Dat klinkt heel fijn! 7 uur slaap heb je echt wel nodig. Fijn dat je betere nachten hebt. Onze kleine man doet het top. Wat een mannetje is het toch. Slaapt ‘s nachts voortreffelijk (van 20.00-7.30) maar overdag 3x30 min is zat vindt ie. En wat een frustratie zit er in. Kan ie nu beide kanten op rollen, wil ie een dag later kruipen. En op de knopjes drukken van zijn muziek mobiel. Wat natuurlijk niet lukt. Kunnen hem 10 sec los laten staan. Geen idee wat die jongen denkt met 5 maanden. Hij is doodvermoeiend overdag want hij gaat maar door, maar wat kan ie ook lachen! Hij pakt werkelijk iedereen in met zijn knappe kop. Geniet enorm van liedjes zingen en wil gewoon overal bij zijn. Kinderwagen ook omgebouwd want hij werd woest in die bak. Gaat nu weer goed nu hij kan kijken. Hij blijft alleen enorm spugen, wel minder als met zijn hapjes maar nog.. Met mij ging het niet zo goed. Had medicatie gehad die afweer onderdrukt en heel veel infecties gehad. Had 3 dagen weer gevoel op te krabbelen (laatste dag vakantie) toen ik vanuit het niets heel ziek werd. 5 dagen ziekenhuis gehad want antibiotica sloeg eerst niet aan, uiteindelijk heeft de microbioloog maar 2 soorten gegeven met het idee ‘alles moet dood’ en dat werkte. In het bloed zagen ze een fikse infectie maar tot de dag van vandaag weten ze niet wat het was. Heb wel flink jasje uitgedaan. Nu weer aan het opkrabbelen en 16 uur per week aan het werk. Is flink aanpoten maar ook weer fijn om te doen! De oudere kids zijn zooo lief voor hun broertje! En 2 oppassen gevonden om ons te helpen zo nu en dan dus dat is ook heel fijn!
Wat een verhaal weer joh! en dan ook gewoon alweer aan het werk zijn, hoe dan? Lekker ondernemend ding heb je dan, met zn rollen, willen kruipen en staan. Pfff. Hij wil graag overal bij zijn, vandaar de minimale slaapjes overdag. Wordt hij nu s nachts niet meer wakker voor een fles?
Ja nou ik doe het niet zo lekker op netflixen haha .. die energie van die jongen komt bij zowel mij als papa vandaan. Voor een chronisch zieke kan ik vrij veel zeg maar. Ik heb gewoon echt hele leuke dingen op werk die ik nu niet kon doen dus als het maar een beetje lukt probeer ik toch wat .. met 4 uur per dag lukt het net nu. Hier vanaf 6 weken geen nachtfles meer (durf het bijna niet te zeggen) en sinds week 10/11 12 slaapt ie van 20.00/7.00 of soms zelfs 8.00 (met werk moeten we hem soms wakker maken). Alleen toen we niet meer inbakerden 1x om 4.30 een fop moeten geven en anders ligt ie gewoon in coma. Op zijn buik tegenwoordig trouwens! Kan hem terugdraaien maar in no time ligt ie weer op zijn buikje. Dus dat laten we maar. Hij kan ook terugrollen. hoe zijn de broers samen nu bij jou? Ik merk hier dat hoe ouder hij wordt hoe meer de andere kids hem opzoeken. Zelfs de puber tilt hem soms op nu (wel alsof ie stront vast heeft, echt hilarisch). Dochter loopt met hem als mini moedertje haha. En pluszoon kletst graag met hem.
Nou heerlijk toch dat ie zo goed slaapt! Terug draaien op hun rug hoeft niet meer als ze zelf kunnen omrollen, lekker laten liggen dus! Ik heb soms het idee dat de mijne ook beter zal slapen op zijn buik, maar hij kan zelf nog niet van zijn buik maar zijn rug draaien en in bed blijft hij nu nog op zijn rug liggen. Mijne is een luie donder, merk ik al mijn oudste was veel sterker actiever en ondernemender met 5 maanden. Ze reageren superleuk op elkaar. Mijn oudste wordt in oktober pas 3, dus daar zit niet zo'n groot verschil tussen. En O. is echt zwaar, dus die til je niet zomaar op maar de oudste is wel superlief voor hem! Wat fijn dat je een baan hebt waar je het zo naar je zin hebt, dat zal zeker een hoop schelen. Wat doe je precies?
Dat gaat supergoed! Gaat er in als zoete koek. Hij heeft nu al pompoen, wortel & pastinaak op. Is boos als het op is haha! Merk wel dat het wennen is voor zijn darmen, slaat soms een dag over met poepen. Over 3 weken gaan we 2 weken naar Griekenland. Weet nog niet helemaal hoe ik het dan ga doen met hapjes. Misschien maar gewoon fruit geven ofzo ?
Wij deden wat olijfolie erdoor, poepte gelijk weer goed. Je hebt ook van die standaard zakjes met voeding .. wij hebben er veel in Duitsland ingeslagen, zit geen meuk in, smaakt echt naar groenten of fruit. En met oefenen is een geprakte banaan of aardbei ook prima hè. Veel plezier!! wij gaan hier starten met indikken. Eerder had ie geen last maar nu wel en gaat zijn hoofdje in scheve stand houden. Viel kdv op. Zit waanzinnig veel verborgen reflux zag ik. Toch maar eens kijken nu of indikken helpt en dan osteopaat en anders medicijnen vragen want tis best sneu.. daarna gaan we hapjes starten
Een privébericht kan je via het gebruikersprofiel versturen (conversatiebericht). Maar Kippie13 heeft die mogelijkheid uitgeschakeld.
Halloooootjes! Ik merk dat ik hier steeds minder ben nu alles wel z’n gangetje gaat. De vakantie ging goed (op het slechte slapen van J. na, maar ik hou echt vast aan de gedachten dat het over een week of 2-4 wel weer beter is!), hij is zo dol op zwemmen, heerlijk om te zien! Hij had een band om z’n nekje, die gebruiken we ook zodat hij met broer in zus in bad kan. Hij wilde in het diepe door de stroomversnelling, gewoon bij z’n zus en broer in de buurt en het peuterbad was maar stom. Vanaf volgende week ga ik 1x per 2 weken ouder en kind zwemmen doen met hem, zal wel ff wennen zijn voor hem dat hij niet los mag zwemmen dan. Verder ben ik donderdag weer op het werk begonnen. Morgen begint hier het nieuwe schooljaar! Dinsdag had J. geoefend op het KDV, ook dat ging gelukkig helemaal prima! Vanaf morgen gaat hij 1x een halve en 2x een hele dag in de week. Hij is er aantoe, ik vind het nu hij woensdag 5 maanden oud is ook totaal niet lastig. Heb wel weer zin om in een ritme te komen, nu weer met z’n allen zoeken na een goede routine wat werkt voor iedereen. Vond het wel heerlijk dat het even niet zo gehaast hoefde in de ochtend, dat zal vanaf morgen wel weer anders zijn. @Minimensje83 Jeetje, wat een gedoe met jouw gezondheid en super knap dat je weer 4x 4 uurtjes werkt. Heerlijk om te lezen hoe gek de anderen op hem zijn. Ik denk nu vooral telkens.. zonder baby was ons leven met oudere kids nu echt makkelijk(er) geweest, maar hij brengt zo’n leuke dynamiek in ons gezin, zou hem echt voor geen goud willen missen!❤️ @Kippie13 Wat goed om te lezen dat O. nu wel beter slaapt en jij ook meer kan slapen! Geduld werpt z’n vruchten af! (Nou moet ik wel zeggen dat er elk moment weer een sprong op de loer ligt de komende dagen/weken dus hoop voor jou dat hij daar minder aan meedoet dit x!)
Sommige dingen moeten we gewoon niet hardop zeggen... Eergisteren heeft ie 11 uur achtereen geslapen (voor het eerst een nachtfles overgeslagen) maar afgelopen nacht was het weer feest. 2.15 wakker, een uur wakker geweest, daarna om 6.00 uur weer, nog ff kunnen rekken tot 7.00 met een kort slaapje. De dag toen maar echt gestart, maar zn eerste slaapje was gelijk maar weer een half uur. Grrrr. Sprong 5 begint morgen, volgens de app. Nou hij was gisteren al de hele dag crancky! Wel fijn om te lezen dat het bij jullie allemaal lekker loopt! Succes ook weer met werken
Oh nee! Op naar weer die betere nachten. Hopelijk gaat ie het toch steeds vaker pakken nu. Heerlijk zo’n waterrat! Hier kon ie met zijn voetjes bij de bodem in zo’n band, trippelde het hele zwembad door, en lachen man! herken wel wat je zegt hoor. Soms denk ik oh man zonder baby waren we nu gewoon een dag de sauna in gegaan, of hadden we met het hele gezin uit eten gekund (nu is ie om 18.30 echt chagarijnig aan het worden, beetje vroeg met uit eten). Af en toe gaan we nu wel oppas regelen. En tegelijkertijd is het zo’n enorm kadootje die we nooit zouden willen missen. Maar intens is het weer wel
Hoe gaat het dames? Hier blijven de nachten pittig, hij kan nog steeds net niet rollen van rug naar buik. Doet er al weeeeken over, maar is daar dan wel gefrustreerd door. Verder gaat het op de opvang ook heel wisselend, ze hebben hem nu al een paar x een extra fles gegeven.. ben ik niet blij mee en heeft hij echt niet nodig dus dat hebben we ook gemeld. Ze gaan er op letten zeggen ze. Snap niet waarom ze denken dat hij na 2/2,5 uur alweer een fles van 180+6 nodig zou hebben als er thuis vrijwel altijd 3,5/4 uur tussen zit. Het is over het algemeen wel een vrolijk ding en hij doet er er verder prima gelukkig! Afgelopen dinsdag is papa met zoon naar het CB geweest en we hebben een zware ukkie! Met gezicht op de +1 lijn (7,9kg) en met lengte op de -1 lijn (63,5cm). Ook dat komt wel weer goed in balans op den duur, maar dan moeten ze hem niet onnodig extra voeden. Vandaag zou ik voor het eerst met hem babyzwemmen alleen nu heeft hij sinds deze week opeens z’n gezichtje onder het eczeem. Zijn begonnen met vette crème smeren en nu gaan we volgende week voor het eerst. Kan stressgerelateerd zijn, maar ook door slechte weerstand komen. Ik heb het in ieder geval zelf ook en de andere 2 hebben als baby een puffer gehad (vriend ook tot z’n 14e) en daarnaast beiden ook bekend met hooikoorts. Zit dus in de familie zullen we maar zeggen.
Weet je 100% zeker dat het eczeem is en geen krentenbaard gezien ie naar de crèche gaat en er meer kids zijn? Inderdaad wel raar dat ze zo snel weer een fles geven.. hopelijk draait ie snel door. Of is ie dan gefrustreerd voor het volgende? Hier hebben we het andersom .. 68cm en net 7kg. Een lange dunne. Begint af te buigen in groei. Cb vond het nog wel ok maar moet niet nog een lijntje naar beneden. Zijn aan het indikken nu, gaat iets beter maar kreeg hem vandaag toch weer 2x verschoond thuis uit de crèche ivm spugen. Hij houdt zijn hoofdje ook helemaal schuin. Gaan nu naar osteopaat. Als dat niet helpt willen ze hem toch aan maagzuurremmers zetten. Weet alleen niet of dat dat nuttig is want zijn maagklep is gewoon nog niet helemaal ok. Verder een blij ei alleen mega snel gefrustreerd als ie zich verveeld of iets niet lukt. Temperament zit er goed in haha. Vandaag weer hapje gehad. Benieuwd hoe het gaat dit keer. En hij kan schaterlachen … zo dat je er zelf buikpijn van krijgt, zaaalig!
Hier ook nog steeds drama met slapen. Vandaag overdag 5x geslapen, steeds max 40 minuten. Snachts wordt hij regelmatig wakker en begint dan te huilen totdat ie zn speen weer krijgt. Qua lengte zit ie op +1 en qua gewicht bijna +2 Mama's milkshake doet hem goed Volgens het CB is hij 'een half kilo "te zwaar" voor zijn lengte, maar niks om me druk om te maken'. Wat raar dat ze hem op het KDV zoveel te eten geven! Zou ik ook echt niet blij van worden hoor. Mijn oudste heeft ook heel erg last (gehad) van eczeem in zijn gezicht. Ook begonnen met vette crèmes en later over gegaan op steeds zwaardere hormoonzalf. Dit is uiteindelijk over gegaan in dermatitis perioralis en heeft zijn huid echt moeten afkicken van de hormoonzalf! Ik moest per direct stoppen met de zalf en alle voedsel met een hoog histamine gehalte mocht hij 4 weken lang niet eten (was ongeveer alles wat hij superlekker vindt). Na 3 weken begon zijn huid er eindelijk rustiger uit te zien en na een maand was alles weggetrokken. Pas op met hormoonzalf dus!
En al bij het babyzwemmen geweest? Inmiddels niet meer overvoed? hier hebben we sprong 5. Sliep opeens weer nog minder overdag en man man wat een onrust. Met in slaap krijgen overdag gaat ie zijn hele bed door, ligt te klappen (hoe dan?) en te zingen (lees gilletjes). Vanmorgen kruipt ie op bed opeens naar voren?! En hij weet nu precies waar alles ligt en staat. Piep van de magnetron en meneer zoekt zijn flesje vast. Tussendoor even stoppen dan checkt ie of er nog wel wat in die fles zit. Hilarisch dat koppie. Ik dacht het zal het een sprong zijn en ja hoor donderwolk de komende week deze sprong is prima te doen gelukkig.
Hi allemaal, hoop dat alles met iedereen mee gaat. Hier zijn de nachten sinds 4 dagen opeens weer moeizaam, terwijl het daarvoor echt goed ging. Misschien is er ook wel een bijna-6-maanden-sprongetje?! Verder is onze wereld vorige week ingestort omdat hij een DNA afwijking blijkt te hebben, kan er niet teveel over zeggen. Geef jullie kleintjes allemaal maar een extra dikke knuffel als ze je vannacht wakker maken ❤️ doe ik ook straks.
Jeetje wat heftig! Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop dat jullie ook genoeg steun vanuit je omgeving krijgen
Hier ook weer een sprong (ook sprong 5). Hij is ineens veel sterker, actiever en alerter. Hij heeft het kletsen ontdekt dus ik hoor de hele dag 'tatatatatata', superschattig! Alleen een beetje jammer dat ie het nu snachts ook doet als ie wakker wordt hij slaapt nog steeds naast mij in de co-sleeper en hij van de week dus van half 4 tot kwart over 5 naast mij liggen tatatata'en Op de grond draait hij nu ook op zijn as als hij op zijn buik ligt en schuift achteruit, ik moet opletten dat hij niet onder de bank schuift Hij is bezig met kleine friemel dingetjes, pakt speelgoed over van zijn ene hand naar zijn andere hand en ligt dubbelgevouwen op zijn tenen te sabbelen. Hij moet niks hebben van vreemden en aangezien mijn ouders 3 weken op vakantie zijn geweest, kon er geen lachje vanaf en begon hij zelfs te huilen toen mijn vader hem gisteren op ging halen van t kdv Hij slaapt nog steeds kut; nu overdag 3 slaapjes van max 45 min en snachts wordt hij minstens 4x wakker. Maar das standaard, want hij heeft in de afgelopen 6 maanden nooit echt goed geslapen.
Lijkt ons kind wel haha. Behalve die nachten slapen. Hoop dat dat gaat veranderen voor je, dat is echt pittig! Hier gilt ie tegenwoordig als ie wat wil vertellen .. en hard en kan inderdaad krijsen als ie vreemden ziet.