel, dus als hij dit de komende dagen ook doet weet je genoeg haha
     
    Kippie13 vindt dit leuk.
  11. Minimensje83

    Minimensje83 Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.350
    884
    113
    Vrouw
    Haha ja bij mijn dochter had ik dat gevoel ook ;) hier ook altijd eerder de sprong in hoor. Begon hier al dag of 2-3 geleden denk ik maar lijkt te pieken nu. Maar bij alle kids altijd aantal dagen dat ik denk ‘het is nog anders dan anders’
    Hier inderdaad ook woest als we hem laten boeren nu. Hij vliegt nog net niet over de stoel heen :roflmao:. Vannacht kwam ie weer eerder terwijl hij juist laat gegeten had .. met speentje was ie nog 45 min tevreden dus kreeg uiteindelijk 4.45 een fles. En ik hoor hem al weer boos zijn boven… normaal wordt ie vrolijk wakker uit dit slaapje. Ik ga maar eens kijken :)
     
    LaQueen en Kippie13 vinden dit leuk.
  12. LotjeNmD

    LotjeNmD Actief lid

    1 mrt 2023
    267
    390
    63
    Vrouw
    Ohnee A. heeft spruw! Verklaard wel waarom hij zo onrustig was aan de borst de afgelopen dagen. Veel trekken, loslaten en huilen. Bij mij doet het ook echt zeer als hij net aanhapt en daarna ook tussen de voedingen blijft het gevoelig. Nu alles uitkoken en wassen en dan morgen maar de huisarts ff bellen.
     
  13. Kippie13

    Kippie13 Fanatiek lid

    29 jan 2021
    1.307
    1.672
    113
    Vrouw
    Ah shit. De osteopaat vroeg het vrijdag ook al aan mij omdat ze zag dat hij een witte waas op zijn tong had. Ze vroeg of die waas wel weg trekt na een poosje (na een voeding). Ik had er eerder niet zo op gelet. O drinkt natuurlijk ook bijna nooit aan de borst, maar áls ie dat doet, doet mijn linkertepel echt meeeega pijn. Alsof er hete naalden recht in mn tepel worden gestoken. Das meestal alleen de eerste minuut en daarna trekt het weg.
    En ik hoef ook niet met blote borsten in bed te gaan liggen, veel te gevoelig voor mn tepels.:|
     
  14. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.281
    5.158
    113
    Vrouw
    D
    M
    Wat balen zeg! Hopelijk zijn jullie er gauw weer van af!
     
  15. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.281
    5.158
    113
    Vrouw
    D
    M
    Waar we gisteren pas om 07.30 uur de eerste voeding hadden zit ik nu toch weer met de baby op schoot. Hij begon al vanaf 03.00 ongeveer maar is nu toch echt klaarwakker en ik hoorde knorretjes dus rekken was geen optie meer. Precies 7 weken na de uitgerekende datum en de start van sprong 2..:roflmao:
     
    Minimensje83 vindt dit leuk.
  16. Kippie13

    Kippie13 Fanatiek lid

    29 jan 2021
    1.307
    1.672
    113
    Vrouw
    Ik ben vanaf 3 uur al wakker... Odin kreeg zijn laatste voeding om 23.00 uur en begon om 3.00 uur alweer te piepen.

    Inmiddels zit ik ook tegen een borstontsteking aan (pijnlijk :eek::eek:)
    Na het voeden en kolven heb ik 2,5 uur liggen woelen en draaien en kon ik geen fijne houding vinden door de pijn. Ik heb het uiteindelijk maar opgegeven en ben uit bed gegaan. Pcm en ibu erin en zojuist een lactatiekundige gemaild voor een afspraak. Ik sta op het punt om er mee te stoppen, klote borstvoeding!

    Waar O. zaterdag en zondag echt een verbetering leek te laten zien, na ons bezoek aan de osteopaat vrijdag, was het gisteren echt een helse dag :cry: en inderdaad: exact gelijk met t begin van sprong 2, maar toch. HELP!

    Ik heb straks om 10 uur mijn nacontrole bij de VK (beetje laat door volle agenda van de VK) en ik ben heel benieuwd hoe ik er straks bij zit en wat zij gaat zeggen op de hele situatie. Ik heb geen zin om me groot te houden (en dat hoeft ook niet), maar ik heb ook geen zin om straks een stempel 'postnatale depressie' te krijgen, want dat is het niet.
     
  17. Minimensje83

    Minimensje83 Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.350
    884
    113
    Vrouw
    Het is gewoon retezwaar. En daar horen al die emoties en moeheid bij. Je doet het alleen, geeft borstvoeding .. het is vaak echt hels dan die eerste weken tot maanden. Ik heb echt heel veel respect voor wat je doet met 2 kleine kids (maar daar voel je je vast niet beter door ;)).

    Ik had gister even een jankbui, A wordt juist weer wat rustiger, partner deed de 5.00-6.00 voeding dus ik had slaap en was juist dus nu weer even reflectieruimte. Hoe je alles probeert te doen voor iedereen, zelf probeert te herstellen terwijl je weet dat je continu nog overbelast maar wel moet en tot de conclusie komt ‘ik ben er nog laaaaang niet’ om ondertussen maar weer positief te blijven en tegelijkertijd soms te denken ‘f*ck de positieve gedachten maar even’. Vandaag weer een betere dag :o:

    betreft de borstvoeding … als je er echt tegenop gaat zien en er heel negatief van wordt zou ik overwegen te stoppen. Heb dat bij zoon toen wel gedaan rond 2 maanden. Het zat mijn herstel en goed moeder kunnen zijn in de weg. Ik bleef het langer doen omdat ik het belangrijk vond, de buitenwereld er iets van vond etc..inmiddels weet ik dat je moet doen wat je denkt dat goed is. Voor de baby en voor jou. Niet om je van de bv af te praten want als je het graag wilt blijven doen dan vind je vast manieren om er weer positiever tegenaan te kijken, het is gewoon mentaal een hele pittige fase dit waarin weken slaaptekort is opgehoopt, het soms uitzichtloos voelt. Hoop dat je voelt dat het ook goed is om andere keuzes te maken.
     
    Kippie13 vindt dit leuk.
  18. Minimensje83

    Minimensje83 Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.350
    884
    113
    Vrouw
    Oh nee! Hopelijk snel beter met medicatie
     
  19. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.281
    5.158
    113
    Vrouw
    D
    M
    @Kippie13 Ohnee! Gewoon eerlijk zijn over hoe je je voelt, maar ook benoemen dat het PND is. Je hoeft je echt niet groot te houden en ik denk dat de VK ook vooral een hele dappere vrouw ziet die voor 2 kleine kinderen zorgt. Het is ook niet niks om het alleen te regelen en zeker als je steun en toeverlaat dan ook nog 6 weken weg is straks. Ze snapt denk ik ook wel dat dit erg intens is allemaal bij elkaar! Mijn ouders komen zelfs nu 1x per week mij helpen terwijl ik gewoon een vriend heb die op dit moment 3 dagen p/w werkt. Volgende week gaat hij naar 4 dagen p/w. Jij moet - zeker als je ouders er even niet zijn - dubbel zo hard werken. Als de BV je tegen gaat staan zou ik vooral kijken naar waar jij je zelf prettig bij voelt. Ik zeg niet dat FV het antwoord is, maar een gelukkigere mama maakt wel 2 gelukkige kindjes!

    @Minimensje83 Je bent er nog niet, maar je bent al stukken verder dan tijdens de zwangerschap! Natuurlijk is opbouwen niet leuk en soms is het lastig om balans te vinden tussen wat kan en wat eigenlijk moet. Over een half jaar ben je vast al een stuk fitter! Babysteps!

    Onze kleine J. kletst en kirrrt opeens zoveel en ook het lachen wordt steeds meer. Zo aandoenlijk!❤️
     
    Minimensje83 en Kippie13 vinden dit leuk.
  20. Minimensje83

    Minimensje83 Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.350
    884
    113
    Vrouw
    Ja dat kirren is hier ook hard ingeslagen nu en dan een lach er achteraan, om te smelten!
    5110 gram inmiddels en 59 cm?! Vooral die lengte gaat als een malle…is met 51 cm geboren. Dus hij mag braaf zijn flesjes leeg. Eerste inenting zit erin en rota drankje. Nu alleen zelf geen rotavirus zien te krijgen gezien mijn immuunsysteem niet goed is en het een levend vaccin is… het advies van cb ‘de zorg voor je kind de komende dagen zoveel mogelijk uitbesteden en in ieder geval geen poepluiers doen.’ Dus heb met A afgesproken dat ie alleen poept als papa thuis is :roflmao: (geniaal advies weer)
     
    Kippie13 en LaQueen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina