♡ Uitgerekend 1 - 15 April 2024 ♡

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Kippie13, 24 jul 2023.

1. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Misschien een te late reactie, maar stel dat hij de gekolfde (diepvries)melk niet meer zou willen, zou je het dan ook kunnen weggeven aan zo’n speciale bank of is dat geen optie?

2. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Hier hebben we inmiddels al 2 weken zo’n 5 tot 8 luiers (inclusief de nacht) met zure tandjespoep! Ik begin nu ein-de-lijk een licht streepje onder z’n tandvlees te zien dus ik hoop maar dat het nu bijna klaar is. Z’n billen zijn inmiddels helemaal kapot, we smeren ons een ongeluk. Eczeem is dus ook nog aanwezig want iets bijzonders dus reactie an z’n lichaampje. Heb nu op advies van een moeder van dochter een speciaal zalfje van de zilte zusjes besteld. Frambozenzalf heeft het volgens mij. Schijnt heel goed te werken tegen eczeem en ook voor de kapotte billetjes dus ben benieuwd!

Minimensje83 vindt dit leuk.
  3. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Oh irritant die tandjes! Ik zie hier nog niks maar zitten ook in de poep. Hij heeft 3 virussen op elkaar. Begon verkouden werd na kleine week iets minder kreeg ie er nog eentje overheen. Lag s nachts te happen naar lucht en spuugde hele slijmballen uit. Huisarts had puffer gegeven die hebben we in dosering x3 moeten geven in de nacht maar lijkt er nu aardig door te komen. Kreeg ie maandag weer opnieuw koorts, gister alle flessen eruit gespuugd en stuk of 12 diarree luiers :( Ben der even helemaal klaar mee! Tis zo sneu voor dat manneke, hij doet echt hard zijn best, wat is het toch een vrolijk ding, maar dit trok ie toch niet heel lekker. Hij probeert er af en toe een lachje uit te persen.
    Maar nu jij dit schrijft denk ik .. zal ie niet ook nog een tandje erbij krijgen misschien dan? Zal es kijken straks.

mijn energie lukt zo ook niet echt :( blijf maar hangen op 16 uur per week qua werk en dat gaat al met de grootst mogelijke moeite. Wil zo graag weer iets meer energie hebben ..

4. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Ja dat zou natuurlijk wel een optie zijn, maar dat zou ik dan weer zonde vinden voor onszelf.

Ik had mezelf voorgenomen om te kolven tot en met de vakantie (dat is vanaf nu nog maar 19 dagen), maar ik merk dat ik er zoooo klaar mee ben! Normaal kolfde ik standaard als O zijn ochtendfles dronk, maar de laatste 3 dagen moet ik me er echt toe zetten om ervoor te gaan zitten. Daarnaast merk ik ook dat mijn productie echt keldert. Ik ben vorige week ook voor het eerst sinds maaaaanden weer ongesteld geworden en ik ben echt extreem moe. De gebroken nachten blijven en wat dan t ergste is: ik kan gewoon niet meer in slaap vallen na O zijn nachtfles, (meestal tussen 3 en 4). Ik ben gesloopt!

Ik ben nu echt in staat om direct te gaan afbouwen en dan maar hopen dat hij na de vakantie de borstvoeding uit de vriezer nog wil. En als ie moeilijk doet, dan maar gewoon mengen met kv in de hoop dat ie het dan wel drinkt.

5. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Ik heb hier ook het idee dat er tandjes aan komen, maar ik zie of voel nog niks bij hem. Hij is het sneller zat dan normaal, heeft dunne poep en rode wangen. Maar ja, kan ook komen door zijn verkoudheid.
    Gelukkig kan ie ook heel vrolijk zijn :roflmao:
    IMG_20241015_112507.jpg

6. Minimensje83

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    @Kippie13 heerlijk mannetje!! Gewoon volgen welk gevoel het sterkst is qua bv/kolven dan doe je het altijd goed. Lekker aftellen naar die vakantie!

hier zie ik ook de twee tandjes zitten in het tandvlees! Dus dat verklaard ook de billen denk ik. De flessen blijven er weer in hier!

Kippie13 vindt dit leuk.
  7. Aylert

Aylert Lid

29 apr 2022
    99
    115
    33
    Vrouw
    Hallo dames, het is echt enorm lang geleden dat ik iets van mij liet horen. Hier zijn de jongens inmiddels bijna 7 maanden en ze doen het hartstikke goed. Ze rollen de hele kamer door en willen ook al graag staan. Ze krijgen nogsteeds borstvoeding en twee keer oer dag een hapjes (fruit en groente) ze zijn nogsteeds lijntjes aan het doorkruisen in de grafiek dus ik hou de hoofdvoeding de komende tijd op borstvoeding. Semi heeft de afgelopen week 2 tandjes onder gekregen. De nachten zijn nog wel erg pittig en sinds sprong 5 sliepen ze beiden erg slecht. Emre slaapt nu snachts op zn buik en nu slaapt hij een stuk langer gelukkig, hopelijk zet het zo door! Semi eindigt meestal bij mij in bed.. We wisten bij de geboorte niet of ze een of twee eiig zijn en we weten het officieel nog niet zeker maar deze jongens lijken steeds mee op elkaar soms kan ik ze zelf niet uit elkaar houden hierobder de foto’s, het zijn echt twee verschillende baby’s! Ik hoop dat het met jullie goed gaat en alle lieve baby’s! Ik ga proberen om weer wat actiever te worden op het forum of in ieder geval mee te lezen!

Bijgevoegde bestanden:

LaQueen, umm N, Minimensje83 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    J. Heeft sinds woensdag z’n eerste tandje! Tandje nummer 2 is ook onderweg, hoop dat ook die snel komt want z’n billen zijn gewoon nat zo kapot zijn ze. We moeten nu schimmelinfectie zalf proberen van het CB in de hoop dat het beter wordt. Verder hier nog steeds veel eczeem dus wij gaan testen of het minder wordt als hij eigen voeding meekrijgt naar het KDV. Het is namelijk begonnen sinds hij daar naartoe gaat. We hebben de kinderwagenbak geruild voor de ‘buggy’ (snik snik) en hij at vandaag z’n eerste broodje weg alsof het dagelijkse kost is.:roflmao:

Afgelopen dinsdag is J. weer bij het CB geweest. Hij weegt nu 8,3kg (zit tussen 0-lijn en +1 in) en het is een mini mannetje van 65cm (zakt tussen de -1 en -2 in).

9. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Ja eindelijk! Nu hopen dat die 2e er ook snel is dan. Oh en die kapotte billen is zo zielig altijd!

Wat vervelend dat hij zo'n last heeft van eczeem ook. Mijn oudste is er ook enorm gevoelig voor! Was als jonge baby al zo (en altijd in combinatie met zeer gevoelige darmen). Pas wel op met eventuele hormoonzalf als je die krijgt! Mijn oudste heeft het 2 jaar gebruikt en de plekken gingen maar niet weg. Als we ook maar een beetje probeerde af te bouwen, vlamde het direct weer op. Bleek inmiddels een huidontsteking te zijn geworden... We moesten er cold turkey mee stoppen en het heeft ruim een maand geduurd voordat zijn huid weer hersteld was.
    Ik kan je wel een foto sturen van een lijstje wat op mijn koelkast hangt qua voedsel waar je rekening mee kunt houden.

Hier is de wandelwagenbak ook omgebouwd tot buggy en hij vindt het geweldig! Vandaag ook even een ritje gemaakt met de duowagen. Mn oudste past er nog nét in. We hebben woensdag een najaarsmarkt in onze woonplaats waar ik naartoe wil, maar die wordt altijd enorm druk bezocht, dus ik wil E niet los of op het meerijdplankje meenemen. Volgens mij is ie goedgekeurd door beiden:
    IMG_20241018_131531.jpg

Aylert, LaQueen en Minimensje83 vinden dit leuk.
  10. Minimensje83

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Oh ja ze lijken echt enorm op elkaar! Mooie mannetjes :) wat fijn als het toch een buikslaper is dat dat nu kan! Een goede nachtrust brengt zoooveel!

kijk ze dan die mannen! Wat een zalige foto :) ging jij niet nu ergens op vakantie?

tandjes! Wat een mijlpaal! Hier zien we ze zitten in het tandvlees maar nog niks door. Zit ook steeds aan zijn oortje ik dacht hij heeft een oorontsteking bij al die infecties maar dat schijnt te passen bij tandjes die doorkomen. We hebben hier weer normale poep dus dat kwam toch niet door de tandjes maar door het virus. Huisarts zei dat Noro enorm heerst en er veel babies in het ziekenhuis liggen. Gelukkig waren wij in 1.5 dag door het ergste heen. Net toen ie amper plas meer maakte werd het langzaam aan beter :) heeft ie goed gedaan! Zullen hier ook eens een boterham gaan proberen want hij heeft honger honger honger. Wil eigenlijk om 5.00 al eten maar weten het meestal wel te rekken naar gewoon 7.00. Balen van die bolletjes joh, dat is toch zo sneu :( je kan hem moeilijk nog in zijn blote billen laten liggen … je kan misschien ook nog kijken wat je erop smeert qua zalf. Bij mijn oudste twee werd het van sudocreme alleen maar erger. Bepanthen redelijk dik erop bij elke verschoning (evt schimmelzalf dan eerst en bij elke verschoning!) hielp wel. Bij mannetje nu is het omgekeerd en als het stuk is hebben we juist sudocreme nodig ..

Aylert en LaQueen vinden dit leuk.
  11. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Jaa. Volgende week zaterdag. Het grote 'spullen verzamelen voor de vakantie' is begonnen :roflmao:

LaQueen en Minimensje83 vinden dit leuk.
  12. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Wat een blije snoetjes! Hele leuke foto! En dag lijstje ontvang ik heel graag!

Kippie13 vindt dit leuk.
  13. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Sudo heb ik de prullenbak idd ingemieterd inmiddels!:roflmao: Hier werkt zinkzalf (gewoon die van de Etos) prima & ik heb ook de billenzalf van Dr.Leenarts, die smeert iets makkelijker. De wondjes gaan telkens aardig dicht… tot hij weer ergens in de nacht poept, hier niet wakker van wordt en er weer een paar uren verstrijken.:o:

Gelukkig is jullie kleine klaar met die verschrikkelijke luiers!

14. Minimensje83

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Och zo sneu hè … gebeurt hier soms ook in de nacht ja .. irritant

hier heeft ie besloten niet meer te eten omdat ie last heeft van zijn tandjes. Alleen boterham wil ie nog wat op sabbelen. Fruit en groenten gaan er niet meer in. Om dan om 5.00 jankend wakker te worden van de honger. Wat we braaf rekken naar 7.00. Ik hoop dat ie snel door is, eentje staat op hoogspanning onder zijn tandvlees

15. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Ik gebruik ook die van de Etos. Echt een superfijne zinkzalf en t is er eentje die het meest natuurlijk is qua ingrediënten (Sudo is eigenlijk helemaal niet zo goed voor babybilletjes :|)

Screenshot_2024-10-20-23-25-38-89_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

@LaQueen ik zal morgen even een foto maken van het lijstje.

Ik ben verder ook benieuwd of het bij O. nou tandjes zijn waar ie last van heeft of dat het gewoon zijn verkoudheid is. Hij zit steeds op zijn oortje te wrijven, heeft rode wangen, geen koorts, wel verkouden en als hij hoest, klinkt dit erg pijnlijk. Zo zielig. Hij ligt nu met een zetpil te slapen. Hopelijk geeft het hem een beetje een herstellende nachtrust.

16. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Side note: dit lijstje heb ik gemaakt omdat de huisarts adviseerde om mijn zoontje van 2,5 minstens een maand lang zo min mogelijk voedsel te geven met een hoge histamine waarde. Het lijstje is eigenlijk nog veel langer, maar dit waren voor ons de dingen die hij het meeste at. Hij had vanaf 2 a 3 maanden oud al eczeem en kreeg daar steeds zwaardere middelen voor, tot hij dus uiteindelijk 'dermatitis perioralis' had. Toen moesten we cold turkey stoppen met alle smeersels en dat lijstje aanhouden qua voeding.
    Het duurde 4 weken voordat het eindelijk weg was getrokken en daarna heb ik het qua voedsel weer opgebouwd. Het lijkt nu eindelijk goed te gaan. (Hij is net 3)

IMG_20241021_144339.jpg

LaQueen vindt dit leuk.
  17. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Ik zie al wel een paar dingen op het lijstje staan die hij al heeft gegeten dus het zou maar zo kunnen!

18. Minimensje83

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Leuk hoor vakantie met buikvirus ahhhh … dochter van 10 dacht ‘s nachts ik moet zo snel mogelijk naar het toilet (slaapt op zolder) … noro dacht … ik laat der lekker projectiel braken … de muren, trap, zolder, overloop beneden … Echt alles maar dan ook alles zat onder. Kan me niet herinneren dat het zo heftig was … ik inmiddels ook herstellende :s
    Vandaag toch naar theater gegaan al voelde ik me nog niet top. Kids voor het eerst met nieuwe oppas. Ging goed volgens mij, hoor het morgen wel :)
    Kleine man lijkt naar 2 slaapjes te willen. Pakt opeens in de ochtend 2 uur en in middag ook? Mag ie van mij volhouden zo … zal wel wishful thinking zijn

19. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    OMG, the horror! Ik kan gelukkig wel goed tegen braaksel schoonmaken, maar wat een gedoe zal dit geweest zijn! Hopelijk geen tapijt in huis, want dat blijft nog lang stinken :eek:

Wij gaan morgen op vliegvakantie, maar O vond het een goed idee om nog ff ziek te worden deze week. Verkouden, ontstoken ogen, blaffen als een zeehond, wrijven over zn oren. Dinsdag de huisarts gebeld, maar omdat ie geen koorts heeft zouden ze toch niks gaan geven...
    Gisteren moest ik hem ophalen van het KDV omdat hij gewoon echt niet lekker mee kon draaien op de groep, dus vanmorgen toch maar even naar de huisarts.
    Neusspray op recept en oogdruppels gekregen. Ook antibiotica mee gekregen om te geven als hij alsnog koorts krijgt, want zijn trommelvliezen waren toch wel een beetje rood. Hopelijk doen de neusspray en de druppels hun werk en is de antibiotica niet nodig.
    En hopen dat ie er niet al te veel last van heeft in het vliegtuig :eek:

20. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    @Minimensje83 Bah!! Hopelijk inmiddels iedereen weer beter en alles weer goed schoon. Alleen al die lucht.. pffff! Vanaf nu standaard een emmer op de overloop?

@Kippie13 Alvast een goede vakantie gewenst! Hopelijk is de kuur niet nodig en krijgt hij geen last van z’n oortjes tijdens het vliegen!

Hier zijn de oudste 2 nu logeren (onze vakantie is nu) en de kleinste tijgert de woonkamer (achteruit) en kletst de oren van je hoofd.:roflmao:

Minimensje83 en Kippie13 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina