♡ Uitgerekend 1 - 15 April 2024 ♡

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Kippie13, 24 jul 2023.

1. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Ah
    Ah zo sneu altijd, verkoudheid bij die kleintjes. Vooral met drinken!

Ik herken die sprongen nooit zo heel goed. O. zou vandaag ook aan zn er sprong begonnen moeten zijn, maar hij is juist heel vrolijk. En als ik zie wat hij 'moet kunnen' na deze sprong, dan denk ik; maar dat doet ie allemaal al :roflmao:

LaQueen vindt dit leuk.
  2. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Hier sprong superduidelijk bij dit mannetje. Hij drinkt gekkig dan en slaapt ook kortere slaapjes. Duwt gewoon fles uit zijn mond en dan gaat ie liggen kletsen en lachen, met geen mogelijkheid dat ie dan verder drinkt. Liet elke keer wel 60cc staan wat natuurlijk niet kan op 4 flessen dus toch maar 5e extra gedaan in de middag.. heeft vandaag voor het eerst een speeltje vastgepakt, grondig bestudeerd (hyperfocus leerhoofd is echt hilarisch van hem) om daarna diep te zuchten en zijn ogen dicht te doen haha.
    We hebben nieuw ritme gezien hij andere dingen ging aangeven, zo fijn! Tussen 19.15-20.00 naar boven wassen en pyjama aan en dan op kamer laatste fles. Eerste nacht huilde hij bijna 2 uur en moeizaam te troosten, tweede nacht uurtje en nu half uur na zijn fles bed in! We hebben een groot stuk avond terug! Meldt zich dan rond 5.00-5.30 maar dat schuift nog wel, is echt prima zo!
    En weer gestart met werken, heeeeerlijk! Alleen wat mis ik hem overdag!

LaQueen vindt dit leuk.
  3. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Ik doe een beetje hetzelfde qua ritme. Ik heb geprobeerd om hem van 23.00 tot 7.00 te laten slapen (qua flessen) maar dat doet ie dus niet. Hij kan het wel, want nu bijv gisteravond om 20.15 fles op, 21.15 slapen tot 4.15 en dan een nachtfles. Hij krijgt daarmee 5 flessen van 180 bv per dag.
    Ik ga alleen zelf ook gelijk slapen nadat ik gekolfd en alles heb. Zo kom ik nog een beetje aan mijn eigen slaap toe.

4. Minimensje83

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Dat klinkt als een fijne nacht!

Ja ik ga er ook vroeg in hoor want heb veel slaap nog nodig. Dus ik ga rond 20.30 met dochter mee naar boven en dan even met haar kletsen/knuffelen, boek lezen en dan 21.30 slaap ik wel. Vannacht deed partner de vroege ochtend eens (kwam 4.30) dus dan ga ik wel rond 22.00. Wat een verademing als je met oordoppen in nergens aan hoeft te denken. Dat lijkt me zo zwaar aan het alleen moeten doen, je kan niet uit ..
    hier zit ie al lang op die avondfles eerder maar sliep steeds zo laat. Tot ik hoorde hoe partner dat deed, ik dacht dat kan anders :) dus nu een avondroutine voor hem gemaakt en slaapt ie dus veel eerder, maar wordt ie wel iets eerder wakker. Toch is 21.00 slapen tot 4.30/5.00 fijner dan 23.30 slapen tot 6.00

Kippie13 vindt dit leuk.
  5. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Hier ben ik het volledig mee eens :roflmao: Voor ons allebei trouwens, want hij slaapt makkelijker en beter door als ie om 4.00 uur drinkt dan wanneer hij om 6.00 uur drinkt. En ik zelf ben om 6.00 uur niet moe genoeg meer om goed te kunnen slapen.

6. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Hier ook eens wat slapen betreft! En @Minimensje83 ik heb niet nu nog veel slaap nodig, ik hou gewoon altijd van voldoende slapen.:p Vanavond moet ik het zelf regelen want vriend is voor werk weg met overnachting. Eerste keer in de nacht alleen met alle 3 de kinderen! Vrijdag moet ik het ook zelf doen, dan is vriend met de oudste op stap en een nachtje weg. Doen we 1x per jaar ff 1 op 1.

Geen idee waar hij nu weer last van heeft.. hij slaapt al sinds 09.00 uur in de maxicosi..:o: Ga hem zo maar even wekken als hij zelf niet binnen 5 minuutjes wakker is. Heb refluxvoeding gehaald en ga dit mengen met z’n gewone voeding.. 3 gewoon 1 2/3e refluxvoeding en dan maar kijken of het iets doet. Had JBPM in m’n handen en toen dacht ik.. dit is vast veel makkelijker en ik hou van gemak!:D

7. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Haha ik ben ook gek op slapen. En ik doe t gewoon langetermijn niet zo goed op minder slaap :roflmao:

Ik vraag mezelf ook wel eens af of het nou verborgen reflux is bij O., want hij spuugt niet superveel maar hij heeft wel dat ie veel ongemakkelijk slikt, vaak de hik heeft en soms ineens hoest alsof ie zich verslikt heeft. En dat kan gerust 3 tot 4 uur na een voeding nog steeds gebeuren. Hij lijkt er alleen zelf niet superveel last van te hebben.

8. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Zo was het hier eerst ook! Daarna stapte hij helaas over op projectielbraken.:o: Niet vervelend voor hem (meestal dan), maar het zorgt gewoon voor gedoe. Heel veel extra was en als je niet op tijd bent zit niet alleen hij, maar ook een van ons en met een beetje pech ook een deel van de bank of een stoel eronder. Daar ben ik nu na 2/3 weken wel klaar mee dus toch dit maar proberen.:D Het is niet zo dat hij helemaal niet meer spuugt, maar tot op heden beperkt hij het tot een mondje terug en af en toe wat maagsappen.

9. Minimensje83

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Doet ie hier ook, spuugt minder maar zeker rondom poepen nog flink, stroomde net weer een blups zo mijn blouse en bh in jammie! Hij heeft er inderdaad geen last van anders dan dat ie het dan soms toch moeilijk vindt een volgend slaapje te pakken. Maar meestal gaat het goed dus we doen er niks mee. Met vast voedsel straks komt dat goed weet ik van eerder.
    Hier echt lekker sprongetje. 2x 30 min geslapen sinds 8.30. En maar kletsen, met zijn handen bezig, ligt geen seconde stil, wil continu aandacht maar vooral niet knuffelen. Lekker zo’n parttimedagje met regen regen regen :D Wel dochter der kamer eindelijk gezellig kunnen maken sinds de verbouwing! Is ze erg blij mee :)

LaQueen en Kippie13 vinden dit leuk.
  10. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Ik vind dat verbaasde snoetje hier ook echt hilarisch als hij z’n hand ziet.:roflmao:

Fijn dat de kamer van je dochter gezellig is. Heeft ze weer iets meer haar ‘eigen’ plekje!

Minimensje83 vindt dit leuk.
  11. Minimensje83

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Ja echt hè, hoe ze dat bestuderen. Ik hield laatst zijn voet omhoog, toen zag ie hem …dat hoofd :roflmao: alsof er een wereldwonder was geschiet…

Hij heeft zijn nieuwe ritme te pakken!! Hadden we goed aangevoeld dat dit het moment was. Sliep gister 21.00 (19.45 laatste fles) en meldde zich 6.15! Echt zaaaalig. Hoop dat iedereen hier langzaamaan wat meer slaap krijgt want dat doet een hoop voor een mens.

LaQueen en Kippie13 vinden dit leuk.
  12. Esthervis

Esthervis Actief lid

25 mei 2023
    133
    237
    43
    Vrouw
    Hallo!!! hier ben ook ik weer na wat weken afwezigheid. Wat vliegt de tijd. Onze V is alweer ruim 11 weken en tikt deze week de 5 kilo aan verwacht ik. Vorig week hem nog 1 keer in z’n geboortepakje gewurmd haha! Nu kan alle maat 50 toch echt naar zolder.

Hij doet het verder goed. Tovert soms de hele dag een glimlach op z’n gezicht, soms ook met geluid. Armpjes en beentjes gaan steeds meer bewegen, vanaf 6 weken rolde hij al van z’n buik op z’n rug. Maar vanaf z’n rig naar zij doet hij nog niet.

De nachten mogen we echt niet klagen. Komt meestal tussen 0600 en 0715. Heel soms iets eerder. Laatste fles tussen 2200 en 2300. Word tussendoor eigenlijk nooit wakker. Nadat hij de ochtend fles op heeft is hij weer moe en slaapt tot 830 - 10.00 uur. Dan een uur later meestal weer een klein dutje

De avonden voor z’n fles zijn vaak wel heel onrustig. Wil dan bij ons liggen en kan vaak z’n slaap niet echt pakken waardoor hij tussen 1900 en 2200 best wat huilt. Soms lukt het wel hem in z’n bed te leggen, soms niet.
    Idem eigenlijk voor de middag. Bijv gisteren een dut van 2.5 uur.. heeeeerlijk. Ik dacht yes dat gaan we vandaag weer doen en dan kan mama eens ff lekker de zon in. Helaas. 45 min geslapen, 2 uur onrustig en daarna weer 45 min slapen.

sinds enkele dagen drinkt hij wat slechter waardoor we de ene keer wel de 750 ml halen en de ander keer niet.

Even een foto van zo’n lieve glimlach.. en hij is ook naar de barbier geweest haha!

Na deze week nog 4 weken verlof.. ook wel weer zin om aan het werk te gaan! Heel benieuwd hoe het gaat bevallen om al die ballen hoog te gaan houden.

Bijgevoegde bestanden:

Minimensje83 en LaQueen vinden dit leuk.
  13. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Net maat 50 opgeruimd? :eek:
    Ik heb gisteren maat 68 uit de berging gehaald om te wassen voordat ie daar ook weer uitgroeit :roflmao: Hij is vandaag 12 weken. Wat een verschil!
    Maar nou zag ik vorige week ook dat O met 2 maanden net zo groot en lang was als zijn grote broer bij 3 maanden was. En ik had nog wel gedacht dat deze baby kleiner zou zijn omdat deze vader 10 cm kleiner is dan die van de oudste :roflmao:

Die nachten klinken goed, wel jammer van de avonden.

Wij komen vandaag net niet lekker uit met de flessen. Hij is nu (4.45) aan het drinken en mag dus om 8.45 de volgende. Dat is precies het tijdstip dat ik hem eigenlijk op het KDV wil hebben. Hopelijk doet ie dat ook, ipv gillend in de auto omdat ie honger heeft. :|

V is wel lekker vlot zeg met zijn rollen! Lieve foto's ook :rolleyes:

14. Minimensje83

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Wat een knapperd en een bos haar! Hier ook zoveel haar, staat zo schattig! Ik verbaasde mij ook over de maat 50 haha die kon ie hier maar 2 weken aan. 12 weken hier nu en maat 62 zit nog even goed maar maat 68 is in zicht ;) grappig hè hoe het kan verschillen bij die kleintjes. Wel handig dat ie al om kan rollen :)
    En eten wisselt hier heel erg. Soms tikt ie 850ml naar binnen en soms maar 700. Hij groeit prima dus zal wel ok zijn… 700-750 is toch ok?

hier zijn de avonden en middagen ook zo hoor. We hebben nu sinds aantal dagen een nieuw ritme waardoor we rond 19.30 avond ritueel starten en hij om 21.00 echt slaapt. Lukt dus ook pas sinds paar dagen en verder was ie altijd huilerig in avond. Nu nog steeds huiluurtje rond 18.30 tot naar bed. Gister heeft ie wel 2x 30 min geslapen sinds fles van 10.00 maar op zich wel vrolijk dus ach ..
    wij hadden vandaag weer kdv en hij meldde zich ideaal om 6.40! Fles erin, ik ontbeten en weggebracht, kon daar gelijk door zijn bed in. Lag me een partij angstig uit zijn ogen te kijken dus ben er even bij gebleven tot ie sliep (3 min ;)) ze zeiden daar al .. hij moest zeker bijkomen vorige keer? ‘Uhhh ja!’ Ja we zullen hem de volgende keer gewoon gelijk in bed leggen en niet in wandelwagen meenemen om te slapen. Ze hadden het dus al door :)

Esthervis en LaQueen vinden dit leuk.
  15. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    @Esthervis hahaha ook ik verbaas mij over de maat 50! Al was dat bij onze oudste ook zo, maar dat is een meisje. Onze jongens groeien heel snel blijkt. Ik heb in de afgelopen weken juist 56 opgeruimd en hij zit nu echt volledig in 62, vandaag precies 11 weken oud! Dat haar, zo schattig! Die van mij heeft wel bruin haar en is niet kaal, maar het is vrij dun en krijgt ook al een kale plek op z’n achterhoofd door al dat gewiebel van hem.:roflmao: Van buik naar rug rollen kan hij hier ook al een aantal weken, maar doet hij niet bewust. Is gewoon zo sterk dat hij zichzelf omduwt. Hopelijk is hij in de avond ook gauw iets rustiger, maar gelukkig slaapt hij in ieder geval in de nacht wel, dat maakt het overdag dan wel goed hè?:thumup: Nog 4 weken volledig genieten van de kleine!

@Kippie13 is het gelukt? Ben even helemaal kwijt wanneer jij ook alweer moet beginnen met werken. Gaat hij alvast wennen nu of breng je hem al omdat jij alweer aan het werk moet? Sorry, mijn geheugen functioneert gewoon nog zooooo slecht.:|

@Minimensje83 Wat prettig dat ze doorhadden dat het toch niet helemaal werkt. Verder was je wel positief toch? Dan laat je hem nu met een goed gevoel achter hopelijk!

Ik heb (over m’n geheugen gesproken) dus ook weer iets. Ik heb vrijdag iets gekregen (van die strijkpads die je op gaten in kleding kan strijken) en toen dacht ik ‘even logisch opbergen’. Dochter heeft nu een gat in d’r broek en je raadt het al.. kan die dingen nergens meer vinden en heb al op alle logische plekken gekeken..:o:

Verder gisteren schoon beddengoed op J. z’n nieuwe bedje gedaan en waar ik de afgelopen week elke nacht de speen een paar keer moest brengen sliep hij nu door tot 07.15 uur zonder wakker te worden!:eek: Was dat arme jongetje dus gewoon een week lang telkens koud tussen 4 en 5.:| Hopelijk de komende nachten ook weer zoals vannacht.:p

Vandaag ook maar weer eens in z’n eigen bedje geprobeerd en hij heeft van 09.00 tot 09.45 uur in eigen bed geslapen!:thumup: Eindelijk een keertje een hele slaapcyclus ipv 10-20 minuutjes. Het wordt nog wel wat.:p

Minimensje83 vindt dit leuk.
  16. Esthervis

Esthervis Actief lid

25 mei 2023
    133
    237
    43
    Vrouw
    Dankjewel, nou wat een verschillen hè! Gisteren heb ik alles maatje 62 gewassen. 56 past hij nu echt goed, mouwtjes moet ik omslaan, broekjes zitten top. Maar wellicht gaat het heel snel en is hij hier zo uit.

Is het goed gegaan?

17. Esthervis

Esthervis Actief lid

25 mei 2023
    133
    237
    43
    Vrouw
    @Minimensje83
    Zolang hij er ook de nachten goed op gaat, geen probleem toch. Ik heb zelf ook de ene dag meer honger dan de ander.

Ik merk hier hier wel wanneer hij minder opheeft. Dan word hij tussen 430 530 wakker met honger ipv ergens tussen 6 en half 8.

@LaQueen
    Ja absoluut, de nachten zijn het belangrijkste.. voor ons allemaal haha! Het is alleen jammer dat je gewoon als partners met elkaar niet zulke leuke avonden hebt.

Nou de kleine man vanmorgen 45 min in z’n bedje geslapen en nu is hij aan de 2e slaapcyclus voor de middag bezig. Na de 1e werd hij wakker en erg huilen, z’n overige voeding gegeven van wat hij had laten staan en nu is hij mee cyclus 2 bezig. Toch bizar dat je bijna je klok kan gelijk zetten op die 45 min hè?!

LaQueen, Kippie13 en Minimensje83 vinden dit leuk.
  18. Minimensje83

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Ja is echt hele fijne opvang! Op een boerderij. Zoveel ruimte, ze doen zulke leuke dingen en schatten van leidsters. Dochter ging er naar de bso en pluszoon heeft er op kdv gezeten toen ze net gestart waren.
    Vandaag voor het eerst lange dag en hij heeft het echt heel goed gedaan. Ook lekker uur in buitenbed geslapen met uitzicht op de schapen :) ze hadden goed zijn ritme gevolgd nu en hij heeft ze allemaal ingepakt met zijn lach en geklets. En naast zijn handen nu ook zijn voeten ontdekt. Wat een rare dingen dat toch zijn :roflmao::D

LaQueen vindt dit leuk.
  19. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Ik begin dinsdag 2 juli weer met werken, dus je kan t wennen noemen (hier starten ze gewoon zodra je contract in gaat en mag je hem dus zo lang brengen als je zelf wilt). En hij doet het echt supergoed, dus ik heb het ook niet echt opgebouwd qua uren :|

Hij pakt iedereen in met zn glimlach :rolleyes:

IMG_20240620_163416.jpg

Dat geheugen is om gek van te worden! Ik had er bij de oudste helemaal geen last van, maar dit keer dubbel en dwars.
    Herkenbaar: dan denk je iets op een logische plek op te ruimen, maar als je het dan nodig hebt kun je het vervolgens niet meer terug vinden :roflmao:

Wat goed dat jullie kindjes al zo veel rollen. Ik geloof dat ik zelf een beetje lui ben wat dat betreft en moet ik echt wat meer tummy time aanbieden. O is eindelijk wat relaxter en vrolijker, dus wellicht is dat nu ook beter vol te houden voor hem.

LaQueen en Minimensje83 vinden dit leuk.
  20. Minimensje83

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Och wat een heerlijkerd! Zalig die lach. Fijn dat ie het zo goed doet. Hier was ie nu helemaal niet overprikkeld van kdv dus ze moeten hem gewoon volgen :)
    Rollen doet ie hier ook niet hoor. Hij is superbeweeglijk dus soms rolt ie per ongeluk op zijn zij verder niet. Op zijn buik leg ik hem eigenlijk ook maar 1x per dag. Is wel sterk in zijn nek, kijkt helemaal rond als je hem rechtop bij je houdt en boekje lezen rechtop op schoot tegen je aan vindt ie ook heerlijk en oefent ie zijn hoofd. Zal wel best zijn dan rolt ie maar lekker week later :) hij kan sinds zijn laatste sprong nu wel opeens iets vasthouden in zijn handje. Gaat naar dingen slaan en doet dan zijn handje open en dicht en soms zit er iets tussen (megaaaatrots is ie dan haha).
    Geheugen is hier ook een ding. Vorige zwangerschappen begreep ik niet waar ze het over hadden nou nu wel! :D Terwijl ik de gestructureerde ben thuis …

krijg je beetje zin om weer op te starten of zie je er erg tegenop?

Kippie13 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina