Haha geen idee wat dat is, maar tot nu toe doet ie het best goed met zn waterpokken en zijn mood. Wel wat sneller uit zn doen, maar stop er wat eten in en het is alweer ok. Wat heerlijk dat jullie zo ook even bij kunnen tanken! Qua koptelefoon heb ik de Alpine Muffy baby en die zit prima. Mijn oudste was 11 weken toen hij hem voor het eerst gebruikte. Als opvolger voor hem de Alecto gehoorbeschermers gekocht, dat is een koptelefoon model.
@Kippie13 Balen! Maar wat fijn dat hij er tot op heden nog niet zoveel last van heeft zeg! En maar hopen dat de kleine man er geen last van krijgt want dan voelt hij zich misschien ook wel slecht en heb je weer een hangbaby! @Minimensje83 Nee, hadden aan de andere kant van het dorp gereserveerd dus dat kon helaas echt niet. Hebben maar eten besteld. Heerlijk dat jullie weekendje weg bevalt! Onze boef deed de laatste dagen opeens 40-60 minuten over een flesje met de s-speen van Difrax. Gisteren de 3 standen speen gehaald en nu doet hij er 10-20 minuutjes over, terwijl we wel gewoon stand 1 gebruiken. Wel fijn voor hem en voor ons dat dit werkt!
Waar laten jullie de kleine slapen overdag? Ik merk dat ik wel het voornemen heb om hem nu af en toe in z’n ledikant op z’n eigen kamertje te leggen om te oefenen, maar uiteindelijk ligt hij nu weer lekker bij mij op schoot. Het is m’n laatste kleintje dus hierna nooit meer.. wil hem toch nog even bij mij houden af en toe merk ik. Verder slaapt hij veel in z’n nestje in de box (meestal sowieso als wij koken en/of avondeten) en ook veel in de kinderwagen (omdat ik wil wandelen of omdat ik de kinderen naar school moet brengen of van school/bso moet halen.) Soms lukt het hem al wel om zelf in slaap te vallen en als hij iets te overprikkeld is dan moeten we hem toch helpen. Morgen is hij 2 maanden oud.. heb maar even gegoogled en ik mag nog een maand knuffelen voor het verstandig is om in ieder geval 1 vast moment op de dag voor het bedje te kiezen las ik. Hij oefent wel af en toe hoor, maar bij iemand op schoot slaapt hij momenteel toch iets langer dan in z’n bedje merk ik. In de avond trouwens ook heel wisselend. Soms bij ons, soms in de box en soms in de kinderwagen. In de nacht blijft het een toppertje! Slaapt sowieso vanaf de laatste fles tot half 5 of half 6, daarna maakt hij geluidjes en wil hij graag de speen. Soms blijft hij in z’n eigen bedje en soms pak ik hem bij mij als hij ontevreden klinkt, maar slaapt dan vervolgens weer door tot 7 a 8 uur in de ochtend. Vanavond gaan we hem denk ik voor het eerst in de nacht op z’n eigen kamertje leggen!
Ik probeer O. overdag minimaal 1x in zijn eigen bed te laten slapen (scheelt wel dat wij in een appartement wonen en ik dus niet steeds de trap op moet). Met E. woonde ik nog in een woonhuis en was zijn vaste slaapplaats overdag in de wandelwagen binnen (want anders moest ik 2 trappen op). Als O. in zijn eigen bed slaapt overdag, slaapt hij max 3 kwartier (een afgeronde slaapcyclus) en probeer ik hem daarna wel door te laten slapen maar dit lukt vaak niet. Hij slaapt in de draagzak toch het allerbeste dus om te voorkomen dat hij oververmoeid raakt, slaapt hij echt vaak in de draagzak (nu ook ). In het weekend probeer ik het zo uit te kienen dat beide kinderen tegelijk hun middagslaapje in bed doen zodat ik zelf ook even naast O kan gaan liggen. Maar tot nu toe is het dan steeds zo dat ik dan nét in slaap ben gevallen en dan wordt O alweer wakker. Niet zo goed voor mijn humeur Leidraad voor kindjes van 2 maanden: max 90 minuten wakker per keer. Steeds op de klok kijken hoe laat hij wakker wordt en dus hoe laat hij er weer in moet. Hoop gedoe, maar het werkt echt heel goed. Baby moet aan het einde van de wakkertijd in bed liggen (wakker, maar wel moe) en dan actief in slaap helpen. Eén slaapcyclus is 45 min en ze moeten nu nog leren om meerdere cyclussen aan elkaar te koppelen om goed uit te kunnen rusten. Mooiste is dus om vlak voor het einde van zo'n slaapcyclus al bij je kind te zijn om actief te helpen om door te slapen. Lukt dit niet, dan moet je de wakkertijd tot het volgende slaapje inkorten om te voorkomen dat ze oververmoeid raken.
Hier alle slaapjes tot de fles van 13.30-15.00 in bed. Na die fles doet ie enkel hazenslaapjes dus in de box, draagzak, op arm etc. Na de vroege ochtend fles is ie eigenlijk altijd gelijk moe en slaapt ie door in bed tot ongeveer half 11. Dan is ie wel 2 uur wakker en dan slaapt ie meestal 1.5 uur (tenzij krampjes, eten omhoog etc). Mn bij die tweede keer in bed is er nog weleens iets waardoor ie wakker is tussendoor. Dan pak ik hem eruit (houd hem ingebakerd) en sus hem weer in slaap en dan gaat ie terug in bed. Voor slapen in bed gaat altijd slaapmuziekje aan. Ooit moet ie het niet ingebakerd gaan doen geen idee hoe nog want dit armen en benen staan aan als een duracell konijn. Zeker als ie wat overprikkeld is denk je ‘waar is de uitknop?’ soms zijn we weg overdag uiteraard dan wordt het wandelwagenbak of draagzak maar dan doet ie enkel hazenslaapjes. Hij slaapt het beste in zijn bedje
Doe mij d'r ook zo een Ik heb het inbakeren bij mijn oudste afgebouwd met de slaapzakken en lakens van Fedde en Kees.
Zit ik te verkondigen vanmorgen dat we hem vanavond op z’n eigen bedje gaan leggen na de avondvoeding.. zegt m’n vriend nu dat we nog wel even een paar dagen kunnen wachten. Het heeft voor hem dus ook nog niet zo’n haast haha
Experimentje gedaan want onze A is dus echt mega overprikkeld in avond en moet afschakelen anders slaapt ie niet. Lees na de fles rond 21.00 nog kleine 3 uur met hem rondlopen Hij is wel moe en doet dan in ochtend nog hele lange slaap. Maar we willen natuurlijk liever in avond slaap en in ochtend een gewone ochtend dut. Gister kwam ie toevallig pas om 19.30 met vierde fles en had al zijn flessen op. Dus om 20.30 ben ik op bed gaan liggen, baby ingebakerd naast mij zodat ik fop in mond kon doen en over hoofdje kon strelen. Heeft nog klein uur met benen liggen spartelen en mopperen en toen kon ie zijn rust vinden. Sliep 21.30 en snapte dat het nachtslaap was want met klein flesje van 120cc om 3.15 lag ik er om 4.00 al weer in en kwam ie om 8.00. Dus dit gaan we maar nog eens proberen. Krijgt ie overdag 4x180 en in de nacht 120.
3 uur lang rond moeten lopen is sowieso al niet chill, laat staan dat het dan in de avond is. Fijn dat het experiment is gelukt. Duimen dat t vnd weer zo gaat. Hier gebeurt t ook nogal eens dat hij rond 19.00/19.30 z'n 4e fles drinkt, maar hij valt daarna juist als een blok in slaap. Laatste week is het dan ook echt ff aankijken wat nou werkt voor hem (en voor mij). Mijn nachten zijn daardoor wel enorm gebroken. Ik heb juist liever dat hij na zijn fles van 22.00 u pas echt de nacht in gaat, want nu is hij vanaf 4.00/4.30 juist heel onrustig en snel wakker. En dan slaap ik dus ook niet meer.
Ja 19.00 is dan weer heel vroeg dan ga je ook je bed nog niet in. Uiteindelijk komen ze er allemaal wel maar is echt wel even zoeken wat voor de baby werkt maar ook voor ons. Liet er wel netjes 4 uur tussen vandaag dus komt rond 20.00 voor laatste fles, kijken wat ie vannacht doet.. die 180 flessen zijn alleen net groot dus die 5e fles heeft ie wel echt nodig.. ach als het binnen het uur is in de nacht dan vind ik het wel prima. Hopelijk daar ook vlot een ritme wat voor iedereen werkt. Heb wel ontdekt dat je het niet af kan dwingen .. hij moet wel echt net dan anders komen die dag ofzo
@Kippie13 Hopelijk lukt het gauw iets verkende voor jullie beiden te vinden. Hij is nu 10 weken, toch? Is hij al iets rustiger ten opzichte van 1 a 2 weken geleden? Hoe ervaar je het nu je ouders echt weg zijn? Hoe is het met jou zelf? @Minimensje83 Als hij binnen het uur slaapt is het idd wel te doen en slaap je zelf ook wel gauw weer! Jeetje.. die van jou drinkt gewoon 180+6!? Die van mij zit nog steeds op 130+ 4 1/3e schepje en dat 5x op een dag. Wat een verschil dan hè? Hier heeft de kleine nog steeds weinig poepluiers (gemiddeld 1x per 4 dagen ongeveer), maar heeft er weinig last van. Ook doet hij tegenwoordig geregeld aan projectiel braken.. Evenmin last van behalve dat hij een graftakken hekel aan omkleden heeft. Vanmorgen bij het CB geweest en rota vaccin gehad.. zetpillen zijn in huis voor de zekerheid! Hij is nu 56,7cm lang (in 9 weken al 8,7cm gegroeid) en hij is nu 5755gr. (op 5 gram na 2kg! gegroeid vanaf geboorte ). Ik ben sinds gisteren weer ongesteld geworden.. zo niet gemist! Nu maar tijdelijk aan de pil en ondertussen laat vriend over een paar weken een vasectomie uitvoeren! Hopelijk kan ik dan na een half jaar pil voor altijd stoppen met hormonen! Oh en verder is hier de avondvierdaagse in volle gang, dus vriend loopt 2 avonden 5km en ik ook 2 avonden.
Jaa 10 weken alweer Ik moet vandaag nog even een mijlpaal foto maken. Groeit ook als kool hier! 9 cm gegroeid en 2,1 kilo aangekomen sinds zn geboorte Gisteren had ie weer om 18.30 een fles en viel ie om 19.15 als een blok in slaap. Ik had beter tegelijk met de oudste naar bed kunnen gaan daarna Ik besloot om 22.45 dan toch maar om gewoon te gaan slapen en te zien wanneer O. zelf voor z'n volgende voeding zou komen. Dat was dus om 23.15 (ik sliep net 20 min ofzo) Vervolgens werd ie om 4.15 even wakker maar kon ik hem gelukkig sussen met z'n speen tot 5.45. Daardoor zit ie nu gelukkig wel in zn gewenste ritme qua flessen vandaag. Vanavond toch maar eens proberen om hem wakker te kunnen hebben tussen 20.30 en 22.00, zodat ie na zn laatste fles de nacht in kan. Hij heeft net zowaar 2,5 uur in zn eigen bed geslapen, werd wel huilend wakker voor zn fles, maar ligt sindsdien alweer 3 kwartier te slapen op mij. De dagen zijn echt heel wisselend, maar als ze blijven zoals de laatste 2 dagen (afgezien van mijn veels te korte nachten) is het nog uit te zingen tot O naar het KDV gaat/mijn ouders weer terug zijn. Ik ben zelf wel echt heel erg moe en merk dat mijn lijf het steeds zwaarder gaat krijgen; veel spanning tussen m'n schouderbladen en last van mn bekken. Ik ben echt toe aan een dagje sauna en een goeie massage! Goeie combi bij jou; projectiel braken en een hekel hebben aan verschonen Hopelijk valt de reactie op de Rota mee. O. heeft er gelukkig helemaal geen last van gehad. Oh die ongesteldheid mag van mij nog wel ff wegblijven! Hopelijk helpt die borstvoeding daarbij ik ben zelf al 11 jaar van de anticonceptie met hormonen af en dat is zo fijn! Ik heb wel altijd vrij zware menstruaties, dus die mis ik zeker niet. Succes met de avondvierdaagse!
We gaan hier 2 flessen 180 en dan 3 150 geven hebben we bedacht want hij krijgt ze anders niet weg op de dag. Kwam vandaag 6.45. 20.30 voor het laatst gedronken…de ochtend heeft ie grote honger maar daarna minder dus dan geven we hem kleinere flesjes (zijn nog groot zat). Hij sliep gister weer netjes om 22.00! Hij is gewoon heel snel overprikkeld zeker met 3 lawaaierige kids om hem heen. We hebben ontdekt dat als we zoveel mogelijk rust voor hem opzoeken vanaf 19.00 dat ie beter slaapt. Alleen soms dus wel een uitdaging met de andere kids :s Als hij rond 22.00-22.30 gaat slapen en dan tussen 6.00-7.00 wakker wordt ben ik heel blij want partner is weekend weg met zijn zoon dus moet het alleen doen dit weekend met 2 kids+baby. Mijn lijf vindt dat qua tillen etc nog heel zwaar dus hoop op genoeg rustmomentjes de oudste twee redden zich wel dus dat scheelt.. ga wel gewoon even iets simpels doen als nieuwe boeken halen in bieb ofzo .. filmavondje .. Wat fijn dat bij jullie de rota vaccins geen last gaf! Hier over 2 weken de volgende .. zal vast beter gaan. ongesteld .. zit er ook nog niet op te wachten maar gestopt met de progesteron ter voorkoming postpartumdepressie, merk dat cyclus nu wel terug komt. Benieuwd wanneer de eerste komt. Hoop vooral dat vakantie beetje gunstig uitkomt deze zomer.. ach we zien het wel, moeten het er maar weer mee doen. Hier al jaren zonder hormonen, voel ik me zoveel beter bij. Nu gesteriliseerd dus geen gedoe meer, heerlijk! @LaQueen ziet ie het zitten de vasectomie? en denk je weer intiem te kunnen zijn .. heeft vriend een schimmelinfectie te pakken .. top!
@Minimensje83 heeft hij aan je wens voldaan qua slapen? Lekkere timing van de schimmelinfectie! Vriend ziet de vasectomie wel zitten, maar hij vindt het ook wel een klein beetje spannend. Het moet toch gebeuren als hij geen kinderen meer wil haha
Haha ja, en ach mannen mogen ook weleens ervaren dat iets aan je lijf spannend is Hij heeft zich perfect gedragen! Zit in de goede weken, slaapt geweldig, supervrolijk, echt zalig! Heb elke nacht 7 uur slaap gehad achter elkaar zelfs even rustig kunnen puzzelen met dochter, filmavondje gedaan. Gisteravond kwam vriendin even langs om fles te geven en hem even op arm te houden (want avonden trekt mijn lijf niet zo goed). Dus zo lukt het wel! Wel relaxed weekend.
Hier vandaag de Rota vaccinatie gehad. Had gelezen dat er hier toch wat kindjes waren die er last van hebben gehad. Onze dochter ligt na het drankje al de hele middag te slapen. Alleen even wakker om te drinken en dan daarna is ze gelijk weer weg. Iemand die dit herkend? Ik laat haar maar lekker slapen, ze zal het wel nodig hebben. Hopelijk krijgt ze er verder niet te veel last van.
Een paar baby's uit mijn CP groep hebben ook de rest van de dag geslapen na de Rota, dus ik zei al: "hopelijk doet mijn baby dat ook." Maar helaas, de mijne ging er niet meer van slapen. Maar ik heb het dus van meerdere mama's gehoord.
Die van mij poept zowaar 1 a 2x per dag sinds het rota vaccin! En dat terwijl hij eerder 1x in de 3-5 dagen poepte. Voor onze man heeft het hopelijk iets in werking gezet haha.
Wat een pokkenweer hè dames? Ik heb maar een workout in de avond gedaan want jonge jonge, bijna niet de deur uit geweest met dit weer voelt een beetje als een kluizenaar zijn. Schoonmoeder kwam langs vanaf 12 uur, we hadden graag een wandelingetje willen maken maar helaas.. morgen hopelijk beter want dan gaat onze middelste op schoolreisje!
Gedwongen een dagje op de bank door de regen. Gelukkig heeft O. heel veel in zijn eigen bed geslapen gisteren! Ik heb mezelf een dagje Netflix gegund. Heerlijk! Vandaag wel weer op pad, want er moeten weer luiers en boodschappen gehaald worden en de auto moet naar de garage. Het lijkt erop dat het vandaag wel redelijk weer wordt. Fijne dag allemaal.