♡ Uitgerekend 1 - 15 April 2024 ♡

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Kippie13, 24 jul 2023.

1. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Fijn dat iedereen weer beter is!

Ik geloof zelf niet zo dat het sheehan is, kan me haast niet voorstellen want heb niet veel bloedverlies gehad alleen kortdurend een hele lage bloeddruk. Alleen waarom die schildklier dan zo afwijkend is ‍♀️ daar heb ik wel last van merk ik. En mijn suikers doen raar. Lijk in de nacht forse hypo’s te hebben. Ligt nu druivensuiker naast mijn bed en zodra ik me naar voel neem ik daar wat van en gaat het beter. Dus we hebben beetje aangepaste vakantie. Gelukkig eerst met zijn drietjes dus kunnen veel rusten. Partner heeft het ook wel even nodig ;) hard lachende baby hier (ook met zijn koorts) dus we genieten wel

Kippie13 en LaQueen vinden dit leuk.
  2. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Het viel bij de kinderen gelukkig wel mee! We zitten hier nog wel steeds middenin sprong 4. Slapen is voor mietjes, dus dat doen we niet :roflmao: volgens de app hebben we nog 20 dagen te gaan, ben benieuwd!

LaQueen en Minimensje83 vinden dit leuk.
  3. Minimensje83

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Ja hier ook! Dacht dat we de sprong uit waren maar nee hoor. Hij had paar dagen pauze :) hij slaapt overdag voor geen meter. ‘s nachts ligt ie wel echt in een coma. Bijna eng. Dan ga ik even kijken en voelen maar hij vertrekt geen spier haha. Tis dat ie warm is .. ;)
    Jij weer beetje opgeknapt?

@LaQueen .. ik wist helemaal niet dat jij gewoon dwars door de spiraal heen zwanger was geraakt. Heeft ie wel een hele sterke overlevingsdrang als ie ook nog wist in te nestelen ;) Gaat nu dan echt niet meer gebeuren hè bij jullie die vierde :)

hier gaat ie langzaam aan iets beter. Denk dat ik echt een fikse corona te pakken had (kleine man heeft het nu) en dat de prednison spuit mijn suikers even deed ontregelen ‘s nachts. Geen hypo gehad afgelopen nacht en voelt weer als klein beetje leven dus we gaan nog 2 dagen genieten van onze vakantie met zijn drietjes :)

4. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Als ie hier nou snachts wel goed zou slapen, zou ik het niet erg vinden als ie overdag een beetje spookt... Maar hij valt savonds ook echt moeilijk in slaap, wordt na 4 (soms 5) uur wakker voor een fles, valt daarna ook weer lastig in slaap en begint dan vanaf 5.45 weer onrustig te worden.
    Vannacht werd ie wakker en ik keek op mn horloge en dacht: "Hallelujah, eindelijk weer ff een lekkere nacht want het is al 2.35u!" Had ik blijkbaar niet goed gekeken, want het bleek pas 23.54 te zijn :eek:
    Ik ben zelf wel opgeknapt maar nog steeds zo onwijs moe. Aan het einde van de dag heb ik standaard hoofdpijn (ik eet en drink meer dan genoeg), dus kost wel ff wat energie.
    Ik heb ook tickets gewonnen voor een festival volgende week, maar ik twijfel dus om te gaan vanwege de vermoeidheid. Dat is echt zo niks voor mij!

Wat fijn dat het bij jou iets beter lijkt te gaan. Hopelijk was dat het dan ook, en is het niet iets ergers!

5. Minimensje83

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Hmm dat klinkt nog niet echt lekker nee. Misschien toch maar festival overslaan, baby wel logeren en zelf even bijtanken? Soms zijn de niet leuke keuzes wel de beste …
    Hier is het de hele dag mopperen. Is nu wakker vanaf 10.45 … hoe dan? Zag in de oei ik groei afbeelding donderwolk bij deze week dus dat zal het zijn .. die jongen put zich hier zo uit overdag dat ie s nachts wel moet slapen

net in stadje geweest en vooral veel terras gezeten. Op gegeven moment kan ik gewoon echt niet meer lopen. Normaal stop je er dan gewoon wat in en lukt er nog wat maar ik ga echt out. Vriend ziet het al aankomen, die zet me al neer voor het te laat is. Maak me er toch wel zorgen om want moet vanaf zondag weer voor 4 kids zorgen ipv 1. Hoe dan?

6. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Hier hadden we ook een drama dag qua slapen! Hij was om 6.15 wakker vanmorgen... Zijn langste slaapje was 40 minuten vandaag. Om 15.00u had ie bij elkaar slechts 1,5 uur geslapen (vanaf 6.15). Hij dronk zich zelf vervolgens op schoot in slaap...

Voor wel 20 minuten... :eek:

Nu net ook weer bijna een half uur bezig geweest om hem in slaap te krijgen. En wat ik ook irritant vind; nu slapen ze allebei en wil ik eigenlijk naar bed. Maar ik moet wachten tot ik kan kolven o_O en morgen gaat de wekker weer om 6.00u voor een werkdag van 8.00 tot 18.00 pffffff.

7. Bijtje90

Bijtje90 Actief lid

12 jan 2021
    295
    376
    63
    Vrouw
    Hihi dat scenario probeer ik juist te voorkomen, al zou ik een derde toch stiekembest wel heel erg leuk vinden :)

LaQueen en Kippie13 vinden dit leuk.
  8. Bijtje90

Bijtje90 Actief lid

12 jan 2021
    295
    376
    63
    Vrouw
    Ik ben dus echt nog niet klaar voor de 4 maand regressie. Kunnen we die ook overslaan?!

9. Minimensje83

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Wie weet niet alle kindjes pakken hem :) hier gaat de 5 weken in fases gelukkig met tussendoor af en toe weer 2/3 goede dagen dus dan is het wel te doen. Alleen deze week is echt drama. Slaapt echt max 20 min overdag en vaak dus niet. Wil ook de hele dag vermaakt worden en alles zien. Resultaat is wel dat ie zelf zijn fles kan pakken en in zijn mond stopt (hoe dan?), hij glijdt er alleen snel uit haha, kan nu gecontroleerd met zijn handje naar speeltje bewegen ipv alleen maar slaan en lukraak grijpen .. het zal dus ergens goed voor zijn. Eerste hapjes zitten erin hier! Die mondmotoriek doet ie echt netjes. Als wij nu een hap nemen gaat ie droog mee zitten kauwen haha.
    succes vandaag! Powernap pakken tijdens het kolven?

Kippie13 vindt dit leuk.
  10. Minimensje83

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    En we hebben een ….. roller!! Superleuk sprong haha. Hij blijft maar leren. Mijn vriend zegt dat zijn zoontje ook zo snel was met al die motorische dingen (die van mij waren veel trager). Kan ook gewoon 4 sec staan dat je denkt hoe dan? En lachen dat ie dan doet als ie daarna inkakt. Alsof ie even trots wil vertellen wat ie wel niet kan haha. Van mij mag het wel wat langzamer .. gaat veel te snel. Rolt gelukkig alleen nog van buik naar rug want het inbakeren stoppen lukte nog niet .. na deze sprong willen we nieuwe poging doen.

Kippie13 en LaQueen vinden dit leuk.
  11. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    We hebben een paar maanden ervoor toen nog getwijfeld, maar hadden besloten het bij 2 te houden en vriend zou zich afgelopen winter dan laten steriliseren. Alleen toen voelde ik mei eind juli heeeeeel moe en anders. Dat was wel even schrikken, maar het dat veranderde al gauw!

@Minimensje83 Ja we waren op vakantie toen ik in deze groep kwam. We wisten het toen ongeveer 2 weekjes en toen ging hij net een beetje van ‘gaat niet gebeuren’ naar nadenken over de oplossingen. De beren op de weg verdwenen toen net een beetje voor vriend. Hij heeft nog getwijfeld tot de eerst echo van 8/9 weken en daarna zag hij al een klein bewegelijk mensje was het gelukkig ook voor hem goed!❤️ En nu…. we zijn allemaal zo gek op hem! Het is zo’n heerlijk kereltje, kunnen ons niet meer voorstellen dat hij er niet zou zijn geweest!

Leuk hè al die ontwikkelingen? Die van ons draait ook continu op z’n zij vanaf rug. En hij legt als hij op z’n buikje ligt soms ook z’n hoofdje even op z’n speelkleed neer en gaat dan met z’n voetjes de vloer in trappen en dan verplaatst hij zich een beetje!:eek: Denk dat ze op die manier het tijgeren gaan ontdekken? Ben benieuwd over hoeveel weken hij dat kan.

Wat had hij als eerste hapje? Wij beginnen vanaf 4/8 of 5/8! Kijkt al echt wat ik in m’n mond stop.:roflmao:

@Kippie13 Oh mannnn jouw kleine heeft wel heel veel last van die sprongen!:eek: Hopelijk nu weer gauw wat beter! Hier is het overdag inmiddels weer okay, nachten gaan in deze sprong wisselend. Soms loop ik wel 10x in een nacht naar hem toe om z’n speen erin te stoppen. Hij probeert daarna wel weer te slapen, maar je eigen nacht is zo verrot als je telkens moet opstaan.:rolleyes:

12. Minimensje83

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    fijn dat het zo gelopen is voor jullie. Dat gevoel wat je omschrijft overheerst hier ook zo, al is het soms pittig met 4 en geen optimale gezondheid. Maar zodra hij brabbelt of lacht is alles weer goed :) Cool hè hoe ze alles aan het ontdekken zijn.
    Ik zit te denken wat ik als eerste gaf … ik ben zo’n ontaarde moeder die gewoon alles door elkaar geeft haha. Alleen rondom introductie van ei, pinda, tomaat en gluten houd ik alles even stabiel. Hij heeft bloemkool op, wortel, banaan, aardbei en mango. Fruit zijn aardbei en mango favoriet. Groenten wortel. Tis echt grappig hij kauwt met ons mee als wij eten maar als hij het dus niet lekker vindt (bloemkool) houdt ie zijn lippen stijf op elkaar. Hij heeft nu door dat ik hem probeer te laten lachen want dan kan er een hapje in dus nu lacht ie dan met lippen op elkaar. Ziet er echt hilarisch uit. Slimme donder. Melk is nog wel zijn favoriet ;)

@Kippie13 .. werkdagen overleefd?

LaQueen vindt dit leuk.
  13. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Tot nu toe gaat t best goed met die werkdagen. T is wel even aanpoten om ze 's ochtends op tijd op het KDV te hebben, omdat we het niet gewend zijn om de wekker te zetten 's ochtends.
    Donderdag werd ik wel helaas om 16.00 uur gebeld dat O koorts had en opgehaald moest worden. Gelukkig kon dit met mijn werk dus het was vroeg weekend (en thuis nog lang onrustig :|)
    Het laatste slaapje overdag gaat altijd zeeeer moeizaam hier. Hij was gisteren bijv wakker van 16.00 tot 19.00, toen maar 3 kwartier geslapen en vervolgens niet meer in slaap te krijgen tot 22.00 uur. Ik kijk altijd uit naar de maandag, want dan kan ik overdag zelf ff bijslapen :roflmao:

Hier zal het nog wel even duren voordat hij iets anders krijgt dan borstvoeding. Ik begin namelijk pas met vast voedsel als hij zelf goed kan blijven zitten. Ik ga de Rapley methode doen. Betekent wel dat ik nog ff te gaan heb qua kolven/borstvoeding geven. Gelukkig ligt mn vriezer zo enorm vol dat ik over 2 weken wel kan gaan afbouwen qua aantal keren kolven per dag, want ik merk dat het kolven onder werktijd echt heel ruk is!
    Ik werk op een bso en het is nu vakantietijd. Kolven valt vaak tegelijk met de uitjes (onhandig!) en als ik wel gewoon op de locatie ben, zit ik in de knutselruimte met de deur op slot. Maar dan rennen en gillen de kinderen nog steeds door de gang. Echt ontspannen is het dus niet. Gelukkig heeft mijn produktie daar verder geen last van.

Hoe is het verder met jou nu @Minimensje83?

Ik heb hier vanmorgen de kledingkast uitgezocht: vrijwel alles in maat 62 weer weggehaald. Pff, gaat zo hard!

Oh trouwens, mijn festival avontuur gaat sowieso niet door, want mn ouders kunnen die dag niet oppassen. Helaas!

Minimensje83 vindt dit leuk.
  14. Minimensje83

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Klinkt niet heel relaxed nee zo kolven. Fijn dat je naar beneden kan gaan met aantal keer. Wat je beschrijft met slaap hebben wij heel lang gehad. Gezien je in sprong zit heb je kans dat ie naar vroeg op de avond nachtslaap in wil gaan. Wij gingen dan zorgen dat we rond 19.00 voeding konden doen. Sliep ie eerst tot 4.00 tegenwoordig tot 7.00. Was wel even puzzelen moet ik zeggen.

ik ben even helemaal klaar met deze sprong na een week of 3. Hij slaapt gewoon niet overdag en is echt veel chagarijnig. Zodra er geen vermaak is .. en hij is er ziek bij. Ik denk ook corona dus als ie al net slaapt hoest ie zichzelf wakker. Op zijn buik ligt ie niet meer, in no time ligt ie op zijn rug, we kunnen geen eens tot 5 tellen..

Ik begin me iets beter te voelen. De prednison spuit terwijl ik nog middenin acute fase corona zat is denk ik niet heel chill geweest. Tel de trage schildklier erbij op en nog een opvlamming en dan is het plaatje wel compleet. Ik kom nu de dag weer goed door met veel rustmomenten. Dus krijg weer iets voor elkaar dat is al heel fijn. De hoofdpijn nog weg zou heel fijn zijn maar duurde bij eerste keer corona ook 4 weken. Lijkt wel alsof deze infectie weer op de eerste keer lijkt. De andere keren tussendoor was veel milder. Door de prednison kan ik weer slapen ‘s nachts en mezelf omdraaien in bed, heel fijn! Morgen alle kids weer hier en hoewel nog hondsmoe zie ik het wel weer zitten. Tis echt beter dan dag of 3-4 geleden.

15. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Bohhh, hoofdpijn en vermoeidheid is echt een vreselijke combinatie. En dan ook nog zo'n energievretende baby erbij :|

Ik ben zijn slaapjes gaan bijhouden om te zien of er ergens al een regelmaat in begon te komen. Maar die is nog ver te zoeken, met woensdag als meest dramatische dag:
    Screenshot_2024-07-27-14-16-06-37_dd5d6a80ff8e48569c77bc4370534db7.jpg
    Hopelijk komt hij na deze sprong gewoon lekker uit op 3 slaapjes overdag en dan een nacht van 20.00 tot 7.00 ofzo. Qua voedingen zit ie nu nog steeds op 5 per dag. Maar als ie dus vroeg wakker is, komt ie meestal net niet lekker uit aan het einde van de dag.

16. Minimensje83

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Dat is handig gedaan. Als ik vandaag plot is ie vanaf 10.15-20.00 licht van kleur met uitzondering van 2x20 min op mijn arm geslapen. Tis echt een draak. Ik hoop ook na deze sprong op 2 goede middagslapen en dan 1 hazenslaapje einde dag. Hoop dat het geen wishful thinking is. Slopend zo hè die dagen zonder ritme.
    Hij heeft nog iets nieuws geleerd, gaan staan en zitten. Hij is maar bezig, word je tureluurs van. Ligt ie op zijn aankleedkussen en wil ik hem optrekken aan armpjes gaat ie gelijk staan. Blijft echt een minuut lang gewoon staan als ik zijn handjes vast heb. Gaat ie zitten en trekt ie zich weer op. En lachen dan dat ie doet. Kind is net 4 maanden, waar is ie mee bezig vraag ik me af .. dit deden mijn andere kids echt niet … ja met 8 maanden ofzo. Hij mag wel klein blijven nog even .. tis de laatste hè :)

17. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Gaan staan en zitten?? Whattt? Die van mij ligt er prinsheerlijk bij als een zak aardappels en voert geen drol uit :roflmao::roflmao::roflmao:

Ok. Niet helemaal waar, maar hij is niet zo vlot als zn grote broer :|

Maaruh, 2x20 minuten is ook niet normaal hoor. Haha wat een ding joh o_O:roflmao:

18. Esthervis

Esthervis Actief lid

25 mei 2023
    133
    237
    43
    Vrouw
    zo hallo.. wat vliegt de tijd toch! Hier ook even wat afwezigheid. Vorige week maandag begonnen met werken, HEERLIJK zeg weer mijn eigen ding doen! Gelukkig kan ik mijn eigen tijden enigszins bepalen dus het maakt niet uit of ik hem nu om 7.30 of 8.00 uur wegbreng.

Begin juli had onze V zijn vaccinaties & rota. Wat een verdriet heel eventjes, ahh zo zielig. Zijn reactie was gelukkig slapen, alleen 's avonds kreeg hij wat koorts. Ook zo zielig, hij was echt aan het jammeren en kreunen van de koorts. Volgende dag weg.
    Hij woog toen 5.39 kilo en 55.5 cm. Ik denk dat hij dus nu wel 6KG weegt.

Al een poos over op volledige flesvoeding en krijgt 4 of 5 (of iets daar tussenin) flessen op een dag a 180+6 scheppen.

's nachts slapen gaat echt goed (ik klop het steeds zo ontzettend af...) Slaapt tussen 19.30 u en 20.00 uur en wordt meestal tussen 6 en 7.30 wakker. Heel af en toe wordt hij wakker en dan is het echt honger, flesje & hij slaapt weer door.
    Overdag gaan de slaapjes niet echt top en is het nog lastig om echt naar 3 vaste slaapjes te gaan. Waar hij eerst in de ochtend wel 1.5 uur sliep, is dat nu 30-45 min. De middag varieert van 45 min tot 2 a 2.5 uur met tussenpauzes. Soms wel aan één stuk, dat is wel een uitzondering.

Heeft de afgelopen weken wel wat moeite met zn flessen gehad maar we zijn nu over op de M speen. Hij dronk namelijk met de S zo langzaam, 30-40 min. We hadden al eerder de M geprobeerd maar daar stikte hij zowat in en alle melk liep langs zijn mond.

De sprongen merk ik niet echt maar misschien zit hij nu ook wel in sprong 4 (donderdag is hij 4 maanden ), volgens de oei ik groei duurt deze sprong maar liefst 4 weken. Sinds dit weekend pakt hij wel echt speeltjes vast en brengt hij naar zn mond.

Hopelijk gaat het goed met iedereen!!

Minimensje83 vindt dit leuk.
  19. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Oh hier kan ik stiekem wel een beetje jaloers op zijn hoor; dat slapen in die nachten. Hier komt hij nog altijd elke nacht voor een fles en wordt vervolgens ook steevast tussen 5.30 en 6.00 weer wakker. Maar dan vind ik het echt nog te vroeg om weer een voeding te geven, want daarmee komt hij dan savonds echt te vroeg uit qua laatste fles.
    Hij komt overdag wel vaak uit op 3 slaapjes, maar de spreiding en lengte kan echt nog wel verbetering gebruiken :|
    Wat ik wel echt jammer vind, is dat ook de tweede echt nergens anders slaapt dan in bed. Dat maakt dus ook dat we echt aan huis gebonden zijn. Ik vind slaap namelijk zo belangrijk dat ik dat bijna altijd verkies boven 'op pad gaan met de oudste'.

Hebben jullie nog tips voor het leren slapen in de wandelwagen (en later de buggy)?

Gaan wandelen vanaf het begin van zijn slaaptijd heb ik geprobeerd, maar dan slaapt ie dus gewoon niet en dan is ie vervolgens veel te lang wakker (4 uur)...

20. Minimensje83

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Dat klinkt zalig! En al die korte slaapjes .. dat is waarschijnlijk de sprong ;)

Hier ook zo’n hardnekkige baby die enkel in bed slaapt. Maxi cosi in de auto lukt soms ook. Maar de wandelwagen … pfff … soms krijgen we hem slapend. Dat is bijna altijd als we op pad zijn en hem dan eerst rond hebben laten kijken. Dus op de arm of in draagzak zodat hij eerst alle indrukken op kan doen. Dan in de wandelwagen en dan moet ik hem op weg helpen. Ik houd zijn armpjes even op zijn buik vast zodat hij het gevoel heeft van ingebakerd zijn. En dan is het 10 min lang fopje steeds erin en aai over bol. Lopen, stoppen en fop er weer in etc. En dan lukt het wel. Maar tis echt gedoe ;) voor 30 min slaap. Als we echt een hele middag/dag op pad zijn doe ik dat wel.

Ik heb me er maar bij neergelegd dat hij zijn eigen slaapritme heeft bepaald. Wij zijn hem dus gaan volgen op een gegeven moment en wel om 6.00 die fles erin .. kwamen we niet uit gaven we een 90cc flesje nog laat in de middag tussendoor zodat we ‘s avonds redelijk uitkwamen.. wel eerst moeten zoeken wat zijn avond bedtijd dan eigenlijk was want dat bleek dus veeeeel vroeger te zijn dan wij dachten dat ie al kon. in de nacht gaven we ook max 90cc vanaf 6 weken. Zo hebben we hem wel vrij vlot in ritme gekregen maar vond het echt een puzzel toen en continu dat je denkt ‘is dat echt handig?’
    hij is hier door zijn sprong heen. Rolt nu heel soms ook van rug naar buik dus overdag al gestopt met inbakeren nu de nacht nog (oh ooo). Overdag slaapt ie daarmee 4x30-45 min. Tis niet veel maar met 11 uur nachtslaap erbij komt ie een eind .. hopelijk worden het langere dutten ..

Kippie13 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina