♡ Uitgerekend 1 - 15 April 2024 ♡

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Kippie13, 24 jul 2023.

1. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Jeetje wat verdrietig zeg! Heel erg veel sterkte voor jullie! Ook jullie maar extra knuffelen met jullie kindjes!❤️

Weten jullie ook wat dit betekent voor z’n toekomst of worden er eerst meer onderzoeken gedaan voordat je meer kan zeggen?

2. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Die van ons is nu idd ook ‘te zwaar’ maar daar maak ik mij absoluut niet te druk om want nu ze actiever worden trekt dat vanzelf weer bij. Heerlijk toch dat hij het zo goed op jouw melk doet? Kan je maar mooi trots op zijn!:)

We blijven smeren met vette zalf. Zolang we hormonen kan vermijden doen we dat! Wel las ik dat hij dan nu wel gelijk met ei en pindakaas moet beginnen omdat hij meer kans heeft op allergieën. Hij vindt ei maar smerig, morgen nog een x om de reeks van 3 dagen achter elkaar af te maken en daarna kunnen we over op 1x per week. Pindakaas smult hij van haha.

Slapen gaat hier nog steeds heeeeel wisselend.:rolleyes: Overdag doet hij qua slapen en drinken nu ook elke keer iets anders. Hij is denk ik zoekende en bezig om van 5 naar 4 flessen over te stappen. Laatst kon ik hem ook na 19.00 uur wegleggen en heb ik hem ‘s avonds niet wakker gemaakt. Wonder boven wonder lukte dat precies op de dag dat man 6 uur verderop in een hotel zat en ik dus anders echt de laatste fles nog had moeten geven. Toen hij weer thuis was werd hij in de avond wel weer wakker voor een fles.:roflmao:

Na 2x aangeven dat hij die extra fles niet nodig heeft hebben ze nu idd geluisterd. Hij is ook iets omhoog gegaan met hoeveelheid fruit en groente dus dat is ook helpend.:thumup: En verder leren ze hem steeds beter kennen nu dus dat werkt ook wel mee. Afgelopen donderdag kreeg hij z’n tweede fles bij hun zelfs pas om half 5, terwijl ze dus eerder toen al bijna aan een derde fles begonnen.:roflmao:

@Minimensje83 Hij is idd al naar zwemmen geweest nu. Hij vond het heerlijk! Smeer hem ervoor en erna maar weer goed in en dan is het gelukkig te doen. Hij gaat gelukkig ook maar 2x per week in bad of onder de douche en tussendoor wassen we hem alleen waar nodig. Dat scheelt allemaal heel erg voor z’n gevoelige huidje!

Haha ja dat bewegen komt mij bekend voor. Hier kletst hij niet zoveel als jullie kleintjes, maar hij zat afgelopen week al wel vast onder de bank.:roflmao: Hij kan sinds maandag eindelijk zelf van rug naar buik draaien en sinds dat moment is hij ook weer vaker tevreden!

Kippie13 en Minimensje83 vinden dit leuk.
  3. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Heb ik dus elke keer een cyclus van net 3 weken (superirritant!) en had ik nu ook vlot weer tekenen van eisprong dus ik voor volgend week geregeld dat kleine man nachtje gaat logeren en wij hele dag verwend worden met sauna, massage, floating etc .. word ik maar niet ongesteld …. En het duurt elke keer wel 8-10 dagen voor het helemaal weg is. Nog steeds geen druppel, zit al op 4,5 week. Zucht … vriend zegt lachend nou kom maar op met de 5e. Nou no way .. die sterilisatie was niet voor niets hè schat …
    Hoop dat ik echt heel snel ongesteld word, zou erg fijn zijn als ik het ergste gehad heb (loop nog steeds 2 dagen compleet leeg en dan nog een week lang klein beetje)

nog meer dames bij wie de cyclus nog zo rommelt?

4. Minimensje83

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Hier was het kletsen ook even helemaal gestopt. Sinds 2 dagen brabbelt ie zich weer suf. Lijkt inderdaad wel alsof ze of het een of het ander doen

LaQueen vindt dit leuk.
  5. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Dit is inderdaad wel heel irritant ja!

Bij mijn oudste werd ik na 7 weken zoiets weer ongesteld en zat ik direct terug in mijn eigen ritme.

Nu is O. 6 maanden en ben ik nog niet ongesteld geworden. Heerlijk! :roflmao:
    Verschil zit hem in de borstvoeding; die gaf ik bij mijn oudste niet.

LaQueen vindt dit leuk.
  6. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat ze eindelijk geluisterd hebben op het KDV.
    Hoe laat komt hij dan voor de volgende fles, als je hem om 19.00 u weg legt?

Hier krijgt hij rond 19.00u zijn laatste (pap)fles en gaat hij daarna gelijk naar bed. Hij slaapt nu dan van 19.30 tot 3.30 en slaapt dan pas verder als hij weer een (kleine) fles krijgt. Helaas is het slapen daarna echt rommelig en licht en slaap ik dus vaak niet meer of heel slecht. Dat is ook waarom ik nu dus wakker ben.o_O

Oh die eczeem en dat smeren had ik bij mijn oudste ook heel erg en nog steeds. Ik ben mega fan van Burt's Bees Baby Bee (te koop bij Etos). Natuurlijke ingrediënten en ruikt heerlijk!
    Tip voor allergiegevoelig voedsel aanbieden; altijd voordat ze iets gaan eten wat zalf smeren rond hun mond/wangen. Zo zorg je voor een beschermend laagje op de huid en komen de allergenen minder snel via de huid het lichaam binnen.

7. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Ik ben nu nog tijdelijk aan de pil tot vriend z’n spul getest is en hij geen actieve zwemmers meer heeft, maar ik herken dit nog wel heel erg van de vorige keren hoor! Ben benieuwd als ik straks kan stoppen met de pil wat dit dan betekent voor m’n natuurlijke cyclus. Voor nu denk ik vooral… mwah, die 9 maanden geen bloed was toch wel heerlijk!:roflmao: Maar nee, om daar nou speciaal nog een kindje voor te krijgen, bedankt.. hoeft niet haha. Maar komt binnenkort vast wel weer goed! En misschien begint je leeftijd ook een rol te spelen dat het iets langer duurt voor het op regel is?

8. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Meestal tussen 22.00 en 23.00 uur. Als hij in de nacht wakker wordt krijgt hij z’n speentje en valt dan weer in slaap. Laatst dus ook gewoon toen ik hem geen flesje in de avond had gegeven.

Goeie tips van de zalf en het smeren voordat hij iets proeft!

9. Minimensje83

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Nou joehoeee ongesteld! Bijna 5 weken dit keer.. hormonen laten nog niets zien, had internist laatst meegerookt omdat schildklier niet goed was en ze moesten testen of de andere hormonen ok waren. Mijn moeder zat ook pas met 52 in de overgang dus ik verwacht toch nog wel even regelmaat. Zoals de gyn zei ‘je bent niet 4x in een jaar zwanger als je al richting Peri menopauze gaat’ dan ben je gewoon nog volop in een normale cyclus.
    Zal wel gewoon nog wat ontzwangeren zijn icm al die antibiotica kuren etc.

LaQueen en Kippie13 vinden dit leuk.
  10. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Maak je hem wakker voor die fles of komt hij zelf?

11. Esthervis

Esthervis Actief lid

25 mei 2023
    133
    237
    43
    Vrouw
    wat een heftig nieuws, veel sterkte!

12. Esthervis

Esthervis Actief lid

25 mei 2023
    133
    237
    43
    Vrouw
    Hallo allemaal!
    Wij zijn op dit moment lekker op vakantie ( door tijdsverschil nu al wakker haha ). Het gaat hier heel goed & onze kleine is vandaag precies 6 maanden. Jeetje wat is de tijd toch gevlogen! Van 2600 gram naar nu ( denk ik ) 7.5 kilo. Nog steeds wel klein van stuk want 2 weken geleden bij consultatiebureau was hij nog maar 60 cm haha. Het vliegen ging heel goed. Slapen gaat ook goed gelukkig. We leggen hem uurtje later dan thuis op bed ( tussen 20.15 en 21.00 uur ) en dan slaapt hij tot 07.30 8.15 zo’n beetje.

Heel fijn om zo samen met z’n 3 te zijn, je maakt zoveel mee van hem en elke dag ontwikkelt hij wel weer! Eegister rolde hij terug van buik naar rug en probeert nu ook zelfstandig te zitten. Zijn stem is hij aan het ontdekken en er komen soms zulke harde kreten uit haha!

Het is wel anders vakantie houden want rekening houden met z’n wakkertijd. Die is bij hem nog steeds maar 2 uur. We hebben een auto dus slaapjes doet hij ook veel in de auto. En de dagen wisselen we beetje af met bij de accommodatie blijven & erop uit. Thuis sliep hij steeds vaker tussen de middag 2 a 3 uur maar dat is hier maar 1 keer gelukt nog.

Qua voeding volg ik even geen schema. Kijk bij het ontbijt wat er ligt ( avocado prakken, banaan ) en ‘s avonds geven we hem soms stukjes brood. Thuis maar weer echt mee aan de slag.
    Volgt iemand toevallig het schema van mama Roos? Wanneer je verzekerd bent bij CZ dan krijg je het gratis zag ik! Helaas zit ik daar zelf niet bij.

Mijn menstruatie was overigens na een maand alweer op gang. Zooooo stom haha! En dat terwijl ik nog borstvoeding gaf.

zooo dat was hem weer ik stop er nog even een kiekje bij. Ik ben ook wel benieuwd hoe jullie knapperds er nu uit zien!

Bijgevoegde bestanden:

LaQueen, Minimensje83 en Kippie13 vinden dit leuk.
  13. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Wat een heerlijke foto! Lekker genieten! Wij gaan over 3,5 week lekker op vakantie naar Tenerife. Ik kijk er zo naar uit!
    Ik kreeg deze foto van de week van t KDV <3
    IMG_20241001_213617.jpg

Esthervis, LaQueen en Minimensje83 vinden dit leuk.
  14. Minimensje83

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Had deze helemaal niet gezien. Joh wat heftig!! Hoe gaat het met jou en je partner?

15. Minimensje83

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Wat een heerlijke babyfoto’s komen er voorbij :) wat een verschil met 6 maanden terug hè?! Het gaat zo zo snel!
    onze kleine man gaat echt super! Alleen kiwi en aardbei slaan we even over daar gaat ie echt keihard op krijsen met krampen. Verder lacht ie zich suf, dat die jongen nog geen kramp heeft in zijn gezichtsspieren ;)
    Wordt ‘s ochtends wel steeds vroeger wakker. Hij huilt niet maar man man wat kan ie gillen en kreten maken .. andere kids waarderen dat niet per se om 6.15 haha!

LaQueen vindt dit leuk.
  16. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Wisselend, maar meestal gewoon zelf!

17. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Advies gevraagd... Wat zouden jullie doen?

Ik heb vanaf dag 1 volledig afgekolfd en in de fles gegeven. Ik had zo'n overproductie dat ik nu een flinke voorraad in de vriezer heb liggen (ik gok zo'n 90 zakjes van 180cc). Inmiddels heb ik het kolven afgebouwd tot 1x per dag (300cc). Ik zit heel erg in dubio om het kolven nu helemaal te stoppen en over te gaan op flesvoeding. Hij krijgt inmiddels wel al flesvoeding, maar ik heb het idee dat ie t nog niet zo heel erg lekker vindt want hij doet er veel langer over om het op te drinken dan de bv.

Maar; we gaan over 3 weken op vliegvakantie en ik weet even niet waar ik goed aan doe. Ik weet bijv niet of er in onze hotelkamer een koelkastje is waar ik mijn bv kan bewaren (ws wel hoor), en qua vliegtijden hoef ik niet tijdens de vlucht te kolven dus in die zin hoef ik niet te stoppen met kolven/bv geven.
    Maar ik merk dat ik vaak geen zin meer heb om te kolven dus dat ik het wel prima vind om ee mee te stoppen. Zo hoef ik op vakantie ook niet te kolven.

Wat me nu tegen houdt is die voorraad in de vriezer. Want waar ik bang voor ben is dat hij dan straks 9 dagen lang alleen maar kv drinkt, dat ie dan bij thuiskomst de borstvoeding uit de vriezer niet meer wil (omdat hij het niet lekker vindt).

Heeft iemand een soortgelijke ervaring?

18. Minimensje83

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Ben bang dat je aan ervaringen niet heel veel hebt want het ene kindje reageert er nu eenmaal anders op dan de ander. Je kan dan niet anders dan uitproberen. De vraag is dan hoe erg is het als hij inderdaad de bv niet meer pakt. Als je dat heel erg vindt zou ik door blijven geven. Als je ermee kan leven zou ik de kv geven en kijken of je het uit de vriezer nog mag doneren.
    Waar gaan jullie heen?

19. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Ik heb er nu voor gekozen om toch nog eventjes door te blijven kolven, in elk geval tot we weer thuis zijn van vakantie. Ik vind het veel te zonde als ie het niet meer zou drinken, daar vind ik het te veel voor.

We gaan 8 dagen all inclusive naar Tenerife met de hele familie; mijn ouders, mijn broer met zijn 3 kinderen (14,12 en 12) en ik met mijn jongens (3 en dan 7 mnd)

Minimensje83 vindt dit leuk.
  20. Minimensje83

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Ohhh heerlijk! Dan is er ook volop entertainment van de anderen voor de kids zodat jij hopelijk in het zonnetje even je ogen dicht kan doen :)

Deel Deze Pagina